MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Bat Out of Hell is gebaseerd op Born To Run, inderdaad, maar The Boss is niet te overtreffen. Dit nummer (en album) moest ik meerdere keren beluisteren maar dan kruipt het onder je huid, geweldige tekst en sax bovendien.
Cijfer: 9,5

9.5

Geweldig nummer

6 mwah

Zephyr
niet te harden

4

8

Mevrouw vigil heeft smaak, maar ik vind dit nog lang niet Bruce's beste nummer.

P.S. Nog een 9,5 (omdat het een cover is) voor Het Dorp van Wim Sonneveld. Heerlijk die truttigheid.

Cured
6

Chevy snapt het.

Casartelli (moderator)
Of de opname nou gewoon brak is of dat het weer die aloude Springsteen-sound is die me niet zo aanstaat... afijn, doe mij Bat Out of Hell maar.

5,5

Ondanks eventuele overeenkomsten in muzikanten heeft dit, met alle respect, natuurlijk geen zak met Meat Loaf te maken.

Show a little faith, there's magic in the night
You aint a beauty, but hey you're alright

8

Pure Romantik

Zephyr
188,7 op 26 stemmers = 7,258 gemiddeld voor Thunder Road. Daarmee bereikt Bruce Springsteen geen plek in de top-20.

Top 20 :

01. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
02. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
03. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
04. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
05. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
06. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
07. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
08. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
09. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
10. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)

11. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
12. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
13. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
14. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
15. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
16. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
17. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
18. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
19. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)
20. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714 (Dieter)

De volgende is een heel bekend nummer (daar mag ik toch wel van uitgaan) : The Cure - A Forest

Er staat Original Extended 12 - inch Version, maar is volgens mij geheel gelijk aan de 17 Seconds album versie. Daarnet geluisterd, en ik hoor geen verschil ! Enfin, zo'n beetje iedereen kent het nummer, duzzzz ...

Prima nummer

7.5

Zephyr
Zoals gezegd daarnet nog geluisterd; kippenvel en zelfs traantjes .. , ik kan niet minder geven dan een :

10

10 Natuurlijk!

Spannende en mysterieuze opbouw en dan die vocalen die pas na 2 minuten binnen komen vallen.

8

Bruce niet in de top 20 is natuurlijk pure onzin! Misschien later met een ander nummers eens proberen

8.0 Fascinerend nummer, nog steeds.....

De spanning, de opbouw, de mysterieuze sfeer ... de ultieme new wave-classic!
Cijfer: 10

Cured
tsja.....10

Casartelli (moderator)
Heb het altijd een wat zeurderig nummer gevonden. In de loop der tijd wel wat milder voor geworden (plus de erkenning dat The Cure zo links en rechts per ongeluk ook wel eens een wel goed nummer afgeleverd heeft), maar het grote hosanna blijft toch uit.

6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:55 uur

geplaatst: vandaag om 08:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.