MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

Deze versie ken ik niet.
Maar behalve een wat langere intro is het exact dezelfde versie als degene die op de radio gedraaid wordt, denk ik. Soit, fantastisch nummer.

9,5

odi
9,5

Verreweg de beste versie is natuurlijk de clip met Jiskefet en een paar pakken vla

Cijfer 8,0

Die original extended 12" versie is natuurlijk gewoon de albumversie.

10

9

Geen 10 omdat ze zeker nog een paar sterkere tracks hebben.

7

Best een goed nummer, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik al helemaal heb uitgevogeld waar die hallelujah-koren altijd vandaan komen als het over deze band en dit nummer gaat.

Het duurde even, maar ik heb het nummer en de band nu toch wel in mijn hart gesloten.

9,5

Voor een groot deel vanwege de muziek, maar ook ook vanwege de nostalgische waarde.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Verreweg de beste versie is natuurlijk de clip met Jiskefet en een paar pakken vla

Cured
geinig, nog nooit gezien.

Eerst het enige nummer dat ik kende van The Cure. Destijds nog door Radio Veronica's Top 1000, waar verder alleen maar flauwe Cure-nummers in staan.

Inmiddels is A Forest niet meer mijn favoriet (dat is Same Deep Water As You, en Faith komt eraan!), maar telkens als ik denk dat ik dit nummer beu gehoord ben, blaast het me weer eens weg.

Deze versie van begin jaren '90 is verplichte kost voor iedere Cure-liefhebber!

...kan uiteraard niet tippen aan Jiskefet.

Edit: Oh ja, 9,5!

9,0
heel veel gedraaid, nu niet meer zo vaak, wel een van de nummers waardoor ik in 2007 in een klap "80's-gek" werd.

Dit nummer is op geen enkel vlak fenomenaal goed: niet de tekst, niet de opbouw, niet de sfeer. De kracht van A Forest is het feit dat het op al die vlakken uitzonderlijk hoog scoort. Excelleren op al die vlakken maakt een nummer als dit tot een klassieker.

Iedere keer dat ik A Forest luister word ik weer verrast door hoe goed het nummer eigenlijk is. Een schitterende beleving.

9

Op die reactie zou ik ook graag met willen reageren. Wat bedoel je?

Je eerste zin. Eerst zeg je dat het nummer niet fenomenaal goed is, en vervolgens zeg je juist dat het nummer op alle punten fenomenaal goed is (waardoor het een klassieker is etc.).

Je kan zeggen dat het een compleet nummer is of juist op élk vlak fenomenaal goed.

7,5

Ik vind The Cure soms echt een fantastische band, en soms gewoon leuk tot erg leuk. A Forest valt in die tweede categorie, ook ik ben er nog niet achter waarom nou net dit hun grote klassieker. Desalniettemin een prima lied, met sfeervolle instrumentatie.

chevy93 schreef:
Je eerste zin. Eerst zeg je dat het nummer niet fenomenaal goed is, en vervolgens zeg je juist dat het nummer op alle punten fenomenaal goed is (waardoor het een klassieker is etc.).
Aha. Nu ik het zo teruglees is het misschien wel wat onduidelijk.

Wat ik bedoel is dat A Forest (door veel mensen bestempeld als een van de beste, zo niet het allerbeste nummer aller tijden) in mijn ogen op geen enkel vlak die perfectie haalt. Er zijn nummers met een betere tekst, nummers met een betere opbouw, etc. Wat A Forest zo goed maakt is dat ze op al die vlakken tegen de perfectie aanzitten. Dit nummer is zo allround, dat hoor je bijna nooit.

288,4 op 33 stemmers = 8,739 gemiddeld voor A Forest. Daarmee komt The Cure met ruime voorsprong op de eerste plek in de Top 20. Dit betekent dat Pearl Jam - Alive uit de Top 20 wegvalt.

Top 20 :

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)

11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
13. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
14. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
15. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
16. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
17. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
18. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
19. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
20. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)

Weer eens tijd voor iets recents. Bij deze het bekendste nummer van de meest populaire band op Musicmeter. Van dit moment althans. Ik neem aan dat (bijna) iedereen het wel kent sinds het hoge ogen gooit in onze eigen Top 2000:

8

Grappig dat de top 20 redelijk gelijk loopt aan wat populair is in de MuMe-ladder.... doen we dan een heel jaar ons best voor terwijl het veel sneller kan

8,5

Wat een depressief gedrocht van een song zeg. 3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:43 uur

geplaatst: vandaag om 10:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.