MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

9,5

Mooiste van The National. Na Ada dan...

The National vond ik tot dusver een nogal zouteloze band met veel zeurnummers zonder pit en durf. Niet eens zozeer slecht, maar nogal saaiige, grijze muis achtige muziek voor mensen op leeftijd.

Op hun laatste album staan gelukkig al wat frissere songs, zoals Pink Rabbits & Sea of Love.

Bloodbuzz Ohio behoort helaas tot de 1ste categorie: 5

Dungeon schreef:
Wat een depressief gedrocht van een song zeg. 3

Een band die ik steeds meer waardeer, dit heeft een prachtige melodie en tekst. Hun laatste album zal ik mij ook aanschaffen.
Cijfer: 9

aERodynamIC schreef:
Grappig dat de top 20 redelijk gelijk loopt aan wat populair is in de MuMe-ladder.... doen we dan een heel jaar ons best voor terwijl het veel sneller kan

Ik ben ook al "bang" voor het moment dat The End van The Doors voorbij zal komen

Bloodbuzz Ohio: 5

Nogal een saaiig nummer. Doet me niet veel. Erg slecht is het ook weer niet, maar het "schiet" maar niet op.

aERodynamIC schreef:
Grappig dat de top 20 redelijk gelijk loopt aan wat populair is in de MuMe-ladder.... doen we dan een heel jaar ons best voor terwijl het veel sneller kan

Morgen eens kijken waar Paranoid Android terechtkomt hier, en dan hoeft die hele finale in december ook niet meer

odi
8,5

9 voor één van de beste nummers van de afgelopen jaren.

Poeha schreef:
Ik ben ook al "bang" voor het moment dat The End van The Doors voorbij zal komen .
Ik vraag me af of die de top 20 wel haalt.

Sterk nummer van sterk album!

cijfer 8,0

7

Prima nummer / dito band. Ben minder enthousiast over The National dan de gemiddelde MuMe user.

7

Wel een erg vervelend ritme. Zang en melodie bevallen me wel.

Cured
6,5

aardig, maar niet echt bijzonder

Fake Empire is zoooo veel beter

6,5

Mooi nummer, maar ik begrijp niet waarom nu juist dit nummer als beste van The National wordt gezien. In mijn ogen hebben ze zat betere nummers gemaakt, maar ook dit Bloodbuzz Ohio is natuurlijk erg sterk.

8

Intrigerende tekst (een van hun betere) en een geniale opbouw. Ook 1 van de mooiste, herkenbare melodieën die ze hebben geschreven.

10

30 stemmers met een gemiddelde van 7,51. Dus geen plek in de top 20

Top 20 :

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)

11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
13. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
14. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
15. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
16. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
17. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
18. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
19. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
20. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)

Nieuwe

Pulp - Common People.

Op 1 of andere manier werkt Youtube niet meer bij mij dus als iemand anders voor mij een clip plaatsen? Anders kijk ik later op de avond nog wel even

Zalig nummer ! Echte britpop, met de nodige humor ook.

9,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.