MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Ik had al wel verwacht dat een aantal mensen dit nummer niet zou kennen, omdat nu eenmaal niet iedereen naar de radio luistert, maar gelukkig kent het gros van de stemmers het wel. Het leek me bekend genoeg voor een topic als dit.
Gelukkig nemen diegenen die het niet kennen de moeite om het toch even te luisteren

Ik vind het zelf een erg leuk nummer. In die tijd was ik nog niet echt bezig met alternatieve muziek en was dit lange tijd een favoriet nummer. Vrolijk, zomers, leuke tekst en bovenal: Duits! Ik hou nu eenmaal van Duitse nummers. Gek genoeg vind ik het een erg leuke taal.

8,5

Toevallig laatst eens voorbij horen komen. Niet goed, niet slecht.

6,5

stoepkrijt schreef:
Ik hou nu eenmaal van Duitse nummers. Gek genoeg vind ik het een erg leuke taal.

Dan had ik liever iets van Nena of zo hier zien staan; misschien ook wat bekender

Nooit gesnapt waarom dit uitgerekend zo goed scoorde in Nederland terwijl de meest Duitstalige (ook kwalitatief goede) nummers hier geen schijn van kans maken in de charts. Verschrikkelijke manier van zingen.

2

stoepkrijt schreef:
Ik hou nu eenmaal van Duitse nummers. Gek genoeg vind ik het een erg leuke taal.
Probeer dan ook eens dit album van Moritz Krämer. Beetje Reinhard Mey-achtig.

Wat is de regel mbt het plaatsen van een nieuw Lied vd Dag? Minimaal 24 uur na plaatsing?

Etiul schreef:
Wat is de regel mbt het plaatsen van een nieuw Lied vd Dag? Minimaal 24 uur na plaatsing?
Correcto!

97.55/20=4,8775 voor Peter Fox

Top 10:

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
2. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
3. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
4. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
5. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
6. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
7. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663
8. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,168
9. Peter Fox - Haus am See: 20 stemmen, gemiddeld 4,8775
10.

Wat mij betreft het beste nummer van The Beatles

A Day in the Life

Wat mij betreft ook, ik kan niet minder geven dan ...
Cijfer: 10

Voor mij niet hun beste maar het blijft een topsong

Cijfer: 9.6

niet hun beste wel een van de betere...

8.75

7.5

Goed nummer hoor, maar zou mijn Beatles top 20 niet eens halen. Wat mij betreft is hun beste nummer Norwegian Wood!

9,7 Het beste nummer van The Beatles!

En jammer dat ik de beste platen van The Smiths, New Order & David Bowie geen 10 heb kunnen geven!

Cured
ik vind het McCartney gedeelte minder, dus:

7

Geef ik niet vaak aan een nummer maar deze verdient het toch wel:

10

Heeeel veel 9+ nummers bij The Beatles, maar de beste verdient toch echt een dikke 10

A Day in the Life is een nummer waar ik nooit wat aan heb gevonden. Nu nog steeds niet. Het is heel wat anders dan die standaard popliedjes waar The Beatles bekend om staan, maar het weet mij geen moment te boeien. Ik vind het maar een vervelend nummer. Geef mij maar Penny Lane, Eleanor Rigby of Here Comes the Sun. Of een van die andere tientallen liedjes.

4

Nee, ik heb ook nooit iets gehad met dit nummer. Derhalve niet slecht.

6je

9,5

Was t bij 1.50 gestopt een dikke 7,5. Nu slechts een

6

Ik zie dit topic nu pas en kom binnen bij 'A Day In The Life'. We beschouwen het als goed teken. Voor mij is dit nog steeds 24 karaats goud.

10

Einde van het nummer gaat te lang door. Verder een prima nummer.

9

odi
8,5

Geweldig nummer, ook muziekgeschiedenis.

Cijfer 9,0

Niet de beste van de Beatles (dat is immers Something), maar wel een van de beste.

9

Peter Fox krijgt een 7.

A Day in the Life van The Beatles een 9.

Gor
10, logisch toch.

chevy93 schreef:
Nou, voor een nummer 13 weken in de top 40 stond met als hoogste positie een 17e plek zal dat vast wel meevallen, me dunkt. Zo te zien is dit een nummer is dat alleen op 3FM, Radio 2 en Q Music komt. Radiozenders die ik dus echt nooit luister, als ik al radio luister.

Ook Pinkpop en dergelijke festivals volg ik totaal niet.

Die festivals volg ik ook niet en die zenders ook niet, maar ik heb het nummer ook veel op Radio 1 gehoord. En de hitnotering zegt natuurlijk helemaal niets over hoe vaak een nummer op de radio komt. Als je naar de lijstjes van SoundAware (die bijhoudt hoeveel wat gedraaid op de radio) kijkt dan staan daar wel vaker nummers tussen die geen extreem grote hits zijn geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.