MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Ook niet mijn favoriete Pixiesnummer maar dit is toch wel een van de leukste rock n roll-bandjes.

8

Eén van de beste bands ooit (op basis van '87-'89), maar ze hebben betere nummers.

9,5

Teringherrie, rammelrock, gebler...het klonk nooit melodieuzer als in dit , voor mij, ultieme Pixies nummer. Voeg daarbij de missschien wel geilst klinkende achtergrondstem ooit en het feit dat dit 1 vd weinige nummers is die zoveel jaar na dato en zoveel draaibeurten verder nog steeds niet verveelt en nog steeds een glimlach van blijdschap op m'n gezicht tovert, dan kan ik alleen maar concluderen dat dit niets anders dan een perfecte 10 kan scoren.

5.

Ik vind de Pixies (waar ziet men die The? ) een prima band en ze hebben zeker 5 nummers die ik minimaal een 7,5 zou geven.

Alleen deze vind ik dan weer minder. Ik begrijp niets van de populariteit van uitgerekend dit nummer. Zo'n beetje heel Doolittle is beter. Nee, heel Doolittle is beter.

Best verrast door het aantal lage stemmen. Vind het zelf een meer dan prima nummer, maar zeker niet hun beste.

8,5

8

Een prima nummer inderdaad.
Maar toch wat jammer dat altijd dit nummer naar voor wordt geschoven als het Pixies-nummer.

Ik herinner me een Greatest Hits waarin Debaser ook afgetekend won,
alsof deze Pixies geen songs hebben die daar probleemloos naast kunnen staan.

10

Weet niet of het 't beste nummer ooit is, maar het is wel het nummer dat mij volledig in de alternatieve muziek trok. Qua impact op mijn muzieksmaak het belangrijkste nummer.

6,93 uit 38 stemmen (inclusief KBF) - net even te wisselvallige beoordelingen voor de top-20.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)

11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
13. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
14. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
15. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
17. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
18. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
19. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
20. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)

We gaan verder met hét nummer van Rainbow: Stargazer.

10

Een van de beste nummers allertijden

Hmm, jammer van Debaser, had van mij zeker een 10 gekregen.

Ik zie dat ik iets te vroeg ben trouwens... is dit een punt?

Casartelli (moderator)
jasper1991 schreef:
Ik zie dat ik iets te vroeg ben trouwens... is dit een punt?

Ik neem aan dat de meeste mensen hun zegje er wel over gedaan hebben. Behalve kobe bryant fan dus; je zou zijn stem er nog bij kunnen editen in het gemiddelde; hij was immers nog binnen de 24 uur.

Casartelli schreef:
(quote)

Ik neem aan dat de meeste mensen hun zegje er wel over gedaan hebben. Behalve kobe bryant fan dus; je zou zijn stem er nog bij kunnen editen in het gemiddelde; hij was immers nog binnen de 24 uur.
Meegenomen en goede oplossing - tot 18:00 mag er nog gestemd worden op Pixies!

Casartelli (moderator)
Dit topic gaat voor mij in kwalitatief opzicht wel even van de ene naar de andere kant van het muzikale spectrum. Ook voor mij behoort Stargazer tot de beste nummers allertijden. Dat heeft weinig met subtiliteit te maken, maar alles met grandeur. Van het losse intro naar een paar basisriffs waar een (nogal clichématige, maar dat mag de pret niet drukken) mythologische vertelling aan opgehangen wordt. Ha, inclusief een derde couplet, dat zijn sowieso altijd al bonuspunten.

Natuurlijk is dit vooral een Ritchie Blackmore en Ronnie James Dio (R.I.P.) feest, maar Tony Carey op de toetsen moet ook niet uitgevlakt worden. Wat Iron Maiden ook inmiddels alweer meer dan drie decennia uitspookt, fantasymetal piekte één keer: hier. Ook de rest van Rainbows (en Deep Purples) repertoire, hoewel ook de moeite waard, komt hier niet in de buurt.

10,0

10

What can I say? Ritchie Blackmore & Ronnie James Dio! Heerlijk hoe de solo rustig begint en steeds stapjes omhoog maakt en sneller gaat en de mysterieuze Oosterse inslag in de melodie draagt. Van de epische drumintro tot de culminatie met de strijkers is er geen hiaat te vinden in de kwaliteit van het nummer. Voor mij het belangrijkste hardrock-nummer dat er is.

Mwah beetje saai voor acht minuten.

6

4

Hoewel niet mijn smaak op zich geen verkeerd geluid. Mooie riffs. Het nummer duurt me alleen veel te lang, de laatste minuten is het puur uitzitten geblazen.

Had er nog nooit van gehoord trouwens.

3

Kan hier helemaal niks mee.

Erg sterke melodie, geweldig gezongen, maar een 10 kan ik niet geven omdat ik het pas recent leer kennen...
En waarom moet ik steeds aan Love is all denken?

8,5

Prima zang van Dio (die ook Love is All inzong) en uitstekende riffs en gitaarsolo maar ook wat langdradig en te logge productie, er mocht wat meer pit in.
Cijfer: 6,5

Lomp

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.