Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2013, 21:40 uur
Heerlijk nummer, fantastische drive, goede sax, gierende gitaren of te wel ik word er wel vrolijk van.
8,5
8,5
0
geplaatst: 27 juni 2013, 23:03 uur
8
Ik vind dit toch ook wel een aangename verrassing.
Er wordt duidelijk ingezet op loeiende gitaren, waar dan een saxofoon tegenaan blaast.
De gitaarwaaier doet de 80s man in mij denken aan new wave acts zoals Cocteau Twins,
en als de zanger daar dan bovenuit probeert te zweven, hoor ik A Flock of Seagulls.
Het progrock-element hoor ik (misschien enkel in dit nummer) toch minder.
De stuwende drums hebben trouwens ook meer met het postpunk geluid gemeen.
De twee echte bezwaren zijn de clip (niet kijken naar dat Madness mannetje dus)
en het feit dat het nummer misschien iets te lang duurt waardoor het wat aan kracht inboet.
Ik vind dit toch ook wel een aangename verrassing.
Er wordt duidelijk ingezet op loeiende gitaren, waar dan een saxofoon tegenaan blaast.
De gitaarwaaier doet de 80s man in mij denken aan new wave acts zoals Cocteau Twins,
en als de zanger daar dan bovenuit probeert te zweven, hoor ik A Flock of Seagulls.
Het progrock-element hoor ik (misschien enkel in dit nummer) toch minder.
De stuwende drums hebben trouwens ook meer met het postpunk geluid gemeen.
De twee echte bezwaren zijn de clip (niet kijken naar dat Madness mannetje dus)
en het feit dat het nummer misschien iets te lang duurt waardoor het wat aan kracht inboet.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 01:03 uur
Is voor mij toch iets teveel richting foute hardrock door die gitaren... En het gaat wat langs mij heen na een paar beluisteren.
6
6
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 juni 2013, 09:47 uur
jasper1991 schreef:
Ik vind het interessant om te zien dat Portishead allemaal (dikke) negens scoort en nergens een 10,0, waar Rainbow vijf keer het maximum uitgedeeld krijgt. Zou de liefhebber van wat ik gemakshalve even 'subtiele muziek' noem dan ook net even meer moeite hebben om tot het randje te gaan in de beoordeling?
Ik vind het interessant om te zien dat Portishead allemaal (dikke) negens scoort en nergens een 10,0, waar Rainbow vijf keer het maximum uitgedeeld krijgt. Zou de liefhebber van wat ik gemakshalve even 'subtiele muziek' noem dan ook net even meer moeite hebben om tot het randje te gaan in de beoordeling?
Hoewel daar in de vorige twee dagen niet zo veel van te merken was, probeer ik wel het hele cijferspectrum te benutten in dit spel en netjes gaussiaans het midden wat meer te gebruiken dan de uiteinden. Maar Stargazer hoort gewoon bij de tien beste nummers allertijden en een stuk of 10 á 20 tienen zou je in potentie toch wel uit moeten kunnen delen, me dunkt.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 10:18 uur
herman schreef:
Is voor mij toch iets teveel richting foute hardrock door die gitaren... En het gaat wat langs mij heen na een paar beluisteren.
Wat versta jij onder fouite hardrock? Kiss, Motley Crue e.d.?
0
Cured
geplaatst: 28 juni 2013, 11:00 uur
Dat vind ik geen foute muziek . Kleding vind ik niet van toepassing op de waarde van de muziek, hoewel je dan glamrock/David Bowie ook fout zou kunnen noemen (of modepopjes Duran Duran/Spandau Ballet).
0
geplaatst: 28 juni 2013, 11:47 uur
Het heeft ook te maken met een bepaald soort zang en idd. een glam-element. Overigens luister ik graag op zijn tijd naar Iron Maiden en Motley Crue, maar ik kan het niet erg serieus nemen.
0
Cured
geplaatst: 28 juni 2013, 12:14 uur
Dat is je goed recht. Het gaat mij vaak meer om wat het met me doet, serieus of niet, maar ieder zijn insteek. Overigens vind ik ook wel dat er foute hardrock bestaat.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 17:43 uur
Ik kende dit nummer niet en na verschillende keren beluisteren kan ik wel begrijpen waarom dit in de vergetelheid is beland. Die riffs zijn wel krachtig maar van de zang ga ik over de nek, de drums zijn wat vlak en die gitaarsolo is ook niet alles. De sax kleurt wel het nummer. Uiteindelijk toch vrij matig.
Cijfer: 5,5
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 28 juni 2013, 18:58 uur
Cardiacs haalt een keurige score van 7,38 uit 19 stemmers. Voor de top-20 is komt het echter een half puntje tekort.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
09. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
10. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
11. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
12. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
13. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
14. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
15. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
16. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
17. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
18. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
19. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
20. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
Dan nu het Magnum Opus van één 's-Vaderlands mooiste artiesten: Spinvis met Lotus Europa.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
09. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
10. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
11. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
12. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
13. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
14. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
15. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
16. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
17. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
18. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
19. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
20. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
Dan nu het Magnum Opus van één 's-Vaderlands mooiste artiesten: Spinvis met Lotus Europa.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 19:08 uur
10 
Werkelijk fantastisch nummer. Spinvis weet mij altijd 10 minuten lang te boeien, terwijl ie eigenlijk slechts een verhaaltje vertelt. Toch, het vervreemdende van de tekst, gecombineerd met de interessante muzikale begeleiding, het werkt perfect. Behoort tot mijn favoriete Spinvis-nummers, samen met Bagagedrager en Aan de Oevers van de Tijd

Werkelijk fantastisch nummer. Spinvis weet mij altijd 10 minuten lang te boeien, terwijl ie eigenlijk slechts een verhaaltje vertelt. Toch, het vervreemdende van de tekst, gecombineerd met de interessante muzikale begeleiding, het werkt perfect. Behoort tot mijn favoriete Spinvis-nummers, samen met Bagagedrager en Aan de Oevers van de Tijd
0
geplaatst: 28 juni 2013, 19:29 uur
Ik tref het wel bij terugkomst:
Cardiacs: foute_mannen_in_nepleren_broekenrock - voor bucklerende late20/30gers die de chicks de indruk willen geven nog goed mee te kunnen; derhalve
3,5
Spinvis - mijn allergie is bekend, maar toch
5,5
Cardiacs: foute_mannen_in_nepleren_broekenrock - voor bucklerende late20/30gers die de chicks de indruk willen geven nog goed mee te kunnen; derhalve
3,5
Spinvis - mijn allergie is bekend, maar toch
5,5
0
Cured
geplaatst: 28 juni 2013, 19:31 uur
Mjuman schreef:
Ik tref het wel bij terugkomst:
Wij niet; het is nog steeds onze oude moppersmurf Ik tref het wel bij terugkomst:

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 juni 2013, 19:57 uur
Tja, Spinvis, hier op MuMe toch wel een van de maximaal drie heiligen van de Nederlandstalige muziek. Een paar nummers van zijn debuut draag ik nog wel een enigszins warm hart toe (met name Kindje van God). Ook heb ik de goede man wel eens live gezien en dat was ook best onderhoudend. In grote lijnen gaan de neuzelzang en dito teksten toch wel vrij snel vervelen. In dit Lotus Europa wordt gepoogd een warrige vertelling met wat muzikale spanning te verbinden, maar het resultaat zijn slechts elf heel lange minuten.
3,8
En dan zul je net zien dat als er binnenkort iemand iets van Bløf post, dat de commentaren op de teksten weer niet van de lucht zijn.
3,8
En dan zul je net zien dat als er binnenkort iemand iets van Bløf post, dat de commentaren op de teksten weer niet van de lucht zijn.
0
Cured
geplaatst: 28 juni 2013, 20:01 uur
Mjah...ik ken lang niet alles van Blöf, maar ik vind dat ze wel goeie nummers hebben gemaakt en word vooral getriggerd door de muziek. Blauwe Ruis bijv. heeft een aantal sterke singles voortgebracht, maar goed. Spinvis vind ik dan weer niet veel.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 20:05 uur
9,0
In tegenstelling tot de meeste muziek die ik luister, spelen bij Spinvis de teksten op de voorgrond en de muziek op de achtergrond. Heerlijk simpele, mysterieuze lyrics die mij niet los weten te laten. De muziek werkt als een soort score bij het vertelde verhaal.
In tegenstelling tot de meeste muziek die ik luister, spelen bij Spinvis de teksten op de voorgrond en de muziek op de achtergrond. Heerlijk simpele, mysterieuze lyrics die mij niet los weten te laten. De muziek werkt als een soort score bij het vertelde verhaal.
0
geplaatst: 28 juni 2013, 20:08 uur
Heb Spinvis altijd links laten liggen om eerlijk te zijn.
Ga het dus niet afkraken want ik heb te weinig van hem gehoord.
Wel een apart nummer.
6
Ga het dus niet afkraken want ik heb te weinig van hem gehoord.
Wel een apart nummer.
6
0
Cured
geplaatst: 28 juni 2013, 20:25 uur
Moet spinvis nog wel beoordele trouwens: ik vind het muzikaal nog wel aardig af en toe, maar verder....nee
4
4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.