MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
7

Sterk in de tempo-wissels, maar als hit iets te drammerig.

Altijd wat minder enthousiast geweest over hun eerste soul-fase.
Toen ze er folk doorheen gingen klutsen, vond ik het plots overheerlijk.

Casartelli (moderator)
Feestje! Tussen mij en de zanger klikt het alleen niet zo, vooral niet in de aanzet naar het refrein.

6,8

Het hoofdstuk uit het boek van Simon Reynolds is in dezen redelijk onthullend. Maar ach, deze en de Dublin-link heeft altijd voor fun gezorgd (lokale NL mods liepen ook met Dexy weg destijds).
Begin van de lp (radio-geluiden, Buzzcock fragmenten en ... "for god sake burn it down") is veelbetekend. Rodney Doyle's The Commitments (boek en film) heeft hier ook wat van weg - maar is meer Iers in stemming, warm aanbevolen.

7,25

Cured
7

7,3

Wat vigil zegt: ze hebben betere.

Ik heb dit altijd een bijzonder vervelend nummer gevonden. Ik weet niet waarom, maar ik wijt het aan de tempowisselingen. Dit nummer staat op een jaren '80-compilatie-cd die ik altijd skipte.

4,5

Sunderland schreef:
Dit nummer staat op een jaren '80-compilatie-cd die ik altijd skipte.

Je skipte de gehele compilatie vanwege een enkel nummer? Dan moet je er wel een heel erge hekel aan hebben.

Prima nummer, fijne vocalen

8

Sunderland schreef:
Ik heb dit altijd een bijzonder vervelend nummer gevonden. Ik weet niet waarom, maar ik wijt het aan de tempowisselingen. Dit nummer staat op een jaren '80-compilatie-cd die ik altijd skipte.

Ik vind de tempowisselingen net het leukste aan Geno. Ik ken dit nummer trouwens grappig genoeg ook via een jaren '80-compilatie, waarbij ik dit nummer vaak twee keer na elkaar afspeelde. Het universum houdt zichzelf in balans, zullen we maar zeggen

Kende het niet. Weinig aan gemist.

4

GrafGantz schreef:
(quote)

Je skipte de gehele compilatie vanwege een enkel nummer? Dan moet je er wel een heel erge hekel aan hebben.
Hele subtiele terechtwijzing! Maar je hebt gelijk: die moet zijn dat.

gezellig

7

Inderdaad hun beste nummer (zou niet weten welke beter is, maar ik ken alleen hun eerste twee albums en daarop komt niets in de buurt) en in mijn top 5 meest gedraaide nummers van vorig jaar.

10

herman schreef:
Inderdaad hun beste nummer (zou niet weten welke beter is, maar ik ken alleen hun eerste twee albums en daarop komt niets in de buurt)

Let's Make This Precious

Behoorlijk ander nummer dan Come On Eileen, maar de overeenkomst is de zang waar ik niet van houd. Beetje een saai nummer verder, het raakt me niet. Veel meer kan ik er niet over zeggen.

4,8

Arrie schreef:
(quote)

Let's Make This Precious

Dan ga ik die eens tussen mijn Spotify-favorieten zetten.

The Celtic Soul Brothers is naast Geno mijn favoriet. Misschien die ook eens een kans geven, herman

Let's Make This Precious is ook voor mij hun beste nummer.
Het folk en soul huwelijk komt nergens anders zo knap tot uiting ... zelfs in de tekst.

8,5

Heel wat spannender dan het stukgedraaide Come on Eileen.

Ik heb dit nooit echt een lekker nummer gevonden: 5

Vind ik even goed als hun grote hit Come on Eileen, lekker fuifnummer met heerlijke blazers.
Cijfer: 8,5

7,0

Zephyr
177,15 door 25 stemmers = gemiddeld 7,086 voor Dexy's Midnight Runners. Geen plek voor Geno in de top-20 daarmee bereikt.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
09. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
10. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)

11. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
12. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
13. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
14. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
15. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
16. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
17. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
18. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
19. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
20. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

De volgende : Boudewijn de Groot - Testament.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.