MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
7.7

8,5

6.5

Casartelli (moderator)
In mijn herinnering de minste van de KLF-singles, maar ik had het gevoel dat het nummer een herbeluistering verdiende. Jawel, toch een heel behoorlijk nummer eigenlijk. Mooie aanleiding om The White Room maar eens te bestellen.

7,5

6.5

Leuk, vrolijk nummer, maar ze hebben betere.

Die van Grandaddy kende ik nog niet, maar wat een mooi nummer zeg, ik dacht altijd dat ze hele vervelende muziek maakten. 8.

En de KLF krijgt van mij een 7, niet mijn favoriet van hun, dat is What Time is Love?

trebremmit schreef:
.....niet mijn favoriet van hun, dat is What Time is Love?

Zonder twijfel!

Maar ook deze mag er zijn hoor: 8,2

Krijg nu al weer zin om een turn-up-the-bassje op te zetten

Casartelli schreef:
In mijn herinnering de minste van de KLF-singles, maar ik had het gevoel dat het nummer een herbeluistering verdiende. Jawel, toch een heel behoorlijk nummer eigenlijk. Mooie aanleiding om The White Room maar eens te bestellen.
Oei, daar zou ik even mee wachten. Het album bevat allemaal andere versies dan die je van single gewend bent.

Wat mij betreft een 7,5

En What Time Is Love is fenomenaal.

Casartelli (moderator)
Sunderland schreef:
Oei, daar zou ik even mee wachten. Het album bevat allemaal andere versies dan die je van single gewend bent.

Heb daar inderdaad wat wisselende commentaren op gelezen. Maar goed, hij was vrij goedkoop, dus ik ga het wel horen...

Sterkte dan maar!

9

Last Train to Trancentral is de favoriet hier, nog voor What Time is Love.

7.75

Cured
7

Toevallig van de week nog naar de KLF geluisterd. Lekker hard in de auto.
8

Toen ik geboren werd stond Tammy Wynette op de eerste plaats van de Top 40, nee niet met dit lied . Toen deze op single uitkwam heb ik dit lied op cd-single gekocht (met als bonus een rijtje mixen). Ik vond toen (en nu eigenlijk ook nog wel) de singles van deze band prachtig. Vooral Last Train is fenomenaal. Ik verwacht dat die het hier ook nog beter zou doen. Als ik eerlijk ben is dit de minste van het stel.

cijfer 7,5

Bewust voor deze gekozen, omdat dit wel een mijlpaal is - Queen of Country Tammy Waynette (Stand by Your Man - a redneck song if there is one) werkt samen met een 'alternatieve dance-act'. Ook KLF (aha, aha), What Time Is Love en Last Train to mogen er zijn; altijd ook sterke visuals.

8,5

6,5

Zephyr
169,95 totaal door 22 stemmers = een gemiddelde van 7,725 voor KLF feat. Tammy Wynette.
Niet toereikend voor een plek in de top-20.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)

De nieuwe; een song van Simple Minds. Geen song van hun bekendste album New Gold Dream, maar wel Theme For Great Cities ( bekend genoeg, hoop ik toch ! ).

7,5

Groot Simple Minds aanhanger van de periode '79 - '85 maar niet speciaal dit nummer.

7

Cured
Juist deze (en meer) wel:

9

Zephyr schreef:

De nieuwe; een song van Simple Minds. Geen song van hun bekendste album New Gold Dream, maar wel Theme For Great Cities ( bekend genoeg, hoop ik toch ! ).

De vraag stellen is hem beantwoorden

Cijfer 9,0

8

Een van de sfeervolste nummers die ze gemaakt hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.