MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
8.5

Wel tof hoor. 8

Ken het nummer wel maar wist niet dat het van The Simple Minds is.

Vind er eerlijk gezegd geen reet aan.

4

Één van de weinig leukere nummers van SM.

7,5

SM is sowieso alleen leuk voor de echte liefhebbers ervan - zeg maar mensen met een fetisj-ding

Dit nummer, opener van Sister Feelings Call (ook wel als bonusschijf bij Sons and Fascination) blinkt uit door stuwende bass en keyboard - een ideale soundtrack voor een stedentrip.

8,5

Ken het niet, leuk zo op het eerste gehoor.

7

Casartelli (moderator)
Toch wel dé instrumentale klassieker van de band. Van het onderliggende album is 20th Century Promised Land dan weer favoriet, maar deze is ook prima.

8,5

8,5

Een van de weinige leuke nummers van The Simple Minds.

Zephyr
Geweldig nummer van SM; en voor mij ook één van de beste instrumentals ooit gemaakt !

9,25

Heeft als een van de weinige SM-nummers het voordeel dat het geblaat van Jim Kerr ontbreekt. Daarom ook een van de weinige SM-nummers die een voldoende krijgt:

6,5

Gemiddelde is 7.783, maar dat lijkt me wel erg laag. Laat ik voor de zekerheid nog eens herrekenen.

Edit: het is toch juist. De top 20 blijft ongewijzigd!

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)

De nieuwe is deze (te onbekende?) parel. Enjoy!

Built To Spill - I Would Hurt A Fly

Ik geef alvast 10. Geweldige song, met hemelse outro!

Casartelli (moderator)
Dit topic werpt soms toch wel op een gunstige manier een licht op nummers die je vaaglijk kent. Dit nummer heeft inderdaad een mooi outro, maar ook verder steekt het instrumentaal netjes in elkaar. Die zanger is wel een geducht struikelblok, maar afijn, wellicht weet hij het met wat gewenning tot het niveau 'tolerabel' te schoppen.

7,0

Niet slecht, ook niet bijzonder voor mij.

6,8

Casartelli schreef:
Die zanger is wel een geducht struikelblok, maar afijn, wellicht weet hij het met wat gewenning tot het niveau 'tolerabel' te schoppen.

Ik lees wel vaker dat mensen moeite hebben met de stem van Doug Marsh, maar zelf heb ik er geen seconde last van gehad. En in tegenstelling tot gelijksoortige love it or hate it-stemmen snap ik ook niet wat hem dan minder aangenaam maakt, eigenlijk. Zo gek anders dan anders klinkt hij toch niet?

Jij houdt wel erg van jaren negentig indie gitaarrock of niet Arthur?

Dit nummer vind ik trouwens weinig aan, krijg er flashbacks van uit de jaren negentig waarin moeilijk kijkende alto meisjes dit nummer meezingen.

5

trebremmit schreef:
Jij houdt wel erg van jaren negentig indie gitaarrock of niet Arthur?

Oh zeker, en de laatste tijd ben ik bovendien ook in een indie gitaarrock-bui, dus dat betekent veel Belle & Sebastian, Nirvana, Built To Spill en aanverwanten ten huize ArthurDZ dezer dagen. Ik denk dat ik nog even Different Class van Pulp of Ten van Pearl Jam ga draaien zo meteen, ben er nog niet helemaal uit

Nogal saaitjes en dat outro vind ik al helemaal weinig aan, geef me dan op zeker het outro van Alles Geprobeerd van het Goede Doel maar, da's pas een fijn intro.

5,5

Theme from Great Cities had een 9,5 gekregen.

6,5

Heb deze band pas een jaar of vier geleden ontdekt met 'Perfect from Now On'.
Zeer interessante plaat, maar op één of andere manier niet spannend genoeg om veel meer van deze band te ontdekken, al vind ik 'There Is No Enemy' ook prima.

8,5

....voor inderdaad één van hun betere nummers.

Cured
5

Zoals Trebrimmet ("moeilijk kijkende alto-meisjes") al opmerkte: wel fiks afgebakend dat perspectief van ArthurDZ (hunkerende meisjes glurende alto wellicht? )e n dan ook nog 4* posten in één maand. Met die gitaarmoeheid die mij al teistert - even klaar met de gitaar - en het zomerse weer had ik gehoopt op wat anders. Verras ons eens Tuur, svp en Belle & Sebastian is GEEN indie-gitaarrock. Als dat wel zo is, kunnen er hier wat schijfjes worden opgehaald.

4,5

Leuk en aardig maar ook niet meer dan dat, het outro? Nou ja dat zit er wel maar welke functie die heeft is mij onduidelijk. Gewoon een beetje het gaspedaal er op. Heeft verder weinig met het liedje te maken.

cijfer 6,25

Verder lijkt mij Belle & Co. ook niet bepaald gitaarrock en verder een vraag aan trebremmit of hij vanavond de nieuwe kan plaatsen want dat kan hij ook eens een voldoende geven

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.