MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
Ik lees wel vaker dat mensen moeite hebben met de stem van Doug Marsh, maar zelf heb ik er geen seconde last van gehad. En in tegenstelling tot gelijksoortige love it or hate it-stemmen snap ik ook niet wat hem dan minder aangenaam maakt, eigenlijk. Zo gek anders dan anders klinkt hij toch niet?

Nou, 't is nogal een hees en dun stemgeluid. Bij vlagen zit hij er in mijn beleving zelfs gewoon naast.

Ik realiseerde me overigens dat het andere nummer dat ik vaaglijk van ze ken Kicked It in the Sun is. Die had een lager cijfer gekregen, althans uit de herinnering.

En ach, mijn favoriete bandje heeft ook een struikelblokzanger, dus...

Casartelli schreef:
(quote)

Nou, 't is nogal een hees en dun stemgeluid. Bij vlagen zit hij er in mijn beleving zelfs gewoon naast.

Ah, op die fiets. Dat is eigenlijk wel waar, al heb ik er zelf dus geen last van.

Mjuman schreef:
Zoals Trebrimmet ("moeilijk kijkende alto-meisjes") al opmerkte: wel fiks afgebakend dat perspectief van ArthurDZ (hunkerende meisjes glurende alto wellicht? )e n dan ook nog 4* posten in één maand. Met die gitaarmoeheid die mij al teistert - even klaar met de gitaar - en het zomerse weer had ik gehoopt op wat anders. Verras ons eens Tuur, svp en Belle & Sebastian is GEEN indie-gitaarrock. Als dat wel zo is, kunnen er hier wat schijfjes worden opgehaald.

Ja kom, laten we persoonlijk worden!

Indie/alternative rock is gewoon mijn favoriete genre, dus het is niet zo gek dat er een grote kans is dat ik nummers uit die hoek voordraag in dit topic als ik de kans heb. Het ging deze keer trouwens tussen I Would Hurt A Fly en Regulate van Warren G en Nate Dogg. Wellicht was die tweede keuze lekker verrassend geweest voor jou, maar ik dacht het is nu eens mijn feestje.

En ja oke, Belle & Sebastian is geen indie gitaarrockband pur sang natuurlijk, maar op zijn minst wel een indieband. Groot is dat verschil niet imo.

ArthurDZ schreef:

Het ging deze keer trouwens tussen I Would Hurt A Fly en Regulate van Warren G en Nate Dogg.

In mijn geval zijn er in ieder geval weinig (geen?) R&B platen die een hoger cijfer gaan krijgen.

ArthurDZ schreef:
Ja kom, laten we persoonlijk worden!

Nee, want daar is de pm voor

ArthurDZ schreef:
Indie/alternative rock is gewoon mijn favoriete genre, dus het is niet zo gek dat er een grote kans is dat ik nummers uit die hoek voordraag in dit topic als ik de kans heb. Het ging deze keer trouwens tussen I Would Hurt A Fly en Regulate van Warren G en Nate Dogg. Wellicht was die tweede keuze lekker verrassend geweest voor jou, maar ik dacht het is nu eens mijn feestje.

Viermaal in één maand en dan ook nog voor die overwegend droevige bleekscheetmuziek. En dan Talking Heads (Remain in Light) typeren als "sektemuziek voor een paringsdans". Uitdelen en incasseren, 'Tuur, hoort er allemaal bij. Geeft nix, uiteindelijk komt alles goed

ArthurDZ schreef:
En ja oke, Belle & Sebastian is geen indie gitaarrockband pur sang natuurlijk, maar op zijn minst wel een indieband. Groot is dat verschil niet imo.

Luister nog eens goed. B&S zijn veel meer (intelligente) pop, met een singer/songwriter-inslag in de hoedanigheid van balsem voor het gemoed van de postmoderne neo-romanticus en aan dat beeld beantwoorden velen hier, ook gij

Mjuman schreef:

Luister nog eens goed. B&S zijn veel meer (intelligente) pop, met een singer/songwriter-inslag in de hoedanigheid van balsem voor het gemoed van de postmoderne neo-romanticus en aan dat beeld beantwoorden velen hier, ook gij

Ja, dat zijn ze allemaal wel, maar uiteindelijk is en blijft het om te beginnen een indieband.

Maar uiteindelijk denk ik niet echt in genres, ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan dat mijn laatste vier bijdragen allemaal in de 'bleekschetenrock-hoek' zaten. Wil ik maar zeggen, mijn plan is zeker niet het opdringen van Het Enige Ware Genre aan heel musicmeter via dit topic, als je dat soms denkt

vigil schreef:
(quote)

In mijn geval zijn er in ieder geval weinig (geen?) R&B platen die een hoger cijfer gaan krijgen.

Regulate is dan ook geen R&B, maar G-funk - subgenre van hiphop met veel invloeden uit de funk en ook wel wat uit de R&B.

Over R&B gesproken, ik ga hier binnenkort hier maar eens wat plaatsen.

Teunnis schreef:
(quote)

Regulate is dan ook geen R&B, maar G-funk - subgenre van hiphop met veel invloeden uit de funk en ook wel wat uit de R&B.

Bedankt voor deze wijze hokjes les

Een 7,5 voor Built to Spill. Het heeft me nog niet zo gegrepen als andere gitaarbands uit die tijd. Belle & Sebastian zit voor mij verder ook in een totaal andere hoek: moet je eens opletten hoeveel instrumenten daar voorbij komen.

En buiten mededinging nog een 8,5 voor Simple Minds: heb het nummer pas recent leren kennen (via MuMe, want daarbuiten ben ik dit nog nooit tegengekomen).

Je houdt niet van stadsreizen?

Cuby & The Blizzards, toch wel regionale helden hier. Somebody Will Know Someday is een van mijn favorieten van deze band, zo hoor ik graag de blues.

9

130,05/19 = 6,844 voor Built to Spill, geen notering dus.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)

Cured
5

Hun beste nummer!

9,3

Ah ja, Drents Engels.

7,5

@Tietjen: nietes (5 Longs Years, To the Window en nog een paar)

Kuipje en de Sneeuwstormen met ooit een veelbelovend Zwolsch talent op de piano, met meestergitarist Eelco Gelling - ooit bij de Gouden Haring - uitvinder van het shoegazing guitar playing. Voorwaar

8,5

8,5

Mag hier graag naar luisteren, naar blues in het algemeen wel.

Mooi heur!

8,5

Muzikaal heel mooi, maar van de zang (de manier van zingen) ben ik niet kapot.

7,0

Casartelli (moderator)
Mijn C+tB-kennis beperkt zich tot Window of My Eyes en Appleknockers Flophouse, waar ik allebei niet veel aan vind, dus dat belooft nog wat. Maar 't valt alleszins mee, dit meer ballade-achtige nummer. Zang komt hier w.m.b. juist wat beter uit de verf.

7,5

6,5

Mij net wat te lang voor een hoog cijfer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.