Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 07:50 uur
Niet om door te komen. Een kwelling aan mijn oren. Bij dat gebrul heb ik hem uit gezet. Maar ik weet genoeg.
3.
3.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 augustus 2013, 08:11 uur
Valt over te discussiëren, hij had slechts 1,8 miljoen views op youtube

Afijn, als je Opeth plaatst, weet je dat er opmerkingen over 'gebrul' en 'gegrunt' komen. En als mensen een nummer halverwege uitzetten maar het zich wel verwaardigen een diepe onvoldoende uit te delen, weet je eigenlijk ook wel genoeg. Maar ik hoef mijn wortels niet te verloochenenen, ook ik vond Opeth ooit vooral herrie, met dit nummer als een van de weinige uitzonderingen.
In de loop der jaren ben ik gevallen voor de hard-zacht-contrasten, het soms brute maar altijd doordachte gitaargeweld, de sprookjesachtige passages en Mikael Åkerfeldts schrijverscapaciteiten en zang. En die grunts? Die horen er helemaal bij. Juist het gruntloze werk wordt op den duur wat saai.
Dat laat onverlet dat sommige Opethnummers toch iets te veel opgerekte krachtpatserij bevatten of iets te gekunsteld samengesteld zijn. Dat geldt echter beide niet voor deze.
9,5
0
Cured
geplaatst: 15 augustus 2013, 08:34 uur
Toelichting: dat excessieve grunten of brullen (schreeuwen/hard zingen mag) maakt de Metal voor mij een stuk minder interessant en vind het onnodig (irritant); ik knap daar het vaakst op af. In sprookjes geloof ik niet
en vind dat juist muzikaal wat saai-ig (hoor ook de oude Genesis /Marillion e,d.). Ik houd over het algemeen ook niet van die uitgerekte/lange nummers. Een 5 vind ik dan nog netjes van mijn kant. Ik snap echter wel dat Casartelli dit geweldig vind.
en vind dat juist muzikaal wat saai-ig (hoor ook de oude Genesis /Marillion e,d.). Ik houd over het algemeen ook niet van die uitgerekte/lange nummers. Een 5 vind ik dan nog netjes van mijn kant. Ik snap echter wel dat Casartelli dit geweldig vind.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 09:15 uur
10
Eindelijk kan ik hier de maximale score geven
Ik begrijp heel goed dat dit love it or hate it is, maar voor mij is dit geniaal!
Eindelijk kan ik hier de maximale score geven

Ik begrijp heel goed dat dit love it or hate it is, maar voor mij is dit geniaal!
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 10:13 uur
Wat Aero zegt - via via op deze Zweedse band geattendeerd; instrumentatie klopt en ik kan er soms goed naar luisteren, maar ...
Vrij bekend nummer was de oorspronkelijke insteek. Enfin de rockisti rijden weer eens hun favoriete, lawaaiige hobby horse. De dance/eletronic die hier wel 'ns wordt opgevoerd is iig wél bekend. De scheidslijn is weer 'ns klip en klaar, derhalve
4,5
Vrij bekend nummer was de oorspronkelijke insteek. Enfin de rockisti rijden weer eens hun favoriete, lawaaiige hobby horse. De dance/eletronic die hier wel 'ns wordt opgevoerd is iig wél bekend. De scheidslijn is weer 'ns klip en klaar, derhalve
4,5
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 11:03 uur
Opeth is een band met een paar aardige en 1 fantastische plaat. Laat dit nummer nu net een van de beste zijn van die fantastische plaat. Ik ben overigens ook niet echt van het grunten maar in dit lied pakt het me wel.
cijfer 9,0
cijfer 9,0
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 11:16 uur
Vijf minuten lang was dit nummer op weg naar een ruim voldoende. En dan komt ineens dat domme gebrul. En ik heb echt helemaal niets op met dat grunten. Bleh....
5
5
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 11:44 uur
Opeth staat garant voor geweldige composities. Dit nummer bewijst dat. Wisselingen tussen hard en zacht, tempoversnellingen en zelfs verschillende zangstijlen maken dat dit nummer de aandacht zo goed vast weet te houden. De langzame en rustige stukken zijn meeslepend en bloedmooi, de hardere stukken (soms inclusief grunts) grijpen je meteen bij de strot.
The Drapery Falls is sowieso een van hun beste nummers. Misschien zelfs wel hun allerbeste.
9,5
The Drapery Falls is sowieso een van hun beste nummers. Misschien zelfs wel hun allerbeste.
9,5
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 12:00 uur
8
Opeth zou helemaal in mijn straatje moeten liggen en misschien is dat ook wel zo, maar de muziek is moeilijk te bevatten, het lijkt me een groeiplaat waar je na één of twee beluisteringen nog niet veel van kan zeggen (behalve als je het niks vindt natuurlijk). Een 8 voor de sound en het potentieel. Een grunt vind ik geen probleem, maar hier is het juist het moment dat de song even knullig/amateuristisch klinkt, terwijl dat voor de rest niet het geval is.
De link verwijst overigens naar een ouderwetse 10 minuten-You Tube-versie, terwijl de song 11 minuten duurt...
Opeth zou helemaal in mijn straatje moeten liggen en misschien is dat ook wel zo, maar de muziek is moeilijk te bevatten, het lijkt me een groeiplaat waar je na één of twee beluisteringen nog niet veel van kan zeggen (behalve als je het niks vindt natuurlijk). Een 8 voor de sound en het potentieel. Een grunt vind ik geen probleem, maar hier is het juist het moment dat de song even knullig/amateuristisch klinkt, terwijl dat voor de rest niet het geval is.
De link verwijst overigens naar een ouderwetse 10 minuten-You Tube-versie, terwijl de song 11 minuten duurt...
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 14:35 uur
Casartelli schreef:
Afijn, als je Opeth plaatst, weet je dat er opmerkingen over 'gebrul' en 'gegrunt' komen. En als mensen een nummer halverwege uitzetten maar het zich wel verwaardigen een diepe onvoldoende uit te delen, weet je eigenlijk ook wel genoeg.
(quote)

Afijn, als je Opeth plaatst, weet je dat er opmerkingen over 'gebrul' en 'gegrunt' komen. En als mensen een nummer halverwege uitzetten maar het zich wel verwaardigen een diepe onvoldoende uit te delen, weet je eigenlijk ook wel genoeg.
Ik voel me aangesproken. Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt dat je dan wel genoeg weet. Verder vind ik een 3 nu ook weer niet zo'n dikke onvoldoende. Als de eerste 5 minuten al een kwelling zijn en het begint dan pas echt naar mijn idee niet om aan te horen te worden dan vind ik best dat ik mag stemmen ondanks dat ik het uit heb gezet. Dat heb ik ook met albums. Als ik de eerste nummers slecht vind dan luister ik niet verder. Vaak geef ik dan geeneens een stem ook omdat ik dan vaak denk dat je om te stemmen een ingewijde moet zijn. Maar het zou wel moeten kunnen. In dit topic geef ik 9 van de 10 keer wel een stem als ik iets niet goed vind. Ook om te voorkomen dat dit soort nummers een nummer als bijvoorbeeld Good Vibrations voorbij streeft.
Dat ik het toch nog een paar punten heb gegeven is omdat ik het wel knap vind dat mensen zoiets kunnen maken. Ik zou het ze niet na doen met mn toondoofheid en mn gestoorde motoriek.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 augustus 2013, 15:46 uur
Dungeon schreef:
Ik voel me aangesproken. Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt dat je dan wel genoeg weet.
Ik voel me aangesproken. Al snap ik niet helemaal wat je bedoelt dat je dan wel genoeg weet.
Nuja, dat was natuurlijk gewoon een terugspiegeling van wat je zelf zei.
Dungeon schreef:
Verder vind ik een 3 nu ook weer niet zo'n dikke onvoldoende.
Verder vind ik een 3 nu ook weer niet zo'n dikke onvoldoende.
Dat mag. Ik vind hem persoonlijk vrij diep. Ik doe al vanaf het begin van dit topic mee en maak me sterk dat mijn aantal drieën en lager op de vingers van één hand te tellen zijn en dat daar geen nummers tussen zitten die ik hier voor de eerste keer hoor. Het aantal negens en hoger zal iets hoger liggen, maar ook daar probeer ik wat zuinig op te zijn. Afijn, dat is een kwestie van smaak.
Dungeon schreef:
Als de eerste 5 minuten al een kwelling zijn en het begint dan pas echt naar mijn idee niet om aan te horen te worden dan vind ik best dat ik mag stemmen ondanks dat ik het uit heb gezet. Dat heb ik ook met albums. Als ik de eerste nummers slecht vind dan luister ik niet verder. Vaak geef ik dan geeneens een stem ook omdat ik dan vaak denk dat je om te stemmen een ingewijde moet zijn. Maar het zou wel moeten kunnen.
Als de eerste 5 minuten al een kwelling zijn en het begint dan pas echt naar mijn idee niet om aan te horen te worden dan vind ik best dat ik mag stemmen ondanks dat ik het uit heb gezet. Dat heb ik ook met albums. Als ik de eerste nummers slecht vind dan luister ik niet verder. Vaak geef ik dan geeneens een stem ook omdat ik dan vaak denk dat je om te stemmen een ingewijde moet zijn. Maar het zou wel moeten kunnen.
Moeten we ons nu gelukkig prijzen dat je geen albums becijfert die je maar één keer half gehoord hebt? Eén keer in zijn geheel luisteren lijkt me een alleszins redelijke ondergrens en die wordt op deze site dan ook algemeen als zodanig aanvaard. En wat mij betreft is dat voor nummers in dit topic niet anders.
Dungeon schreef:
In dit topic geef ik 9 van de 10 keer wel een stem als ik iets niet goed vind. Ook om te voorkomen dat dit soort nummers een nummer als bijvoorbeeld Good Vibrations voorbij streeft.
In dit topic geef ik 9 van de 10 keer wel een stem als ik iets niet goed vind. Ook om te voorkomen dat dit soort nummers een nummer als bijvoorbeeld Good Vibrations voorbij streeft.
Pardon?
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 15:48 uur
Zijn smaak is superieur aan de jouwe. Snap je dat nu echt niet?
Ik heb overigens ooit vol goede moed het betreffende Opeth-album geprobeerd, maar kon me niet over die grunts heenzetten. Album niet afgeluisterd en dus ook niet bestemd, en ik weet nu al dat ik dit nummer ook niet ga trekken dus ik onthou me wijselijk van een stem. Maar aangezien er al meerdere onvoldoendes zijn uitgedeeld kan ik dat natuurlijk makkelijk doen, het nummer is nu toch geen bedreiging meer voor Good Vibrations

0
geplaatst: 15 augustus 2013, 19:11 uur
Als ik een boek niets aan vind dan heb ik dat binnen een bladzijde of 20 wel door. Hetzelfde geldt voor muziek. Stemmen na het luisteren van een half album vind ik daarom terecht. Dat ik dat niet (nauwelijks) doe is omdat ik het flauw van mezelf vind om mensen hun muziek de grond in te boren.
Je hebt her en der wel een punt hoor en zet het me aan het nadenken.
Verder vind ik niet dat ik een smaak heb die superieur is aan die van een ander. Dat ik blijkbaar zo over ben gekomen was niet mijn bedoeling.
Je hebt her en der wel een punt hoor en zet het me aan het nadenken.
Verder vind ik niet dat ik een smaak heb die superieur is aan die van een ander. Dat ik blijkbaar zo over ben gekomen was niet mijn bedoeling.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 23:01 uur
Grappig genoeg vind ik dat grunten en die gitaarlawine daar tussendoor juist het leukste gedeelte. Die progstukken daar omheen zijn veel te gelikt en bombastisch naar mijn smaak.
6,8
6,8
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 00:04 uur
Opeth krijgt van mij nog een 4. Ik vind dat grunten helaas een beetje lachwekkend en verder kan ik ook niet echt een connectie vinden in deze muziek, al gaat het muzikaal nog best bij vlagen.
Daarmee kwamen 20 luisteraars uit op een gemiddelde van 6.425, niet genoeg voor onderstaande eregalerij. Ik vond de suggestie van Casartelli om uit te breiden naar een top 30 trouwens niet verkeerd, maar het ging me net even te ver om 128 pagina's door te lopen om te zien wat de huidige nummer 21-30 zijn. Wellicht de volgende?
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
21. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
22. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
23. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
24. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7.952 (Zephyr)
25. Big Country - Chance; 17 stemmers, gemiddeld 7,941 (Zephyr)
26. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
27. Nick Drake - Northern Sky: 25 stemmen, gemiddeld 7,928 (Arrie)
28. Miles Davis - So What: gemiddelde 7.904 (VinceVega)
29. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
30. Neneh Cherry - Buffalo Stance, 29 deelnemers, gemiddeld 7,85 (Zephyr)
Een nieuwe dan maar. Wat een stem en wat een geniale vondst, dat gezucht tussendoor.
The Zombies - Time of the Season
Daarmee kwamen 20 luisteraars uit op een gemiddelde van 6.425, niet genoeg voor onderstaande eregalerij. Ik vond de suggestie van Casartelli om uit te breiden naar een top 30 trouwens niet verkeerd, maar het ging me net even te ver om 128 pagina's door te lopen om te zien wat de huidige nummer 21-30 zijn. Wellicht de volgende?

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
21. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
22. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
23. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
24. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7.952 (Zephyr)
25. Big Country - Chance; 17 stemmers, gemiddeld 7,941 (Zephyr)
26. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
27. Nick Drake - Northern Sky: 25 stemmen, gemiddeld 7,928 (Arrie)
28. Miles Davis - So What: gemiddelde 7.904 (VinceVega)
29. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
30. Neneh Cherry - Buffalo Stance, 29 deelnemers, gemiddeld 7,85 (Zephyr)
Een nieuwe dan maar. Wat een stem en wat een geniale vondst, dat gezucht tussendoor.
The Zombies - Time of the Season
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 00:18 uur
9
Een perfecte popsingle, met de fantastische stem van Colin Blunstone (ja, die van Old and wise, of moet ik dat hier maar niet vermelden
). En een mooie orgelsolo.
Een perfecte popsingle, met de fantastische stem van Colin Blunstone (ja, die van Old and wise, of moet ik dat hier maar niet vermelden
). En een mooie orgelsolo.
0
geplaatst: 16 augustus 2013, 00:23 uur
Inderdaad, een perfecte popsingle. Ik geef hem zelfs nog wat hoger.
9,5
(omdat ze een paar nummers hebben die me nog meer doen, zoals Beechwood Park en Care of Cell 44, maar die leken me niet zo geschikt voor hier).
9,5
(omdat ze een paar nummers hebben die me nog meer doen, zoals Beechwood Park en Care of Cell 44, maar die leken me niet zo geschikt voor hier).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.