MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Prima nummer, maar door die Hammond-solo vanaf 2:36 krijgt ie een extra punt.

8,5

Zephyr
7

The Zombies, een van favoriete bands van Michel Terstegen (Da Capo), sadly missed. Herinner me nog het laatste gesprek met hem over een concert van Colin Blunstone (met strijkkwartet). Colin (denk ook aan Caroline Goodbye), vertelde Michel, is tegenwoordig van de herenliefde en ik kende hem uit de tijd van Ennismore als een echte ladies man, getuige de vele vrouwen om hem heen bij de persmeeting in de Pink Elephant in Loosdrecht; daar was ik naar binnen gesluisd door mijn toenmalige lief die voor de platenmaatschappij (Bovema?) werkte. Daarom

9,5

Een van de beste 60's-singles:

8,8

Casartelli (moderator)
Dungeon schreef:
Je hebt her en der wel een punt hoor en zet het me aan het nadenken.

Verder vind ik niet dat ik een smaak heb die superieur is aan die van een ander. Dat ik blijkbaar zo over ben gekomen was niet mijn bedoeling.

Ok, nou dan zijn we allebei weer een stap verder.

Over naar The Zombies.

De klassiekerstatus van het nummer is me bekend en ik herken ook wel iets in wat sommigen hier erover schrijven, maar de klik is bij mij nooit echt gekomen. Colin Blunstone was in zijn Alan Parsonstijd een wat zeurderige zanger en twee decennia eerder was hij dat ook al. Heb nog even opnieuw geluisterd en het orgelstuk is inderdaad nog wel mooi.

6,5

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Ik vond de suggestie van Casartelli om uit te breiden naar een top 30 trouwens niet verkeerd, maar het ging me net even te ver om 128 pagina's door te lopen om te zien wat de huidige nummer 21-30 zijn. Wellicht de volgende?

Het monnikenwerk kan verlicht worden met de kennis dat Golden Brown als een van de eerste nummers die meededen nog steeds in de top-20 staat. "Stranglers" in de zoekfunctie en je hebt alle scores op een rijtje. Dan alleen nog even de tien hoogste eruit vissen.

Daartoe ontbreekt mij nu overigens nog steeds even de tijd. Misschien later. Of misschien een ander.

Casartelli schreef:
De klassiekerstatus van het nummer is me bekend en ik herken ook wel iets in wat sommigen hier erover schrijven, maar de klik is bij mij nooit echt gekomen. Colin Blunstone was in zijn Alan Parsonstijd een wat zeurderige zanger en twee decennia eerder was hij dat ook al. Heb nog even opnieuw geluisterd en het orgelstuk is inderdaad nog wel mooi.

6,5

Altijd in voor een debat he, Cas? Leuk ik zou het echt willen omdraaien: Alan Parsons maakt van die parkeerstrookmuzak die eindelijk eens opfleurde toen ie een goede, karakteristieke - het hesige in zijn stem - zanger liet meezingen. Inwendig zit ik altijd te gniffelen als ik jouw posts lees. Weet je waarom? De tragiek van muziek koesteren die je nooit groot hebt kunnen zien worden. Immers de bloeitijd van de prog ligt lang achter ons - jaren 70 en die heb jij niet meegemaakt . Ik wel en ik ben er volledig van hersteld - de kuur? A mental floss met wave en postpunk

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:
Inwendig zit ik altijd te gniffelen als ik jouw posts lees. Weet je waarom? De tragiek van muziek koesteren die je nooit groot hebt kunnen zien worden

Nouja, zolang je zelf maar lol hebt...

Uitbreiden naar een top 30 vind ik een prima voorstel Casartelli (en herman). Een 8,0 is wel een erg hoge ondergrens om in de lijst te komen.

Aan de herziene lijst wordt al gewerkt.

stoepkrijt schreef:
Uitbreiden naar een top 30 vind ik een prima voorstel Casartelli (en herman). Een 8,0 is wel een erg hoge ondergrens om in de lijst te komen.

Ik ben net klaar en heb mijn bericht geupdate...

Ik zei toch: er wordt aan gewerkt
Goed werk herman, gelukkig was ik zelf nog niet al te ver.

Time of the Season is zo'n nummer dat ik dondersgoed ken, maar gek genoeg eigenlijk nooit hoor. Het is geen nummer dat ik zelf op zou zoeken (omdat ik het eigenlijk niet zo goed ken) en op de radio hoor ik dit ook nooit.

En wat vind ik ervan? Een opvallend fris popliedje met een lekker stukje orgel.

7

Casartelli (moderator)
herman schreef:

stoepkrijt schreef:
Ik ben net klaar en heb mijn bericht geupdate...

Hoe dan ook, mooi werk heren.

stoepkrijt schreef:
Time of the Season is zo'n nummer dat ik dondersgoed ken, maar gek genoeg eigenlijk nooit hoor. Het is geen nummer dat ik zelf op zou zoeken (omdat ik het eigenlijk niet zo goed ken) en op de radio hoor ik dit ook nooit.

Jij moet dringend van de verboden middelen af

Waarschijnlijk gemalen stoepkrijt gesnoven.

vigil schreef:
(quote)

Jij moet dringend van de verboden middelen af
Ik heb mijn bericht zeker drie keer moeten herlezen voor ik doorhad wat er mis mee was

Wat ik bedoel: het nummer zit ergens ver in mijn geheugen weggestopt, waardoor ik het me voor de geest kan halen als het moet. Waarmee ik dus wil aangeven dat ik het nummer niet goed ken, maar wel een beetje.

Sinds wanneer is gemalen stoepkrijt een verboden middel?

Time of the season levert voor The Zombies een gemiddelde van 7,68 op met 25 stemmers.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)

21. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
22. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
23. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
24. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7.952 (Zephyr)
25. Big Country - Chance; 17 stemmers, gemiddeld 7,941 (Zephyr)
26. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
27. Nick Drake - Northern Sky: 25 stemmen, gemiddeld 7,928 (Vince vega)
28. Miles Davis - So What: gemiddelde 7.904 (Vince vega)
29. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper: 29 stemmen, gemiddeld 7,883 (stoepkrijt)
30. Neneh Cherry - Buffalo Stance, 29 deelnemers, gemiddeld 7,85 (Zephyr)

Sam Cooke mag met A Change Is Gonna Come proberen een plaats in de top 30 te halen. Er mag wel wat meer soul in wat mij betreft en dan is dit toch wel een klassieker lijkt me.

6

Sorry Eric, voor mij staat er genoeg soul op de 3e plek.

In aansluiting op de brovvers above:

9,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:49 uur

geplaatst: vandaag om 14:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.