MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Geweldige tekst (over de kolonisatiedrang van de Spanjaarden ten koste van de Inca's) en gitaargeluid, Neil Young was toen op zijn best.
Cijfer: 9,5

3,5

Ha, heerlijk! Eindelijk eens een plaatje waar ik helemaal niets mee heb!

4,0

LucM schreef:
Geweldige tekst (over de kolonisatiedrang van de Spanjaarden ten koste van de Inca's) en gitaargeluid, Neil Young was toen op zijn best.

Nou, dat belooft wat voor de rest van zijn muziek.

Inderdaad kun je nog meer genieten

Neil Young's Cortez The Killer scoort 6,983 en blijft daarmee buiten de top 10.

Top 10:

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
4. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,0386
5. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
6. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000
7. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
8. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
9. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
10. Massive Attack Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663

Nieuwe:

Zephyr
nee, dit nummer van TOTBL vind ik echt niet goed.

cijfer : 5

(had maar voor de openingstrack gekozen, Herman; dat is voor mij namelijk een vette 10)

Ben hier ook niet zo kapot van:

6

Casartelli (moderator)
Lekker nummer, indertijd ook mijn kennismaking met Interpol. Als een akkoord goed gevonden is, heb je er verder niet zo veel nodig.

8,0

Ik mag Interpol graag aanhoren. Dit is één van hun beste!

8,75

Op 'Evil' na mijn favoriete Interpolnummer denk ik.

8,5

Veel beter dan dit hebben ze m.i. niet gemaakt.

9,5

Zephyr schreef:
(had maar voor de openingstrack gekozen, Herman; dat is voor mij namelijk een vette 10)

Kan me voorstellen dat je die beter vindt, maar zóveel verschil zit er toch niet tussen die nummers?

Ik vind deze een 9 waard.

Ach lang niet slecht natuurlijk maar Interpol zal nooit mijn favo band worden

5.5

Met mijn schamele kennis van Interpol vind ik dit hun beste.

8

herman schreef:
Kan me voorstellen dat je die beter vindt, maar zóveel verschil zit er toch niet tussen die nummers?
Mee eens. Ik geloof dat ik bij het bespreken van de MuMe Ladder alle nummers van dit album (een stuk of 5) tussen de 7 en de 8 beoordeeld heb.

Datzelfde geldt voor deze. Ik denk dat ik alleen The New en Untitled hoger dan een 8 zou geven.

7,5 voor een mooi donker 'nu-wave' (zo wordt 't toch genoemd?) nummer.

Interpol is wel een leuk bandje, het is vrij duidelijk waar hun inspiratiebronnen zitten. Over het algemeen vind ik die bronnen dan weer beter. Ook hedendaagse groepen die ongeveer in het zelfde vijvertje vissen (bv. White Lies, Editors) vind ik veelal beter. Niet dat ik Interpol slecht vind, nee hoor maar het heeft weinig prioriteit als ik in mijn cd-kast duik of een nieuwe cd wil aanschaffen.

Cijfer 7,0

Ik kan op mijn telefoon het filmpje niet zien, dus kan iemand mij zeggen welk nummer het is? Aan de reacties te zien gok ik op Obstacle 1.

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Ik kan op mijn telefoon het filmpje niet zien, dus kan iemand mij zeggen welk nummer het is? Aan de reacties te zien gok ik op Obstacle 1.

Correct.

Kan de opmerkingen over gelijkluidendheid van de nummers niet helemaal plaatsen trouwens. Vond indertijd de andere nummers die op Kink FM gedraaid werden een stuk minder en heb het album ook pas sinds minder dan een jaar origineel in de kast.

Ik heb Untitled en Obstacle 1 eigenlijk altijd al op elkaar vinden lijken. Zeker in het begin. Nu ken ik de nummers veel beter en kan ik ze veel beter onderscheiden, maar ze ademen zondermeer eenzelfde sfeer uit.
Op hun debuutalbum maakte Interpol de meest pure post-punk revival die ze ooit gemaakt hebben. Hier hadden ze nog een dikke donkere rand om al hun nummers en ademde hun muziek nog een echte jaren '80-sfeer uit.
Obstacle 1 is post-punk, maar dan met meer rock erin dan gebruikelijk. Een perfecte mix. Dit nummer is met recht een (alternatieve) klassieker.

8,5

Prima, maar ze hebben betere nummers.

7

Zephyr
Een gemiddelde van 7,514 voor Interpol, en daarmee geen plek in de top 10.

Top 10:

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
4. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,0386
5. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
6. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000
7. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
8. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714
9. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711
10. Massive Attack Unfinished - Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663

De volgende :

één van de allermooiste nummers uit de jaren 60; een welverdiende 10 !

Heb me nooit zo verdiept in The Beach Boys. Ken hun klassiekers en deze is misschien wel de grootste/bekendste samen met Sloop John B.
Prachtige vocalen, vol afwisseling en romantisch, wat de bedoeling was van dit plaatje.

Cijfer: 8

Tot en met de jaren 80 vond ik het leuk omdat ik het toen nog niet vaak genoeg had gehoord. Nu wel.

5,0

Prachtig popliedje, vol met mooie melodieën en harmonieën. Het genie van Brian Wilson komt op dit meesterwerk helemaal tot uiting. Mooie wendingen ook in het nummer. Ik vind het hun allermooiste: een 10.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.