MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

Nooit geweten dat Jakhals Frank vroeger bij de Beach Boys zat.

Ik heb niet zoveel met de Beach Boys, maar dit is wel een schitterend liedje.

10

Arrie schreef:
Prachtig popliedje, vol met mooie melodieën en harmonieën. Het genie van Brian Wilson komt op dit meesterwerk helemaal tot uiting. Mooie wendingen ook in het nummer. Ik vind het hun allermooiste.

Zoiets dus...

cijfer: 9,0

Het spijt me..... ik ben totaal geen liefhebber van dit gezelschap (en ben hier geloof ik een uitzondering in; ik heb er geen enkele goede reden voor).

4

Casartelli (moderator)
Ze hebben een aantal fantastische nummers (meer dat dan albums), maar deze vind ik een tikkeltje overgewaardeerd. Iets te veel wendingen, of iets te geforceerd... toch nog een

7,5

Arrie schreef:
Prachtig popliedje, vol met mooie melodieën en harmonieën. Het genie van Brian Wilson komt op dit meesterwerk helemaal tot uiting. Mooie wendingen ook in het nummer. Ik vind het hun allermooiste: een 10.

Dit dus: 10

En voor mij ook het beste nummer dat er hier tot nog toe is langsgekomen.

Ik heb niet zo veel met The Beach Boys maar hier kun je verder weinig negatiefs over zeggen.

8

Eric doet anders een manmoedige poging.

Interessant die promotieclip. Carl heeft de hoofdzang en speelt de bass, dat klopt. Voor de rest klopt er niet veel van.Brian ontbreekt bijvoorbeeld in de clip en Dennis schijnt ook orgel te spelen op dit nummer. Het is ook niet de bezetting zoals ze hem live zouden spelen volgens mij rond die tijd want dan zou Bruce achter het keyboard zitten en Love met zn tamboerijn staan.

Hoe dan ook een fantastisch nummer. 10.

Edit: Het is volgens mij ook de 40 th anniversary versie ipv de uitgave uit 66 die een minuut korter duurt. Maar ben niet zeker.

Vernuftig popliedje met verrukkelijke vocalen, ik vind het hun beste song. Van mij ook een...
Cijfer: 10

Interpol was ik vergeten, het zou een 8 hebben gekregen maar dat zou niet veel meer uitmaken.

Een 9.

Geen 10 omdat je iets te nadrukkelijk in de eindproductie kan horen
dat het nummer is opgebouwd uit afzonderlijke laagjes uit verschillende takes.

Niet erg, maar het stoort soms een beetje.

8,5

Gor
Er zijn van die zeldzame nummers die van mij eeuwig een 10 zullen houden. Dit is er 1 van.

Cured
Ik ben wel een single-liefhebber van deze band en deze scoort daarin hoog; ik vind het een interessant en boeiend nummer en misschien wel hun mooiste:

8,5

Ik ben zeker een Beach Boys liefhebber en dit is 1 van hun mooiste ( Maar niet mooier dan God Only Knows )

9.5

Mooi nummer, maar ik vind God Only Knows hun mooiste en ik denk dat ik Sloop John B en Tears in the Morning ook nog hoger aan sla.

Wel een 8, zeker.

P.S. Ik vraag me af of die Top 10 nog veel gaat veranderen. Zo'n beetje alle Ladder-klassiekers zijn al geweest. Alleen een A Forest of Street Spirit gaat er nog voorbij?

9

En vééél mooier dan het honingzoete God Only Knows.

Niemand Surf's Up? Het allermooiste liedje ooit gemaakt?

7,5

chevy93 schreef:
. Zo'n beetje alle Ladder-klassiekers zijn al geweest. Alleen een A Forest of Street Spirit gaat er nog voorbij?

Maid of Orleans

9

Eén van hun beteren!

chevy93 schreef:
P.S. Ik vraag me af of die Top 10 nog veel gaat veranderen. Zo'n beetje alle Ladder-klassiekers zijn al geweest. Alleen een A Forest of Street Spirit gaat er nog voorbij?
Golden Brown en The Only One I Know zijn in mijn ogen geen ladderklassiekers, maar staan toch mooi op een derde en vierde plaats. Dan zullen er vast heel veel meer nummers zijn die dat kunnen presteren.

Maar goed, die Top 10 is in mijn ogen niet eens zo belangrijk. Ook met een top 10 die muurvast staat vind ik het interessant om reacties en beoordelingen van andere nummers te lezen.

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Maar goed, die Top 10 is in mijn ogen niet eens zo belangrijk. Ook met een top 10 die muurvast staat vind ik het interessant om reacties en beoordelingen van andere nummers te lezen.

+1

stoepkrijt schreef:
(quote)
Golden Brown en The Only One I Know zijn in mijn ogen geen ladderklassiekers, maar staan toch mooi op een derde en vierde plaats. Dan zullen er vast heel veel meer nummers zijn die dat kunnen presteren.

Tuurlijk tientallen opties, dus we kunnen nog wel even doorgaan

Hopelijk zijn de volgende liedjes niet de standaard MuMe klappers maar originele, doch gekende, keuzes

Good Vibrations komt in de buurt van het ultieme popliedje. Vrolijk, harmonieus en toch behoorlijk complex. Dit nummer zit gewoon heel goed in elkaar, bouwt goed op en klinkt ook nog eens prima. Maar mijn smaak? Nee, dat is het niet. Geef mij maar God Only Knows.

6,5

stoepkrijt schreef:

Misschien geen ladderklassiekers, maar wel klassieke pophits die al decennia meegaan. Zo verrassend zijn die posities niet wat mij betreft.

De top 10 moeten we ons ook niet te blind op staren, anders gaat iedereen alleen nog maar liedjes uitzoeken die daar een kans opmaken en draagt straks niemand meer wat aan.

Dit is niet de versie die ik ken? En doe mij ook maar de mierzoete God Only Knows.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.