Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:06 uur
6,5 in een milde bui.
Het is muzikaal dik in orde en ook wel een beetje jeugdsentiment. Op de middelbare school zongen we dit vaak tijdens muziekles. En ik zal altijd aan Wayne's World blijven denken bij het middenstuk. Verder een mooie tekst ook. Maar toch vooral ook een doodgedraaid nummer eigenlijk.
Het is muzikaal dik in orde en ook wel een beetje jeugdsentiment. Op de middelbare school zongen we dit vaak tijdens muziekles. En ik zal altijd aan Wayne's World blijven denken bij het middenstuk. Verder een mooie tekst ook. Maar toch vooral ook een doodgedraaid nummer eigenlijk.
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:14 uur
6,5
Instituut, briljant in elkaar gedraaid, ab-so-luut niet mijn soort muziek.
Instituut, briljant in elkaar gedraaid, ab-so-luut niet mijn soort muziek.
0
Absoluut meesterwerk natuurlijk. Mini-opera die mij nooit zal vervelen.
Cijfer: 9
0
8,5, gewoon een terechte klassieker. Uniek, meeslepend en op z'n tijd:
.
.
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:22 uur
Enkel qua muzikale creativiteit zou het nummer een voldoende scoren, maar ik heb een hekel aan de infantiele tekst. En ik ben daarnaast Mercury's stem helaas ook vrij snel zat.
5
5
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:23 uur
Wordt, zo heb ik het idee, gezien als een klassieker voor de massa. En de 'echte' liefhebber is daar dan weer allergisch voor. Dit vind ik onterecht, want de klassieke status is wat mij betreft terecht. Dit zou iedereen toch moeten erkennen. 9.5
0
Zephyr
geplaatst: 25 april 2013, 21:37 uur
Hoe je het ook wendt of keert, zonder meer de status klassieker waard. Niet te vaak naar luisteren natuurlijk.
8,5
8,5
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:41 uur
Doodgedraaid of niet, het blijft een briljant en volstrekt uniek nummer met vocale hoogstandjes.
Cijfer: 10
Cijfer: 10
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:54 uur
6,5
Het mag dan wel een klassieker zijn, maar dat is Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer ook...
Te goed voor een onvoldoende, dat dan weer wel.
Het mag dan wel een klassieker zijn, maar dat is Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer ook...
Te goed voor een onvoldoende, dat dan weer wel.
0
geplaatst: 25 april 2013, 21:55 uur
Fantastisch nummer maar niet snel dat ik zelf veel draai. Misschien hooguit 1, 2 keer per jaar. 8
0
geplaatst: 25 april 2013, 22:03 uur
9
Subliem nummer natuurlijk, maar moet het niet te vaak te horen.
1 á 2 keer per jaar is inderdaad voldoende...
Subliem nummer natuurlijk, maar moet het niet te vaak te horen.
1 á 2 keer per jaar is inderdaad voldoende...
0
geplaatst: 25 april 2013, 22:08 uur
Heel makkelijk om mijn neus ervoor op te halen want ik hoor 'natuurlijk niet tot die massa'.
Jammer dan........ het is dat ik het te veel gehoord (heb) want anders had ik het gewoon de volle mep gegeven.
9,8
Jammer dan........ het is dat ik het te veel gehoord (heb) want anders had ik het gewoon de volle mep gegeven.
9,8
0
geplaatst: 25 april 2013, 22:16 uur
Een klassieker der klassiekers, ondanks (of dankzij?) de meest aparte wendingen die je kan verzinnnen. Een stukje opera? Een stukje opera! Gedeelte heavy metal? Een gedeelte heavy metal! enz, enz...
Cijfer: 8,0
Cijfer: 8,0
0
geplaatst: 25 april 2013, 22:29 uur
Ik vind Queen gewoon een verschrikkelijke band, dit nummer incluis.
En een beetje muziekliefhebber kijkt dit nummer natuurlijk gewoon keihard met de nek aan.
Cijfer: 3,5
En een beetje muziekliefhebber kijkt dit nummer natuurlijk gewoon keihard met de nek aan.

Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 25 april 2013, 22:31 uur
Staat niet in mijn Queen top 10, maar desondanks blijft dit zeker een klassieker. Al is het maar om het theatrale wat zich telkens blijft optrekken.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 25 april 2013, 23:36 uur
Ook niet mijn favoriet van Queen maar het blijft een erg sterk nummer
0
geplaatst: 26 april 2013, 09:30 uur
Prachtnummer! 1 minpuntje: het heeft veelal de aandacht weggenomen van al het andere mooie werk van Queen.
9
9
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 april 2013, 09:40 uur
Ja, een klassieker voor de massa inderdaad. En als ik er daarom al de neus voor op moest halen...
7,0
7,0
0
geplaatst: 26 april 2013, 09:42 uur
Dance Lover schreef:
Een beetje muziekliefhebber kijkt jou waarschijnlijk met de nek aan

Omdat ik graag meezing

0
geplaatst: 26 april 2013, 09:55 uur
0
geplaatst: 26 april 2013, 10:29 uur
Als dat betekent dat je van Queen houdt geen enkel probleem hoor. Laat ze dan maar lekker op afstand blijven van mij.

0
geplaatst: 26 april 2013, 10:43 uur
8
Ik heb niet vaak last van "doodgedraaide" nummers.
Dit is een uitzondering. Maar het heeft geen invloed op de score.
Ik heb niet vaak last van "doodgedraaide" nummers.
Dit is een uitzondering. Maar het heeft geen invloed op de score.
0
geplaatst: 26 april 2013, 10:57 uur
0
geplaatst: 26 april 2013, 16:58 uur
7
Simpelweg een steengoed nummer. Je kunt er van houden of niet, maar dit staat als een paal boven water.
Simpelweg een steengoed nummer. Je kunt er van houden of niet, maar dit staat als een paal boven water.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.