MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
LucM schreef:
Deze versie moet je ook eens horen:

Rick Miller sings "Bohemian Rhapsody"

Aaron Neville en Neil Diamond leken behoorlijk goed

Queens `s Bohemian Rhapsody stoot Pearl Jam `s Alive uit de Top 10:

Top 10:

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
5. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
6. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
7. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
8. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000
9. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
10. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794

Nieuw nummer:

6,5 nog voor queen als het kan

Ik wilde eerst Alpha Beta Gaga postten, maar La Femme Argent leek mij bij nader inzien beter omdat het wat mij betreft gewoon met afstand het beste nummer is dat Air ooit heeft gemaakt. Heerlijk loungy, romantisch nummer dat nooit gaat vervelen.

10

@Jassn: Verwerkt.

Nee, die 6,5 is gewoon te laat.

Voor het eindresultaat maakt het niet zoveel uit. Queen behoudt zijn 10de positie. Nu met een gemiddelde van 7,794 i.p.v. 7,823.

Air, tja leuk en aardig maar essentieel en echt goed?

Nah...

Cijfer 6,0

In het begin dacht ik: klinkt goed, laat maar komen!
Halverwege dacht ik: ja, nou is het mooi geweest met dat intro.
Aan het eind dacht ik:

5

Zephyr
6,5

Hoor het voor het eerst maar daar zal het bij blijven.
Kan me niet bekoren en duurt te lang.

5

Meesterlijk nummer met een mooie ontwikkeling. Mooi hoe het op een gegeven moment stil valt, er weer een versnelling komt en beetje bij beetje alles terugkomt. Eerst de handclaps en dan weer de mellotron met de melodie. Mijn favoriete nummer van Air eigen wel.

10

Cured
7

Lijkt op het eerste gehoor voort te kabbelen maar heeft een zekere spanning en mysterieuze sfeer, dit doet mij denken aan de schemering en invallende duisternis. Heel mooi.
Cijfer: 9

10

Alles wat ik hierover te vertellen heb (en da's niet weinig) vind je bij het bijhorende album.

Casartelli (moderator)
Deze moest ik eerst beluisteren. De bekendheid van de nummers hier loopt wel met rasse schreden terug, mais soit...

Wel een aardig nummer. Kan me voorstellen dat er wel wat groeipotentieel in zit.

6,8

Casartelli schreef:
Deze moest ik eerst beluisteren. De bekendheid van de nummers hier loopt wel met rasse schreden terug, mais soit...
Ik ken het ook niet, maar Moon Safari van Air lijkt me allesbehalve een onbekend album.

Ik hoor het nummer nu voor het eerst en het valt goed in de smaak. Een rustgevende sound, een nummer dat zich mooi ontwikkeld en dat je zonder moeite weet mee te slepen.

7,5

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
Ik ken het ook niet, maar Moon Safari van Air lijkt me allesbehalve een onbekend album.

Daar valt op grond van de populariteit toen en het aantal stemmen hier en nu weinig tegenin te brengen. Maar mijn bekendheid met dit gezelschap houdt toch wel op na All I Need, Sexy Boy en Kelly Watch the Stars.

Stone Roses - Fools Gold

De single

Albumversie

Air valt met een 7,2 buiten de top 10.

(MAAR JE KUNT NOG TWEE UUR STEMMEN OP AIR!!)

8

Die singleversie trekt natuurlijk nergens op. De bijna tien minuten durende originele versie is een dikke acht waard.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.