MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Zonder twijfel:

10

herman schreef:
In de context van het album werkt Rebellion nog wel beter, dan is het net een phoenix die zijn vleugels uitslaat en herrijst uit zijn as. En dat is ook de kracht van dit nummer, het is zo'n enorme hart onder de riem altijd. Krijg alweer een kilometer kippenvel nu dit opstaat.

100% mee eens. Mijn energiepeil stijgt spontaan bij het draaien van dit nummer.

Jammer van de haters....

trebremmit schreef:
Aracade Fire, de meest overgewaardeerde band hier op MM.
3

Ik geef dit nog wel een 7.
Ik vind ze met het huidige Reflektor dan toch wel afgezakt, in vergelijking met Rebellion

Dance Lover schreef:

Jammer van de haters....

en van deze reactie...

Vind het ook maar een rare reactie, er zijn maar een paar lage cijfers en voor de rest enorm veel tienen. Blijkbaar moet je deze band goed vinden hier.

Zephyr
Dance Lover schreef:
Jammer van de haters....

Tja, dat hoort er allemaal bij .. ! In dit topic mag éénieder zijn of haar mening ventileren.

Zal ik anders eens wat berichten ophalen van jou, die je bij de diverse songs hier geplaatst hebt; dan zal je zien dat je soms zelf ook een hater bent ...

Ik verkondig ook niet dat je niet mag haten. Arcade Fire is voor mij gewoon een heilige band, dus moest ik ze even een steuntje in de rug geven. Doet mij pijn die dikke onvoldoendes.

En als The Eagles of Queen langskomen mag ik inderdaad ook een gezonde portie haat tentoonspreidden.

Casartelli (moderator)
Dance Lover schreef:
een gezonde portie haat

een wat?

8.5 Beste nummer op een verder aardig album.

Ook hier wacht ik nog steeds een beetje op het spreekwoordelijke vallende kwartje, dit mag ik graag horen maar eerlijk gezegd vind ik nog steeds 'The Suburbs' als plaat tien keer zo interessant als 'Funeral' (ik besef dat ik hier in de minderheid ben). Buiten dat is de stem van Win Butler voor mij ook wel een beetje een struikelblok.

7

Zephyr schreef:
(quote)

Als je gezocht had op Arcade, dan had je verschillende reacties kunnen zien, en wel op 3 en 4 mei. Toen is namelijk Sprawl II van AF gepost door Dance Lover, en wel op 3 mei om 22:39 uur.
Ik zoek dan wel maar lees finaal over de resultaten heen. Excuus, je hebt helemaal gelijk.

Rebellion vind ik één van de meest prettige nummers van AF, vnl vanwege de folksound die dit nummer nog net wel heeft. Voor de rest voel ik wel mee met anderen die zich ook verbazen over de populariteit van deze band. Voor mij steken ze niet boven het maaiveld uit.

8,5

Dance Lover schreef:
En als The Eagles of Queen langskomen mag ik inderdaad ook een gezonde portie haat tentoonspreidden.

Haat kan nooit gezond zijn en is altijd een verkeerde instelling. The Eagles en Queen (althans het beste daarvan) zijn mij trouwens even genegen als Arcade Fire.

Het leek mij vrij duidelijk dat het figuurlijk taalgebruik betrof.

De grote parel van Funeral en met recht de gedoodverfde winnaar van onze Witte Trui. Dit nummer zit onwijs goed in elkaar, heeft erg rijke instrumentatie, een mooie tekst en charmante (om niet te zeggen: mooie) zang. Vooral die eerste punten maken dit nummer zo interessant en zorgen er voor dat je je niet hoeft te vervelen als je Rebellion voor de zoveelste keer aan het luisteren bent.

9,5

musician schreef:
Ik geef dit nog wel een 7.
Ik vind ze met het huidige Reflektor dan toch wel afgezakt, in vergelijking met Rebellion

Afgezakt? Dat is een van hun beste nummers ooit!

Zegt wie?

Tsja, Bowie, Arcade Fire en James "LCD Soundsystem" Murphy die samen een fantastische plaat maken. Beter wordt het toch niet meer...

Misschien heeft het ook te maken met de nieuwigheid, Hans. Over een jaar (of twee) kunnen we meer zeggen over de status van Reflektor.

Casartelli (moderator)
Hiermee verklaar ik de vergadering van de Arcade Fire fanclub voor gesloten. Maar toch... 37 (!) mensen brachten hun stem uit, met een gemiddelde van 8,170, waarmee Rebellion (Lies) dicht tegen de top-10 aanschurkt. Het doek valt daarmee voor Big Country - Chance.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)

11. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
12. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
13. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
14. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
15. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
16. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
17. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
18. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
19. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
20. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)

21. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
22. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
23. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
24. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
25. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
26. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
27. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
28. The Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
29. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7,952 (Zephyr)
30. Lamb - Gorecki: 27 stemmen, gemiddeld 7,946 (Vince vega)

Vandaag maar weer eens wat anders dan al die moderne fratsen:

Magazine - Permafrost

Leuke plaat!

8

Casartelli schreef:
Vandaag maar weer eens wat anders dan al die moderne fratsen.

Ja, terug naar die goede oude tijd van: I will drug you and fuck you.

7,5

Casartelli (moderator)
Dance Lover schreef:
Ja, terug naar die goede oude tijd van: I will drug you and fuck you.

Precies, er gaat niets boven een beetje flower power.

Enfin, prima nummer van een prima album uit de vormende dagen van de new wave.

9,0

Magazine en vigil is nog steeds een moeizame combi. Terwijl het me opzich zou moeten liggen, maar ja je kan ook niet alles hebben...

cijfer 6,5

Geweldig album waar dit vanaf komt en tevens een van mijn eerste echte vinylplaten (eind jaren '90), maar Permafrost vind ik nu net een van de mindere nummers erop.
Blijft wel een band met goede teksten (gitzwart en humoristisch, gouden combinatie), ook hier.

7,5

9

Back to nature vind ik hun beste, maar dit behoort ook tot de toppers!

9,5

Samen met The Light Pours out of Me de beste van Magazine!

Cured
4

tsja net niet, dit wave bandje; ze hebben overigens wel betere

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:54 uur

geplaatst: vandaag om 04:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.