Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:09 uur
Typisch weer zo'n band, die prima klinkt, maar of het ook zo bijzonder is als velen hier beweren is te betwijfelen...
7
7
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 september 2013, 16:29 uur
Voor mij wel de beste op Funeral, niet in de laatste plaats omdat op een aantal andere nummers de zang er nogal eens naast zit. Op de volgende albums hebben ze zichzelf wat dat aangaat wat beter in de hand. Kan me bij dit nummer wel voorstellen dat mensen er mee weglopen; ik zoek mijn herrijzende feniksen en Moderne Klassiekers toch ergens anders.
Maar wel gewoon een fijn nummer dus.
7,8
Maar wel gewoon een fijn nummer dus.
7,8
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:39 uur
8,5
Voor mij ook de enige Arcade Fire-song die hun hoge waardering hier waarmaakt.
Voor mij ook de enige Arcade Fire-song die hun hoge waardering hier waarmaakt.
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:42 uur
7,5, zie Casartelli. Zie niet ranboy, want dat is voor mij Intervention. 

0
geplaatst: 20 september 2013, 16:48 uur
Zang der naast zit? Wat heeft dat met beleving van muziek te maken? Heel Funeral is een brok emotie, als het album je eenmaal grijpt laat het je niet meer los. Dit nummer heeft natuurlijk de meeste hitpotentie van zo'n beetje alle singles die Arcade Fire heeft uitgebracht, maar voor mij komt het nog beter tot z'n recht als je heel de plaat afluistert.
10
10
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:55 uur
Gele Stift schreef:
Zang der naast zit? Wat heeft dat met beleving van muziek te maken? Heel Funeral is een brok emotie
Zang der naast zit? Wat heeft dat met beleving van muziek te maken? Heel Funeral is een brok emotie
Casartelli houdt van prog, die doet niet aan beleving en emotie

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 september 2013, 17:00 uur
Ach ja, emotie is toch een beetje de Godwin van alle muziekdiscussie. 

0
geplaatst: 20 september 2013, 17:02 uur
Beleving en Emotie vind je enkel in de Knuffelrock reeks...
Arcade Fire, waren ze maar zo goed als hier wordt beweerd. Niet dat het een slechte band is, nee geenszins maar overdrijven is ook een vak.
Cijfer 7,25
Arcade Fire, waren ze maar zo goed als hier wordt beweerd. Niet dat het een slechte band is, nee geenszins maar overdrijven is ook een vak.
Cijfer 7,25
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:02 uur
Maarja als jij het over zang er naast heb zitten beleef je dus muziek heel anders als ik . Ik let bijna nooit op de technische aspecten van muziek, maar misschien blijkt daaruit je liefde voor prog rock
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:04 uur
8
Goed nummer van een goeie band, maar ook mij ontgaat enigszins de hype.
Of is dat een te negatief woord. Al die Arcade Fire nummers in de ladder ook altijd.
Net zoals met Sigur Ros een paar jaar geleden.
Misschien heb ik de teksten nodig om hun muziek ten volle te kunnen smaken.
Goed nummer van een goeie band, maar ook mij ontgaat enigszins de hype.
Of is dat een te negatief woord. Al die Arcade Fire nummers in de ladder ook altijd.
Net zoals met Sigur Ros een paar jaar geleden.
Misschien heb ik de teksten nodig om hun muziek ten volle te kunnen smaken.
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:04 uur
Het is ook allemaal maar beleving, de ene zegt vals en de andere zegt emotie in de stem. Om het terug naar de prog te trekken de discussie tussen de stemmen van Waters (emotie of toch vals en geforseerd) en Gilmour (perfect of toch te klinisch)
0
Zephyr
geplaatst: 20 september 2013, 17:16 uur
Sunderland schreef:
Bijzonder genoeg is er nog geen nummer langs geweest van onze huisband: Arcade Fire.
Bijzonder genoeg is er nog geen nummer langs geweest van onze huisband: Arcade Fire.
Als je gezocht had op Arcade, dan had je verschillende reacties kunnen zien, en wel op 3 en 4 mei. Toen is namelijk Sprawl II van AF gepost door Dance Lover, en wel op 3 mei om 22:39 uur.
Maar goed, dit nummer van AF dus : nee, dit vind ik echt waardeloos :
4
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:56 uur
Mij ontgaat de genialiteit van deze band ook nogal (een hype kun je het echter niet meer noemen, daarvoor draaien ze al te lang mee), gezien de overweldigende reacties over het algemeen op hun albums. Dit is dan wel een nummer wat me prima ligt.
7,5
Tja als dit nummer dan al door aardig wat mensen een 10 krijgt, moet dit dus zo'n beetje het beeld geven van het beste wat de muziekgeschiedenis te bieden heeft.
7,5
Tja als dit nummer dan al door aardig wat mensen een 10 krijgt, moet dit dus zo'n beetje het beeld geven van het beste wat de muziekgeschiedenis te bieden heeft.
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:59 uur
De perfecte popsong van de naughties, even emotioneel als aanstekelijk met geniale baslijn, heerlijke violen en prima tekst.
Cijfer: 10
Cijfer: 10
0
geplaatst: 20 september 2013, 19:12 uur
9, maar
Arrie schreef:
Werkt in de context van het album inderdaad wel beter.
Werkt in de context van het album inderdaad wel beter.
0
geplaatst: 20 september 2013, 19:32 uur
9
Niet het beste nummer van Funeral, maar dat neemt niet weg dat dit een ontzettend sterk nummer is natuurlijk.
Niet het beste nummer van Funeral, maar dat neemt niet weg dat dit een ontzettend sterk nummer is natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.