MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Cured schreef:
(quote)
Het gaat om users die , laat ik zeggen, 'berekend te werk gaan en waarbij ik meestal bij voorbaat hun waardering voor een bepaald type nummer wel weet. Het gaat niet zozeer om genres.Het is verder ook niet erg of zo.

Huh

Met alle respect maar volgens mij ben je tegen een spiegel aan het praten

Er zijn zowel redenen om dit geniaal te vinden, als redenen om het walgelijk te vinden. Laten we het mooi middelen op een.

7,5

Casartelli (moderator)
Cured schreef:
verwachte lage cijfers van de wat conservatievere/statische users over het algemeen

Ik geloof dat ik verantwoordelijk ben voor het laagste cijfer tot nu toe, maar ik vond die opmerking over die spiegel wel vrij treffend.

Cured
Nee, zo ijdel ben ik niet . . Er zijn users die erg genre/stroming achtig stemmen of die voor bepaalde type nummers een meer dezelfde waardering hebben. Ik heb het niet op afkeer van een bepaalde genre/stroming. Bij users met Genesis, Supertramp, Marillion of andere meer 'conservatieve' muziek stemmen gemiddeld meer 'statisch'' . Overigens geldt dat ook wel voor stemmers die automatisch op een soul/funk of metal nummer stemmen. Anderen hebben minder een specifieke voorkeur voor bepaalde muziek.

Niet lang geleden voor het eerst gehoord. Niets mis met de Franse taal ofzo, maar ik krijg hier een ongemakkelijk, misplaatst sex-gevoel bij, of het nou zo bedoeld is of niet. Toch heeft het ook iets verrassends.

4,5

Zowat het geilste nummer allertijden, en alles klopt aan dit nummer, vandaar:

10

Casartelli (moderator)
Cured schreef:
Nee, zo ijdel ben ik niet . . Er zijn users die erg genre/stroming achtig stemmen of die voor bepaalde type nummers een meer dezelfde waardering hebben. Ik heb het niet op afkeer van een bepaalde genre/stroming. Bij users met Genesis, Supertramp, Marillion of andere meer 'conservatieve' muziek stemmen gemiddeld meer 'statisch'' . Overigens geldt dat ook wel voor stemmers die automatisch op een soul/funk of metal nummer stemmen. Anderen hebben minder een specifieke voorkeur voor bepaalde muziek.

Ik heb dit stukje nu een paar keer aandachtig doorgelezen, maar onder de streep blijft toch telkens 0,0 informatiewaarde over. Misschien kun je je een volgende keer ofwel een vent betonen en man en paard noemen als je iets te vertellen hebt, ofwel je ietwat badinerende platitudes gewoon voor je houden. Vooral in combinatie met je met enige regelmaat opduikende geweeklaag over de neerbuigende toon van sommige andere gebruikers, maken deze namelijk een vrij potsierlijke indruk - althans op naastgetekende.

Casartelli, je bent veel te berekenend. Je mist het vuur om dit nummer te begrijpen.

Casartelli (moderator)
jasper1991 schreef:
Casartelli, je bent veel te berekenend. Je mist het vuur om dit nummer te begrijpen.

Dank voor dit man en paard noemen, Jasper. Maar jij bent dan ook echt een vent, in vuur en vlam.

De oorspronkelijke versie was met Brigitte Bardot, ik ben er nog altijd niet uit welke van de twee de heetste versie is...

Cured
Casartelli schreef:
(quote)

Ik heb dit stukje nu een paar keer aandachtig doorgelezen, maar onder de streep blijft toch telkens 0,0 informatiewaarde over. Misschien kun je je een volgende keer ofwel een vent betonen en man en paard noemen als je iets te vertellen hebt, ofwel je ietwat badinerende platitudes gewoon voor je houden. Vooral in combinatie met je met enige regelmaat opduikende geweeklaag over de neerbuigende toon van sommige andere gebruikers, maken deze namelijk een vrij potsierlijke indruk - althans op naastgetekende.
je voelt je aangesproken en dat zegt mij genoeg; je bent vast wiskundige of zoiets.. Het is niet neerbuigend, dat maak jij ervan; het is op vallend, maar verder maakt het mij geen biet uit hoe iemand stemt.. Ik zie jou wel eens met kotsmileys gooien, dus houd alsjeblieft je mond. het gaat verder ook niet over dit nummer.

Serge en Jane scoren precies 7,2! Dus jammer genoeg geen plek in de top 30...

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Mar)

11. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
12. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
13. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
14. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
15. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
16. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
17. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
18. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
19. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
20. Kraftwerk - Das Model: 25 stemmen, gemiddeld 8,086 (Zephyr)

21. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
22. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
23. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
24. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
25. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
26. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
27. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
28. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
29. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
30. Iggy Pop - Lust For Life: 29 stemmen, gemiddeld 7,971 (Zephyr)

Nu een nummer dat nog maar 2 jaar oud is, maar wel een nummer dat voor mij nu al een klassieker is:

Helemaal mee eens met die conclusie, tranentrekkend prachtig.

10

5.5

Ik hou niet zo van zijn stem.

Graag ook even de titel vermelden.

Holocene

'Holocene' van Bon Iver. Staat toch op het filmpje? Of zit je op je smartphone op internet misschien, zo ja, sorry.

Ik kan dit filmpje idd niet zien

Maar goed deze moet ik toch even beluisteren voordat ik hem af ga kraken

Casartelli (moderator)
Die stem is inderdaad wat apart, maar daar valt aan te wennen. De liedjes vind ik vaak wat lullig, maar deze is dan wel weer mooi.

7,5

5,5

Braaf en gezapig.

6

Eens met Bert.

Ik geef een 9,5. Kan mij er wel in vinden dat sommige mensen dit misschien wel braaf en/of saai zullen vinden.

8

Het klinkt heel mooi, de clip is heel mooi, maar of het echt een goed liedje is, dat weet ik niet.

Zephyr
5,5

Ik heb nooit veel naar Bon Iver geluisterd, want ik word al nerveus als ik de stem van die man hoor, maar dit vond ik nog niet eens zo heel onaardig.

6,5

Normaal hoef ik bij klassiekers het nummer niet te luisteren als ik moet stemmen. Hier moest dat dan toch wel

Bij Bon Iver is het de ene keer wel, de andere keer niet. Maar met dit nummer ben ik toch blij verrast.

7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:53 uur

geplaatst: vandaag om 22:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.