Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2013, 15:17 uur
En als je dit nummer al 'te ziek voor deze wereld' vindt, hoe kijk je dan tegen 'Kim' aan? 

0
geplaatst: 3 december 2013, 15:19 uur
7.5
Ik hou niet zo van Eminem, maar dit heb ik altijd wel een tof nummer gevonden.
Ik hou niet zo van Eminem, maar dit heb ik altijd wel een tof nummer gevonden.
0
geplaatst: 3 december 2013, 15:42 uur
'Kim' vind ik ook geniaal. Mensen vonden 'Kim' altijd zo schokerend en respectloos enzo, maar niemand had ooit een probleem met 'Stan', terwijl beide nummers toch op een bepaald moment ongeveer hetzelfde onderwerp aankaarten en dezelfde agresse uitstralen. Dat heb ik altijd wat hypocriet gevonden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 december 2013, 17:09 uur
Dus hier hebben we de bekendheid van Dido aan te danken... idee van het nummer is niet heel onaardig, al had het een maatje compacter gekund. Ook dat ad nauseam herhalen van het stukje Dido helpt niet echt mee.
6,0
Ten slotte prefereer ik toch de volgende versie:
6,0
Ten slotte prefereer ik toch de volgende versie:
0
geplaatst: 3 december 2013, 18:03 uur
6,5
Enige nummer van Em waar ik echt wat aan vind is Mosh, beste protestsong van de 00s wat mij betreft.
Enige nummer van Em waar ik echt wat aan vind is Mosh, beste protestsong van de 00s wat mij betreft.
0
geplaatst: 3 december 2013, 18:50 uur
Dat is waar, zalig nummer. Ik vind Encore trouwens zwaar onderschat.
0
geplaatst: 3 december 2013, 19:50 uur
Klassieker inmiddels, niet Eminems beste vind ik (ook niet van die plaat).
8,5
Overigens, RE: Kim, ik denk dat betrekkelijk schokkender was dan de 'gemiddelde' Eminem-track omdat het doelwit hier een echt bestaand persoon betrof, terwijl 'Stan' zich meer richtte op een verschijnsel, nl. obsessieve fans. Vind ik toch meer dan een nuanceverschil, eerlijk gezegd.
8,5
Overigens, RE: Kim, ik denk dat betrekkelijk schokkender was dan de 'gemiddelde' Eminem-track omdat het doelwit hier een echt bestaand persoon betrof, terwijl 'Stan' zich meer richtte op een verschijnsel, nl. obsessieve fans. Vind ik toch meer dan een nuanceverschil, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 3 december 2013, 21:40 uur
Zo wordt je nog eens verrast, indrukwekkend rapnummer. Het refrein met serene zang is sterk gevonden. Dat ik deze single nou weer niet van Eminem kende.
8,4
8,4
0
geplaatst: 3 december 2013, 21:51 uur
Belachelijk dat Dido niet eens genoemd wordt en dit nummer uitsluitend als zijnde Eminem-nummer genoemd wordt. 
9, want ook Dido's stukje is geweldig

9, want ook Dido's stukje is geweldig
0
geplaatst: 3 december 2013, 22:25 uur
7
Eens met chevy.
Het nummer staat of valt met de inbreng van Dido.
Inbreng is dan niet eens het juiste woord: bij gebrek aan melodische slagkracht
en vocale uitstraling maakt Eminem gebruik van een bestaand nummer.
Wat hij eraan toevoegt is letterlijk gekrabbel in de marge: een beat en een plensbui.
Als stoere jongens gaan grienen bij iemands dood heb ik moeite met de geloofwaardigheid.
Beetje streng, weet ik wel, maar zo ervaar ik het nummer nu eenmaal.
Eens met chevy.
Het nummer staat of valt met de inbreng van Dido.
Inbreng is dan niet eens het juiste woord: bij gebrek aan melodische slagkracht
en vocale uitstraling maakt Eminem gebruik van een bestaand nummer.
Wat hij eraan toevoegt is letterlijk gekrabbel in de marge: een beat en een plensbui.
Als stoere jongens gaan grienen bij iemands dood heb ik moeite met de geloofwaardigheid.
Beetje streng, weet ik wel, maar zo ervaar ik het nummer nu eenmaal.
0
geplaatst: 3 december 2013, 22:43 uur
jasper1991 schreef:
Zo wordt je nog eens verrast, indrukwekkend rapnummer. Het refrein met serene zang is sterk gevonden. Dat ik deze single nou weer niet van Eminem kende.
8,4
8,4
Inderdaad merkwaardig, ik zou zelfs zeggen dat het zijn bekendste is.
0
geplaatst: 3 december 2013, 22:47 uur
Dat is het volgens mij ook, heel apart dat er nog mensen zijn die dit nummer niet kennen.
0
geplaatst: 3 december 2013, 22:49 uur
De dt-fout in het bericht van jasper1991 doet wel pijn trouwens, maar dat terzijde. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.