MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
2

Sorry Jasper, maar dit is niet mijn pakkie-an.

Cured
3

6

Wel een originele keuze!

Op sommige dagen ben ik heel blij dat er hier op m'n werk geen geluid uit de computer komt

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Wel een originele keuze!

En zo is dat.

Maar eenieder die een slecht beeld van prog heeft, krijgt dat hier bevestigd. Bombast, theater, gekunstelde overgangen... enfin, heb dit succesvolle exportproduct van eigen bodem even herbeluisterd en het was niet zo beroerd als ik me herinnerde.

5,5

Casartelli schreef:
(quote)

En zo is dat.

Maar eenieder die een slecht beeld van prog heeft, krijgt dat hier bevestigd. Bombast, theater, gekunstelde overgangen... enfin, heb dit succesvolle exportproduct van eigen bodem even herbeluisterd en het was niet zo beroerd als ik me herinnerde.

5,5
Tja, 'overgang', ik vind het heel goed lopen, zeker met het concept in het achterhoofd. Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje chaotisch is in het hoofd van iemand die in coma ligt, desalniettemin keert alles terug en is de opbouw eigenlijk vrij obligaat. Het is inderdaad een rockopera, maar ik vind niets mis met een beetje 'theater' in mijn rock/metal.

Ik ben sinds kort fan van Ayreon, het was niet dit album waar het kwartje viel, maar dit nummer vind ik altijd weer een heerlijke energieboost. De zangers vullen elkaar perfect aan en die dyanamische wisselingen van hard en zacht vind ik erg spannend.

9,3

Neen, dit trek ik niet. Ik hou wel van progrock maar dan veel liever een sfeervol werkstuk dat groeit naar een climax dan één dat het enkel moet hebben van de (theatrale, gekunstelde en kitscherige) bombast zoals hier. Die stukken passen niet bij elkaar en lijken willekeurig aan elkaar geplakt en er is bovendien een stukje gejat van Pink Floyd.
Cijfer: 3,5

7

Het klinkt niet slecht, maar of het ook echt een song is... Dat stukje Pink Floyd (On the run) is inderdaad te erg gejat.

Ik kom hier wel ergere dingen tegen eigenlijk, best lekker stukje rock wat mij betreft.

7,5

Veertien stemmers gaven nationale progheld Ayreon slechts een 5.216 gemiddeld. Wellicht een beetje overdreven, maar goed, mijn mening staat hierboven al.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Moody Blues - Nights In White Satin : 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
08. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
09. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
10. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)

11. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
12. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
13. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
14. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
15. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
16. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
17. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
18. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
19. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
20. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)

21. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
22. Kraftwerk - Das Model: 25 stemmen, gemiddeld 8,086 (Zephyr)
23. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
24. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
25. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
26. Ultravox - Vienna : 30 stemmen, gemiddeld 8,043 (Zephyr)
27. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
28. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
29. Deep Purple - Child In Time: 33 stemmen, gemiddeld 8,038 (Zephyr)
30. The Temptations - Papa Was A Rolling Stone: 24 stemmen, gemiddeld 8,031 (Zephyr)

Hij is vast al wel eens een keer langs geweest in dit topic toch? Eh, volgens mij niet. Weet je het zeker Sander? Nee, maar volgens mij niet.

Tom Waits- Downtown Train

8 Een van de betere Tom nummers

10

Een van zijn allerbeste nummers wat mij betreft. Ontzettend rake tekst met een overvloed aan sfeer (zoals heel Rain Dogs eigenljk).

Volgens mij ben ik één van de weinigen hier die Tom Waits niet zo kan waarderen....
Altijd al moeite gehad met zijn stemgeluid. Eerder vervelend dan sfeervol.

5

Zephyr
Nee, nee en nog eens nee. Dit is er ééntje uit de categorie : Nooit-Begrepen-Wat-Hier-Nou-Zo-Goed-Aan-Is... die afschuwelijke stem

3

Cured
4,5

Ik trek zijn stem ook niet zo maar dit vind ik dan nog een redelijk nummer.

6

8

Er staat nog veel betere nummers op Rain Dogs vind ik!

5

Best een mooi nummer maar die stem is echt verschrikkelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.