MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
4.5

Strontvervelende band inderdaad.

7.5

Ik heb geen hoge pet op van Muse.

Toch hebben ze zeker een aantal mooie nummers op hun naam staan, zoals dit nummer.

8

Mwahhh... Ze hebben veeeeel betere. 6

Zephyr
4

Allemensen zeg, wat een pokkenummer ...

Cured
5

Geen geweldige band, maar dit nummer springt er positief uit in hun reportoire.

8,25

Muse beluister ik met mate maar toegegeven, ze hebben heel wat in huis en dit is een prima song met veel energie, aanstekelijk refrein en gedoseerde bombast.
Cijfer: 8,5

Zolang je niet te veel op het ademhalen van die gast let, prima nummer.

7

Heerlijk opzwepend, powerful nummer. Met Bliss en New Born het beste wat ze gemaakt hebben.

Een 10 dus!

Fantastisch nummer !
Wat ik erover postte in het Greatest Hits topic:
JoaMuse schreef:
Enorm explosief nummer, en wat een knallend refrein ! Geweldige gitaarriff ook. En die falsetstem na het tweede refrein, heerlijk ! Als ik dit nummer opzet krijg ik altijd zin om mee te brullen en in het rond te springen. En soms doe ik dat dan ook gewoon. Kortom: zowat het beste nummer ooit voor mij.

Oh ja, nog een cijfer: 10 natuurlijk

Geweldig nummer vanaf de allereerste beluistering en nog steeds hun beste. Prima band verder met een zanger met een geweldige aparte stem.

10

Destijds vond ik ze erg leuk en heb ik zelfs nog eens een hotel geboekt om ze ergens live te kunnen zien met mijn toenmalige vriendin, maar nu kan ik er niet veel meer mee. Sommige nummers vind ik dan nog wel soort van guilty pleasures, maar meestal is zoveel dramatiek niet meer aan me besteed. Al hebben ze ook nummers die klinken alsof er een kat wordt gecastreerd. In dat opzicht valt deze weer goed mee.

6,5

herman schreef:
en heb ik zelfs nog eens een hotel geboekt om ze ergens live te kunnen zien met mijn toenmalige vriendin, maar nu kan ik er niet veel meer mee.

met Muse of met die ex?

Maar goed Muse 8,5

Dit schreef ik ruim een jaar geleden in het Greatest Hits topic:
stoepkrijt schreef:
Plug in Baby is waarschijnlijk het Muse-nummer wat ik het vaakst luister en daarom staat die op 1. Dit nummer is aanstekelijk en lijkt nooit te gaan vervelen. Elke seconde van dit nummer bevalt me, zelfs elke zanglijn (en dat gebeurt me niet vaak!). De intro is fenomenaal en deze riff wordt natuurlijk niet voor niets als een van de beste uit de muziekgeschiedenis gezien.

Op de taalfout na sta ik hier nog steeds achter. Dit nummer is simpelweg niet kapot te krijgen.

9,5

Een 8 voor een meer dan prima Muse-nummer.

Inderdaad een geweldige riff en bombast zonder dat het pretentieus geneuzel wordt.

Casartelli (moderator)
23 stemmen voor Plug in Baby en met een gemiddelde van 7.576 komt hij toch nog dichter bij de top-10 dan het in eerste instantie leek.

Top 10 :

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239
5. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146
6. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
7. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
8. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
9. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
10. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000

Nieuwe:

R.E.M. - Drive

De top 10 is niet de top 10 van gisteren. The Who ontbreekt.

Casartelli (moderator)
Sunderland schreef:
De top 10 is niet de top 10 van gisteren. The Who ontbreekt.

Ah, dank voor je opmerkzaamheid. Bij deze gecorrigeerd!

Wat is de nieuwe? Ik zie het niet.

Cured
8,5

Etiul schreef:
Wat is de nieuwe? Ik zie het niet.

Ik ook niet, wellicht handig om er even de titel bij te plaatsen.

R.E.M. met Drive is de nieuwe.

6

Alom gelauwerd hier onder de fans, ik vind het maar een middelmatig REM nummer.

Een van mijn top R.E.M. nummers. Blijf ik mooi vinden.

9

Ah, Freek bedankt. Nou die hoef ik sowieso niet beluisteren, dit lied zit aardig in mijn systeem ingebakken.

9,0

Casartelli (moderator)
Sunderland schreef:
En omdat ik ook wel eens een 10 wil uitdelen:

De mooiste nummers zijn niet zelden die waarvan de kwaliteiten zich niet domweg in objectieve criteria laten opsommen. Natuurlijk is de opbouw van het liedje vrij conventioneel en heeft Michael Stipes rijmelarij het kenmerkende wat vrijbijvende Ins-Blaue-Hineingehalte en hebben we wel eens eerder een folkecho gehoord, maar dat is allemaal wel heel goed gedaan. Voeg daar een laag mystieke ongrijpbaarheid aan toe en we hebben al vijftien jaar een grote favoriet.

10,0

Zien jullie hem echt niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.