MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

Mijn eerste kennismaking en tot dusver ook nog veruit mijn favoriet

9.5

9
Meer dan oké, maar in de schaduw van Blasphemous Rumours en Stripped.

8

Heel fijn nummer van DM, en ook een mooie clip, maar laten we het niet overdrijven.

7,5

Toen absoluut niet mijn ding, maar blijkbaar verandert je muzieksmaak...

7,5

JoaMuse schreef:
Trouwens aERo, ik zie dat Plug in Baby 7.576 had gemiddeld en dus op de 20e plek zou mogen staan.

Dank! Ik had The Charlatans er 2 keer in staan en toen wist ik niet meer wie nu op plek 20 moest staan. Aangepast.

Mooi. Heel mooi. Maar zeker niet mijn topfavoriet van DM.

8.5

9,5

Uit het eerste jaar dat ik actief muziek luisterde en één van de weinige nummers uit die tijd die ik toen al en nu nog steeds heel goed vind om artistieke redenen (Fools Gold, Candy (van Iggy) en King Kong 5 zijn de andere 3). Daarmee toch wel een speciaal nummer, maar ook weer niet de topscore, omdat dit voor mij een slag nummers is dat me nog net wat meer doet.

9,5

Goed nummer, wel veel te vaak gehoord.

7,3

8

Wat Titmeister zegt.

Ik heb helemaal niets met Depeche Mode. Deze grote hit is daarop geen uitzondering.

5,5

Ik heb een hele hoop met Depeche Mode, deze grote hit staat niet in mijn top 10 van DM liedjes maar dat wil niet zeggen dat het mibnder materiaal is. Sterker nog....

Cijfer: 9,5

8,5

6,5

aERodynamIC schreef:
Ik heb er maar eens een top 20 van gemaakt om te kijken waar de rest nu ongeveer staat.
Een mooi en afwisselend lijstje tot nu toe.

Ik zie dat je de nominatoren (is dat een woord?) er ook bij hebt gezet. Ik hoop niet dat iedereen er nu een sport van gaat maken om zijn eigen nominaties in de lijst te krijgen, want voor je het weet zijn we de hele top van de MuMeLadder aan het afwerken. Ik vind het namelijke en stuk interessanter om te lezen wat mensen van The Seed of Sleeping Satellite vinden dan van There Is A Light of Street Spirit. Enfin, we zullen wel zien hoe het loopt.

Laat ik even heel onbescheiden zijn door mezelf te quoten:
stoepkrijt schreef:
Mijn favoriete nummer aller tijden! De tekst is goed, de zang is mooi, maar vooral muzikaal vind ik dit nummer echt om te smullen. Dit nummer heeft mijn liefde voor de synthesizer min of meer aangewakkerd. Dit nummer heeft duidelijk een ‘eigen geluid’ en onderscheidt zich daarmee van andere nummers van deze band. Enjoy the Silence creëert een geheel eigen sfeer en weet me elke keer opnieuw daarin mee te slepen. En dat gitaarloopje van Martin Gore is natuurlijk verrukkelijk! Net als die drie drumslagen op 1 minuut 5. Totaal niet bijzonder eigenlijk, maar toch doet het iets met me. Ik kijk er iedere keer weer naar uit.

Iemand met mijn avatar kan natuurlijk niets anders dan hier de volle mep voor geven:

10

7.5 Sinds Some Great Reward (1984) is mijn interesse gewekt in DM.........blijft voor mij het hoogtepunt.

Eén van hun beste songs, met synthesizer beklede pure pop, pakkend en emotioneel.
Cijfer: 9

stoepkrijt schreef:
Ik zie dat je de nominatoren (is dat een woord?) er ook bij hebt gezet. Ik hoop niet dat iedereen er nu een sport van gaat maken om zijn eigen nominaties in de lijst te krijgen, want voor je het weet zijn we de hele top van de MuMeLadder aan het afwerken. Ik vind het namelijke en stuk interessanter om te lezen wat mensen van The Seed of Sleeping Satellite vinden dan van There Is A Light of Street Spirit. Enfin, we zullen wel zien hoe het loopt.

Ik wil ze best weer verwijderen hoor als dat een grote angst is. Maar dat van die MuMeLadder is wel een beetje inherent aan dit topic natuurlijk:

stoepkrijt schreef:
Om het aantal 'Maak kennis met...'-topics op dit forum te kunnen tellen heb je aan twee handen niet genoeg. Het concept is leuk, maar deze topics zijn niet allemaal even populair. Daarom lijkt het mij een goed idee om zo'n soort topic te starten voor bekende nummers.

Het idee is dat er hier een (vrij) bekend nummer wordt geplaatst en dat anderen daar dan een cijfer aan mogen geven.

Als iedereen hier obscuurder nummers gaat plaatsen is dat natuurlijk prima maar breng je de essentie van dit topic om zeep en kunnen we beter verder gaan met al die andere gelijkwaardige topics.
Het gaat om populaire nummers toch dus ja dan krijg je wat tot nu voorgeschoteld wordt.
Het was toch niet de bedoeling om hier nieuwe dingen te leren kennen?

aERodynamIC schreef:

Als iedereen hier obscuurder nummers gaat plaatsen is dat natuurlijk prima maar breng je de essentie van dit topic om zeep en kunnen we beter verder gaan met al die andere gelijkwaardige topics.
Het gaat om populaire nummers toch dus ja dan krijg je wat tot nu voorgeschoteld wordt.
Het was toch niet de bedoeling om hier nieuwe dingen te leren kennen?

Ik denk niet dat stoepkrijt bedoelt dat we hier meer obscure nummers moeten gaan posten, maar wel bekende nummers die niet per sé goed scoren in de MuMeladder. Nummers als pakweg Pokerface van Lady Gaga, Monsoon van Tokio Hotel of Never Gonna Give You Up van Rick Astley zou ik bijvoorbeeld wel eens graag gepost zien. Die zullen vermoedelijk geen al te hoog gemiddelde halen, maar het lijkt me wel leuk om te zien wat mensen ervan vinden en of de leden hier ook aan minder cultureel verantwoorde muziek hoge scores durven uitdelen.

Ja, maar ook daar heb je al topics voor dus het is en blijft een beetje dringen. Bovendien weten we heus wel hoe de reacties op dat soort nummers zullen zijn: over het algemeen negatief met hier en daar een 'guilty pleasure'.

En ach, op een gegeven moment zijn de grote klassiekers wel voorbij gekomen hier

Stripped, Somebody, Things You Said, Never Let Me Down Again en Blasphemous Rumours vind ik nog beter, ondanks dat toch een:

10

Een band met veel materiaal wat beter is dan zo'n beetje de hele top 10 die hier tot nu toe is samengesteld.

8 lekker dromerig

Het beste van DM!

9,0

10

Veel beter ken ik ze niet!

@aERo: Ik begrijp je reactie. Natuurlijk zullen er een hoop Ladderklassiekers voorbij gaan komen en natuurlijk is het niet de bedoeling om obscure nummers te gaan plaatsen. Eerlijk gezegd had ik niet gedacht/gehoopt dat er uitsluitend joekels van klassiekers voorbij zouden gaan komen, maar wat meer radiohits of voor mijn part guilty pleasures. Bekende nummers die hier niet zo vaak in de schijnwerpers staan zeg maar.

Maar goed, zoals je zegt zal de Ladder vanzelf een keer leeggeplukt zijn en dan komt er vanzelf ruimte voor andere nummers. Ook prima natuurlijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.