Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2014
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2015, 18:50 uur
Uitslag Halve Finale - Ladder 3 (21 stemmers):
1. Meg Myers - Desire (37)
2. Röyksopp & Robyn - Monument (32)
3. The Juan MacLean - A Simple Design (29)
4. FKA twigs - Two Weeks (27)
5. Warpaint - Biggy (26)
6. First Aid Kit - My Silver Lining (25)
7. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (19)
8. The Juan MacLean - I've Waited for So Long (15)
5. Warpaint - Biggy (26)
6. First Aid Kit - My Silver Lining (25)
7. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (19)
8. The Juan MacLean - I've Waited for So Long (15)
0
geplaatst: 12 april 2015, 19:00 uur
De onderste 3 allemaal in mijn bovenste 4.
Vooral erg zonde van First Aid Kit.
Vooral erg zonde van First Aid Kit.

0
geplaatst: 12 april 2015, 19:01 uur
Dat was de Halve Finale en nu zijn de nummers 13 t/m 24 van het jaar 2014 bekend. De volgorde is bepaald op basis van het stempercentage behaald in de Halve Finale. Bij een gelijk percentage is vervolgens gekeken naar de eindpositie in de ladder van de Halve Finale, de maandpositie, het aantal #1-noteringen, #2-noteringen en ten slotte #3-noteringen. Tussen haakjes de user die het nummer heeft genomineerd.
13. Jamie xx - Girl (Dance Lover)
14. Warpaint - Biggy (Teunnis)
15. First Aid Kit - My Silver Lining (topic)
16. Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well (arcade monkeys)
17. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow (Edgar18)
18. The Antlers - Revisited (Co Jackso)
19. Garnier - ENCHANTé (Dance Lover)
20. Movement - Like Lust (kemm)
21. Timber Timbre - Hot Dreams (Ploppesteksel)
22. Vessel - Red Sex (jassn)
23. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (Gretz)
24. The Juan MacLean - I've Waited for So Long (Arno)
13. Jamie xx - Girl (Dance Lover)
14. Warpaint - Biggy (Teunnis)
15. First Aid Kit - My Silver Lining (topic)
16. Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well (arcade monkeys)
17. Angus & Julia Stone - Heart Beats Slow (Edgar18)
18. The Antlers - Revisited (Co Jackso)
19. Garnier - ENCHANTé (Dance Lover)
20. Movement - Like Lust (kemm)
21. Timber Timbre - Hot Dreams (Ploppesteksel)
22. Vessel - Red Sex (jassn)
23. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af (Gretz)
24. The Juan MacLean - I've Waited for So Long (Arno)
0
geplaatst: 12 april 2015, 19:05 uur
Toch wel teleurstellend dat zowel Het Zesde Metaal als Run the Jewels de finale niet hebben gehaald. Gelukkig zijn de (in mijn ogen) twee grootste verrassingen, Matthew Halsall en Banks, erg welkom.
0
geplaatst: 12 april 2015, 19:21 uur
Later deze avond gaan de stembussen open voor De Finale van De Grote Finale!
0
geplaatst: 12 april 2015, 19:33 uur
Teunnis schreef:
De vier juisten, dat maakt de enigszins teleurstellende uitslag in ladder 2 weer aardig ook. Het scheelt ook dat ik over mijn nummer 12 in ieder geval niet meer hoef na te denken.

0
geplaatst: 12 april 2015, 20:37 uur
Ondanks dat ik het nummer slechts op plek 4 had gezet in de laatste finaleladder, zeker een gemis....
Van mijn kant overmacht, alle overgebleven nummers uit de laatste finaleladder gaan namelijk Top 4 scoren in de grote finale verwacht ik. Verder baal ik vooral van het strandden van Jamie XX & Warpaint!
Van mijn kant overmacht, alle overgebleven nummers uit de laatste finaleladder gaan namelijk Top 4 scoren in de grote finale verwacht ik. Verder baal ik vooral van het strandden van Jamie XX & Warpaint!
0
geplaatst: 12 april 2015, 20:55 uur
First Aid Kit had het denk ik makkelijker gehad in die andere twee halve finales. Het overkomt mij ook niet vaak dat ik aan hen geen punten kan geven.
Alle nummers van deze laatste ladder gaan bij mij ook minimaal top 5 scoren.
Alle nummers van deze laatste ladder gaan bij mij ook minimaal top 5 scoren.
0
geplaatst: 13 april 2015, 00:26 uur
Na meer dan een jaar lang stemmen komt de vijfde editie van Song van het Jaar bijna tot zijn einde. Allereerst wil ik herman voor de tigste keer bedanken voor het opzetten van deze geweldige competitie. Ook een shout-out naar inquestos die dit jaar helaas wat minder tijd had, maar die ik nog steeds heel dankbaar ben voor de ingenieuze spreadsheet. En dumb_helicopter en Gretz wil ik bedanken voor hun waardevolle assistentie bij het invullen van de scores e.d. Al gaat de grootste dank uit naar iedereen die deze editie heeft meegestemd en daarmee heeft bijgedragen aan het consistente succes van deze competitie.
Dan rest nu nog de beantwoording van de hoofdvraag: welk nummer is de Song van het Jaar 2014? De volgende twaalf nummers hebben de strijd nog niet opgegeven, zich geplaatst voor de Finale van De Grote Finale en maken daarmee nog steeds kans om gekroond te worden tot Song van het Jaar 2014:
Banks - Brain (RYM)
Prestatie maand: 2e (januari)
Deze productie van Shlohmo werd al in januari uitgebracht en deed dan ook al in de eerste maand van de 2014-editie mee. Daar was het direct zeer succesvol met een tweede plaats in die maand als resultaat. Banks moest destijds alleen haar meerdere erkennen in Meg Myers' Desire. Kan ze dit keer wel afrekenen met haar concurrent van januari? De voortekenen zijn wat ongunstig, in De Grote Finale ging het allemaal zeer moeizaam, maar wel net genoeg voor deze finaleplek.
Fink - Looking Too Closely (topic)
Prestatie maand: 5e (mei)
Fink deed het afgelopen jaar goede zaken bij een breed publiek. Op festivals bleek deze man (echte naam: Fin Greenall) erg populair en zijn single Looking Too Closely kreeg veel airplay. In dit spel heeft Fink redelijk geruisloos de Finale gehaald: nooit extreem veel punten gehaald, maar altijd wel aardig wat. Wordt dit de grijze muis in de finale of kan het met een groter publiek op een breder draagvlak rekenen?
FKA twigs - Two Weeks (kemm)
Prestatie maand: 4e (juni)
Binnen de scene van "zwarte" muziek was FKA twigs één van de hipste artiesten van het afgelopen jaar. Vooral Pitchfork is hier groot fan van. Het is in alles hip, maar vooral de combinatie van R&B en wat gedurfdere electronica is iets wat goed bij de huidige muziekwereld past. FKA twigs lijkt op voorhand geen favoriet, maar misschien dat ze het nog ver kan schoppen dankzij de toegewijde fans.
Liesa Van der Aa - On the Heart II (topic)
Prestatie maand: 1e (november)
Zoals eerder opgemerkt voor het eerst sinds 2011 dat een artiest uit de Benelux weer eens mee doet. Verrassend genoeg niet Het Zesde Metaal, maar Liesa Van der Aa. Haar laatste album hebben waarschijnlijk nog maar weinigen hier geluisterd, maar alle drie de delen van On the Heart hebben hier meegedaan en zijn dus zorgvuldig gewogen. On the Heart II kende een succesvolle campagne (inclusief maandwinst in november), maar had in de Halve Finale plots de nodige moeite om door te stoten. Ik durf niet te voorspellen wat ze in deze finale gaat bereiken...
Mammút - Salt (Poeha)
Prestatie maand: 2e (mei)
De eerste duidelijke titelkandidaat komen we hier tegen. De IJslandse band Mammút heeft met Salt een nummer geschreven wat hier blijkbaar enorm aanslaat, want tot het haalde wel heel gemakkelijk deze finale. Overigens kan ik nu nergens meer vinden dat dit nummer ook een officiel release heeft in 2014, maar ik meen dat ik streng gecontroleerd had toen het genomineerd werd en dat er ergens een vage digitale release van was. Zal deze misschien wel onreglementaire nominatie er vandoor gaan met de eindwinst?
Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (Teunnis)
Prestatie maand: 3e (november)
Ik dacht even te zien dat ik de enige zou zijn met twee nominaties in de finale, maar Warpaint bleek het toch net niet te hebben gehaald. Maar genoeg getreurd, want dat Matthew Halsall de finale heeft gehaald is de leukste verrassing van dit jaar. Ik kan me niet herinneren dat pure jazz ooit goed gescoord heeft - cross-overs zijn wel een garantie voor succes. Dit is de finalist die van tevoren het hardst zal roepen dat meedoen belangrijker is dan winnen. Maar wie weet zit er nog wat leuks in...
Meg Myers - Desire (topic)
Prestatie maand: 1e (januari)
Naar mijn idee is dit dé favoriet voor de titel. Deze powerrock (inclusief gitaarsolo) spreekt dit voornamelijk mannelijk publiek enorm aan met deze hitsige tekst. En de videoclip doet haar alleen maar overtuigender overkomen. Tot dusver heeft Meg Myers nog maar met twee nummers meegedaan aan deze competitie en beide wisten hun maand te winnen. Desire kwam zelfs moeiteloos de ladders door. Al leerde ze voor het eerst wat verliezen was toen dit nummer in Ronde 4 tweede in de ladder werd. Gaat ze zich hier revancheren of was dat het eerste voorteken dat de magie minder wordt?
Röyksopp & Robyn - Monument (Gretz)
Prestatie maand: 5e (september)
Röyksopp was dit jaar moeilijk te negeren. Het electronica-duo bracht eerst een mini-album uit samen met popster Robyn (volgens mij in Nederland een stuk minder bekend dan in de rest van de wereld) en een paar maanden later brachten ze zelf nog een album uit. Het eigen album scoort beter, maar deze competitie heet niet Album van het Jaar. Monument is, mede dankzij de sax op het einde, hoe dan ook het meest opvallende nummer wat ze het afgelopen jaar hebben uitgebracht.
Savages - Fuckers (DjFrankie)
Prestatie maand: 1e (april)
Fuckers is een single die speciaal is uitgebracht omdat de fans zo enthousiast waren over de live-performance van dit nummer. Een tien minuten durende orkaan. Fuckers is qua prestaties in de maandrondes een van de meest succesvolle nummers in de geschiedenis van deze competitie en zeker de meest succesvolle van dit jaar. Maar in de Halve Finale ging het plots heel moeizaam. Wat gaan ze nu doen?
The Antlers - Palace (topic)
Prestatie maand: 2e (maart)
Palace is het enige nummer tot dusver dat Desire van Meg Myers in verlegenheid kon brengen door het nummer in een rechtstreeks duel te kloppen. Het lijkt erop dat dit melancholische nummer bij iedereen begint te groeien. In zijn maandfinale verloor het nog van Future Islands - één van de onverwachte ontbrekenden in deze finale - maar in De Grote Finale wist het elke ladder te winnen met steeds indrukwekkendere stempercentages. In de Halve Finale haalde het echt een monsterscore en daarmee is dit op papier misschien wel titelkandidaat nummer 1. We zullen het binnenkort weten...
The Juan MacLean - A Simple Design (topic)
Prestatie maand: 4e (september)
Alweer het vijfde nummer dat zijn nominatie te danken heeft aan het topic "Maak kennis met... 2014"; het blijft een waardevolle bron. The Juan MacLean was een van de hoofdrolspelers van dit jaar. Nadat ze (officieel bestaat dit duo uit producer Juan MacLean en zangeres Nancy Whang) het voorgaande jaar voor het eerst hier van zich lieten horen - en mij daardoor fan hebben gemaakt - pakten ze dit jaar flink door met het album In a Dream. Hebben ze ondertussen genoeg fans om mee te doen voor de titel?
The War on Drugs - Under the Pressure (RYM)
Prestatie maand: 2e (juli)
RateYourMusic verbleekt als nominatiebron als je het gaat vergelijken met het topic "Maak kennis met... 2014", maar met twee nominaties in de finale is dat toch zeker niet verkeerd. Under the Pressure gaat waarschijnlijk de love/hate-plaat van dit jaar worden. Sowieso is er veel liefde en haat voor de laatste worp van The War on Drugs, maar dit nummer doet daar een extra schepje bovenop. Tot nu toe overwint de liefde en we hebben in eerdere edities gezien dat love/hate-platen heel hoog kunnen eindigen
Dan rest nu nog de beantwoording van de hoofdvraag: welk nummer is de Song van het Jaar 2014? De volgende twaalf nummers hebben de strijd nog niet opgegeven, zich geplaatst voor de Finale van De Grote Finale en maken daarmee nog steeds kans om gekroond te worden tot Song van het Jaar 2014:
Banks - Brain (RYM)
Prestatie maand: 2e (januari)
Deze productie van Shlohmo werd al in januari uitgebracht en deed dan ook al in de eerste maand van de 2014-editie mee. Daar was het direct zeer succesvol met een tweede plaats in die maand als resultaat. Banks moest destijds alleen haar meerdere erkennen in Meg Myers' Desire. Kan ze dit keer wel afrekenen met haar concurrent van januari? De voortekenen zijn wat ongunstig, in De Grote Finale ging het allemaal zeer moeizaam, maar wel net genoeg voor deze finaleplek.
Fink - Looking Too Closely (topic)
Prestatie maand: 5e (mei)
Fink deed het afgelopen jaar goede zaken bij een breed publiek. Op festivals bleek deze man (echte naam: Fin Greenall) erg populair en zijn single Looking Too Closely kreeg veel airplay. In dit spel heeft Fink redelijk geruisloos de Finale gehaald: nooit extreem veel punten gehaald, maar altijd wel aardig wat. Wordt dit de grijze muis in de finale of kan het met een groter publiek op een breder draagvlak rekenen?
FKA twigs - Two Weeks (kemm)
Prestatie maand: 4e (juni)
Binnen de scene van "zwarte" muziek was FKA twigs één van de hipste artiesten van het afgelopen jaar. Vooral Pitchfork is hier groot fan van. Het is in alles hip, maar vooral de combinatie van R&B en wat gedurfdere electronica is iets wat goed bij de huidige muziekwereld past. FKA twigs lijkt op voorhand geen favoriet, maar misschien dat ze het nog ver kan schoppen dankzij de toegewijde fans.
Liesa Van der Aa - On the Heart II (topic)
Prestatie maand: 1e (november)
Zoals eerder opgemerkt voor het eerst sinds 2011 dat een artiest uit de Benelux weer eens mee doet. Verrassend genoeg niet Het Zesde Metaal, maar Liesa Van der Aa. Haar laatste album hebben waarschijnlijk nog maar weinigen hier geluisterd, maar alle drie de delen van On the Heart hebben hier meegedaan en zijn dus zorgvuldig gewogen. On the Heart II kende een succesvolle campagne (inclusief maandwinst in november), maar had in de Halve Finale plots de nodige moeite om door te stoten. Ik durf niet te voorspellen wat ze in deze finale gaat bereiken...
Mammút - Salt (Poeha)
Prestatie maand: 2e (mei)
De eerste duidelijke titelkandidaat komen we hier tegen. De IJslandse band Mammút heeft met Salt een nummer geschreven wat hier blijkbaar enorm aanslaat, want tot het haalde wel heel gemakkelijk deze finale. Overigens kan ik nu nergens meer vinden dat dit nummer ook een officiel release heeft in 2014, maar ik meen dat ik streng gecontroleerd had toen het genomineerd werd en dat er ergens een vage digitale release van was. Zal deze misschien wel onreglementaire nominatie er vandoor gaan met de eindwinst?
Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (Teunnis)
Prestatie maand: 3e (november)
Ik dacht even te zien dat ik de enige zou zijn met twee nominaties in de finale, maar Warpaint bleek het toch net niet te hebben gehaald. Maar genoeg getreurd, want dat Matthew Halsall de finale heeft gehaald is de leukste verrassing van dit jaar. Ik kan me niet herinneren dat pure jazz ooit goed gescoord heeft - cross-overs zijn wel een garantie voor succes. Dit is de finalist die van tevoren het hardst zal roepen dat meedoen belangrijker is dan winnen. Maar wie weet zit er nog wat leuks in...
Meg Myers - Desire (topic)
Prestatie maand: 1e (januari)
Naar mijn idee is dit dé favoriet voor de titel. Deze powerrock (inclusief gitaarsolo) spreekt dit voornamelijk mannelijk publiek enorm aan met deze hitsige tekst. En de videoclip doet haar alleen maar overtuigender overkomen. Tot dusver heeft Meg Myers nog maar met twee nummers meegedaan aan deze competitie en beide wisten hun maand te winnen. Desire kwam zelfs moeiteloos de ladders door. Al leerde ze voor het eerst wat verliezen was toen dit nummer in Ronde 4 tweede in de ladder werd. Gaat ze zich hier revancheren of was dat het eerste voorteken dat de magie minder wordt?
Röyksopp & Robyn - Monument (Gretz)
Prestatie maand: 5e (september)
Röyksopp was dit jaar moeilijk te negeren. Het electronica-duo bracht eerst een mini-album uit samen met popster Robyn (volgens mij in Nederland een stuk minder bekend dan in de rest van de wereld) en een paar maanden later brachten ze zelf nog een album uit. Het eigen album scoort beter, maar deze competitie heet niet Album van het Jaar. Monument is, mede dankzij de sax op het einde, hoe dan ook het meest opvallende nummer wat ze het afgelopen jaar hebben uitgebracht.
Savages - Fuckers (DjFrankie)
Prestatie maand: 1e (april)
Fuckers is een single die speciaal is uitgebracht omdat de fans zo enthousiast waren over de live-performance van dit nummer. Een tien minuten durende orkaan. Fuckers is qua prestaties in de maandrondes een van de meest succesvolle nummers in de geschiedenis van deze competitie en zeker de meest succesvolle van dit jaar. Maar in de Halve Finale ging het plots heel moeizaam. Wat gaan ze nu doen?
The Antlers - Palace (topic)
Prestatie maand: 2e (maart)
Palace is het enige nummer tot dusver dat Desire van Meg Myers in verlegenheid kon brengen door het nummer in een rechtstreeks duel te kloppen. Het lijkt erop dat dit melancholische nummer bij iedereen begint te groeien. In zijn maandfinale verloor het nog van Future Islands - één van de onverwachte ontbrekenden in deze finale - maar in De Grote Finale wist het elke ladder te winnen met steeds indrukwekkendere stempercentages. In de Halve Finale haalde het echt een monsterscore en daarmee is dit op papier misschien wel titelkandidaat nummer 1. We zullen het binnenkort weten...
The Juan MacLean - A Simple Design (topic)
Prestatie maand: 4e (september)
Alweer het vijfde nummer dat zijn nominatie te danken heeft aan het topic "Maak kennis met... 2014"; het blijft een waardevolle bron. The Juan MacLean was een van de hoofdrolspelers van dit jaar. Nadat ze (officieel bestaat dit duo uit producer Juan MacLean en zangeres Nancy Whang) het voorgaande jaar voor het eerst hier van zich lieten horen - en mij daardoor fan hebben gemaakt - pakten ze dit jaar flink door met het album In a Dream. Hebben ze ondertussen genoeg fans om mee te doen voor de titel?
The War on Drugs - Under the Pressure (RYM)
Prestatie maand: 2e (juli)
RateYourMusic verbleekt als nominatiebron als je het gaat vergelijken met het topic "Maak kennis met... 2014", maar met twee nominaties in de finale is dat toch zeker niet verkeerd. Under the Pressure gaat waarschijnlijk de love/hate-plaat van dit jaar worden. Sowieso is er veel liefde en haat voor de laatste worp van The War on Drugs, maar dit nummer doet daar een extra schepje bovenop. Tot nu toe overwint de liefde en we hebben in eerdere edities gezien dat love/hate-platen heel hoog kunnen eindigen
0
geplaatst: 13 april 2015, 00:28 uur
Alles op een rijtje plus een afspeellijst op Spotify:
Banks - Brain
Fink - Looking Too Closely
FKA twigs - Two Weeks
Liesa Van der Aa - On the Heart II
Mammút - Salt
Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Meg Myers - Desire
Röyksopp & Robyn - Monument
Savages - Fuckers
The Antlers - Palace
The Juan MacLean - A Simple Design
The War on Drugs - Under the Pressure
MusicMeter: Song van het Jaar 2014 (De Grote Finale) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:3K9KWbPvozGYnihQ3UfEuW
Banks - Brain
Fink - Looking Too Closely
FKA twigs - Two Weeks
Liesa Van der Aa - On the Heart II
Mammút - Salt
Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Meg Myers - Desire
Röyksopp & Robyn - Monument
Savages - Fuckers
The Antlers - Palace
The Juan MacLean - A Simple Design
The War on Drugs - Under the Pressure
MusicMeter: Song van het Jaar 2014 (De Grote Finale) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:3K9KWbPvozGYnihQ3UfEuW
0
geplaatst: 13 april 2015, 00:38 uur
Je kunt nu in dit topic je top 8 plaatsen. Je mag dit uitbreiden tot een top 12 (of 10, of 11, je snapt wel wat ik bedoel), maar alleen de nummers 1 t/m 8 krijgen punten (respectievelijk 8 t/m 1). Het zou leuk zijn als je een (korte of lange) toelichting geeft.
De deadline hiervoor is vrijdag 17 april 21:00 uur.
Even een notificatie aan een hele hoop users. Mocht je niet meer getagd willen worden voor dit topic, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, chevy93, Co Jackso, curufin, Dance Lover, De-noir, DenDimi, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gretz, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, kemm, Lukas, maaartjje, Magick1, Masimo, musician, nelis, odi, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, The Eraser, Titmeister, tsjong, tuktak, Vince vega, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje
De deadline hiervoor is vrijdag 17 april 21:00 uur.
Even een notificatie aan een hele hoop users. Mocht je niet meer getagd willen worden voor dit topic, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, chevy93, Co Jackso, curufin, Dance Lover, De-noir, DenDimi, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gretz, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, kemm, Lukas, maaartjje, Magick1, Masimo, musician, nelis, odi, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, The Eraser, Titmeister, tsjong, tuktak, Vince vega, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje
0
geplaatst: 13 april 2015, 00:47 uur
Opvallende statistiek aan de finale is dat het lekker gevarieerd is: geen enkele dubbele artiest en geen enkele user met twee nominaties in de finale. Wel zoals gezegd een hoop nominaties afkomstig van het topic "Maak kennis met... 2014". Wat verder ook heel erg opvalt is dat elke finalist in de maandfinale de top-5 heeft gehaald. We begonnen de Halve Finale nog met een hoop nummers zonder overtuigende prestatie in de maandrondes, maar die zijn allemaal afgevallen. Tot slot, de gemiddelde speelduur is 6 minuten en 50 seconden. Best lang.
0
geplaatst: 13 april 2015, 08:16 uur
In ieder geval is de finale tig keer beter dan vorig jaar. Toen heb ik niet gestemd omdat er geen enkel goed nummer in stond. Nu staan er minimaal al zo'n zes nummers in die ik goed tot zeer goed vind. 

0
geplaatst: 13 april 2015, 08:57 uur
wibro schreef:
In ieder geval is de finale tig keer beter dan vorig jaar. Toen heb ik niet gestemd omdat er geen enkel goed nummer in stond. Nu staan er minimaal al zo'n zes nummers in die ik goed tot zeer goed vind.
Ik kan me de finale van vorig jaar niet helemaal voor de geest halen maar meen dat ik die sterker vond dan de finale van dit jaar. Vooral Monument in de finale verbaasd me. Dit nummer wilde ik in eerste instantie nomineren maar heb ik laten gaan omdat ik het zelf na twee keer luisteren al saai begon te vinden. Een maandje later nomineert Geert het en zie hier, een finaleplek In ieder geval is de finale tig keer beter dan vorig jaar. Toen heb ik niet gestemd omdat er geen enkel goed nummer in stond. Nu staan er minimaal al zo'n zes nummers in die ik goed tot zeer goed vind.
. Anyway, zometeen alle nummers maar eens rustig (her)beluisteren en kijken wat er uit rolt.
0
geplaatst: 13 april 2015, 09:16 uur
1. Mammút - Salt
Met stip.
Een song die je raakt. Met zo veel passie gezongen. Ik heb het hier dus wel over de LIVE opname!
2. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Schitterende jazz
dat LIVE uitgevoerd in een of ander gelegenheid toch wel het best tot zijn recht komt, lijkt me.
3. The Antlers - Palace
De eerste keer vond ik het niks, de tweede keer vond ik het nog niks, de derde keer; hmm toch wel aardig. Nu na vijf keer beluisterd te hebben: Prachtig.
4. The Juan MacLean - A Simple Design
Heerlijk opgewekt dansnummer waar ik goede zin van krijg.
5. Liesa Van der Aa - On the Heart II
Ook dit nummer moet je meerdere keren beluisterd hebben om het te kunnen waarderen.
6. Savages - Fuckers
Scoorde in de voorrondes bij mij hoog. Nu ben ik wat minder enthousiast.
7. Röyksopp & Robyn - Monument
8. The War on Drugs - Under the Pressure
9. Fink - Looking Too Closely
Voor deze drie geldt: niet slecht maar ook weer niet bijzonder.
10. Banks - Brain
11. Meg Myers - Desire
12. FKA twigs - Two Weeks
De laatste drie vind ik finaleonwaardig. Hoop toch niet dat een van die als winnaar uit de bus komt.
Met stip.
Een song die je raakt. Met zo veel passie gezongen. Ik heb het hier dus wel over de LIVE opname!2. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Schitterende jazz
dat LIVE uitgevoerd in een of ander gelegenheid toch wel het best tot zijn recht komt, lijkt me.3. The Antlers - Palace
De eerste keer vond ik het niks, de tweede keer vond ik het nog niks, de derde keer; hmm toch wel aardig. Nu na vijf keer beluisterd te hebben: Prachtig.

4. The Juan MacLean - A Simple Design
Heerlijk opgewekt dansnummer waar ik goede zin van krijg.

5. Liesa Van der Aa - On the Heart II
Ook dit nummer moet je meerdere keren beluisterd hebben om het te kunnen waarderen.

6. Savages - Fuckers
Scoorde in de voorrondes bij mij hoog. Nu ben ik wat minder enthousiast.
7. Röyksopp & Robyn - Monument
9. Fink - Looking Too Closely
Voor deze drie geldt: niet slecht maar ook weer niet bijzonder.
10. Banks - Brain
11. Meg Myers - Desire
12. FKA twigs - Two Weeks
De laatste drie vind ik finaleonwaardig. Hoop toch niet dat een van die als winnaar uit de bus komt.
0
geplaatst: 13 april 2015, 11:43 uur
1. Mammút - Salt (9.0)
Geen idee wat er in dat water zit in IJsland, maar hoe er op zo'n kleine populatie zoveel mooie muziek kan gemaakt wordt, is bijna onvoorstelbaar. Ook Mammut komt met Salt met een pareltje af. Bezwerende Ijslandse zang over een onweerstaanbare riff en je hebt een prachtig mysterieus nummer. En ook ik prefereer de live-opname.
2. The Antlers - Palace (8.3)
Een nummer dat inderdaad pure melancholie uitstraalt. Mooie zang en het pakt je echt volledig in.
3. Meg Myers - Desire (8.0)
Desire straalt seks en geilheid uit en doet dat op zo'n manier dat je er niet aan kan weerstaan. Desalniettemin begint het nummer toch wat te minderen bij mij terwijl ik het een paar maanden terug zeker op 1 had gezet.
4. Fink - Looking Too Closely (7.5)
Scoorde weinig in het begin, maar dit nummer begint steeds meer te liggen. Enorm lekker hoe Looking Too Closely begint trouwens.
5. Savages - Fuckers (7.3)
Enorme vibe in dit nummer in het middenstuk, maar waar ik eerst dacht dat dit de vrouwelijke versie van Wasted Days voor mij zou worden, is het nummer allesbehalve beginnen groeien sinds de eerste keer. Meestal geen goed teken. Ik beluister het nummer trouwens erg graag met de clip erbij. Kwestie van meer in de live-ervaring te zitten zeker?
6. FKA Twigs - Two Weeks (7.2)
Ook een track die zich steeds meer begint te ontwikkelen bij mij. Heeft wel wat weg van het mooie Disparate Youth van Santigold die het in een vorige editie erg goed deed. Een geslaagde combinatie van electronica en r&b.
7. The War On Drugs - Under the Pressure (7.0)
Vreemd inderdaad dat Red Eyes (wat een nummer!) de finale niet heeft weten te bereiken en dit wel. Heeft een paar mooie stukjes, maar de langdradigheid schuilt hier om de hoek.
8. Banks - Brain (6.8)
Het meest anonieme nummer voor mij in de finale. Het is zeker niet slecht, en op het moment dat ik het beluister vind ik het wel goed, maar achteraf kan ik me er amper iets van herinneren. Mist wat smoelwerk om hoger te scoren.
9. The Juan Maclean - A Simple Design (6.7)
Beide hoogscorende nummer van The Juan Maclean beginnen wat beter te scoren bij mij, maar nog niet genoeg om in de punten te vallen. Het refrein is wel catchy en doet me denken aan een 90's-hit (maar de welke ook alweer). Zeker geen slecht teken, want de 90's is mijn favoriete periode voor op feestjes.
10. Röyksopp & Robyn - Monument (6.5)
Het nummer begint leuk, maar zakt daarna wat in. Waar iedereen over de sax spreekt, vind ik dit niet een enorme toegevoegde waarde hebben. Wat meer tempo had dit nummer zeker geen kwaad gedaan. Ik had hier liever If I Had a Thing gezien van Röyksopp.
11. Liesa Van der Aa - On the Heart II (6.3)
Bwa, zeker niet slecht, met een aantal leuke stukjes, maar voor de rest doet het me weinig. Geen chauvinisme van mijn kant dus.
12. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (6.0)
Tja, Jazz... Dit nummer is zoals de meeste jazz-nummers bij mij. Ik vind het niet slecht, maar het grijpt me echt totaal niet zoals andere genres dat wel kunnen (misschien het ontbreken van de stem als instrument)? Deze track steekt goed ineen, dat hoor je wel, maar meer zit er jammer genoeg niet in voor mij.
Geen idee wat er in dat water zit in IJsland, maar hoe er op zo'n kleine populatie zoveel mooie muziek kan gemaakt wordt, is bijna onvoorstelbaar. Ook Mammut komt met Salt met een pareltje af. Bezwerende Ijslandse zang over een onweerstaanbare riff en je hebt een prachtig mysterieus nummer. En ook ik prefereer de live-opname.

2. The Antlers - Palace (8.3)
Een nummer dat inderdaad pure melancholie uitstraalt. Mooie zang en het pakt je echt volledig in.
3. Meg Myers - Desire (8.0)
Desire straalt seks en geilheid uit en doet dat op zo'n manier dat je er niet aan kan weerstaan. Desalniettemin begint het nummer toch wat te minderen bij mij terwijl ik het een paar maanden terug zeker op 1 had gezet.
4. Fink - Looking Too Closely (7.5)
Scoorde weinig in het begin, maar dit nummer begint steeds meer te liggen. Enorm lekker hoe Looking Too Closely begint trouwens.
5. Savages - Fuckers (7.3)
Enorme vibe in dit nummer in het middenstuk, maar waar ik eerst dacht dat dit de vrouwelijke versie van Wasted Days voor mij zou worden, is het nummer allesbehalve beginnen groeien sinds de eerste keer. Meestal geen goed teken. Ik beluister het nummer trouwens erg graag met de clip erbij. Kwestie van meer in de live-ervaring te zitten zeker?
6. FKA Twigs - Two Weeks (7.2)
Ook een track die zich steeds meer begint te ontwikkelen bij mij. Heeft wel wat weg van het mooie Disparate Youth van Santigold die het in een vorige editie erg goed deed. Een geslaagde combinatie van electronica en r&b.
7. The War On Drugs - Under the Pressure (7.0)
Vreemd inderdaad dat Red Eyes (wat een nummer!) de finale niet heeft weten te bereiken en dit wel. Heeft een paar mooie stukjes, maar de langdradigheid schuilt hier om de hoek.
8. Banks - Brain (6.8)
Het meest anonieme nummer voor mij in de finale. Het is zeker niet slecht, en op het moment dat ik het beluister vind ik het wel goed, maar achteraf kan ik me er amper iets van herinneren. Mist wat smoelwerk om hoger te scoren.
9. The Juan Maclean - A Simple Design (6.7)
Beide hoogscorende nummer van The Juan Maclean beginnen wat beter te scoren bij mij, maar nog niet genoeg om in de punten te vallen. Het refrein is wel catchy en doet me denken aan een 90's-hit (maar de welke ook alweer). Zeker geen slecht teken, want de 90's is mijn favoriete periode voor op feestjes.
10. Röyksopp & Robyn - Monument (6.5)
Het nummer begint leuk, maar zakt daarna wat in. Waar iedereen over de sax spreekt, vind ik dit niet een enorme toegevoegde waarde hebben. Wat meer tempo had dit nummer zeker geen kwaad gedaan. Ik had hier liever If I Had a Thing gezien van Röyksopp.
11. Liesa Van der Aa - On the Heart II (6.3)
Bwa, zeker niet slecht, met een aantal leuke stukjes, maar voor de rest doet het me weinig. Geen chauvinisme van mijn kant dus.
12. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (6.0)
Tja, Jazz... Dit nummer is zoals de meeste jazz-nummers bij mij. Ik vind het niet slecht, maar het grijpt me echt totaal niet zoals andere genres dat wel kunnen (misschien het ontbreken van de stem als instrument)? Deze track steekt goed ineen, dat hoor je wel, maar meer zit er jammer genoeg niet in voor mij.
0
geplaatst: 13 april 2015, 12:14 uur
Teunnis schreef:
Opvallende statistiek aan de finale is dat het lekker gevarieerd is: geen enkele dubbele artiest en geen enkele user met twee nominaties in de finale. Wel zoals gezegd een hoop nominaties afkomstig van het topic "Maak kennis met... 2014".
Opvallende statistiek aan de finale is dat het lekker gevarieerd is: geen enkele dubbele artiest en geen enkele user met twee nominaties in de finale. Wel zoals gezegd een hoop nominaties afkomstig van het topic "Maak kennis met... 2014".
Haha als ik Liesa of Meg nu gewoon wel via de normale manier en niet via het topic had genomineerd dan was ik nu wel koploper geweest.
Ook opvallend dat twee topicnominaties van Vince vega afkomstig zijn.
0
geplaatst: 13 april 2015, 15:43 uur
Vorig jaar was de finale toch wel een pak sterker, maar goed 2013 was dan ook een uitzonderlijk sterk muziekjaar.
0
geplaatst: 13 april 2015, 16:24 uur
1. FKA twigs - Two Weeks
2. Savages - Fuckers
3. The Antlers - Palace (had nog liever Revisited gehad in de finale)
4. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
5. The Juan MacLean - A Simple Design
6.Liesa Van der Aa - On the Heart II
7. Banks - Brain
8. Mammút - Salt
9. Röyksopp & Robyn - Monument
10. Meg Myers - Desire
11. Fink - Looking Too Closely
12. The War on Drugs - Under the Pressure
2. Savages - Fuckers
3. The Antlers - Palace (had nog liever Revisited gehad in de finale)
5. The Juan MacLean - A Simple Design
6.Liesa Van der Aa - On the Heart II
7. Banks - Brain
8. Mammút - Salt
9. Röyksopp & Robyn - Monument
10. Meg Myers - Desire
11. Fink - Looking Too Closely
12. The War on Drugs - Under the Pressure
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 april 2015, 17:15 uur
1 Savages - Fuckers Sinds ik dit live intensief heb meegemaakt is dit een wervelende storm van postpunk die om je heengiert, fenomenabel en absolute wereldklasse.
2 The War on Drugs - Under the Pressure Top plaat van een wereldalbum. Toch wel verrassend in de finale maar wel geweldig.
3 The Antlers - Palace Klasse hoeft niet mainstream te zijn, dat bewijzen Antlers die met dit intieme nummer vele harten weten te raken. Mijne ook.
4 Mammút - Salt IJslandse band, met een gewledige sound. In het begin wat vreemd , maar na enkele luisterbeurten steeds beter. Groeinummer, ook bekend bij anderen nu vanwege hun optreden op eurosonic in Januari.
5 FKA twigs - Two Weeks Sinds het optreden op later bij jools Holland was ik ghegrepen door dit nummer. Zeer koel apart maar toch weer warme sound.
6 Röyksopp & Robyn - Monument
7 Meg Myers - Desire
8 Banks - Brain
2 The War on Drugs - Under the Pressure Top plaat van een wereldalbum. Toch wel verrassend in de finale maar wel geweldig.
3 The Antlers - Palace Klasse hoeft niet mainstream te zijn, dat bewijzen Antlers die met dit intieme nummer vele harten weten te raken. Mijne ook.
4 Mammút - Salt IJslandse band, met een gewledige sound. In het begin wat vreemd , maar na enkele luisterbeurten steeds beter. Groeinummer, ook bekend bij anderen nu vanwege hun optreden op eurosonic in Januari.
5 FKA twigs - Two Weeks Sinds het optreden op later bij jools Holland was ik ghegrepen door dit nummer. Zeer koel apart maar toch weer warme sound.
6 Röyksopp & Robyn - Monument
7 Meg Myers - Desire
8 Banks - Brain
0
geplaatst: 13 april 2015, 18:06 uur
Ik wou korte stukjes schrijven bij de nummers, maar dat was de moeite niet. Vrij slechte finale eigenlijk. Monument is echt ontzettend vervelend.
1. Savages - Fuckers
2. FKA twigs - Two Weeks
3. The Juan MacLean - A Simple Design
5. Meg Myers - Desire
6. Liesa Van der Aa - On the Heart II
---
7. The Antlers - Palace
9. Mammút - Salt
10. Fink - Looking Too Closely
11. Banks - Brain
12. Röyksopp & Robyn - Monument
Een kleine kanttekening trouwens: is Salt niet van 2013? Ik vind niet meteen ergens dat het een track uit 2014 is.
1. Savages - Fuckers
2. FKA twigs - Two Weeks
3. The Juan MacLean - A Simple Design
5. Meg Myers - Desire
6. Liesa Van der Aa - On the Heart II
---
7. The Antlers - Palace
9. Mammút - Salt
10. Fink - Looking Too Closely
11. Banks - Brain
12. Röyksopp & Robyn - Monument
Een kleine kanttekening trouwens: is Salt niet van 2013? Ik vind niet meteen ergens dat het een track uit 2014 is.
0
geplaatst: 13 april 2015, 18:16 uur
1. Liesa Van der Aa - On the Heart II (10)
Dit is geen muziek, dit is Pure Kunst !
2. FKA twigs - Two Weeks (9,8)
In dit genre 1 van de beste nummers ooit gemaakt.
3. Savages - Fuckers (9,7)
Fuck yeah geweldig !
4. Banks - Brain (8,5)
ik noem dit R&b triphop en ik hou hier van.
5. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (8)
sterke jazz
6. Röyksopp & Robyn - Monument (7,6)
Vond ik een prachtig nummer maar nu toch iets minder.
7. Meg Myers - Desire (7)
het rockt leuk
8. Fink - Looking Too Closely (6)
Het minste nummer van het album. Een radionummer die nergens verveelt maar ook niks om over lovend te zijn.
9. The Juan MacLean - A Simple Design (5)
lalalala nog maar eens het minste nummer van het album
10. Mammút - Salt (3)
Tjah niet alles van Ijsland is goed hoor mensen, een doodgewoon nummer. Dan wel 1tje waar ik niet van hou.
11. The Antlers - Palace (1)
Hou u zaagbek eens aub !
12. The War on Drugs - Under the Pressure (0)
Booooooring, The Dire Straits op zijn saaist!
Dit is geen muziek, dit is Pure Kunst !
2. FKA twigs - Two Weeks (9,8)
In dit genre 1 van de beste nummers ooit gemaakt.
3. Savages - Fuckers (9,7)
Fuck yeah geweldig !
4. Banks - Brain (8,5)
ik noem dit R&b triphop en ik hou hier van.
5. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (8)
sterke jazz
6. Röyksopp & Robyn - Monument (7,6)
Vond ik een prachtig nummer maar nu toch iets minder.
7. Meg Myers - Desire (7)
het rockt leuk
8. Fink - Looking Too Closely (6)
Het minste nummer van het album. Een radionummer die nergens verveelt maar ook niks om over lovend te zijn.
9. The Juan MacLean - A Simple Design (5)
lalalala nog maar eens het minste nummer van het album
10. Mammút - Salt (3)
Tjah niet alles van Ijsland is goed hoor mensen, een doodgewoon nummer. Dan wel 1tje waar ik niet van hou.
11. The Antlers - Palace (1)
Hou u zaagbek eens aub !
12. The War on Drugs - Under the Pressure (0)
Booooooring, The Dire Straits op zijn saaist!
0
geplaatst: 13 april 2015, 19:10 uur
1. FKA twigs - Two Weeks
“Give me two weeks, you won’t recognize her,” dé doodsteek voor menig tot over hun oren verliefde koppeltje. Twigs is vastberaden, maar heeft tegelijk de opdracht nog niet volbracht. Dat het gaat gebeuren staat buiten kijf, het is dat hele ‘op het punt staan om’ die het nummer doet stuiptrekken van seksuele spanning. De broeierige electronica probeert naar een climax toe te werken, twigs legt zich open en bloot, maar als een kat-en-muisspel draaien ze om elkaar heen. Het verlangen groter bij de een, de twijfel sterker bij de ander. Geen twijfel, ze wind ‘m zo om haar krakende vinger. Kristen Stewart, who?
2. Banks - Brain
Verveeld ongeïnteresseerd bij de eerste keer dat ze haar vers ten gehore brengt, en klaar om de hersenenen rauw te verorberen bij de tweede. Banks keert 180° en sleurt Shlohmo’s electronica 360° in het rond.
3. Liesa Van der Aa - On the Heart II
Ik ben een van hen, die het driedubbelalbum reeds hebben beluisterd, onvoldoende. Alledrie verwant, maar op zichzelf staand. Geen toeval dat de II in de finale zit, als eigenzinnige hybride van klassieke schoonheid en eigentijdse finesse.
4. Fink - Looking Too Closely
Net wat gruwer dan de gemiddelde gitaarfolkie, met zijn opborrelende tempo en donker sarcasme. Meeslepend op zijn overtuigend mantra.
5. Röyksopp & Robyn - Monument
Vuurwerk tussen twee Scandinavische machten die sprankelt eerder dan knalt. Monumentaal in de details, gapende echo’s, haar stoïcijnse zanglijn, tuimelend koper.
6. Savages - Fuckers
Nietsvermoedend brutaal en bijna aaibaar intens, zowel opbouw als tekst en uitwerking. Energie die tot in de tippen van de tenen voelbaar is.
7. The Juan MacLean - A Simple Design
Beladen met catchy synths en een knap refrein laat dit duo een frisse wind waaien door de heftige danstijden van weleer.
8. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Mooie partijen, met een geheel dat net iets te licht weegt om de andere potten te doen breken.
9. Meg Myers - Desire
Ik hoor het wel, maar voel het niet per se.
Eerlijk, zolang deze drie niet winnen ben ik al tevree:
10. The Antlers - Palace
11. The War on Drugs - Under the Pressure
12. Mammút - Salt
O, en mooi dat Movement het nog tot nummer 20 heeft geschopt!
“Give me two weeks, you won’t recognize her,” dé doodsteek voor menig tot over hun oren verliefde koppeltje. Twigs is vastberaden, maar heeft tegelijk de opdracht nog niet volbracht. Dat het gaat gebeuren staat buiten kijf, het is dat hele ‘op het punt staan om’ die het nummer doet stuiptrekken van seksuele spanning. De broeierige electronica probeert naar een climax toe te werken, twigs legt zich open en bloot, maar als een kat-en-muisspel draaien ze om elkaar heen. Het verlangen groter bij de een, de twijfel sterker bij de ander. Geen twijfel, ze wind ‘m zo om haar krakende vinger. Kristen Stewart, who?
2. Banks - Brain
Verveeld ongeïnteresseerd bij de eerste keer dat ze haar vers ten gehore brengt, en klaar om de hersenenen rauw te verorberen bij de tweede. Banks keert 180° en sleurt Shlohmo’s electronica 360° in het rond.
3. Liesa Van der Aa - On the Heart II
Ik ben een van hen, die het driedubbelalbum reeds hebben beluisterd, onvoldoende. Alledrie verwant, maar op zichzelf staand. Geen toeval dat de II in de finale zit, als eigenzinnige hybride van klassieke schoonheid en eigentijdse finesse.
Net wat gruwer dan de gemiddelde gitaarfolkie, met zijn opborrelende tempo en donker sarcasme. Meeslepend op zijn overtuigend mantra.
5. Röyksopp & Robyn - Monument
Vuurwerk tussen twee Scandinavische machten die sprankelt eerder dan knalt. Monumentaal in de details, gapende echo’s, haar stoïcijnse zanglijn, tuimelend koper.
6. Savages - Fuckers
Nietsvermoedend brutaal en bijna aaibaar intens, zowel opbouw als tekst en uitwerking. Energie die tot in de tippen van de tenen voelbaar is.
7. The Juan MacLean - A Simple Design
Beladen met catchy synths en een knap refrein laat dit duo een frisse wind waaien door de heftige danstijden van weleer.
8. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One
Mooie partijen, met een geheel dat net iets te licht weegt om de andere potten te doen breken.
9. Meg Myers - Desire
Ik hoor het wel, maar voel het niet per se.
Eerlijk, zolang deze drie niet winnen ben ik al tevree:
10. The Antlers - Palace
11. The War on Drugs - Under the Pressure
12. Mammút - Salt
O, en mooi dat Movement het nog tot nummer 20 heeft geschopt!

0
geplaatst: 13 april 2015, 19:34 uur
Ai, is de deadline vrijdag al? Dan weet ik niet of ik genoeg tijd heb voor verhaaltjes bij alle nummers, want doordeweeks zit ik nogal krap in mijn MuMe-tijd. Ik ga het wel proberen, dus mijn lijstje komt pas laat. 

0
geplaatst: 13 april 2015, 19:36 uur
0
geplaatst: 13 april 2015, 19:58 uur
Voorspellen, altijd leuk!
1. Desire
2. Palace
3. Salt
12. Brain
1. Desire
2. Palace
3. Salt
12. Brain
0
geplaatst: 13 april 2015, 22:54 uur
1. Röyksopp & Robyn - Monument
2. The Juan MacLean - A Simple Design
3. Banks - Brain
5. FKA twigs - Two Weeks
6. The War on Drugs - Under the Pressure
7. The Antlers - Palace
8. Savages - Fuckers
2. The Juan MacLean - A Simple Design
3. Banks - Brain
5. FKA twigs - Two Weeks
6. The War on Drugs - Under the Pressure
7. The Antlers - Palace
8. Savages - Fuckers
0
geplaatst: 13 april 2015, 23:00 uur
Het lijstje van inquestos die op vakantie is:
1. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (9+)
2. Savages - Fuckers (9-)
3. Fink - Looking Too Closely (9-)
4. Röyksopp & Robyn - Monument (8,5)
5. Mammút - Salt (8,5)
6. The Juan MacLean - A Simple Design (8,5)
7. The War on Drugs - Under the Pressure (8,5)
8. Meg Myers - Desire (8,5)
9. FKA twigs - Two Weeks (8+)
10. Banks - Brain (8)
11. The Antlers - Palace (7+)
12. Liesa Van der Aa - On the Heart II (7+)
1. Matthew Halsall & The Gondwana Orchestra - When the World Was One (9+)
2. Savages - Fuckers (9-)
3. Fink - Looking Too Closely (9-)
4. Röyksopp & Robyn - Monument (8,5)
5. Mammút - Salt (8,5)
6. The Juan MacLean - A Simple Design (8,5)
7. The War on Drugs - Under the Pressure (8,5)
8. Meg Myers - Desire (8,5)
9. FKA twigs - Two Weeks (8+)
10. Banks - Brain (8)
11. The Antlers - Palace (7+)
12. Liesa Van der Aa - On the Heart II (7+)
* denotes required fields.