MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Beatles Ladder

zoeken in:
kabouter76 schreef:
4. Strawberry Fields Forever (248 punten)
1x 12e (Cured

GrafGantz schreef:
Voor Cured gok ik op Strawberry Fields.

2. Eleanor Rigby (295 punten)

Geschreven door Paul McCartney, uitgebracht op Revolver

Puntenoverzicht: 4x 1e (Johnny Marr, kabouter76, da dude, jeroentjuhh), 7x 2e, 3x 3e, 6x 4e, 3x 5e, 5x 6e, 1x 7e, 2x 8e, 2x 9e, 1x 10e

Het was ongelooflijk spannend, telkens wisselend tussen de eerste en de tweede plaats, dat het uiteindelijk slechts de 2e plaats is geworden is voornamelijk te wijten aan de slechts vier 1e plaatsen, want de nummer één deed het daar veel beter. Toch scoort dit nummer bij bijna iedereen uitstekend, met als laagste score een tiende plaats.

1. A Day in the Life (309 punten)

Geschreven door John Lennon en Paul McCartney, uitgebracht op Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Puntenoverzicht:
9x 1e (50tracks, curufin, Premonition, vigil, charlotte2807, Obscure Thing, Marty McFly, LucM, HugovdBos), 4x 2e, 6x 3e, 4x 4e, 2x 5e, 1x 6e, 2x 7e, 4x 8e, 1x 9e, 1x 11e

Met negen eerste plaatsen (dat is bijna 30% van de gebruikers) was het bijna onvermijdelijk dat 'A Day in the Life' dit ging winnen, toch was het niet met de vingers in de neus, het was pas dankzij de laatste 5 stemmers dat er uiteindelijk nog een kloofje van 14 punten is geslagen. Die laatste 5 stemmers deelden 2 1e plaatsen, 1 tweede derde en vierde plaats uit en dat was de doodsteek voor 'Eleanor Rigby'

Cured
Mooie presentatie, Kabouter.

Ja, ik geil niet zo op A Day In The Life, maar verrassend is het niet op nr. één.

Niet echt verassend de nummer 1 maar het is uiteraard een goede plaat.

Thnx Kabouter

Ik kan leven met deze uitslag.
Mooie ontknoping!

Ah, weer dat overschatte nummer op één.. tsja voorspelbaar Maar op zich mooi rijtje verder.

1. A Day in the Life
2. Come Together
3. Here Comes the Sun
4. Strawberry Fields Forever
5. Something
6. While My Guitar Gently Weeps
7. Penny Lane
8. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
9. Eleanor Rigby
10. A Hard Day's Night
11. Happiness Is a Warm Gun
12. Tomorrow Never Knows

orbit schreef:
Ah, weer dat overschatte nummer op één.. tsja voorspelbaar Maar op zich mooi rijtje verder.

Ik hoopte eigenlijk ook op een andere nummer 1. Goed nummer, maar voorspelbare winnaar. Zelf had ik 'A Day in the Life' op 9.

kabouter76 schreef:
En dan is er nu nog één gebruiker wiens volledige top 4 nog volledig in de running is... Proficiat aan da dude

Bah! Blijk ik gewoon mainstream te zijn! Nou ja, ik kan me in ieder geval heel goed vinden in de top 4

Kabouter, nogmaals dank voor al het werk, wordt zeer gewaardeerd!

Mooie presentatie, bedankt Kabouter!

Inderdaad, top!

Bedankt voor het vele stemmen, het is dankzij jullie dat het zo'n mooie lijst is geworden.

Bedankt kabouter voor al het werk!!

A Day in The life is het beste nummer ooit gemaakt, period.

1. Tomorrow Never Knows
2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
3. A Day in the Life
4. Strawberry Fields Forever
5. Happiness Is a Warm Gun
6. Eleanor Rigby
7. While My Guitar Gently Weeps
8. A Hard Day's Night
9. Something
10. Here Comes the Sun
11. Penny Lane
12. Come Together

Een mooie reis door het rijke oeuvre van The Beatles. Ik heb met veel plezier geluisterd en mee gedaan. Bedankt kabouter!

Nog eens even gecheckt welke nummers van de Beatles in de grote MuMe lijst staan en dat zijn
A Day In The Life (1e plaats), Eleanor Rigby (2e), Penny Lane (3e), Strawberry Fields Forever (4e), Here Comes The Sun (5e), Norwegian Wood (This Bird Has Flown) (6e), While My Guitar Gently Weeps (7e), Tomorrow Never Knows (8e), Something (9e), Come Together (10)

Lucy In The Sky With Diamonds (17e), Blackbird (18e), In My Life (23e), Let It Be (27e) I Am The Walrus (32e), Helter Skelter (34e)

Dus de volledige top 10 die we hier bekomen hebben staat reeds in de MuMe lijst. Maar vanaf dan zijn er toch wel een paar opties om eens een ander nummer in de top te krijgen, dat gaat natuurlijk ten kosten van een andere klassieker...

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.