MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)

zoeken in:
Mb. schreef:
(quote)

The Fame Gang ken ik bij naam, maar daar houdt het bij op. En inderdaad, YT is een goede bron.

(quote)

Opvallende keuze voor iemand die niet van deep soul houdt. De instrumentatie is toch niet zo spannend? Ik heb O.V. Wright wel eens overtuigender gehoord. Het mist kracht. Zeker als je het vergelijkt met eerder materiaal van de beste man. Het origineel van Latimore - over coveren gesproken - vind ik beter. Na al dat gepreek - tevens knipoog naar de 60's - komt de boodschap nog beter over: "Instead of layin' there crying your eyes out, baby, you and me oughta be gettin' it on. // Let's straighten it out." Echt, zo mooi.

Ik zie dat je deze kent. Welke vind je dan beter?

Vreemd.. Ik zit er hier helemaal naast. Ik heb een andere (jonge versie) in mijn hoofd, maar ik kan 'm niet vinden. Misschien vergis ik me. Dat nummers was sowieso niet de Lattimore versie: deze krijg je van me Lattimore is beter.
Maar de discussie wat er nu wel of niet onder deep soul valt vind ik niet zo interessant. Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet van deep soul houd.

Meteen OV maar vervangen voor Cody ChesnuTT die ik er eigenlijk toch al in wilde hebben. Dat maakt 5 oude en 5 nieuwe nummers, en dat mag best omdat er zo weinig nieuws genoemd wordt.

Mb.
Wellicht bedoelde je Latimore Brown? Dat is een soulzanger uit de 60's.

Minneapolis schreef:
(quote)

Maar de discussie wat er nu wel of niet onder deep soul valt vind ik niet zo interessant. Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet van deep soul houd.

Klopt, dat maak ik op uit jouw opmerkingen/nominaties. Ik vond het gewoon opvallend. Meer niet.

Minneapolis schreef:
Je hebt gelijk over de vele covers. Ik vind dat vaak grappige ontdekkingen. Of soms juist ergerlijk als een ander de credits op lijkt te strijken van een wat onbekender nummer.
Vandaag hoorde ik Robbie Williams' versie van "Lovelight" bijvoorbeeld op de radio. Niet alleen een cover, maar zelfs bijna een copy van de zwaar onder gewaardeerde Lewis Taylor, en iedereen maar denken dat het van Williams is.
Tja, die Williams had ook het nummer She's The One van World Party (Karl Wallinger) gekocht. Wallinger was daar allerminst blij mee (zal via een management / platenmaatschappij gegaan zijn). Williams heeft niks veranderd aan het nummer, gewoon een kopietje maar had er wel een wereldwijde hit mee. Wallinger hield er dan in ieder geval nog royalty's aan over maar "men" denkt dat het nummer van Williams is.
Minneapolis schreef:
Deze postte ik al eerder ergens anders (weer iets te funky voor dit topic denk ik):
Harlem undergound - Smokin' Cheeba Cheeba.
Heerlijk nummer, niks te funky voor dit topic, lijkt me juist perfect!

Tere soul-tjes hier

1. Jean Plum - Back to You
2 .Lucy Pearl - Don't Mess With My Man
3. Smokey Robinson - The Track of My Tears
4. Donnie Fritts - We Had It All
5. Lee Moses - Free At Last
6. Frank McCombe - Shine
7. Candi Staton - In the Ghetto
8. Macy Gray ft. Erykah Badu - Sweet Baby
9. Ann Peebles - I Can't Let You Go
10. Jill Scott - Golden

Smokey staat er al in maar dan onder de naam The Miracles.

Edgar18:
Ik kan er niets aan doen, maar in dit geval vind ik het meest rauwe nummer het mooist.
Dan heb ik het over Lee Moses - Free at last. Ik doe het er niet om MB, het is nou eenmaal zo, maar daar waren we al uit.
De tekst draagt hier ook bij aan mijn waardering, maar er zit muzikaal ook iets meeslepends in.

En Jill Scott's Beautifully Human vind ik sowieso een goed album.

Nou, Sweet Baby is het beste nummer uit Edgar's laatste lijstje, heel duidelijk

laxus11 schreef:
Smokey staat er al in maar dan onder de naam The Miracles.

Vandaar, ik vond het al zo gek dat ie miste. Verzin morgen wel iets anders.

Jean Plum staat er ook al in. En da's natuurlijk het mooiste nummer uit je lijstje!

Jullie snappen er helemaal niks van..

Ibeyi - River
Bedankt voor deze kennismaking Kemm.
Zelfde geldt wat mij betreft voor Inell Young - What Do You See in Her, The Makers - Don’t Challenge Me en Kleine bever.

Veel recent materiaal (en dan bedoel ik van de laatste 30 jaar). Het meeste gaat vast niet veel kans maken en sommigen misschien op het randje, maar zoals ik in de vorige versie van Reijersen te horen heb gekregen, werkt ruim denken bevrijdend Vrijwel alleen maar bekende namen, want zo diep zit ik nog niet in de soul.

Gregory Abbott - Shake You Down
Groove Theory - Tell Me
Johnny Gill - My My My
Maxwell - Luxury: Cococure
Maxwell - Fortunate
Michael McDonald - I Keep Forgettin'
Quincy Jones with Barry White, James Ingram, Al B. Sure & El DeBarge - The Secret Garden
R. Kelly - When A Woman's Fed Up
The Isley Brothers - Contagious
The Mighty Hannibal - The Right To Love You

Loop alles morgen of zondag door om er zeker van te zijn dat er geen dubbelen zijn. En natuurlijk mijn eigen nominaties.

Ik kom morgen ook nog met 10 niet alledaagse nominaties......

Poeha:
Ik dacht dat je net nog Willie Wright - Right On For the Darkness had staan. Dat vond ik nou juist zo'n mooi nummer. Niks mis met vervanger Maxwell trouwens.
The Mighty Hannibal - The Right To Love You vind ik ook super.

Leuk ook dat je My my my noemt!
Johnny Gill wordt vaak afgedaan als glad, maar die man heeft wel een dijk van een stem.
Bovendien heeft de geweldige live versie van My my my (staat ook op het album) een extra waarde voor me. De medley (luistertip vanaf 5:30) daarin bracht mij er toe om eens te gaan luisteren naar Marvin Gaye. Teddy Pendergrass' Love TKO komt eerst nog aan bod.
Van het één kwam het ander. Hoewel ik daarvoor al best wat (disco) soul luisterde, ben ik vanaf toen helemaal verslingerd geraakt aan de soul van de jaren 70.

Minneapolis schreef:
Poeha:
Ik dacht dat je net nog Willie Wright - Right On For the Darkness had staan. Dat vond ik nou juist zo'n mooi nummer. Niks mis met vervanger Maxwell trouwens.
The Mighty Hannibal - The Right To Love You vind ik ook super.

Leuk ook dat je My my my noemt! Johnny Gill wordt vaak afgedaan als glad, maar die man heeft wel een dijk van een stem.

Die van Willie Wright is zeker een tof nummer, echter zag ik net dat die bij de vorige editie 55e is geworden (wat een puike prestatie is) en dus is dat nummer dan al automatisch geplaatst voor deze tweede versie.

Johnny Gill is nogal gladjes, maar daar houd Poeha juist van Die slick R&B van de jaren 90 doet het in huize Poeha nog steeds prima, zie ook de nominatie van die van R. Kelly en Contagious van de Isley Bros.

Mijn lijstje komt maandag of dinsdag, eerder heb ik geen tijd.

Poeha schreef:
(quote)

Die van Willie Wright is zeker een tof nummer, echter zag ik net dat die bij de vorige editie in de top 100 terecht is gekomen, dus is die al automatisch geplaatst. Of heb ik iets gemist, want dan plaats ik hem hier alsnog terug.

Johnny Gill is nogal gladjes, maar daar houd Poeha juist van Die slick R&B van de jaren 90 doet het in huize Poeha nog steeds prima, zie ook de nominatie van die van R. Kelly en Contagious van de Isley Bros.

Dan kan die van Willie inderdaad niet.

Hmm.. slick mag best op z'n tijd. Keith Sweat's albums I'll Give All My Love to You en Keep it Coming klinken zo lekker zeikerig, maar vreemd genoeg komt hij er mee weg, en blijf ik het grotendeels lekkere platen vinden. Ook heb ik een zwak voor Luther Vandross oudere werk (niet helemaal vergelijkbaar qua geluid, maar wel een beetje qua reputatie).
Maar ik heb nooit kunnen wennen aan die moderne werkjes van de Isley Brothers. Komt deels door Kelly, maar vooral omdat het voor mij niet in de buurt komt bij de albums Live it up, Harvest for the world en vooral 3+3.

Lee Moses - I'm Sad About It (Rauw)
Van & Titus - Cry Baby Cry (Wie kent dit duo niet)
The Mayberry Movement - What Did I Do Wrong (onbekend maakt hopelijk niet onbemind)
Jean Wells - Have a Little Mercy (Classic)
Otis Clay - When The Gates Swing Open (Een beetje Gospel kan geen kwaad)

En de volgende 5, is het Soul volgens mij wel alleen niet Amerikaans en met Samba / Bossa Nova invloeden.
Bebeto - Princesa Negra De Angola
Branca Di Neve - Nego Dito
Boca Nervosa - Nego Veio
Bebeto - Segura a Nega
Jorge Ben - Cadê Tereza

Bebeto kon ook altijd goed voetballen.

Daar heb ik geen verstand van

Edgar18 schreef:
Jean Plum - Back to You
Smokey Robinson - The Track of My Tears

Deze twee dubbele nominaties vervang ik voor twee jaren '90 klassiekers:
- Babyface ft. Stevie Wonder - How Come, How Long
- Blackstreet ft. Dr. Dre - No Diggity

En als één of beide van deze nummers niet mee mogen spelen vanwege de aanwezigheid van Stevie in het nummer of vanwege te weinig soul dan vervang ik ze voor:
- David Ruffin - My Whole World Ended (The Moment You Left Me)
- Alice Russell - All Over Now

Mb.
Stond die van Ben E. er niet in? Wat ben ik blij dat je die nomineert! Vind ik één van zijn beste.

Eens, maar hij stond al in de top 600. Zoek een vervanger.

Ik ben geen grote Ben E. King kenner maar dit vind ik ook een van z'n beste en verbaasde me ook dat hij niet in de lijst stond.

Mb. schreef:

Eens, maar hij stond al in de top 600. Zoek een vervanger.

Aangepast

Die was gisteren bij mij als één van de laatsten afgevallen. Nu alsnog genomineerd

Heerlijk die 80's funk

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.