Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 09:18 uur
Simon77 schreef:
Ik kom trouwens op meerdere sites (o.a. discogs en Deense wiki) 2001 tegen als releasejaar van de E.P. Saybia. Hierop staat een liveopname van The Second You Sleep uit 2000, maar het releasejaar telt dan toch?
Wellicht was ik dan een jaartje te vroeg? Ik weet ook niet meer waar ik die '00 datum heb gezien. Misschien ben ik wel gewoon uitgegaan van de opnamedatum i.p.v. de releasedatum. In dat geval doet ie in '01 gewoon (weer) mee Ik kom trouwens op meerdere sites (o.a. discogs en Deense wiki) 2001 tegen als releasejaar van de E.P. Saybia. Hierop staat een liveopname van The Second You Sleep uit 2000, maar het releasejaar telt dan toch?
.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 10:56 uur
Rudi S schreef:
De regel: ........... etc.
Hoe gaan wij om met demo releases?De regel: ........... etc.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 11:03 uur
Opsturen naar en platenmij 
Dat zijn normaal gesproken niet de uiteindelijke door de artiest bedoelde versies.
Van oudere artiesten verschijnen nu ook regelamtig demo's outakes etc , mij lijkt dat hier dezelfde regel geldt als die wij gebruiken voor live opnames. (Als een lied enkel bestaat als live opname "Purple Rain" dan doet hij mee).

Dat zijn normaal gesproken niet de uiteindelijke door de artiest bedoelde versies.
Van oudere artiesten verschijnen nu ook regelamtig demo's outakes etc , mij lijkt dat hier dezelfde regel geldt als die wij gebruiken voor live opnames. (Als een lied enkel bestaat als live opname "Purple Rain" dan doet hij mee).
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 13:22 uur
Rudi S schreef:
mij lijkt dat hier dezelfde regel geldt als die wij gebruiken voor live opnames.
In dat geval heeft Teun gelijk en mag My Immortal nog wel meespelen:mij lijkt dat hier dezelfde regel geldt als die wij gebruiken voor live opnames.
Origin is the first demo CD by American rock band Evanescence. It was released on November 4, 2000, through Bigwig Enterprises, with only 2,500 copies being pressed and sold at the band's live concerts in Little Rock, Arkansas, and on the Bigwig Enterprises website.
Ook op hun eigen website wordt het album niet vermeld in hun discografie. Dat de demo na het uitkomen van hun eerste officiële album een collectors item werd waar mensen grof voor wilde betalen - en waardoor we nu nog van het bestaan afweten - lijkt me in deze niet relevant.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 20:25 uur
Dit was mijn (kansloze) top 10 2000:
1. U2 – The Ground Beneath Her Feet
2. Mansun – I Can Only Disappoint U
3. Youssou N’Dour – She Doesn’t Need To Fall
4. U2 – Walk On
5. Bee Gees – Embrace
6. Chicane & Bryan Adams – Don’t Give Up
7. Porcupine Tree – Shesmovedon
8. U2 – Elevation
9. a-ha – Summer Moved On
10. Coldplay – Trouble
1. U2 – The Ground Beneath Her Feet
2. Mansun – I Can Only Disappoint U
3. Youssou N’Dour – She Doesn’t Need To Fall
4. U2 – Walk On
5. Bee Gees – Embrace
6. Chicane & Bryan Adams – Don’t Give Up
7. Porcupine Tree – Shesmovedon
8. U2 – Elevation
9. a-ha – Summer Moved On
10. Coldplay – Trouble
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 20:28 uur
Edgar18 schreef:
Origin is the first demo CD by American rock band Evanescence. It was released on November 4, 2000, through Bigwig Enterprises, with only 2,500 copies being pressed and sold at the band's live concerts in Little Rock, Arkansas, and on the Bigwig Enterprises website.
Ook op hun eigen website wordt het album niet vermeld in hun discografie. Dat de demo na het uitkomen van hun eerste officiële album een collectors item werd waar mensen grof voor wilde betalen - en waardoor we nu nog van het bestaan afweten - lijkt me in deze niet relevant.
(quote)
In dat geval heeft Teun gelijk en mag My Immortal nog wel meespelen:Origin is the first demo CD by American rock band Evanescence. It was released on November 4, 2000, through Bigwig Enterprises, with only 2,500 copies being pressed and sold at the band's live concerts in Little Rock, Arkansas, and on the Bigwig Enterprises website.
Tussen een demo en een gereleasde demo zit een wereld van verschil. Hij is gereleased, er zijn er 2500 van verkocht dus dan heb je het gewoon over een uitgave. Dat ze het zelf niet op de site zetten lijkt me ook niet relevant. Zie bv Bjork en Genesis.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 20:49 uur
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 21:46 uur
Dat er nou zo'n geweldig herfstliedje komt uit 2001: over blaadjes die vallen op de modderige grond.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 21:58 uur
Fout in 2001: 10. Nickelback met How you remind me
We beginnen deze foute top 10 met een buitenbeentje. Niet echt een foute hit, maar anderzijds toch in de foute muziek geduwd door de hele rockmuziekbusiness. Nickelback werd door de lezers van Rolling Stone gekozen tot op één na (achter Creed) slechtste band uit de 90's. Het aantale memes op het internet over Nickelback overtreft bijna hun verkoopcijfers. Met 50 miljoen verkochte albums draaien ze nochtans mee aan de top.
De kans wordt klein dat deze hit de top 10 van 2001 zal halen. Wie nu al begint te stijgeren: pas nog snel uw lijstje aan voor iemand het ziet. In Nederland kwam het nummer tot op nr 7 van de hitlijsten. In Vlaanderen zelfs op 2. Waar het van de top werd gehouden door Kate Winslet met What If.
We beginnen deze foute top 10 met een buitenbeentje. Niet echt een foute hit, maar anderzijds toch in de foute muziek geduwd door de hele rockmuziekbusiness. Nickelback werd door de lezers van Rolling Stone gekozen tot op één na (achter Creed) slechtste band uit de 90's. Het aantale memes op het internet over Nickelback overtreft bijna hun verkoopcijfers. Met 50 miljoen verkochte albums draaien ze nochtans mee aan de top.
De kans wordt klein dat deze hit de top 10 van 2001 zal halen. Wie nu al begint te stijgeren: pas nog snel uw lijstje aan voor iemand het ziet. In Nederland kwam het nummer tot op nr 7 van de hitlijsten. In Vlaanderen zelfs op 2. Waar het van de top werd gehouden door Kate Winslet met What If.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 22:12 uur
O o o wat had ik n gruwelijke hekel aan dit nummer toen..ik hoorde t zowat elke dag op mn werk..braak..
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 oktober 2015, 22:25 uur
2000 Ook weinig van terug gezien.
1 Placebo - Slave to the Wage
2 Coldplay - Yellow
3 Placebo - Black-Eyed
4 Placebo - Commercial for Levi
5 Diary of Dreams - Butterfly: Dance!
6 Doves - Sea Song
7 Radiohead - Idioteque
8 16 Horsepower - Clogger
9 Novastar - Novastar
10 Hooverphonic - Mad About You
1 Placebo - Slave to the Wage
2 Coldplay - Yellow
3 Placebo - Black-Eyed
4 Placebo - Commercial for Levi
5 Diary of Dreams - Butterfly: Dance!
6 Doves - Sea Song
7 Radiohead - Idioteque
8 16 Horsepower - Clogger
9 Novastar - Novastar
10 Hooverphonic - Mad About You
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 00:01 uur
Fout in 2001: 9. Westlife met Uptown girl
Ronan Keating zong in de jaren '90 al in Boyzone, ging eind jaren '90 solo ons nog wat lastig vallen en dan richt hij nog een extra bandje op dat hij als co-manager begeleidde: Westlife. In de 21e eeuw zou je denken dat die boybands nu wel geschiedenis zijn, maar helaas.
Hou u even vast: Westlife heeft maar liefst 14 nr 1-hits in de UK. Enkel Elvis en the Beatles doen beter. Cliff Richard heeft er evenveel. Vergeet al die grote artiesten, dit is wat de massa wil! Als het een troost mag zijn: zowel in Vlaanderen als Nederland haalde de groep geen nr 1-hit. De meest succesvolle single werd er Uptown girl, goed voor de top 5. Origineel is het nummer van Billie Joel. Het origineel verkocht beter in Vlaanderen. Nederland verkoos blijkbaar liever de Westlife-versie. Al kan je dat op een andere generatie steken. Joels hit komt al uit 1983.
Ronan Keating zong in de jaren '90 al in Boyzone, ging eind jaren '90 solo ons nog wat lastig vallen en dan richt hij nog een extra bandje op dat hij als co-manager begeleidde: Westlife. In de 21e eeuw zou je denken dat die boybands nu wel geschiedenis zijn, maar helaas.
Hou u even vast: Westlife heeft maar liefst 14 nr 1-hits in de UK. Enkel Elvis en the Beatles doen beter. Cliff Richard heeft er evenveel. Vergeet al die grote artiesten, dit is wat de massa wil! Als het een troost mag zijn: zowel in Vlaanderen als Nederland haalde de groep geen nr 1-hit. De meest succesvolle single werd er Uptown girl, goed voor de top 5. Origineel is het nummer van Billie Joel. Het origineel verkocht beter in Vlaanderen. Nederland verkoos blijkbaar liever de Westlife-versie. Al kan je dat op een andere generatie steken. Joels hit komt al uit 1983.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 06:30 uur
na 5 lijstjes gaat het er hard tegen aan in die top 10 van 2001, de afgetekende koploper heeft zich nu al naar alle waarschijnlijkheid verzekerd van een plek in de top 10.http://www.bastelwelt-erzgebirge.de/images/product_images/info_images/3m-ear-ohrstoepsel.jpg
0
zaaf
geplaatst: 13 oktober 2015, 06:57 uur
ochochoch als we niet meer op de belgen kunnen bouwen, wat moet het dan 

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:29 uur
Fout in 2001: Gigi D'Agostino met L'amour toujours
Werd hier al eerder geopperd om op te nemen bij de foute hits, dus eigenlijk een fout verzoeknummer. Het is een Italiaans nummer met een Franse titel, helemaal in het Engels gezongen. Leuke voorstelling ook van Gigi D'Agostino op wikipedia: 'In het begin liepen de mensen nog weg, of zoals Gigi zelf zei: zelfs de parkplekken liepen leeg.'
Den Gigi had verschillend succes in Vlaanderen en Nederland. In Vlaanderen was het vooral La passion dat succes had en op nr 1 stond. Terwijl dat in Nederland nog iets minder was. Die vielen voor L'amour toujours met 4 weken nr 1. Het nummer bleef in Vlaanderen steken op nr 2, al is 6 weken op die plaats ook niet slecht.
Werd hier al eerder geopperd om op te nemen bij de foute hits, dus eigenlijk een fout verzoeknummer. Het is een Italiaans nummer met een Franse titel, helemaal in het Engels gezongen. Leuke voorstelling ook van Gigi D'Agostino op wikipedia: 'In het begin liepen de mensen nog weg, of zoals Gigi zelf zei: zelfs de parkplekken liepen leeg.'
Den Gigi had verschillend succes in Vlaanderen en Nederland. In Vlaanderen was het vooral La passion dat succes had en op nr 1 stond. Terwijl dat in Nederland nog iets minder was. Die vielen voor L'amour toujours met 4 weken nr 1. Het nummer bleef in Vlaanderen steken op nr 2, al is 6 weken op die plaats ook niet slecht.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:36 uur
Ik vind er ook weinig fout aan eerlijk gezegd 
In de top 10 hier hebben foutere nummers gestaan wat mij betreft.

In de top 10 hier hebben foutere nummers gestaan wat mij betreft.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:42 uur
Oh ja, die idioot op z'n step. Had nog wel een paar plekken hoger gemogen in deze lijst, echt een vreselijk nummer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.