Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:48 uur
Jeugdsentiment, blijft toch een heerlijk nummer. Ten tijde van mijn verslaving aan trancemuziek. How you remind me van Nickelback had ik dan weer een hekel aan.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 17:12 uur
Inderdaad, ik mag hopen dat Nikkelbak toch een stuk hoger staat, fouter krijg je ze niet.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 17:13 uur
johan de witt schreef:
Inderdaad, ik mag hopen dat Nikkelbek toch een stuk hoger staat, fouter krijg je ze niet.
Inderdaad, ik mag hopen dat Nikkelbek toch een stuk hoger staat, fouter krijg je ze niet.
Dat gaat lastig worden, die staat een stukje hierboven al op plek 10. Of hebben ze nog een hitsingle uit dat jaar?
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 17:18 uur
O, dat had ik gisteren even niet gezien, mooi dat ze erin staan 

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 17:22 uur
Fout in 2001: 7. Paul de Leeuw met Bassie & Adriaan: Bohemian Rhapsody
Als ik het goed voorheb zongen deze drie het nummer als ode aan Freddie Mercury in 1998. In het filmpje begint het rond de 45e minuut voor wie het toch wil zien. 7 jaar is geen rond getal, maar het leek wel geinig. Het nummer staat in veel commerciële allertijdenlijsten hoog genoteerd en lekker samen een karaoke-achtige versie brengen, waarom niet.
In 2001 (daarom dat het hier ook in de top 10 staat) besloot Paul de Leeuw het nummer op z'n nieuwe album te zetten: 'Zingen terwijl u wacht' waarbij Paul de Leeuw enkele duetten zingt. En bovendien bracht hij het nummer uit als eerste single van het album.
Gelukkig geprezen stond het nummer niet in de hitlijsten. Het is al erg genoeg dat het origineel elk jaar weer die eindejaarslijsten 'opfleurt'.
Als ik het goed voorheb zongen deze drie het nummer als ode aan Freddie Mercury in 1998. In het filmpje begint het rond de 45e minuut voor wie het toch wil zien. 7 jaar is geen rond getal, maar het leek wel geinig. Het nummer staat in veel commerciële allertijdenlijsten hoog genoteerd en lekker samen een karaoke-achtige versie brengen, waarom niet.
In 2001 (daarom dat het hier ook in de top 10 staat) besloot Paul de Leeuw het nummer op z'n nieuwe album te zetten: 'Zingen terwijl u wacht' waarbij Paul de Leeuw enkele duetten zingt. En bovendien bracht hij het nummer uit als eerste single van het album.
Gelukkig geprezen stond het nummer niet in de hitlijsten. Het is al erg genoeg dat het origineel elk jaar weer die eindejaarslijsten 'opfleurt'.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 00:45 uur
B&A maken elk Queen-nummer per definitie iets verdraaglijker.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 09:36 uur
2. Bert van Oostveen
3. Guus Hiddink
4. Danny Blind
5. Affelay
6. Van Persie
7. Martins Indi
8. Van der Wiel
9. Janmaat
10 Daley Blind
Ik denk, we werken hier met een top 10: ik maak ze, sorry: 'm, even af.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 09:52 uur
Het is inderdaad maar een beginnetje. Een top 10 volstaat hoe dan ook niet... 

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 11:37 uur
west schreef:
2. Bert van Oostveen
3. Guus Hiddink
4. Danny Blind
5. Affelay
6. Van Persie
7. Martins Indi
8. Van der Wiel
9. Janmaat
10 Daley Blind
(quote)
2. Bert van Oostveen
3. Guus Hiddink
4. Danny Blind
5. Affelay
6. Van Persie
7. Martins Indi
8. Van der Wiel
9. Janmaat
10 Daley Blind

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 11:50 uur
Paar dagen terug begonnen met bijna 100 nummers uit dit jaar, nu teruggebracht tot 40. Ook weet ik al welke nummers in de top 10 gaan komen, moet alleen nog wat knopen doorhakken wat betreft de correcte volgorde, zowel van de eerste 10 als van de daaropvolgende volgende 30.
0
zaaf
geplaatst: 14 oktober 2015, 12:42 uur
die voorselectie, om van veel nummers tot bijna honderd te komen vind ik altijd de grootste klus. als ik me eindelijk die beperking heb opgelegd gaat de rest een stuk vlotter (op soms wat hartzeer na)
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 13:25 uur
0
Telamon
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:29 uur
Na het debacle van gisteravond maar een top 10 met een Hollandse nummer 1 doorgegeven. Eentje met een voor het Nederlandse voetbal typerende titel.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:41 uur
Telamon schreef:
Dat de wind ons maar moge voortbrengen!
Dat de wind ons maar moge voortbrengen!

Vaak een ondergewaardeerd nummer, hopelijk niet hier. Ik heb een zwart verlangen dat deze hoog zal eindigen.
0
Telamon
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:46 uur
Er hangt anders ook een behoorlijk zwart randje om de zanger van de band.... 

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:46 uur
Telamon schreef:
Na het debacle van gisteravond maar een top 10 met een Hollandse nummer 1 doorgegeven. Eentje met een voor het Nederlandse voetbal typerende titel.
Volgens mij is Nachtmerrie van Doe Maar al uit de jaren '80

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:48 uur
Ja, helaas wel. Gelukkig heb ik dat altijd los kunnen zien van de prachtige muziek.
Vergeten jullie trouwens niet om het bekendste nummer van die componist uit hetzelfde land op te nemen? Afkomstig van 1 van de soundtrack van een van mooiste films ooit.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:49 uur
Aangezien ik geen flauw idee heb waar je het over hebt ga ik er van uit dat ik deze ga vergeten.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:50 uur
Telamon schreef:
Een aantal nummers van Johan passen wel goed bij de ontredderde staat van het Nederlands Elftal.
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 15:54 uur
GrafGantz schreef:
Aangezien ik geen flauw idee heb waar je het over hebt ga ik er van uit dat ik deze ga vergeten.
Het kinderliedje van een andere zomer.

0
geplaatst: 14 oktober 2015, 16:18 uur
Telamon schreef:
Een lijstje met potentiële nummers één van Telamon:
- Opgezwolle - Mafkezen
- K-Otic - I Can't Explain
- Jovink - Thuis voor de dwangbuis, of 'Vroeger was alles beter'
- De Kast - Helemaal klaar
- Extince - Het volgende hoofdstuk
- Jan Smit - Ooit zal voor jou de zon weer gaan schijnen, of 'Het is voorbij'
- Heideroosjes - We're All Fucked Up
- Def P - Van alles naar niets, of 'Het eind der tijden'
- De Raggende Mannen - 't Komt Me Strot Uit
- De Kift - Tabee
Of toch die van Johan...
0
geplaatst: 14 oktober 2015, 16:29 uur
Is wel een extreem veelgebruikt nummer in televisieprogramma's, reclames, etc. Weet zeker dat iedereen het hier kent.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.