Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 11 december 2014, 10:18 uur
o o o achteraf je gelijk halen.... daar kan je zo eenzaam en ongelukkig van worden...
0
Cured
geplaatst: 11 december 2014, 19:18 uur
2 lijstjes weer verwerkt: opmerkelijkste stijger......nr. 52 met stip naar nummer 18 !
0
geplaatst: 11 december 2014, 19:29 uur
Nu ben ik bij dit jaar wel benieuwd naar de hele lijst. Post je die na de bekendmaking van de nummer 1, Cured?
0
Cured
geplaatst: 11 december 2014, 19:45 uur
Ik zal mijn best doen, maar door het vele werk maak ik aan het eind alleen aantekening in Word welke nummers ik heb overgeslagen i.v.m. 'kansloze nummers........'
0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 19:58 uur
Deze week .....1967.
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT3Php4-kIcgqxzH0R0HouIoSppiHvrNbqD0Ex7VTXtCqrtXtdnbA
20 deelnemers ! Zo'n 110 songs zijn genoemd in dit topjaar.
Nu de 5 songs met de hoogste score die net buiten de Top 10 vallen.....
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT3Php4-kIcgqxzH0R0HouIoSppiHvrNbqD0Ex7VTXtCqrtXtdnbA
20 deelnemers ! Zo'n 110 songs zijn genoemd in dit topjaar.
Nu de 5 songs met de hoogste score die net buiten de Top 10 vallen.....
0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:02 uur
15. Love - Alone Again Or * 18 Punten
Nooit hoger gekomen dan plek 12 in de week die achter ons ligt, maar toch nog op 15 blijven hangen . Dit prachtige openingsnummer van het album Forever Changes had 3 users die wat punten sprokkelden, maar door een Nr. 1 notering van heicro bleef het zo'n handvol andere classics nét voor...
Nooit hoger gekomen dan plek 12 in de week die achter ons ligt, maar toch nog op 15 blijven hangen . Dit prachtige openingsnummer van het album Forever Changes had 3 users die wat punten sprokkelden, maar door een Nr. 1 notering van heicro bleef het zo'n handvol andere classics nét voor...
0
geplaatst: 12 december 2014, 20:07 uur
Dat belooft veel goeds, als zo'n prachtige klassieker maar tot de 15de plek geraakt. Zelf had ik hem op plaats 7.
0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:09 uur
14. The Doors - The Crystal Ship * 19 punten
Op 14 een track van het debuutalbum van The Doors en op het laatste moment stak het een lange neus naar die nummers die het voorbij sprong vanaf plek 22 en belande zo in de Top 15. Een notering minder dan voorganger nr. 15 , maar wat hogere scores en de nr. 1 notering van Zephyr .
Op 14 een track van het debuutalbum van The Doors en op het laatste moment stak het een lange neus naar die nummers die het voorbij sprong vanaf plek 22 en belande zo in de Top 15. Een notering minder dan voorganger nr. 15 , maar wat hogere scores en de nr. 1 notering van Zephyr .
0
geplaatst: 12 december 2014, 20:12 uur
Hm, verrassing numero 1, immers dit album heeft toch diverse "grote"nummers.
Wel een mooi liedje, gekozen door fijnproevers
Wel een mooi liedje, gekozen door fijnproevers

0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:13 uur
Er komt, wat mij betreft, nog zeker één verrassing langs t/m nr. 11....
0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:19 uur
13. We Love You - The Rolling Stones * 20 punten
Een heerlijk, psychedelische song met Marrokaanse invloeden: een nummer van The Stones met allerlei effects en sounds. Werd in het begin al een paar keer genoemd en verbleef lang achter in de Top 10, maar moest de laatste 2 dagen wat plekken inleveren.
Niemand had dit nummer op een nr. 1 notering.......en nu even een bakkie Hollandse koffie
Een heerlijk, psychedelische song met Marrokaanse invloeden: een nummer van The Stones met allerlei effects en sounds. Werd in het begin al een paar keer genoemd en verbleef lang achter in de Top 10, maar moest de laatste 2 dagen wat plekken inleveren.
Niemand had dit nummer op een nr. 1 notering.......en nu even een bakkie Hollandse koffie

0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:34 uur
12. The Doors - When The Music's Over HQ * 21 Punten
Het 2e nummer van The Doors hier in de top 15, dit epische sluitstuk van de opvolger Strange Days, ook een steengoed album. Prachtig, die typische Doors sound. Ook hier weer psychedelische invloeden, luister maar eens naar het 'solo' stuk. 3 hogere noteringen brachten dit nummer op 12, waar het zo' n beetje de hele week verbleef. Ook dit nummer, net als de vorige, had geen enkele nr.1 notering.
Het 2e nummer van The Doors hier in de top 15, dit epische sluitstuk van de opvolger Strange Days, ook een steengoed album. Prachtig, die typische Doors sound. Ook hier weer psychedelische invloeden, luister maar eens naar het 'solo' stuk. 3 hogere noteringen brachten dit nummer op 12, waar het zo' n beetje de hele week verbleef. Ook dit nummer, net als de vorige, had geen enkele nr.1 notering.
0
Cured
geplaatst: 12 december 2014, 20:39 uur
11. Some Velvet Morning - Nancy Sinatra & Lee Hazelwood * 24 punten
De verrassing, net niet in de Top 10 beland. Tussen al het geweld van songs hier had ik deze niet zo gauw verwacht, althans niet zo dicht op de nr. 10. Het gedeelte wat Hazlewood zingt spreekt mij zelf het meeste aan, maar op zich een prachtig nummer en de nr.1 notering van ....herman
De verrassing, net niet in de Top 10 beland. Tussen al het geweld van songs hier had ik deze niet zo gauw verwacht, althans niet zo dicht op de nr. 10. Het gedeelte wat Hazlewood zingt spreekt mij zelf het meeste aan, maar op zich een prachtig nummer en de nr.1 notering van ....herman
0
geplaatst: 12 december 2014, 20:47 uur
Tot morgen dan
Wat een topjaar! (behalve 12/11)
3. The Doors - When the Music's Over
10. The Rolling Stones - We Love You
Wat een topjaar! (behalve 12/11)3. The Doors - When the Music's Over
0
geplaatst: 12 december 2014, 20:48 uur
11, mijn geluksgetal.
Mooie plek voor mijn nummer 1.
The Crystal Ship had ik geloof ik ook in mijn top 10.
Mooie plek voor mijn nummer 1.The Crystal Ship had ik geloof ik ook in mijn top 10.
0
geplaatst: 12 december 2014, 20:49 uur
sheep67 schreef:
Tot morgen dan
Wat een topjaar! (behalve 12/11)
3. The Doors - When the Music's Over
Tot morgen dan
Wat een topjaar! (behalve 12/11)3. The Doors - When the Music's Over
Je vindt 12 geen topper maar hebt hem wel in je top 10?

0
geplaatst: 12 december 2014, 20:51 uur
0
zaaf
geplaatst: 12 december 2014, 21:24 uur
Cured schreef:
Leuk die partnerships. Ik had m op 2...
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 08:20 uur
.....here we go ! Al direct dé verrassing van deze Top 10 qua genoemd nummer op....
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 08:37 uur
10. Cold Sweat - (James Brown)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/09/ColdSweatAlbum.jpg/220px-ColdSweatAlbum.jpg
Punten : 26
Nom. : 3x
Hoogste Notering : 1e zaaf
Cold Sweat is afgeleid van een eerder nummer van James Brown, maar werd in deze, funky versie een heel andere song behalve tekstueel: het gaat over de 'warme gevoelens' van zijn vrouw voor hem dat hem in 'Cold Sweat' doet uitbreken....Sommige critici noemen het wel de eerste, echte funk song.
zaaf heeft hier weer duidelijk een vinger in de pap, naast 2 medestanders met hoge noteringen ...(reken maar uit: 26:3 is gemiddeld bijna plek 2 !) qua 'verrassende' nummers, net als met zijn hoge notering voor Some Velvet Morning en eerder ook al in '66 met The Mothers Of Invention ; hierbij benoem ik hem ook als dé verrassing qua users....(lintje krijgt ie nog)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/09/ColdSweatAlbum.jpg/220px-ColdSweatAlbum.jpg
Punten : 26
Nom. : 3x
Hoogste Notering : 1e zaaf
Cold Sweat is afgeleid van een eerder nummer van James Brown, maar werd in deze, funky versie een heel andere song behalve tekstueel: het gaat over de 'warme gevoelens' van zijn vrouw voor hem dat hem in 'Cold Sweat' doet uitbreken....Sommige critici noemen het wel de eerste, echte funk song.
zaaf heeft hier weer duidelijk een vinger in de pap, naast 2 medestanders met hoge noteringen ...(reken maar uit: 26:3 is gemiddeld bijna plek 2 !) qua 'verrassende' nummers, net als met zijn hoge notering voor Some Velvet Morning en eerder ook al in '66 met The Mothers Of Invention ; hierbij benoem ik hem ook als dé verrassing qua users....(lintje krijgt ie nog)

0
geplaatst: 13 december 2014, 08:40 uur
Cold sweat, prima nummer.
Ja die zaaf die kan er wat van
Overigens fantastisch live album met dat liedje (zie ook mijn review
)
James Brown - 'Live' at the Apollo, Volume II (1968)
Ja die zaaf die kan er wat van

Overigens fantastisch live album met dat liedje (zie ook mijn review
)James Brown - 'Live' at the Apollo, Volume II (1968)
0
zaaf
geplaatst: 13 december 2014, 09:31 uur
ik kan uit de hoek komen, dat klopt wel. maar eerlijk is eerlijk, alleen kan ik het niet he... 
en plek 10, hmmm, ietwat teleurstellend nog. ik rommel nog teveel in de kantlijn. lintje zou te vroeg komen.

en plek 10, hmmm, ietwat teleurstellend nog. ik rommel nog teveel in de kantlijn. lintje zou te vroeg komen.
0
geplaatst: 13 december 2014, 09:32 uur
Die oude soul, heerlijk. Otis Redding, Curtis Mayfield, Isaac Hayes en natuurlijk James Brown!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.