Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 10:08 uur
zaaf schreef:
ik kan uit de hoek komen, dat klopt wel. maar eerlijk is eerlijk, alleen kan ik het niet he...
en plek 10, hmmm, ietwat teleurstellend nog. ik rommel nog teveel in de kantlijn. lintje zou te vroeg komen.
Was ook wat een 'grapje' uiteraard, je hebt medestanders; ik houd er zelf overigens ook wel van (funk/soul) en dat zal nog zeker wel aan bod komen komende jaren...ik kan uit de hoek komen, dat klopt wel. maar eerlijk is eerlijk, alleen kan ik het niet he...
en plek 10, hmmm, ietwat teleurstellend nog. ik rommel nog teveel in de kantlijn. lintje zou te vroeg komen. edit: ik heb vanaf de namiddag een feessie, dus ik probeer de resterende nrs. 9 t/m 6 voor vanmiddag 4 uur klaar te hebben (naast stofzuigen, afwassen, koffie drinken, strijken enz. )

0
geplaatst: 13 december 2014, 10:15 uur
Tot nu toe een zeer verrassende lijst inderdaad. Ben benieuwd hoeveel klassiekers de top 15 niet gehaald hebben...
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 10:55 uur
9. Respect - (Aretha Franklin)
[img][/img]
Punten: 26
Nom. : 4x
Hoogste notering: 2e
Lady Soul herself op 9 met Respect, origineel gebracht/gezongen door Otis Redding, maar het werd met name bekend door Aretha's versie. Ze zingen het beide vanuit een ander perspectief, maar uiteindelijk willen ze beide Respect van hun partner. Aretha's versie heeft ook nog een toegevoegd a-capella gebracht stuk met de afzonderlijk uitgesproken letters.... R-E-S-P-E-C-T....en de door (haar zusjes) backing vocals gezongen woorden....[i]Sock it to me...Sock It to me...Sock it to me... wat zoiets betekent als , netjes gezegd' het duidelijk laten tonen' en dus niet wat je letterlijk hoort en menigeen denkt het woord 'Suck ' , want dat geeft het wel een hele andere draai.
Hele week eigenlijk al in de2e helft van de top 10 en dat ook vast kunnen houden, deze geweldige R&B song.
[img][/img]
Punten: 26
Nom. : 4x
Hoogste notering: 2e
Lady Soul herself op 9 met Respect, origineel gebracht/gezongen door Otis Redding, maar het werd met name bekend door Aretha's versie. Ze zingen het beide vanuit een ander perspectief, maar uiteindelijk willen ze beide Respect van hun partner. Aretha's versie heeft ook nog een toegevoegd a-capella gebracht stuk met de afzonderlijk uitgesproken letters.... R-E-S-P-E-C-T....en de door (haar zusjes) backing vocals gezongen woorden....[i]Sock it to me...Sock It to me...Sock it to me... wat zoiets betekent als , netjes gezegd' het duidelijk laten tonen' en dus niet wat je letterlijk hoort en menigeen denkt het woord 'Suck ' , want dat geeft het wel een hele andere draai.

Hele week eigenlijk al in de2e helft van de top 10 en dat ook vast kunnen houden, deze geweldige R&B song.
0
geplaatst: 13 december 2014, 11:40 uur
Volgens de spelregels klopt het zo ongetwijfeld maar ik had op de wiki bij Alone Again Or gekeken en wat staat daar januari 1968 als release datum. Hij had bij zeker in de lijst gestaan.
Ennneeeh .. het zal wel leuk bedoeld zijn dat "gerommel in de marge" maar als deelnemers met elkaar afspraken maken kunnen we beter met dit item stoppen. Als iemand zijn voorkeuren er door wil tonen moet die in mijn gewoon aan het einde zijn lijst publiceren.
Ennneeeh .. het zal wel leuk bedoeld zijn dat "gerommel in de marge" maar als deelnemers met elkaar afspraken maken kunnen we beter met dit item stoppen. Als iemand zijn voorkeuren er door wil tonen moet die in mijn gewoon aan het einde zijn lijst publiceren.
0
zaaf
geplaatst: 13 december 2014, 11:53 uur
zo. goeiemorgen ruud.
het was inderdaad erg komisch bedoeld, wat jij ervan maakt gaat mij zwaar boven de pet.
ik maak met niemand afspraken, tenminste niet over dit soort aangelegenheden.
hoop dat je toch een fijne dag hebt.
PS Cured, ben je al klaar met stofzuigen?
het was inderdaad erg komisch bedoeld, wat jij ervan maakt gaat mij zwaar boven de pet.
ik maak met niemand afspraken, tenminste niet over dit soort aangelegenheden.
hoop dat je toch een fijne dag hebt.
PS Cured, ben je al klaar met stofzuigen?
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 11:53 uur
50tracks schreef:
Volgens de spelregels klopt het zo ongetwijfeld maar ik had op de wiki bij Alone Again Or gekeken en wat staat daar januari 1968 als release datum. Hij had bij zeker in de lijst gestaan.
Betreffende punt 1 hebben we de afspraak gemaakt dat de 1e release door een uitvoerende van het nummer telt, hetzij als single dan wel op album. Iedereen moet het topic wel blijven volgen want ik heb dat meermaals gezegd. ieder heeft er zijn eigen idee bij, maar je moet nu eenmaal iets doen en dit werd het. Ik kan niet met iedereen apart rekening houden.Volgens de spelregels klopt het zo ongetwijfeld maar ik had op de wiki bij Alone Again Or gekeken en wat staat daar januari 1968 als release datum. Hij had bij zeker in de lijst gestaan.
Betreffende het 2e: dat moet men niet doen, maar dan kan ik niet controleren. Je moet het ook niet te serieus nemen, want het gaat niet zozeer wat nu nr. 1 is. Ga gewoon je eigenlijstje via PM naar mij sturen en dat kun je altijd na de afloop hier droppen, zo dat een ander dat kan bekijken bijv.
Ik denk zelf niet dat er afspraken gemaakt worden, maar dat bijv. Zaafs opmerking meer bedoeld was aangaande het woord 'partnership' dat men beide dezelfde smaak/beleving over een specifiek nummer heeft. Ik kan ook wel dingen gaan manipuleren, maar daar is toch niks aan? Het gaat meer om dat je met zijn allen je interesse in muziek deelt, want ook met 20 man is dit niet zoiets als een definitieve lijst; 't blijft een 'game-opzet ' en het gaat meer om het delen van elkaars interesses, onbekendere nummers (her)vinden of de 'spanning' van het spelletje.
0
geplaatst: 13 december 2014, 12:00 uur
Het eerste weet ik en zoals ik al zei klopt het volgens de spelregels maar soms kijk je dan even te snel alleen naar de single release en zit je er net naast. Ik wou er alleen maar mee aangeven dat als ik had opgelet Love hoger had gestaan.
Wat het tweede heeft niets met jou te maken. Ik vind het geweldig dt je het zo positief organiseert. Maar als op 20 deelnemers er een paar coalities gaan vormen krijg je een wel heel scheef beeld.
"Vorig jaar" waren er twee deelnemers heel hard aan het roepen waren hoe trots hoe ze waren dat ze samen Zappa naar binnen gewerkt hadden. Diezelfde deelnemers werden nu weer aan zo'n akkefietje gelinkt. Moet iedereen zelf weten maar ik denk dat het er niet leuker van wordt.
Wat het tweede heeft niets met jou te maken. Ik vind het geweldig dt je het zo positief organiseert. Maar als op 20 deelnemers er een paar coalities gaan vormen krijg je een wel heel scheef beeld.
"Vorig jaar" waren er twee deelnemers heel hard aan het roepen waren hoe trots hoe ze waren dat ze samen Zappa naar binnen gewerkt hadden. Diezelfde deelnemers werden nu weer aan zo'n akkefietje gelinkt. Moet iedereen zelf weten maar ik denk dat het er niet leuker van wordt.
0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 12:38 uur
Ik voel me ook niet aangesproken, 50tracks, maar ik denk dat je dat niet zo zwaar moet zien.
Door het wat drukke tijdsschema vandaag waarschijnlijk geen verdere presentatie, want het moet wel leuk blijven
. Misschien nog een nummer 8 in de middag, maar anders.....morgen !
Door het wat drukke tijdsschema vandaag waarschijnlijk geen verdere presentatie, want het moet wel leuk blijven
. Misschien nog een nummer 8 in de middag, maar anders.....morgen !
0
geplaatst: 13 december 2014, 13:05 uur
50tracks schreef:
Snap het probleem niet zo, Musicmeter geeft 1967 bij 'Forever Changes', en dat is het enige dat telt.
0
geplaatst: 13 december 2014, 13:13 uur
Sowieso geen probleem, behalve dat ik slecht gekeken heb en dat daardoor Love niet de Top 10 haalt.
Cured schreef
Cured schreef
Pas weer op voor de 'instinkers': check (Engelse) Wiki (rechtsbovenaan)
Dus ik check wel wiki ipv Musicmeter, maar had in dit geval niet gezien dat het album er al eerder was dan de single.
0
geplaatst: 13 december 2014, 13:54 uur
2e dat was die van mij, mooi nummer, maar vooral ook een sterk album.
0
geplaatst: 13 december 2014, 14:22 uur
50tracks schreef:
Oei, ik wist dat niet, ik heb nu Zappa wel heel hoog in mijn top 10 staan, maar wil niets met die andere lui te maken hebben

0
Cured
geplaatst: 13 december 2014, 14:57 uur
Toon1 schreef:
Snap het probleem niet zo, Musicmeter geeft 1967 bij 'Forever Changes', en dat is het enige dat telt.
Nou, eh nee. Zo was het eerst, maar menige user vond dat de 1e release belangrijker was. Toen is daar een compromis van gemaakt die ik nogmaals zeg hier: de 1e release van een nummer door een uitvoerende telt, hetzij als vooruitgebrachte single 'of als track op het album.(quote)
Meestal valt dat in het zelfde jaar samen, maar soms niet......2 recente voorbeelden: als de single in het voorgaand jaar van de albumrelease valt, zoals een Hey Joe, dan telt de singlerelease, maar niet bij Alone Again Or, want die verscheen als 1e als albumtrack en naderhand pas als single in een opvolgend jaar......check daarom rechtsbovenaan de (Engelse) Wiki.
0
geplaatst: 13 december 2014, 16:00 uur
Idem. Jammer dat zaaf zich niet aan de afspraak heeft gehouden en James Brown plots op 1 zet
Al denk ik niet dat we dezelfde van Zappa hoog hebben staan (ik heb de jonge pompoenendans op 1 EDIT: oh nee, op 3 slechts).
0
geplaatst: 13 december 2014, 16:05 uur
Rituele dansen schoppen het nooit ver in dit soort verkiezingen 

0
zaaf
geplaatst: 13 december 2014, 16:11 uur
sorry Teunnis, maar ja, het loopt ook zo in de gaten...
0
geplaatst: 13 december 2014, 16:14 uur
Ach maakt niet uit "What's the Ugliest Part of Your Body" gaat gewoon met overmacht 1968 winnen. 

0
Cured
geplaatst: 14 december 2014, 06:22 uur
8. A Whiter Shade Of Pale - (Procol Harum)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6f/Awsop-procol-harum.gif/220px-Awsop-procol-harum.gif
Punten : 30
Nom. : 5x
Nr. 1 van : -
Door een van Bach afgeleide melodie , soulvolle zang en ongebruikelijke teksten scoorde PH hiermee een gigantische hit ; kemerkendst is de sound van het Hammond orgel. Tekstueel is het vaag, maar de meesten gaan ervan uit dat het met een seks/intimiteit te maken heeft.
Deze song is de hele week vanaf positie 25 zo'n beetje 3 tot 4 plaatsen peer dag opgeschoven en is dus met zijn opmars op plek 8 beland. Velen zien het wel als de eerste progressieve 'rock'song.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6f/Awsop-procol-harum.gif/220px-Awsop-procol-harum.gif
Punten : 30
Door een van Bach afgeleide melodie , soulvolle zang en ongebruikelijke teksten scoorde PH hiermee een gigantische hit ; kemerkendst is de sound van het Hammond orgel. Tekstueel is het vaag, maar de meesten gaan ervan uit dat het met een seks/intimiteit te maken heeft.
Deze song is de hele week vanaf positie 25 zo'n beetje 3 tot 4 plaatsen peer dag opgeschoven en is dus met zijn opmars op plek 8 beland. Velen zien het wel als de eerste progressieve 'rock'song.
0
Cured
geplaatst: 14 december 2014, 06:40 uur
7. Waterloo Sunset - (The Kinks)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/eb/Waterloo_Sunset_cover.jpg/220px-Waterloo_Sunset_cover.jpg
Punten : 31
Nom. : 6x
Eén van The Kinks mooiste en meest gewaardeerde nummers geschreven door liedjes-smid Ray Davies. Tekstueel zou het gaan over iemand die vanuit zijn perspectief beschrijft hoe 2 geliefden lopen over een brug, de Thames en Waterloo Station. Ray Davies heeft dit later zelf overigens ontkend, dus het blijft eigenlijk wat onduidelijk.Davies vond het deze song wel zijn mijlpaal als liedjesschrijver, opgenomen in zo'n 10 uren, ondanks het complexe arrangement.
Vanaf het begin al in de Top 10 en uiteindelijk met enkele wisselingen van plek op nr. 7.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/eb/Waterloo_Sunset_cover.jpg/220px-Waterloo_Sunset_cover.jpg
Punten : 31
Nom. : 6x
Eén van The Kinks mooiste en meest gewaardeerde nummers geschreven door liedjes-smid Ray Davies. Tekstueel zou het gaan over iemand die vanuit zijn perspectief beschrijft hoe 2 geliefden lopen over een brug, de Thames en Waterloo Station. Ray Davies heeft dit later zelf overigens ontkend, dus het blijft eigenlijk wat onduidelijk.Davies vond het deze song wel zijn mijlpaal als liedjesschrijver, opgenomen in zo'n 10 uren, ondanks het complexe arrangement.
Vanaf het begin al in de Top 10 en uiteindelijk met enkele wisselingen van plek op nr. 7.
0
Cured
geplaatst: 14 december 2014, 07:01 uur
6. Strawberry Fields Forever - (The Beatles)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/69/Pennystrawps.jpg/220px-Pennystrawps.jpg
Punten : 40
Deze non-album single met dubbel A-kant (met Penny Lane) wordt wel beschouwd als ''eén van de kenmerkendste songs van de psychedelische rock. De tekst van Lennon is afgeleid van zijn herinneringen aan het spelen in de tuin van Strawberry Field waar hij niet ver vanaf woonde. Het thema van de beide A-kanten was de nostalgie van de kinderjaren van John en Paul in Liverpool.
SFF had ook een gestage, maar duidelijke opmars en zette zich de laatste 2 dagen duidelijk af van zijn concurrenten in de Top 10 om stevig een positie in het midden daarvan op te eisen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/69/Pennystrawps.jpg/220px-Pennystrawps.jpg
Punten : 40
Deze non-album single met dubbel A-kant (met Penny Lane) wordt wel beschouwd als ''eén van de kenmerkendste songs van de psychedelische rock. De tekst van Lennon is afgeleid van zijn herinneringen aan het spelen in de tuin van Strawberry Field waar hij niet ver vanaf woonde. Het thema van de beide A-kanten was de nostalgie van de kinderjaren van John en Paul in Liverpool.
SFF had ook een gestage, maar duidelijke opmars en zette zich de laatste 2 dagen duidelijk af van zijn concurrenten in de Top 10 om stevig een positie in het midden daarvan op te eisen.
0
geplaatst: 14 december 2014, 12:13 uur
Waterloo Sunset, de eerste die uit mijn top 10 voorbij komt. Ik ben benieuwd wie er in de top 5 nog zijn te vinden.
0
Cured
geplaatst: 14 december 2014, 12:16 uur
5. Heroin - (The Velvet Underground)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/0c/Velvet_Underground_and_Nico.jpg/220px-Velvet_Underground_and_Nico.jpg
Punten: 43
Nr. 1 van : Rudi S en Teunnis
Dit lied is één van de 5 hoogste nummers die in het midden van de week binnen 3 punten stonden en is in die volgorde uiteindelijk op plek 5 beland, want het bleef bij de laatste inzendingen wat achter. Dit nummer is reeds in '64 geschreven door Lou Reed, maar kwam pas in "67 op de legendarische debuutplaat van The Velvet Underground. De titel van de song geeft al aan waar het over gaat : heroïne, zowel het gébruik als misbruik ervan. Het nummer begint langzaam en rustig maar gaat naar verloop in fases steeds op en neer qua tempo en 'chaotischer' worden, refererend aan de effecten van het gebruik van de drug.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/0c/Velvet_Underground_and_Nico.jpg/220px-Velvet_Underground_and_Nico.jpg
Punten: 43
Nr. 1 van : Rudi S en Teunnis
Dit lied is één van de 5 hoogste nummers die in het midden van de week binnen 3 punten stonden en is in die volgorde uiteindelijk op plek 5 beland, want het bleef bij de laatste inzendingen wat achter. Dit nummer is reeds in '64 geschreven door Lou Reed, maar kwam pas in "67 op de legendarische debuutplaat van The Velvet Underground. De titel van de song geeft al aan waar het over gaat : heroïne, zowel het gébruik als misbruik ervan. Het nummer begint langzaam en rustig maar gaat naar verloop in fases steeds op en neer qua tempo en 'chaotischer' worden, refererend aan de effecten van het gebruik van de drug.
0
Cured
geplaatst: 14 december 2014, 13:42 uur
4. Light My Fire - (The Doors)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Lightmyfire67.jpg/220px-Lightmyfire67.jpg
Punten : 44
nom. : 6x
Deze single zou ik nog wel willen hebben, met op de B-kant het eerder genoemde The Crystal Ship
Nou was '67 ook een top Doors jaar, hun beste kun je wel stellen.
Light My Fire is voor het grootste gedeelte geschreven door gitarist Robbie Krieger. Het bepalende orgel intro van Manzarek is geínspireerd door muziek van Bach. Light My Fire kent ook een lang instrumentaal middenstuk waarna weer terug wordt geschakeld naar het couplet/refrein schema.
Direct al in de top 5 en daar ook niet weer uitgevallen en zelfs nog even op nr. 1 gestaan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/ba/Lightmyfire67.jpg/220px-Lightmyfire67.jpg
Punten : 44
nom. : 6x
Deze single zou ik nog wel willen hebben, met op de B-kant het eerder genoemde The Crystal Ship

Nou was '67 ook een top Doors jaar, hun beste kun je wel stellen.
Light My Fire is voor het grootste gedeelte geschreven door gitarist Robbie Krieger. Het bepalende orgel intro van Manzarek is geínspireerd door muziek van Bach. Light My Fire kent ook een lang instrumentaal middenstuk waarna weer terug wordt geschakeld naar het couplet/refrein schema.
Direct al in de top 5 en daar ook niet weer uitgevallen en zelfs nog even op nr. 1 gestaan.
0
geplaatst: 14 december 2014, 13:50 uur
Die had ik ook wel hoog verwacht, stiekem hoop ik nog op die mooie album afsluiter. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.