Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 17:20 uur
Hmmm...schaker, hoe heetten die toen ook maar weer...(effe googlen
)
)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2015, 17:39 uur
Rudi S schreef:
dat was 1972, mooie match.
dat was 1972, mooie match.
Ja ik had toen de nodige pillen nodig voor mijn hoofdpijn.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 17:45 uur
Broem schreef:
Laten we vooral naar de zonnige kant van het leven blijven kijken beste muziekvrienden...al zal die er jammer genoeg niet instaan
Laten we vooral naar de zonnige kant van het leven blijven kijken beste muziekvrienden...al zal die er jammer genoeg niet instaan
Ik vond de film ook beter.

0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 18:05 uur
zaaf schreef:
bobby fischer
Bobby....mmm, ik dacht aan Kasparov , die heb ik ook en hoe ! bobby fischer

0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:14 uur
Japan's rustige leventje, XTC's plannen & albumnummer The Bed's Too Big Without You in de top 10? Nogal tegenvallend, zeker voor 1979. Als dit de voorbode is voor de rest.... maar wie weet.
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 18:18 uur
west schreef:
Japan's rustige leventje, XTC's plannen & albumnummer The Bed's Too Big Without You in de top 10? Nogal tegenvallend, zeker voor 1979. Als dit de voorbode is voor de rest.... maar wie weet.
Ik vind het zeer aangenaam, al heb ik 2 van de 3 niet inmijn top 10. Ik ben benieuwd waar jij dan voor gaat....als het maar niet iets met met Roze is Japan's rustige leventje, XTC's plannen & albumnummer The Bed's Too Big Without You in de top 10? Nogal tegenvallend, zeker voor 1979. Als dit de voorbode is voor de rest.... maar wie weet.
.Overigens ben ik vooral Rocker/minder Popper
(maar dat is vast geen nieuws)
0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:20 uur
Ik ben ook Rocker en Funker. En om nostalgische redenenen soms Popper op dit forum.
Japan is trouwens geen echte rock, meer new wave pop.
Japan is trouwens geen echte rock, meer new wave pop.

0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 18:23 uur
Ik zeg ook: ik ben minder popper (niet geen Popper, maar Quiet Life (én het album zelf) vind ik zeer goed. Floyd is me te mastodontisch en proggerrig (dat vind ik juist wat minder).
Als gitarist houd ik erg van boventonen trouwens, maar ben niet tegen ondertonen; ik vind het echter niet sterk genoeg voor een Top 10 notering (te poppy), maar verder wel aangenaam ; het nummer komt vast nog voorbij.
Als gitarist houd ik erg van boventonen trouwens, maar ben niet tegen ondertonen; ik vind het echter niet sterk genoeg voor een Top 10 notering (te poppy), maar verder wel aangenaam ; het nummer komt vast nog voorbij.
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 18:25 uur
7. Joy Division - New Dawn Fades
Punten : 35
Nom. : 5
Nr. 1 van : Teunnis
Een rol van betekenis in 'the charts'! Joy Division was prominent aanwezig in de lijstjes van dit jaar. Dat dit zou resulteren in een top 10 plek was toch niet vanaf begin helder. Nadat Teunnis zijn lijst eindelijk had prijsgegeven wel
New Dawn Fades opent met een achterstevoren en zwaar bewerkte sample van een stuk tekst van het voorgaande nummer "Insight", waarschijnlijk later door Martin Hannett toegevoegd. Het nummer kenmerkt zich door een oplopende gitaarriff van Bernard Sumner tegen de aflopende basriff door Peter Hook. Dit loopt het nummer door, maar naarmate het nummer vordert groeit de intensiteit en komt tot een climax met de zang van Ian Curtis: "Me, seeing me this time, hoping for something else". Het eindigt met een gitaarsolo.
Het is een van de weinige nummers van JD met twee separate gitaarpartijen, een met distortion en een met een helder gitaargeluid die noten uit de akkoorden tokkelt.
Voor mij het fijnste nummer van Joy Division.
Punten : 35
Nom. : 5
Nr. 1 van : Teunnis
Een rol van betekenis in 'the charts'! Joy Division was prominent aanwezig in de lijstjes van dit jaar. Dat dit zou resulteren in een top 10 plek was toch niet vanaf begin helder. Nadat Teunnis zijn lijst eindelijk had prijsgegeven wel
New Dawn Fades opent met een achterstevoren en zwaar bewerkte sample van een stuk tekst van het voorgaande nummer "Insight", waarschijnlijk later door Martin Hannett toegevoegd. Het nummer kenmerkt zich door een oplopende gitaarriff van Bernard Sumner tegen de aflopende basriff door Peter Hook. Dit loopt het nummer door, maar naarmate het nummer vordert groeit de intensiteit en komt tot een climax met de zang van Ian Curtis: "Me, seeing me this time, hoping for something else". Het eindigt met een gitaarsolo.
Het is een van de weinige nummers van JD met twee separate gitaarpartijen, een met distortion en een met een helder gitaargeluid die noten uit de akkoorden tokkelt.
Voor mij het fijnste nummer van Joy Division.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:52 uur
Ben benieuwd hoeveel tracks van Unknown Pleasures zijn genomineerd. Voor mij is toch "She's Lost Control" het hoogtepunt van de plaat.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 18:58 uur
Woops, die had op 2 moeten staan. Shadowplay is uiteraard het beste nummer van het album.
EDIT: Maar poe he, wat is dit toch een mooi nummer. Belachelijk dat dit niet bovenaan is geëindigd (of Shadowplay, She's Lost Control of Disorder).
EDIT: Maar poe he, wat is dit toch een mooi nummer. Belachelijk dat dit niet bovenaan is geëindigd (of Shadowplay, She's Lost Control of Disorder).
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 19:25 uur
Het beste JD nummer overall, maar ik heb 'm (volgens mij) niet in mijn top10 opgemomen omdat er ik er tien beter vind 

0
Telamon
geplaatst: 13 maart 2015, 19:45 uur
Teunnis schreef:
Woops, die had op 2 moeten staan. Shadowplay is uiteraard het beste nummer van het album.
Juist. En dan had 'schaduwspel' in ieder geval twee nr 1 nominaties gehad.
Jammer te lezen (weg spanning) dat dit de enige JD is in de top 10. Dat had de fanclub beter moeten organiseren.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 19:56 uur
Deze staat bij mij ergens tussen 15 en 20. Day of the Lords viel net buiten de top 10. Geweldig nummer.
Een liedje over geweren viel bij mij net buiten de boot, maar ik verwacht deze band eigenlijk wel op 1 aan het eind van de rit. Had ze eigenlijk in mijn 1980-lijstje op willen nemen met een track van hun EP, maar zie dat dat nummer in 1979 al als b-kant uit is gekomen.
Een liedje over geweren viel bij mij net buiten de boot, maar ik verwacht deze band eigenlijk wel op 1 aan het eind van de rit. Had ze eigenlijk in mijn 1980-lijstje op willen nemen met een track van hun EP, maar zie dat dat nummer in 1979 al als b-kant uit is gekomen.

0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:19 uur
Deze JD had ik er niet instaan, twee andere wel. Benieuwd of het hierbij blijft of dat er 'gewoon' nog één in staat.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:30 uur
Dus voor de radio dansen dansen dansen zit er niet meer in? Jammer, voor mij hun beste nummer uit 1979! New Dawn Fades is ook wel heel mooi natuurlijk.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:39 uur
GrafGantz schreef:
Als je goed leest is dit de enige JD in de top 10.
vertel mij dan maar eens waaruit jij kunt opmaken dat er geen ander JD nummer meer komt.Als je goed leest is dit de enige JD in de top 10.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:45 uur
Eerste paragraaf, dat gaat over JD in het algemeen en niet over dit specifieke nummer. Telamon heeft dit trouwens ook zo begrepen.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 20:48 uur
Dat begrijp ik. Maar dan nog kan ik uit wat geschreven staat niet (met zekerheid) opmaken dat dit het enige JD nummer is
.
.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 21:10 uur
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 21:18 uur
Had Elvis geen snor? Komt Zappa uit Manchester? We gaan t zien allemaal, in deze editie vannnnn....
DE TOP 10 VAN 1979!
We zijn aanbeland bij nummerrrrr zes zes zes ...
DE TOP 10 VAN 1979!
We zijn aanbeland bij nummerrrrr zes zes zes ...
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 21:23 uur
6. Elvis Costello & The Attractions - Oliver’s Army
Punten : 38
Nom. : 7
Nr. 1 van : niemand
Deze grootste hit van Elvis Costello (in de UK) werd regelmatig genoemd, geen echt hoge noteringen. Op 't laatst zaten er nog wat nominaties bij waardoor hij ruim de top 10 in dook.
Een muzikaal frivool nummer, zit prima in elkaar. De zangpartijen, ook in de bridge, zijn melodieus en catchy.
Over de betekenis heeft Costello gezegd: "I made my first trip to Belfast in 1978 and saw mere boys walking around in battle dress with automatic weapons. They were no longer just on the evening news. These snapshot experiences exploded into visions of mercenaries and imperial armies around the world. The song was based on the premise 'they always get a working class boy to do the killing'. I don't know who said that; maybe it was me, but it seems to be true nonetheless. I pretty much had the song sketched out on the plane back to London."
Hoewel ik verzot was op vooral Elvis' tweede, moest ik wennen aan de montere klanken van een aantal nummers van Armed Forces, deze track voorop. Maar ja, het is kwalitatief zo hoogstaand, dat snap ik zelfs
Punten : 38
Nom. : 7
Nr. 1 van : niemand
Deze grootste hit van Elvis Costello (in de UK) werd regelmatig genoemd, geen echt hoge noteringen. Op 't laatst zaten er nog wat nominaties bij waardoor hij ruim de top 10 in dook.
Een muzikaal frivool nummer, zit prima in elkaar. De zangpartijen, ook in de bridge, zijn melodieus en catchy.
Over de betekenis heeft Costello gezegd: "I made my first trip to Belfast in 1978 and saw mere boys walking around in battle dress with automatic weapons. They were no longer just on the evening news. These snapshot experiences exploded into visions of mercenaries and imperial armies around the world. The song was based on the premise 'they always get a working class boy to do the killing'. I don't know who said that; maybe it was me, but it seems to be true nonetheless. I pretty much had the song sketched out on the plane back to London."
Hoewel ik verzot was op vooral Elvis' tweede, moest ik wennen aan de montere klanken van een aantal nummers van Armed Forces, deze track voorop. Maar ja, het is kwalitatief zo hoogstaand, dat snap ik zelfs
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.