Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 14:23 uur
8. Police - The Bed's Too Big Without You
Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : sheep67
En ook de tweede plaat van The Police levert een top 10 notering op. Vorige jaar So Lonely, nu The Bed's Too Big… Dat kan toch geen toeval zijn
En hoewel niet zo vaak genoemd als de nr 9 was de opbrengst groter. Een steady prestatie, want vanaf begin was wel duidelijk dat dit nummer de hits zou overtreffen.
Dit nummer is een reactie van Sting op de zelfmoord van zijn eerste vriendin, nadat hun relatie was verbroken. Daar is met scepsis op gereageerd (op die reactie dan...), maar het nummer wordt alom gewaardeerd. Vooral de drums van Copeland is een staaltje vakmanschap (randje snare!).
The Bed's een uitstekend voorbeeld van The Police's kwaliteit om reggae te mixen met new wave. Ook het dub-stukje - na plm 3 min - is fijn om te horen.
Mooiste nummer van The Police. IMHO moet je er dan bij zeggen, nou dat zeg ik lekker niet.
Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : sheep67
En ook de tweede plaat van The Police levert een top 10 notering op. Vorige jaar So Lonely, nu The Bed's Too Big… Dat kan toch geen toeval zijn
En hoewel niet zo vaak genoemd als de nr 9 was de opbrengst groter. Een steady prestatie, want vanaf begin was wel duidelijk dat dit nummer de hits zou overtreffen. Dit nummer is een reactie van Sting op de zelfmoord van zijn eerste vriendin, nadat hun relatie was verbroken. Daar is met scepsis op gereageerd (op die reactie dan...), maar het nummer wordt alom gewaardeerd. Vooral de drums van Copeland is een staaltje vakmanschap (randje snare!).
The Bed's een uitstekend voorbeeld van The Police's kwaliteit om reggae te mixen met new wave. Ook het dub-stukje - na plm 3 min - is fijn om te horen.
Mooiste nummer van The Police. IMHO moet je er dan bij zeggen, nou dat zeg ik lekker niet.
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 14:29 uur
.....één van mijn hogere noteringen én favoriet Police nummer.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 14:44 uur
Weer een goeie die ik niet heb, maar een beste lijst tot nu toe 

0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:18 uur
XTC is wel okay, dit nummer van The Police vind ik geen klap aan eigenlijk. Hopelijk op weer een mooie op plekje 7. 

0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:19 uur
Die stond bij mij op twee. Prachtig nummer. ik zag ze dat jaar op Pinkpop.
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 15:27 uur
herman schreef:
XTC is wel okay, dit nummer van The Police vind ik geen klap aan eigenlijk. Hopelijk op weer een mooie op plekje 7.
dat zit wel snorXTC is wel okay, dit nummer van The Police vind ik geen klap aan eigenlijk. Hopelijk op weer een mooie op plekje 7.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:33 uur
Dan vestig ik mijn hoop wel op 6.

Geen fan van Nigel en op dat Police-album staan wel nog een aantal betere nummers.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2015, 15:40 uur
Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ?
0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:51 uur
herman schreef:
Heb ook een paar discosongs in de top 5, maar die komen van albums met 2 en 5 stemmen. Dus dat zal wel niets worden.
Al heeft GrafGantz wel op die laatste gestemd, dus wie weet maakt deze Canaditalo nog wel een kans.
Heb ook een paar discosongs in de top 5, maar die komen van albums met 2 en 5 stemmen. Dus dat zal wel niets worden.
Al heeft GrafGantz wel op die laatste gestemd, dus wie weet maakt deze Canaditalo nog wel een kans. Die danser stond bij mij op 1 als die band uit Manchester niet zo'n briljante plaat hadden gemaakt. Nu dus 5e. Het discohitje op 6 is iets minder onbekend en verwacht ik stiekem nog wel.
0
Telamon
geplaatst: 13 maart 2015, 15:51 uur
Snor zeg je?
*weg spanning*
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJwAqdfCop993XXobiN2-eMsoiBcZBLHAKnMDosAntqJapGzvO
0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:56 uur
ArthurDZ schreef:
Geen fan van Nigel en op dat Police-album staan wel nog een aantal betere nummers.
(quote)

Niet zo " betwaverig" ArthurDZ.......

0
geplaatst: 13 maart 2015, 15:56 uur
Vreemde keuze voor een Police notering had eerder Message In A Bottle verwacht.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:01 uur
Van die snor heeft iedereen een ander, veel verschillende snorren.

0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 16:02 uur
mijn uitspraak is ook een uitdrukking he... niet meteen letterlijk nemen!
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:06 uur
Teunnis schreef:
Die danser stond bij mij op 1 als die band uit Manchester niet zo'n briljante plaat hadden gemaakt. Nu dus 5e. Het discohitje op 6 is iets minder onbekend en verwacht ik stiekem nog wel.
(quote)
Die danser stond bij mij op 1 als die band uit Manchester niet zo'n briljante plaat hadden gemaakt. Nu dus 5e. Het discohitje op 6 is iets minder onbekend en verwacht ik stiekem nog wel.
Je bedoelt Joy Division? Had bij mij ook een serieuze kans op de top 10, maar is er uiteindelijk net buiten gevallen. Blijft speciaal, maar ben er de laatste jaren niet meer zo kapot van. Ik heb een band uit Londen op 1 en dat is eigenlijk ook het enige uit mijn top 10 dat ik nog in deze lijst verwacht...
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:06 uur
En nu allemaal het dansje doen...!
http://lucyv.stoprokenblog.nl/uploads/blog_img/11932/30604-kOzr8-original.gif
YMCA!
Hé, er mist er eentje.
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 16:07 uur
DjFrankie schreef:
Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ��
The Police was een topband, ik ben benieuwd wat jij dan verwacht (behalve The Clash Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ��
). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:11 uur
laxus11 schreef:
Vreemde keuze voor een Police notering had eerder Message In A Bottle verwacht.
Helemaal mee eens.Vreemde keuze voor een Police notering had eerder Message In A Bottle verwacht.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:19 uur
Het is geen singles top 10. En wat is er mis met sterke albumtracks ?
Ik heb ' m niet genomineerd maar vind het een prima song. Bottle ken ik onderhand wel.
Ik heb ' m niet genomineerd maar vind het een prima song. Bottle ken ik onderhand wel.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:23 uur
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 16:24 uur
Kwestie van een goede muzikale beleving
; Message moet ook zeker nog komen vind ik. Trouwens, er staan op Regatta eigelijk maar 3 topnummers en dan bedoel ik niet over zo'n zweverige maanloper...
; Message moet ook zeker nog komen vind ik. Trouwens, er staan op Regatta eigelijk maar 3 topnummers en dan bedoel ik niet over zo'n zweverige maanloper...
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:29 uur
herman schreef:
. Ik heb een band uit Londen op 1 .
. Ik heb een band uit Londen op 1 .
Ik ook (uit Notting Hill om precies te zijn) , maar geen liedje met bommen.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 16:37 uur
Die is ook heel mooi, maar ik zit nog voorin , in de garage zelfs.
Die Qual der Wahl.
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 16:41 uur
Gezien een aantal users en hun voorkeuren veracht ik ook nog iets van Joe die langskomt ; ben benieuwd.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2015, 16:56 uur
Cured schreef:
). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me.
(quote)
The Police was een topband, ik ben benieuwd wat jij dan verwacht (behalve The Clash
). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me. Police stond in mijn lijst van 1978, maar dit nummer vind ik niks. Ik verwacht nog een schaker die tegen Spasski speelde, en meer speciale gekte. Maar we zullen zien

0
geplaatst: 13 maart 2015, 17:04 uur
Laten we vooral naar de zonnige kant van het leven blijven kijken beste muziekvrienden...al zal die er jammer genoeg niet instaan 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.