MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
en deze?

zaaf
8. Police - The Bed's Too Big Without You

(afbeelding)

Punten : 34
Nom. : 5
Nr. 1 van : sheep67

En ook de tweede plaat van The Police levert een top 10 notering op. Vorige jaar So Lonely, nu The Bed's Too Big… Dat kan toch geen toeval zijn En hoewel niet zo vaak genoemd als de nr 9 was de opbrengst groter. Een steady prestatie, want vanaf begin was wel duidelijk dat dit nummer de hits zou overtreffen.

Dit nummer is een reactie van Sting op de zelfmoord van zijn eerste vriendin, nadat hun relatie was verbroken. Daar is met scepsis op gereageerd (op die reactie dan...), maar het nummer wordt alom gewaardeerd. Vooral de drums van Copeland is een staaltje vakmanschap (randje snare!).
The Bed's een uitstekend voorbeeld van The Police's kwaliteit om reggae te mixen met new wave. Ook het dub-stukje - na plm 3 min - is fijn om te horen.

Mooiste nummer van The Police. IMHO moet je er dan bij zeggen, nou dat zeg ik lekker niet.

Cured
.....één van mijn hogere noteringen én favoriet Police nummer.

Weer een goeie die ik niet heb, maar een beste lijst tot nu toe

XTC is wel okay, dit nummer van The Police vind ik geen klap aan eigenlijk. Hopelijk op weer een mooie op plekje 7.

Die stond bij mij op twee. Prachtig nummer. ik zag ze dat jaar op Pinkpop.

zaaf
herman schreef:
XTC is wel okay, dit nummer van The Police vind ik geen klap aan eigenlijk. Hopelijk op weer een mooie op plekje 7.
dat zit wel snor

zaaf schreef:
(quote)
dat zit wel snor

Dan vestig ik mijn hoop wel op 6.

Geen fan van Nigel en op dat Police-album staan wel nog een aantal betere nummers.

DjFrankie (moderator)
Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ?

zaaf schreef:
(quote)
dat zit wel snor

Als dat zo is ga ik een watermeloen kopen om het te vieren!

herman schreef:
Heb ook een paar discosongs in de top 5, maar die komen van albums met 2 en 5 stemmen. Dus dat zal wel niets worden. Al heeft GrafGantz wel op die laatste gestemd, dus wie weet maakt deze Canaditalo nog wel een kans.

Die danser stond bij mij op 1 als die band uit Manchester niet zo'n briljante plaat hadden gemaakt. Nu dus 5e. Het discohitje op 6 is iets minder onbekend en verwacht ik stiekem nog wel.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Dan vestig ik mijn hoop wel op 6.

Geen fan van Nigel en op dat Police-album staan wel nog een aantal betere nummers.

Niet zo " betwaverig" ArthurDZ.......

Vreemde keuze voor een Police notering had eerder Message In A Bottle verwacht.

zaaf schreef:
(quote)
dat zit wel snor

Van die snor heeft iedereen een ander, veel verschillende snorren.

zaaf
mijn uitspraak is ook een uitdrukking he... niet meteen letterlijk nemen!

Freddie M had ' m nog niet dit jaar..... toch ??

Teunnis schreef:
(quote)

Die danser stond bij mij op 1 als die band uit Manchester niet zo'n briljante plaat hadden gemaakt. Nu dus 5e. Het discohitje op 6 is iets minder onbekend en verwacht ik stiekem nog wel.

Je bedoelt Joy Division? Had bij mij ook een serieuze kans op de top 10, maar is er uiteindelijk net buiten gevallen. Blijft speciaal, maar ben er de laatste jaren niet meer zo kapot van. Ik heb een band uit Londen op 1 en dat is eigenlijk ook het enige uit mijn top 10 dat ik nog in deze lijst verwacht...

Telamon schreef:
(quote)

(afbeelding)

En nu allemaal het dansje doen...!

http://lucyv.stoprokenblog.nl/uploads/blog_img/11932/30604-kOzr8-original.gif

YMCA! Hé, er mist er eentje.

Cured
DjFrankie schreef:
Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ��
The Police was een topband, ik ben benieuwd wat jij dan verwacht (behalve The Clash ). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me.

zaaf
hehehe je bent nu te gast he..

laxus11 schreef:
Vreemde keuze voor een Police notering had eerder Message In A Bottle verwacht.
Helemaal mee eens.

Het is geen singles top 10. En wat is er mis met sterke albumtracks ?
Ik heb ' m niet genomineerd maar vind het een prima song. Bottle ken ik onderhand wel.

DjFrankie schreef:
Huh the Police zo hoog? Waar blijven de toppers ?

Het moet niet gekker worden

Cured
west schreef:
(quote)
Helemaal mee eens.
Kwestie van een goede muzikale beleving ; Message moet ook zeker nog komen vind ik. Trouwens, er staan op Regatta eigelijk maar 3 topnummers en dan bedoel ik niet over zo'n zweverige maanloper...

herman schreef:
. Ik heb een band uit Londen op 1 .

Ik ook (uit Notting Hill om precies te zijn) , maar geen liedje met bommen.

Teunnis schreef:
(quote)

Als dat zo is ga ik een watermeloen kopen om het te vieren!

Die is ook heel mooi, maar ik zit nog voorin , in de garage zelfs.
Die Qual der Wahl.

Cured
Gezien een aantal users en hun voorkeuren veracht ik ook nog iets van Joe die langskomt ; ben benieuwd.

DjFrankie (moderator)
Cured schreef:
(quote)
The Police was een topband, ik ben benieuwd wat jij dan verwacht (behalve The Clash ). Ik mag hopen geen blad of draad....JD houd ik niet zo van (en dat is een eufemisme) , een paar nummers uitgezonderd en daar komt vast nog wel wat van voorbij, één zeker lijkt me.

Police stond in mijn lijst van 1978, maar dit nummer vind ik niks. Ik verwacht nog een schaker die tegen Spasski speelde, en meer speciale gekte. Maar we zullen zien

Laten we vooral naar de zonnige kant van het leven blijven kijken beste muziekvrienden...al zal die er jammer genoeg niet instaan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.