MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
The Police - The Bed's Too Big Without You in de Top 10!! .......maar de hits blijven hangen uiteraard, juweeltjes moet je ontdekken.
Precies !

Oliver's Army vind ik een leuk popwave/liedje, maar persoonlijk geen Top 10 song in dit prachtige jaar. Alleen New Dawn Fades vind ik een klassieker tot nu toe, maar de blijft niet veel over dus met nog maar 5 nummers....

N.B. The Police staan bekend om hun matige albumtracks maar dit is toch wel een uitzondering en dat geldt ook voor Bring on the Night (ook van hun 2e album) Ook een wereldplaat!

zaaf
5. Frank Zappa - Joe's Garage

(afbeelding)

Punten : 39
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : niemand

Joe's Garage dik in de top 10… Niet eens bedacht! Er kwamen noteringen binnen van MuMe'ers waarvan ik niet wist dat Zappa bij hen werd gewaardeerd. De Snor zou waarschijnlijk besmuikt lachen...

Ouverture voor de rockopera van Zappa met dezelfde titel. Joe en zijn bandje worden hier geintroduceerd, als een stelletje dorks die met minimale middelen een tamelijk repetitief deuntje spelen. Dat gaat natuurlijk niet goed en leidt tot verdere ontwikkelingen. Een verhaal waar Zappa zijn kritiek op voornamelijk de muziekindustie en geinstitutionaliseerde religie in kwijt kon, alsmede wat kinky sex natuurlijk
Er zit veel humor en 'stiekeme' afwisseling in dit nummer, dat aanzienlijk werd ingekort als single. Die kreeg vrij veel airplay maar werd geen hit (wellicht door het versnijden…)

Naast de humor ervoer ik als ventje ook het goed beschreven sentiment van het knullig in een keldertje je muziekjes proberen te jammen. Hier zou wel eigenlijk het topnummer van de plaat moeten staan, maar Joe is me dierbaar.

He, he, he, mijn nummer 2, hoera, gaat de decennium top halen bij mij.
Echt nooit verwacht, toch gekomen.
4/6, top jaar.

zaaf schreef:
. Hier zou wel eigenlijk het topnummer van de plaat moeten staan, maar Joe is me dierbaar.

De watermeloen, die staat trouwens op een ander album (deel 2 & 3 ook 1979).
Toch, dit (titelstuk) is gewoon een heerlijk lied, zit alles in.

Telamon
Joe's Garage dik in de top 10… Niet eens bedacht

Waarom niet? Dit is een zeer toegankelijk nummer. Helemaal voor Zappaiaanse begrippen.

Mijn nr2. Nu wachten of de ex van Whitney Houston nog uit de garage komt.

Nog steeds geen top 10 noteringen die de lijst gehaald hebben maar ik hou goede hoop voor wat nog komen gaat.

Zoveel moois dit jaar, en dan krijg je die vervelende snor voorgeschoteld

Edgar18 schreef:
Nog steeds geen top 10 noteringen die de lijst gehaald hebben maar ik hou goede hoop voor wat nog komen gaat.

Idem hier.......
Maar het nummer uit mijn Top 10 wat ik nog verwacht, verwachten jullie waarschijnlijk niet in mijn Top 10.......

thelion schreef:

Idem hier.......
Maar het nummer uit mijn Top 10 wat ik nog verwacht, verwachten jullie waarschijnlijk niet in mijn Top 10.......

The Clash, Joy Division en Talking Heads in ieder geval wel, dus verras ons.

Daar staat er 1 tussen, maar die bedoelde ik niet.................

Ik ben (dus) al bezig met 1980 en omdat ik toen veel singletjes kocht, weet ik dat er toch heel wat mist in de RYM lijst. En die nummers vind je bijvoorbeeld terug in het Nederlandse jaaroverzicht:
Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1980 - top40.nl

En dan bedoel ik natuurlijk ook die singles van Maywood, the Dolly Dots en daar zijn ze weer: Luv'.

thelion schreef:
Daar staat er 1 tussen, maar die bedoelde ik niet.................

Pink Floyd

sssssssssssht

Top ! Joe's Garage er in. En nog hoog ook.
Ik heb 'm op 3.

Zappa's jaar van toegankelijkheid. Maar verkijk je niet op de boodschap en de afwisseling.
Ongemerkt gebeurt er weer veel in deze song.

Enkele mooie nummers. Ik ben al wel langer op de site, maar nog niet zo actief bij de games. Ik spring graag mee in als 1980 begint.

Zephyr
GrafGantz schreef:
......en dan krijg je die vervelende snor voorgeschoteld....

Barbaar !

Joe's Garage = een geweldig nummer van FZ. En ik heb goede hoop dat er nog 1-tje zal opduiken in de top-4.

Lekker hoor, meloenen !

Cured
Nogal teleurstellende Top 10 vind ik , als je kijkt wat voor spetterend werk er allemaal gemaakt is dat jaar. Frank Zappa is een bijzonder muzikant/ componist en dit nummer zit wel weer degelijk in mekaar, maar het spettert/prikkelt niet. Persoonlijk vind ik 3 nummers erin thuis horen buiten mijn smaak om, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren .

Ik hoop dat de Top 4 dit jaar toch nog goed/sterk afsluit.

Op zich is de redelijke mix van stijlen wel aardig, zeker als je Pink Floyd meerekent (die komt vast nog wel). Ik hoop zeker nog 2 Wave songs.

Cured schreef:
Nogal teleurstellende Top 10 vind ik , als je kijkt wat voor spetterend werk er allemaal gemaakt is dat jaar.Ik hoop dat de Top 4 dit jaar toch nog goed/sterk afsluit.

Mijn hoofd is er inmiddels hard in geworden...

Mijn gok voor de laatste 4: Pink Floyd, The Clash, Michael Jackson en nog eentje van Joy Division.

1980 is werkelijk ongelooflijk, wat een hoeveelheid fraaie nummers zeg.

GrafGantz schreef:
Mijn gok voor de laatste 4: Pink Floyd, The Clash, Michael Jackson en nog eentje van Joy Division.

Wire en Tubeway Army had ik toch ook wel verwacht, hoewel de kans daarop nu wel kleiner wordt.

Tubeway Army had ik in eerste instantie ook wel verwacht ja, maar nu er nog maar 4 plekken te vergeven zijn vrees ik het ergste.

Ja, mag hopen dat Wire het wel haalt eigenlijk. Van MIchael Jackson verwacht ik het eigenlijk niet en Pink Floyd zou wel heel teleurstellend zijn. Tubeway Army had ik niet in mijn lijstje, maar die zou ik ook wel verwachten. Staat ook altijd hoog in de MuMeladder.

Met de snor heb ik nooit zoveel gehad. Draai nu Joe's Garage weer eens, wel een gezellig nummer hoor, maar wat daar nou zo bijzonder aan moet zijn?

Tubeway Army zat een paar jaar geleden nog in de finale van de musicmeterladder, dus ik acht de kans groot dat die nog voorbij komt eigenlijk!

Edgar18 schreef:
Ik hoor verdacht weinig mensen over The King of Pop.

In 1980 swingt hij ook weer de pan uit, kan je voelen wat ik bedoel?

GrafGantz schreef:
Hee je bent om !

Gok ik op The Clash, Joy Division, Michael en Tubeway Army.

Edgar18 schreef:
(quote)
Hee je bent om !

Als de grote man met voorkennis zegt dat ik er naast zit met m'n conclusie kan ik niet anders.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:32 uur

geplaatst: vandaag om 18:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.