Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:01 uur
Mijn nummer 10 in de Top 3............ veel meer zal het ook wel niet worden of MuMe moet mij heel erg verbazen.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:08 uur
Ik ben wat laat ingesprongen, nog niet echt actief bij de games op MuMe. Maar wil dat wel wat meer doen. Te laat voor de uiteindelijke top van 1979, maar toch mijn persoonlijke top 10:
01. London Calling - The Clash
02. Rapper's delight - Sugarhill Gang
03. Fly too high - Janis Ian
04. On Saturday afternoons in 1963 - Rickie Lee Jones
05. Sara - Fleetwood Mac
06. Comfortably numb - Pink Floyd
07. Hey hey, my my (into the black) - Neil Young
08. It's different for girls - Joe Jackson
09. In the air tonight - Phil Collins
10. Walking on the moon - The Police
Nooit gemakkelijk natuurlijk een top 10, maar wil vanaf 1980 wel mee een poging wagen hier.
01. London Calling - The Clash
03. Fly too high - Janis Ian
04. On Saturday afternoons in 1963 - Rickie Lee Jones
05. Sara - Fleetwood Mac
06. Comfortably numb - Pink Floyd
07. Hey hey, my my (into the black) - Neil Young
08. It's different for girls - Joe Jackson
09. In the air tonight - Phil Collins
10. Walking on the moon - The Police
Nooit gemakkelijk natuurlijk een top 10, maar wil vanaf 1980 wel mee een poging wagen hier.

0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:10 uur
Het is dat ik niet mag vloeken op MuMe maar die had dus in de Top 10 kunnen staan...............
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:12 uur
Zappa heeft nog een gejammed met Pink Floyd en daar is een album en op You tube live opnames >1 uur van.
Pink Floyd Meets Frank Zappa - Pink Floyd Meets Frank Zappa (Vinyl, LP) at Discogs
Pink Floyd Meets Frank Zappa - Pink Floyd Meets Frank Zappa (Vinyl, LP) at Discogs
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:16 uur
Film Pegasus schreef:
Te laat voor de uiteindelijke top van 1979, maar toch mijn persoonlijke top 10:
Te laat voor de uiteindelijke top van 1979, maar toch mijn persoonlijke top 10:
Zo, dat is jammer inderdaad. Ook bij mij nummer 2. Dat was dan toch top 10 geweest en hoe terecht voor deze baanbrekende hiphop plaat.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:18 uur
bikkel2 schreef:
Phil was pas in 1981 in the air.
Phil was pas in 1981 in the air.
Klopt, foutje van mij. Ik vervang hem door Take me to the river van Talking Heads.

0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:24 uur
Film Pegasus schreef:
Klopt, foutje van mij. Ik vervang hem door Take me to the river van Talking Heads.
(quote)
Mooi, die is van 1978.

Wat dacht je van: Paterkesdans
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:25 uur
Film Pegasus schreef:
(quote)
En die is weer van 1978.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:27 uur
Ik weet niet of meedoen wel zo'n goed idee is
Grapje natuurlijk, goed opzoeken is de boodschap!
Grapje natuurlijk, goed opzoeken is de boodschap!
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:39 uur
west schreef:
Zo, dat is jammer inderdaad. Ook bij mij nummer 2. Dat was dan toch top 10 geweest en hoe terecht voor deze baanbrekende hiphop plaat.
(quote)
Nee, het is pas hooguit volgend jaar tijd voor baanbrekende hiphop. Of eigenlijk pas écht in 1982. Of kun je dat ene nummertje over dat magnifieke zevental uit 1981 van de aanstaande winnaar van dit jaar hiphop noemen?
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:45 uur
Teunnis schreef:
Of kun je dat ene nummertje over dat magnifieke zevental uit 1981 van de aanstaande winnaar van dit jaar hiphop noemen?
Of kun je dat ene nummertje over dat magnifieke zevental uit 1981 van de aanstaande winnaar van dit jaar hiphop noemen?
Die is dan weer uit 1980 en was mijn nummer 1 in The greatest hits editie van die groep uit Londen.

0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:47 uur
Ah, ik trok te snel conclusies over het jaartal (single is wel uit 1981 als het goed is).
0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:47 uur
Ik had toch 9 van de 10 juist... Als ik effectief meedoen zoek ik ze wel extra op voor ik iets opstuur. 

0
geplaatst: 14 maart 2015, 18:52 uur
Daar komen wij wel uit, van harte welkom

http://www.dewilsdonck.nl/wpsite/wp-content/uploads/2013/12/smiley-vergrootglas.jpg
0
Cured
geplaatst: 14 maart 2015, 19:00 uur
Nog 2 nummers....mjah....laten we maar hopen dat ze zijn die ik heb
.
.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 19:04 uur
0
geplaatst: 14 maart 2015, 19:25 uur
We gaan gewoon een heel voorspelbaar podium krijgen. Zometeen nog Tubeway Army en daarna The Clash. Maar MJ mag me gaan verrassen.
0
zaaf
geplaatst: 14 maart 2015, 20:18 uur
waarom moet ik nou de hele dag al aan waldorf en statler denken?
0
zaaf
geplaatst: 14 maart 2015, 20:57 uur
2. Tubeway Army - Are "Friends" Electric ?
Punten : 67
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : DjFrankie, ArthurDZ, johannesA
Vooraf als topper getipt en de verwachting waargemaakt. Ik zag toe op eventuele match-fixing, maar wegens gebrek aan bewijs staat deze tweede plek als een huis. Bedreigde halverwege de nr 1 positie, maar die liet zich niet kisten.
'Friends' werd een flinke hit, tot verbazing van Gary Numan (samen met bassist Paul Gardiner en drummer Jess Lidyard Tubeway Army vormend). Hij vond er weinig pakkends aan, vrij lang en a-typisch voor de hitlijsten.
Het nummer bestaat uit twee repetitieve gedeelten: couplet met synthriff in C en B en refrein met septiem-akkoorden 'Arpeggio' vertolkt (de tonen separaat verklankt) met spoken word erover. Daarnaast is er de bridge in F.
Het nummer kreeg begin dit millennium nieuwe aandacht door 'Freak Like Me' van de Sugababes, waarin Numan's nummer het kenmerkende thema vormt.
Prima nummer. Achteraf onderken ik de meerwaarde, destijds vond ik het 'gewoon wel lekker'. Weet je.
Punten : 67
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : DjFrankie, ArthurDZ, johannesA
Vooraf als topper getipt en de verwachting waargemaakt. Ik zag toe op eventuele match-fixing, maar wegens gebrek aan bewijs staat deze tweede plek als een huis. Bedreigde halverwege de nr 1 positie, maar die liet zich niet kisten.
'Friends' werd een flinke hit, tot verbazing van Gary Numan (samen met bassist Paul Gardiner en drummer Jess Lidyard Tubeway Army vormend). Hij vond er weinig pakkends aan, vrij lang en a-typisch voor de hitlijsten.
Het nummer bestaat uit twee repetitieve gedeelten: couplet met synthriff in C en B en refrein met septiem-akkoorden 'Arpeggio' vertolkt (de tonen separaat verklankt) met spoken word erover. Daarnaast is er de bridge in F.
Het nummer kreeg begin dit millennium nieuwe aandacht door 'Freak Like Me' van de Sugababes, waarin Numan's nummer het kenmerkende thema vormt.
Prima nummer. Achteraf onderken ik de meerwaarde, destijds vond ik het 'gewoon wel lekker'. Weet je.
0
geplaatst: 14 maart 2015, 21:15 uur
Wat krijgen we nou? Zo'n hitje dat we eigenlijk allang zouden moeten zijn vergeten? Waar blijven de geweldige Talking Heads? En als London Calling niet op 1 staat dan eet ik mijn hoed op. Gelukkig heb ik geen hoed. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.