Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2015, 10:04 uur
Een top 10 is natuurlijk veel te weinig met zo'n lijst, maar ik heb er toch vrij gemakkelijk 10 uit kunnen pikken die toch echt Hors Categorie zijn.

johannesA schreef:
Deze artiest heeft verder weinig mooie liedjes gemaakt, maar wel 2 topnummers. Wie zou dat zijn?
Ja, ik vind Bruce Springsteen ook overschat. Deze artiest heeft verder weinig mooie liedjes gemaakt, maar wel 2 topnummers. Wie zou dat zijn?

0
johannesA
geplaatst: 19 maart 2015, 10:17 uur
Die heeft dan ook niet 2 nummers in de keuze lijst staan, helaas 

0
zaaf
geplaatst: 19 maart 2015, 23:32 uur
Het is zover! THE VERY VERY BEST OF THE
http://www.armadamusic.com/wp-content/uploads/images/2009/releases/laurentwolf70_335.jpg
Geheel tegendraads wil ik nu echt alles vermelden, en start nu dus bij de 9 nummers die wel genoemd zijn, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd.
81. CCR - Who'll Stop The Rain, 5 punten, 2 x genoemd
82. Gil Scott-Heron - The Bottle, 5 punten, 2 x genoemd
83. Police - So Lonely, 4 punten, 2 x genoemd
84. Lou Reed - Walk On The Wild Side, 4 punten, 1 x genoemd
85. Patti Smith - Gloria, 4 punten, 1 x genoemd
86. Neil Young - Ambulance Blues, 3 punten, 1 x genoemd
87. Rolling Stones – Time Waits For No One, 3 punten, 1 x genoemd
88. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie, 2 punten, 1 x genoemd
89. Marvin Gaye - Let's Get It On, 1 punt, 1 x genoemd
Voorwaar geen kinderachtige nummers.
Met speciale aandacht voor de nummer laatst, Marvin. Glorieus overwinnaar van de jaargang '73 en nu alles aan zich voorbij zien gaan. Behalve de twee niet genoemden (van '73 dan):
de nr 8. (James Brown - The Payback) en de nr 9 (Frank Zappa & The Mothers - Montana)
Waar ik dan weer een smaakje aan overhoud, maar ja. Ik heb ze dus ook niet genoemd
http://www.armadamusic.com/wp-content/uploads/images/2009/releases/laurentwolf70_335.jpg
Geheel tegendraads wil ik nu echt alles vermelden, en start nu dus bij de 9 nummers die wel genoemd zijn, maar daar is alles dan ook wel mee gezegd.
81. CCR - Who'll Stop The Rain, 5 punten, 2 x genoemd
82. Gil Scott-Heron - The Bottle, 5 punten, 2 x genoemd
83. Police - So Lonely, 4 punten, 2 x genoemd
84. Lou Reed - Walk On The Wild Side, 4 punten, 1 x genoemd
85. Patti Smith - Gloria, 4 punten, 1 x genoemd
86. Neil Young - Ambulance Blues, 3 punten, 1 x genoemd
87. Rolling Stones – Time Waits For No One, 3 punten, 1 x genoemd
Voorwaar geen kinderachtige nummers.
Met speciale aandacht voor de nummer laatst, Marvin. Glorieus overwinnaar van de jaargang '73 en nu alles aan zich voorbij zien gaan. Behalve de twee niet genoemden (van '73 dan):
de nr 8. (James Brown - The Payback) en de nr 9 (Frank Zappa & The Mothers - Montana)
Waar ik dan weer een smaakje aan overhoud, maar ja. Ik heb ze dus ook niet genoemd

0
geplaatst: 20 maart 2015, 00:36 uur
Ik had Lou Reed toch hoger geschat.. Zal concurrentie hebben gehad van Perfect Day...
0
geplaatst: 20 maart 2015, 06:16 uur
zaaf schreef:
Mijn nummers 9 en 10............ vooral de 89st plaats voor Marvin verbaasd mij zeer.......
0
zaaf
geplaatst: 20 maart 2015, 07:01 uur
En we gaan verder , beetje up tempo…
71. Peter Gabriel - Solsbury Hill , 8 punten, 2 x genoemd
72. Frank Zappa - Joe's Garage , 7 punten, 3 x genoemd
73. Kraftwerk - Autobahn , 7 punten, 3 x genoemd
74. XTC - Making Plans for Nigel , 7 punten, 3 x genoemd
75. Fela Kuti & The Africa '70 - Confusion , 7 punten, 2 x genoemd
76. Iggy Pop - The Passenger , 7 punten, 2 x genoemd
77. David Bowie - Starman , 7 punten, 1 x genoemd
78. Patti Smith Group - Because The Night , 7 punten, 1 x genoemd
79. Black Sabbath - Paranoid , 6 punten, 3 x genoemd
80. Led Zeppelin - Immigrant Song , 6 punten, 1 x genoemd
Er zijn zo van die jaren die een beetje wegvallen… 1974 bijvoorbeeld.
Killer Queen en Rebel Rebel werden zelfs door niemand genoemd, ook niet door west, en verder brak het hele jaar geen potten.
71. Peter Gabriel - Solsbury Hill , 8 punten, 2 x genoemd
72. Frank Zappa - Joe's Garage , 7 punten, 3 x genoemd
73. Kraftwerk - Autobahn , 7 punten, 3 x genoemd
74. XTC - Making Plans for Nigel , 7 punten, 3 x genoemd
75. Fela Kuti & The Africa '70 - Confusion , 7 punten, 2 x genoemd
76. Iggy Pop - The Passenger , 7 punten, 2 x genoemd
77. David Bowie - Starman , 7 punten, 1 x genoemd
78. Patti Smith Group - Because The Night , 7 punten, 1 x genoemd
79. Black Sabbath - Paranoid , 6 punten, 3 x genoemd
80. Led Zeppelin - Immigrant Song , 6 punten, 1 x genoemd
Killer Queen en Rebel Rebel werden zelfs door niemand genoemd, ook niet door west, en verder brak het hele jaar geen potten.
Rudi S schreef:
Niks mager jaar
Niks mager jaar
0
Cured
geplaatst: 20 maart 2015, 07:39 uur
Mooi gepresenteerd alweer, master zaaf, ook met de nodige (cynische) humor en spanningsopbouwend met deze werkwijze gezien het grote aantal te kiezen nummers.
Inderdaad al wat opvallende zaken. Eén nummer is van mijn rijtje al genoemd, maar ik moet ook zeggen dat die achterin mijn top 10 zat, waar ik wel 10-15 nummers had kunnen noemen. Het was ook een 'hell of a job', maar leuk initiatief.
Ik verwacht van mijn Top 10 toch wel ongeveer 4 nummers bij de bovenste 20, maar we zullen zien......tussen nr. 70 en 20 zitten altijd nog 50 ! songs alvorens daar te zijn.....
Inderdaad al wat opvallende zaken. Eén nummer is van mijn rijtje al genoemd, maar ik moet ook zeggen dat die achterin mijn top 10 zat, waar ik wel 10-15 nummers had kunnen noemen. Het was ook een 'hell of a job', maar leuk initiatief.

Ik verwacht van mijn Top 10 toch wel ongeveer 4 nummers bij de bovenste 20, maar we zullen zien......tussen nr. 70 en 20 zitten altijd nog 50 ! songs alvorens daar te zijn.....
0
geplaatst: 20 maart 2015, 07:49 uur
thelion schreef:
Mijn nummers 9 en 10............ vooral de 89st plaats voor Marvin verbaasd mij zeer.......
(quote)
Ben maar gerust, Marvin gaat nog shinen, kan toch niet anders.
Ik denk dat er niet zoveel zijn die Marvin 2x in hun lijstje hebben en dus zullen andere liedjes (1971) de voorkeur krijgen.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 07:51 uur
Ok, het lijkt mij nu behoorlijk definitief, ben jij in 1974 geboren, dan ben jij in een slecht muziekjaar geboren

0
geplaatst: 20 maart 2015, 07:56 uur
http://rr-bb.com/images/smilies/napoleon.gif al weer 200 jaar geleden.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 08:29 uur
zaaf schreef:
In mijn top 20 heb ik per 10-tal de beperking van een artiest max. 1x noemen.. Bowie staat met 2 nog betere songs op 5 & 14, Queen met een andere song op 13. Tja, kiezen, kiezen, kiezen...
0
zaaf
geplaatst: 20 maart 2015, 08:34 uur
DjFrankie schreef:
Hoeveel lijstjes binnen gekregen Zaaf?
32 stuks Frankie...Hoeveel lijstjes binnen gekregen Zaaf?
0
geplaatst: 20 maart 2015, 08:57 uur
thelion schreef:
Het laatste nummer dat afval voor mijn top tien. Heb lang getwijfeld maar twee keer Marvin vond ik genoeg en dat waren dus juist die twee van dat ene album uit '71.Mijn nummers 9 en 10............ vooral de 89st plaats voor Marvin verbaasd mij zeer.......
0
geplaatst: 20 maart 2015, 09:00 uur
Als ik het goed begrijp zijn er dus elf nummers helemaal niet genoemd zaaf? Welke elf zijn dat?
0
zaaf
geplaatst: 20 maart 2015, 09:13 uur
Ik laat ze deze dag de revu passeren, bij de tentoonspreiding van de ongelukkigen 

0
geplaatst: 20 maart 2015, 09:18 uur
Ai, ik was de enige met Starman en Gloria
Daar had ik toch meer van verwacht.
Toch ongeveer zo seventies als ze komen.
Daar had ik toch meer van verwacht.
Toch ongeveer zo seventies als ze komen.
0
zaaf
geplaatst: 20 maart 2015, 09:19 uur
En de volgende serie:
61. King Crimson - Starless , 9 punten, 3 x genoemd
62. Frank Zappa - Big Swifty , 9 punten, 2 x genoemd
63. Golden Earring - Back Home , 9 punten, 2 x genoemd
64. Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache , 9 punten, 2 x genoemd
65. Supertramp - Crime Of The Century , 9 punten, 2 x genoemd
66. Can - Halleluwah , 9 punten, 1 x genoemd
67. Deep Purple - Smoke On The Water , 9 punten, 1 x genoemd
68. Pink Floyd - Echoes , 9 punten, 1 x genoemd
69. Neil Young - Southern Man , 8 punten, 3 x genoemd
70. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water , 8 punten, 3 x genoemd
Alle nummers uit de eerste helft van de 70's. Supertramp valt op (nr 2 van '74), maar ook 3 songs uit 1970, het op een na minst gewaardeerde muziekjaar. Neil Young en S&G werden in de song-van-het-jaar toch 4 en 5…
Paranoid, Who'll Stop the Rain en Immigrant Song (uit dat jaar) zijn al geweest en Roadhouse Blues werd helegaar niet genoemd…
61. King Crimson - Starless , 9 punten, 3 x genoemd
62. Frank Zappa - Big Swifty , 9 punten, 2 x genoemd
63. Golden Earring - Back Home , 9 punten, 2 x genoemd
64. Roxy Music - In Every Dream Home A Heartache , 9 punten, 2 x genoemd
65. Supertramp - Crime Of The Century , 9 punten, 2 x genoemd
66. Can - Halleluwah , 9 punten, 1 x genoemd
67. Deep Purple - Smoke On The Water , 9 punten, 1 x genoemd
68. Pink Floyd - Echoes , 9 punten, 1 x genoemd
69. Neil Young - Southern Man , 8 punten, 3 x genoemd
70. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water , 8 punten, 3 x genoemd
Alle nummers uit de eerste helft van de 70's. Supertramp valt op (nr 2 van '74), maar ook 3 songs uit 1970, het op een na minst gewaardeerde muziekjaar. Neil Young en S&G werden in de song-van-het-jaar toch 4 en 5…
Paranoid, Who'll Stop the Rain en Immigrant Song (uit dat jaar) zijn al geweest en Roadhouse Blues werd helegaar niet genoemd…
0
Telamon
geplaatst: 20 maart 2015, 09:59 uur
zaaf schreef:
Komt toch vanwege het feit dat er slechts 10 in een top 10 passen (goh). 2x Supertramp of The Doors past dan niet en dan kies ik iig voor een ander nummer. Bij een top 20 hadden deze nummers misschien wel punten gekregen. Over '10 jaar' misschien meer songs laten nomineren?
0
zaaf
geplaatst: 20 maart 2015, 10:27 uur
We komen bij de 10 punten en meer, dus er gaan nrs 1 van stemmers genoemd worden. De eerste eer is voor Arthur…
51. Bob Dylan - Hurricane , 13 punten, 2 x genoemd
52. Japan - Quiet Life , 12 punten, 3 x genoemd
53. Queen - Bohemian Rhapsody , 12 punten, 2 x genoemd
54. Stevie Wonder - Living For The City , 12 punten, 2 x genoemd
55. AC/DC - Whole Lotta Rosie , 11 punten, 2 x genoemd
56. Stevie Wonder - Superstition , 11 punten, 2 x genoemd
57. Lou Reed - Perfect Day , 10 punten, 3 x genoemd
58. Nick Drake - Things Behind The Sun , 10 punten, 2 x genoemd
59. Rolling Stones - Tumbling Dice , 10 punten, 1 x genoemd, nr 1 van ArthurDZ
60. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes , 9 punten, 3 x genoemd
Bohemian toch alweer...
En vier nummers achtereen van 1972, van Stevie (Superstition) t/m Stones. 1972 werd gemiddeld ook vrij laag gewaardeerd, al werden wel alle nummers uit de top 10 van dat jaar genoemd. Echte toppers leverde het niet op (de wedkantoren passen direct de koersen aan…).
Ook Hurricane (1975) presteert teleurstellend, was toch nr 4 dat jaar en nr 5, Love Is The Drug werd om gezondheidsredenen genegeerd.
Edit: drie nummers van mn top 10 in dit staatje....
51. Bob Dylan - Hurricane , 13 punten, 2 x genoemd
52. Japan - Quiet Life , 12 punten, 3 x genoemd
53. Queen - Bohemian Rhapsody , 12 punten, 2 x genoemd
54. Stevie Wonder - Living For The City , 12 punten, 2 x genoemd
55. AC/DC - Whole Lotta Rosie , 11 punten, 2 x genoemd
56. Stevie Wonder - Superstition , 11 punten, 2 x genoemd
57. Lou Reed - Perfect Day , 10 punten, 3 x genoemd
58. Nick Drake - Things Behind The Sun , 10 punten, 2 x genoemd
59. Rolling Stones - Tumbling Dice , 10 punten, 1 x genoemd, nr 1 van ArthurDZ
60. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes , 9 punten, 3 x genoemd
Bohemian toch alweer...
En vier nummers achtereen van 1972, van Stevie (Superstition) t/m Stones. 1972 werd gemiddeld ook vrij laag gewaardeerd, al werden wel alle nummers uit de top 10 van dat jaar genoemd. Echte toppers leverde het niet op (de wedkantoren passen direct de koersen aan…).
Ook Hurricane (1975) presteert teleurstellend, was toch nr 4 dat jaar en nr 5, Love Is The Drug werd om gezondheidsredenen genegeerd.
Edit: drie nummers van mn top 10 in dit staatje....

0
geplaatst: 20 maart 2015, 10:36 uur
zaaf schreef:
We komen bij de 10 punten en meer, dus er gaan nrs 1 van stemmers genoemd worden. De eerste eer is voor Arthur…
Bohemian toch alweer...
Bohemian toch alweer...
Bohemian, scoort toch altijd goed in de top 2000

Hm, mijn nummer 1 heb ik nog, die had ik toch wel vroeg (onderste regionen) verwacht, toch wel smaak die gasten hiero.
Er zijn er nog 8 van mijn lijstje ongenoemd.

0
geplaatst: 20 maart 2015, 10:51 uur
Ahh, de eerste twee uit mijn lijstje, Things Behind The Sun (3) en Living For The City (4)
.
.
0
geplaatst: 20 maart 2015, 10:58 uur
zaaf schreef:
Jeetje, hebben jullie wéér betere lijstjes dan ik!
Jeetje, hebben jullie wéér betere lijstjes dan ik!
Als je als laatste een lijstje aan kan leveren en dan toch nog een minder lijstje hebt, tja dan komt het nooit meer goed

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.