Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2015, 08:22 uur
zaaf helaas, zo naar als ik ben ga jij nooit worden, al doe jij nog zo jouw best 

0
Telamon
geplaatst: 27 maart 2015, 08:32 uur
Ik doe alvast een kijkje in '81. Het jaar van de nieuwe orde, leeuwenmonden en hoe was het ook alweer de dag voordat ik jouw ontmoette?
ow, en wilde Kim natuurlijk!!!
ow, en wilde Kim natuurlijk!!!
0
geplaatst: 27 maart 2015, 08:35 uur
http://media.infobarrel.com/media/image/108115_max.gif
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/DexysGenoCover.jpg/220px-DexysGenoCover.jpg
Nummer 10: Geno - Dexys Midnight Runners,
(30 punten, 1 punt meer dan de nummer 11 en 2 punten meer dan de nummer 12 en 13) 4x genoemd.
Nummer 1 van: ArthurDZ.
Geno heeft het gered door een mooie eindsprint, het was ook steeds een spannende strijd om de tiende plek.
Geno geschreven door het duo Archer en Rowland is afkomstig van het eerste album van Dexys Midnight Runners - Searching for the young soul rebels.
Geno is geleend van soul artiest Geno Washington en de band leent ook de style van die artiest, blazers!!.
Dexy’s Midnight runners sprankelende new soul muziek was ook wel een verademing in de sombere post punk periode.
Geno behaalde de eerste plaats in de Engelse hitlijst en de tiende in onze jaarlijst.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d1/DexysGenoCover.jpg/220px-DexysGenoCover.jpg
Nummer 10: Geno - Dexys Midnight Runners,
(30 punten, 1 punt meer dan de nummer 11 en 2 punten meer dan de nummer 12 en 13) 4x genoemd.
Nummer 1 van: ArthurDZ.
Geno heeft het gered door een mooie eindsprint, het was ook steeds een spannende strijd om de tiende plek.
Geno geschreven door het duo Archer en Rowland is afkomstig van het eerste album van Dexys Midnight Runners - Searching for the young soul rebels.
Geno is geleend van soul artiest Geno Washington en de band leent ook de style van die artiest, blazers!!.
Dexy’s Midnight runners sprankelende new soul muziek was ook wel een verademing in de sombere post punk periode.
Geno behaalde de eerste plaats in de Engelse hitlijst en de tiende in onze jaarlijst.
0
Telamon
geplaatst: 27 maart 2015, 08:45 uur
Mooie start! Had bij mij ook de nr 10 kunnen zijn als mijn zwak voor Debbie H iets minder zwak was geweest.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 09:05 uur
Of het aan mijn leeftijd van toen ligt (18) weet ik niet zeker maar dit nummer was voor mij destijds een echt feestnummer. Je kent het wel...de eerste tonen waren voldoende om luid mee te gaan brallen en je fles bier boven je hoofd te heffen. Mooi was die tijd.
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2015, 09:36 uur
hahaha, jij strooit er anders lustig op los!
okeeeee, ik zal wel even kijken...
okeeeee, ik zal wel even kijken...
0
geplaatst: 27 maart 2015, 09:38 uur
Dat zoogdier dat gedijt in een koude omgeving en daarom nooit hoeft te huilen, komt toch pas volgend jaar?
0
geplaatst: 27 maart 2015, 10:02 uur
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Love_will_tear_us_apart.jpg
Nummer 8/9: Joy Division – Love will tear us appart.
(38 punten, evenveel als de volgenden op onze lijst, ook het aantal nominaties was gelijk) 7x genoemd.
Ik heb de single (12") destijds bij het uitkomen ook nog gekocht als groot liefhebber van Unknow Pleasures.
Nummer 1 van: DjFrankie
Op Joy Division is heel divers gestemd en er zijn erg veel verschillende nummers genoemd.
Love will tear us appart is uitgebracht na de zelf gekozen dood van Ian Curtis.
De muziek is (zoals gewoonlijk) somber en de tekst is inktzwart.
Dat voor iemand het leven zo zwaar en verdrietig wordt dat hij niet meer wil leven is gewoon te triest voor woorden.
Nummer 8/9: Joy Division – Love will tear us appart.
(38 punten, evenveel als de volgenden op onze lijst, ook het aantal nominaties was gelijk) 7x genoemd.
Ik heb de single (12") destijds bij het uitkomen ook nog gekocht als groot liefhebber van Unknow Pleasures.
Nummer 1 van: DjFrankie
Op Joy Division is heel divers gestemd en er zijn erg veel verschillende nummers genoemd.
Love will tear us appart is uitgebracht na de zelf gekozen dood van Ian Curtis.
De muziek is (zoals gewoonlijk) somber en de tekst is inktzwart.
Dat voor iemand het leven zo zwaar en verdrietig wordt dat hij niet meer wil leven is gewoon te triest voor woorden.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 10:07 uur
Hmm die staat wel erg laag om eerlijk te zijn, ik had hem zelf ook niet maar goed 

0
geplaatst: 27 maart 2015, 10:21 uur
Tot mijn grote schande moet ik bekennen Geno niet te kennen. Ik was in 1980 maar 2 jaar, maar dat lijkt me geen excuus.
Met Joy Division alvast mijn eerste inzending in de top 10.
Met Joy Division alvast mijn eerste inzending in de top 10.
0
geplaatst: 27 maart 2015, 10:40 uur
Ik had inderdaad ook een hogere positie verwacht voor “Love Will Tear Us Apart".
0
geplaatst: 27 maart 2015, 10:47 uur
Die had ik eigenlijk helemaal niet verwacht, zo'n beetje alles van de twee JD studioalbums is beter dan deze "hitsingle". Niet raar dat dit het enige JD nummer is dat in de Top 2000 potten kan breken, maar voor dit topic had ik toch op wat beters gehoopt. Maar goed, wie weet wat voor moois we nog gaan krijgen van JD voor de resterende nummers 

0
Cured
geplaatst: 27 maart 2015, 11:15 uur
Ben het wel eens met Graf betreffende JD en vind persoonlijk Geno leuk, maar te 'licht' voor de Top 10, maar het volk heeft gekozen en leg me daar bij neer; ieder zijn favorieten/keuze.
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2015, 11:16 uur
jemigdepemig ik wilde een stimulerende avatar zoeken, ligt hier in Hoofddorp de electra anderhalf uur plat. als dat niet stimulerend is...
0
geplaatst: 27 maart 2015, 11:27 uur
Cured schreef:
vind persoonlijk Geno leuk, maar te 'licht' voor de Top 10
vind persoonlijk Geno leuk, maar te 'licht' voor de Top 10
Ah, dus je hoopt toch op een boel zwarte muziek in de top 10?
0
Telamon
geplaatst: 27 maart 2015, 11:28 uur
zaaf schreef:
jemigdepemig ik wilde een stimulerende avatar zoeken, ligt hier in Hoofddorp de electra anderhalf uur plat. als dat niet stimulerend is...
hier in OadA ook

0
Cured
geplaatst: 27 maart 2015, 11:29 uur
N.a.v. grafs opmerking:
Nee, wat krachtiger/peperinhoud/sterker en dan praat ik uiteraard voor mezelf
(voor dat we die discussie weer krijgen)
Nee, wat krachtiger/peperinhoud/sterker en dan praat ik uiteraard voor mezelf
(voor dat we die discussie weer krijgen)
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2015, 11:30 uur
hahaha, massaal avatars omswitchen legt vliegverkeer lam.
0
Telamon
geplaatst: 27 maart 2015, 11:55 uur
GrafGantz schreef:
Maar goed, wie weet wat voor moois we nog gaan krijgen van JD voor de resterende nummers
Maar goed, wie weet wat voor moois we nog gaan krijgen van JD voor de resterende nummers
ik denk niet één meer...
0
geplaatst: 27 maart 2015, 12:08 uur
Lijkt me ook niet nee, die opmerking was dan ook allesbehalve serieus 

0
Cured
geplaatst: 27 maart 2015, 12:11 uur
Als LWTUA nu al genoemd wordt denk ik het eigelijk ook niet, maar je weet het nooit: ik denk dat één van de de laatste 2 songs van Closer nog kans kunnen maken in principe, maar de stemmen kunnen wel eens teveel verspreid zijn over die 2 mocht dat het geval zijn.
0
Telamon
geplaatst: 27 maart 2015, 12:17 uur
ik had steeds het idee dat het bos liedje en deze op plaats 1 en 2 stonden.
al dan wel Wenen en het bos liedje zijn?
al dan wel Wenen en het bos liedje zijn?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.