MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Telamon schreef:
Decembermoorden? En je vergeet John Lennon?
Dat was ook in december

21 deelnemers, 131 liedjes en 2 liedjes die echt los staan (de nummer 2 is misschien toch nog enigzins een verrassing).
In de top 10 staan nog wel enkele verrassingen.
Er zijn wel een paar groepen die concurentie van hun eigen liedjes hebben.
Het blijft spannend.

Telamon schreef:
Decembermoorden? En je vergeet John Lennon?

Ja.... die had ik moeten noemen natuurlijk

Ik was zelf pas 2 jaar in 1980 en heb dus de impact van nieuwere genres (die sinds eind jaren '70 zijn opgekomen) als reggae, new wave of hiphop niet bewust meegemaakt. Maar omdat ik mijn eerste muzikale verkenningen vooral meekreeg via iets oudere neven en nichten, heb ik de muziek zelf wel snel kunnen ontdekken. Maar kan me voorstellen dat iets oudere mensen tegen sommige nummers helemaal anders kijken omdat het gewoon iets compleet nieuw was.

Benieuwd hoe mijn eerste top 10 (buiten de algemene van de 70's) het hier gaat doen. Ben nog niet vertrouwd met de smaken van de deelnemers hier.

Film Pegasus schreef:
Benieuwd hoe mijn eerste top 10 (buiten de algemene van de 70's) het hier gaat doen. Ben nog niet vertrouwd met de smaken van de deelnemers hier.

Hier ook een deelnemer uit 1978 met twee oudere neven. De vraag is nu dus in hoeverre onze lijstjes overeen gaan komen

We shall see.

31 deelnemers en bijn 160 liedjes.
Wat mij betreft 2 echte verrassingen in de top 10 en een stabilele no.1 en no. 2.
Mooie top 10 hoor , goed werk mannen

zaaf
ikkanniewacheeeeh

Wat duurt zo'n week lang!

Ook ingestuurd. Het meeste zal sowieso kansloos zijn, maar wie weet... Heb ook het leukste nummer uit de Sugarhill hoek in mijn top 10 opgenomen. Veel funkier worden ze niet.

Cured
Ga je ook op vrijdag al/morgen beginnen te presenteren, Rudi S ?

Tot vanavond 24.00 is het nog mogelijk om lijstjes in te leveren.
In de loop van de ochtend (vrijdag) komen de eerste (laatste) nummers uit de top 10.
4 op vrijdag, 4 op zaterdag
Op zondag de top 2.

Inmiddels zijn 30 punten nodig om in de top 10 te komen, de nummer 13 heeft 28 punten.
Ook meer dan 160 liedjes genoemd inmiddels en diverse echte verrassingen

Cured
Nice ! Ik ben erg benieuwd en ook een beetje huiverig......

Cured schreef:
Nice ! Ik ben erg benieuwd en ook een beetje huiverig......

Jij bent er mee begonnen

Cured
Ja... .....maar ik kan er ook weer mee ophouden . Het is wat over en weer pesten natuurlijk, maar qua smaak ben ik in de 80's wat 'huiverig' voor nummers die ik persoonlijk liever niet in de Top 10 zie, voor de game op zich wel uiteraard (qua spreiding/verrassing). I

In de '70's had ik niet zoveel relatieve weerzin tegen bepaalde muziek, in de 80's al meer. Enfin, maakt het ook wel smeuïg. ik mis in ieder geval 'black' music in deze jaren....

Telamon
Prince? Michael Jackson?

Change? Was (Not Was)? Funky 4+1?

Rudi S schreef:
(quote)

Jij bent er mee begonnen

Cured ik bedoel ermee dat jij met dit topic begonnen bent.

Cured
Weet ik dat je het zo bedoelde, maar effe geinen gewoon

Rudi S schreef:
Tot vanavond 24.00 is het nog mogelijk om lijstjes in te leveren.
In de loop van de ochtend (vrijdag) komen de eerste (laatste) nummers uit de top 10.
4 op vrijdag, 4 op zaterdag
Op zondag de top 2.

Nog 1 nachtje slapen Spannend.

Broem schreef:
(quote)

Nog 1 nachtje slapen Spannend.

Serieus kun jij ondanks die spanning nog slapen

Met moeite Rudi S. Met moeite. Doe je best MuMe days are coming

zaaf
tja, dat wordt dus een slaapmuts waar je u tegen zegt. gelukkig ben ik morgen vrij...

Cured schreef:
ik mis in ieder geval 'black' music in deze jaren....

Prince, Michael Jackson, De La Soul, Terence Trent D'Arby, Public Enemy, Lenny Kravitz, Anita Baker, Eric B. & Rakim, Sade , Black Uhuru, N.W.A. , Womack & Womack , Urban Dance Squad ,Tracy Chapman, Grace Jones, Defunkt.
Misschien iets vaker met de MuMe zwarte lijst meespelen

Cured
Een aantal daarvan kan ik zeker wel waarderen, maar is vooral de 2e helft 80's (Prinsje houd ik niet van, net als Stevie Wonder in de '70's; ik ben niet zo zwart-wit )) Het feit dat ik niet met de MuMe zwarte lijst meespeel is dat ik beperketer online- wil zijn vanaf april. Ik doe nu slechts 5 topics (of heb ik in mijn updates).

I'm going off-line.....

Cured schreef:
I'm going off-line.....

Are you cured!

zaaf
tjee... slecht geslapen zeg... vorige keer om deze tijd wist ik alles. nu niks.

nou ja...

Erg goed geslapen, first things first.
Rond 09.00 bij de 2e koffie komt de eerste en ik weet al welke

zaaf
als ik ook zo naar was, moet je het zeggen. dan verdien ik het.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.