MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
west schreef:
(quote)

Arme Golden Earring: easy listening? Telegraph Road is ook wat aan de pittige kant voor Sky Radio.

Sky Radio draait tegenwoordig best wel stevige popmuziek anders. Ik denk eerlijk gezegd dat Telegraph Road zelfs daar niet meer wordt gedraaid. Meer iets voor Arrow Classic Rock...

Echt waar? Ik luister toch al heel weinig radio, Sky Radio is al lang geleden. Ze draaien toch nog wel met kerstmis minstens elk uur Mariah Carey?

Naar wie moet je de Top 10 nu sturen?

Oh, dank voor de tip. Ik stuur mijn top 10 vandaag nog naar deric.

Ik ben wel benieuwd Micha.

Even een topic-mededeling, vanaf deze week ben ik weer topic-leider, dus lijstjes voor het jaar 1983 zijn welkom dmv een PM.
Al diverse scripts gelezen, maar nog geen botenbouwers gezien .
Kom maar op met die lijstjes.

GrafGantz schreef:
Oh, dank voor de tip. Ik stuur mijn top 10 vandaag nog naar deric.

De flauwe grap van de dag award gaat naar Micha!

Grapgantz had wel een punt, ik dacht namelijk ook dat de lijsten naar Deric moesten

Dat geeft niks, komt allemaal wel goed...

Maar ff serieus, 1983 gaat wel weer een hele moeilijke worden. Ik heb net mijn lijstje ingevuld en verzonden maar het was erg lastig. Het is ook erg lastig om in te schatten wat de gemiddelde MuMe-er gaat doen. Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears? Wat gaat het debuut van The Waterboys ons brengen? Gaan de 2 albums met Script er in het echt wel zo goed doen? Wat doen we met al die eendagsvliegen (Trans-X!)?

Spanning en sensatie verzekerd zou je zeggen! Maar ik vrees het ergste alweer, want was er niet zo'n vreselijk overgewaarde band die in 1983 voor het eerst een EPtje uitbracht? Tja...

Telamon
Wel of niet charmant, ik vind het iig voor de chips nog te vroeg.

Telamon
vigil schreef:
Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears?

Mad World is uit '82 dus ik verwacht daar geen versplintering.

Dat is waar en dan zeker ook nog die verboden kleurtjes

vigil schreef:
Maar ff serieus, 1983 gaat wel weer een hele moeilijke worden. Ik heb net mijn lijstje ingevuld en verzonden maar het was erg lastig. Het is ook erg lastig om in te schatten wat de gemiddelde MuMe-er gaat doen. Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears? Wat gaat het debuut van The Waterboys ons brengen? Gaan de 2 albums met Script er in het echt wel zo goed doen?

Tears for Fears was voor mij makkelijk, want de beste songs van het debuut deden al mee in 1982.
R.E.M. kwam met een geweldig debuut, maar ook RFE deed al mee in 1981.
Verder verwacht ik inderdaad wel veel versplintering bij The Chameleons.
Die andere Script zegt me niet veel

EDIT: Wat Telamon zegt, maar Pale Shelter dus ook.

Telamon schreef:
(quote)

Mad World is uit '82 dus ik verwacht daar geen versplintering.

Jij verwacht dat iedereen voor dezelfde gaat? Nou zoek dan maar dekking!

johan de witt schreef:

EDIT: maar Pale Shelter dus ook.

Is dat zo? Ik heb hem in geen enkel lijstje voorbij zien komen

Voor mij iig geen Tears for Fears.
Mogelijk wel een script, maar niet die van de kieuwenman.

vigil schreef:

Is dat zo? Ik heb hem in geen enkel lijstje voorbij zien komen

Vond ik ook vreemd. Stond bij mij op 15, maar hij werd in ieder geval voor het eerst uitgebracht in 1982, dat telt.

ow... Nou dan moet ik mijn lijstje aan gaan passen...

Maar het gaat er toch om dat een nummer niet 2 keer mag meedoen, Pale Shelter heeft niet meegedaan (want door niemand genoemd) en hij komt van een '83 album en bovendien is hij in 83 nogmaals op single uitgebracht en dat is de bekende (hit) versie. DE versie in 1982 is onopgemerkt kleinschalig uitgebracht, ik denk dat we dan een beetje gaan doorslaan. Dat zou namelijk betekenen dat bv. West end Girls ook in 1984 mee zou moeten doen.

Pale Shelter was de nummer 9 van dynamo d en de nummer 24 van Dwejkk_ (en zat misschien nog in lijstjes die hier niet zijn geplaatst, maar wel zijn ingestuurd naar zaaf).

Inderdaad is deze regel speltechnisch erg nadelig voor nummers die in een ander jaar dan het album voor het eerst op single zijn uitgebracht, of pas later een hit werden. Eerder liep bijv Roadrunner hierdoor een hoge notering mis.

Ja, dat is wat anders. Vandaar dat ook geadviseerd wordt de RYM-lijst of andere release-sites te raadplegen.
Ik heb daarom Radio Free Europe al in 1981 opgenomen, hoewel het ' voelt' als een 1983-single.
En ook met Nowhere Girl van B-Movie en Roadrunner van Modern Lovers hebben we dat gehad.
Eerste release telt, hoe kleinschalig ook.

EDIT: Wat YYY zegt dus, ik ben traag vandaag

Oh boy, na 7 lijstjes is het in de top 3 heel spannend, Britannia rules .

Nog een paar nummers waar ik over twijfel, vanavond hak ik de knoop door en gaat het lijstje buiten.

Film Pegasus schreef:
vanavond hak ik de knoop door

Zeg het maar, bij deze hint krijg ik geen liedje gevonden

is ook geen hint

Ik kan wel tippen dat er een gouden hit bij zit en de avonturen van een circusolifant in de tempel van de liefde.

Al is het bij die olifant voor mij niet duidelijk of het nu 1982 of 1983 is. Album is van 1983 en single kwam uit in 1984, alhoewel ik ook vaag ergens 1982 heb teruggevonden. Maar kan jaar van opname zijn natuurlijk...

Film Pegasus schreef:
Al is het bij die olifant voor mij niet duidelijk of het nu 1982 of 1983 is.

Maakt niet uit, het was vanochtend al op het nieuws, die olifant wordt sowieso verboden.
Internationale wetgeving - wildedierendetentuit.nl

Toy Dolls - Nellie The Elephant (Vinyl) at Discogs

1982 dus.

Had hem vorig jaar ook over het hoofd gezien (en dat gebeurt me niet vaak), al had ie waarschijnlijk niet eens mijn top-30 gehaald.

damn... stond bij mij op 10 dus ik moet toch al mijn top niet helemaal door elkaar gooien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.