Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2015, 14:01 uur
west schreef:
Arme Golden Earring: easy listening? Telegraph Road is ook wat aan de pittige kant voor Sky Radio.
(quote)
Arme Golden Earring: easy listening? Telegraph Road is ook wat aan de pittige kant voor Sky Radio.
Sky Radio draait tegenwoordig best wel stevige popmuziek anders. Ik denk eerlijk gezegd dat Telegraph Road zelfs daar niet meer wordt gedraaid. Meer iets voor Arrow Classic Rock...
0
geplaatst: 20 april 2015, 17:27 uur
Echt waar? Ik luister toch al heel weinig radio, Sky Radio is al lang geleden. Ze draaien toch nog wel met kerstmis minstens elk uur Mariah Carey? 

0
geplaatst: 20 april 2015, 17:58 uur
Oh, dank voor de tip. Ik stuur mijn top 10 vandaag nog naar deric.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:17 uur
Even een topic-mededeling, vanaf deze week ben ik weer topic-leider, dus lijstjes voor het jaar 1983 zijn welkom dmv een PM.
Al diverse scripts gelezen, maar nog geen botenbouwers gezien
.
Kom maar op met die lijstjes.
Al diverse scripts gelezen, maar nog geen botenbouwers gezien
.Kom maar op met die lijstjes.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:25 uur
GrafGantz schreef:
De flauwe grap van de dag award gaat naar Micha!
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:33 uur
Grapgantz had wel een punt, ik dacht namelijk ook dat de lijsten naar Deric moesten 

0
geplaatst: 21 april 2015, 09:37 uur
Maar ff serieus, 1983 gaat wel weer een hele moeilijke worden. Ik heb net mijn lijstje ingevuld en verzonden maar het was erg lastig. Het is ook erg lastig om in te schatten wat de gemiddelde MuMe-er gaat doen. Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears? Wat gaat het debuut van The Waterboys ons brengen? Gaan de 2 albums met Script er in het echt wel zo goed doen? Wat doen we met al die eendagsvliegen (Trans-X!)?
Spanning en sensatie verzekerd zou je zeggen! Maar ik vrees het ergste alweer, want was er niet zo'n vreselijk overgewaarde band die in 1983 voor het eerst een EPtje uitbracht? Tja...
Spanning en sensatie verzekerd zou je zeggen! Maar ik vrees het ergste alweer, want was er niet zo'n vreselijk overgewaarde band die in 1983 voor het eerst een EPtje uitbracht? Tja...
0
Telamon
geplaatst: 21 april 2015, 09:40 uur
Wel of niet charmant, ik vind het iig voor de chips nog te vroeg.
0
Telamon
geplaatst: 21 april 2015, 09:42 uur
vigil schreef:
Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears?
Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears?
Mad World is uit '82 dus ik verwacht daar geen versplintering.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:44 uur
vigil schreef:
Maar ff serieus, 1983 gaat wel weer een hele moeilijke worden. Ik heb net mijn lijstje ingevuld en verzonden maar het was erg lastig. Het is ook erg lastig om in te schatten wat de gemiddelde MuMe-er gaat doen. Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears? Wat gaat het debuut van The Waterboys ons brengen? Gaan de 2 albums met Script er in het echt wel zo goed doen?
Maar ff serieus, 1983 gaat wel weer een hele moeilijke worden. Ik heb net mijn lijstje ingevuld en verzonden maar het was erg lastig. Het is ook erg lastig om in te schatten wat de gemiddelde MuMe-er gaat doen. Krijgen we geen enorme versplintering bij Tears for Fears? Wat gaat het debuut van The Waterboys ons brengen? Gaan de 2 albums met Script er in het echt wel zo goed doen?
Tears for Fears was voor mij makkelijk, want de beste songs van het debuut deden al mee in 1982.
R.E.M. kwam met een geweldig debuut, maar ook RFE deed al mee in 1981.
Verder verwacht ik inderdaad wel veel versplintering bij The Chameleons.
Die andere Script zegt me niet veel

EDIT: Wat Telamon zegt, maar Pale Shelter dus ook.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:47 uur
Jij verwacht dat iedereen voor dezelfde gaat? Nou zoek dan maar dekking!
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:52 uur
Is dat zo? Ik heb hem in geen enkel lijstje voorbij zien komen
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:53 uur
Voor mij iig geen Tears for Fears.
Mogelijk wel een script, maar niet die van de kieuwenman.
Mogelijk wel een script, maar niet die van de kieuwenman.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:55 uur
Vond ik ook vreemd. Stond bij mij op 15, maar hij werd in ieder geval voor het eerst uitgebracht in 1982, dat telt.
0
geplaatst: 21 april 2015, 09:58 uur
ow... Nou dan moet ik mijn lijstje aan gaan passen...
Maar het gaat er toch om dat een nummer niet 2 keer mag meedoen, Pale Shelter heeft niet meegedaan (want door niemand genoemd) en hij komt van een '83 album en bovendien is hij in 83 nogmaals op single uitgebracht en dat is de bekende (hit) versie. DE versie in 1982 is onopgemerkt kleinschalig uitgebracht, ik denk dat we dan een beetje gaan doorslaan. Dat zou namelijk betekenen dat bv. West end Girls ook in 1984 mee zou moeten doen.
Maar het gaat er toch om dat een nummer niet 2 keer mag meedoen, Pale Shelter heeft niet meegedaan (want door niemand genoemd) en hij komt van een '83 album en bovendien is hij in 83 nogmaals op single uitgebracht en dat is de bekende (hit) versie. DE versie in 1982 is onopgemerkt kleinschalig uitgebracht, ik denk dat we dan een beetje gaan doorslaan. Dat zou namelijk betekenen dat bv. West end Girls ook in 1984 mee zou moeten doen.
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:03 uur
Pale Shelter was de nummer 9 van dynamo d en de nummer 24 van Dwejkk_ (en zat misschien nog in lijstjes die hier niet zijn geplaatst, maar wel zijn ingestuurd naar zaaf).
Inderdaad is deze regel speltechnisch erg nadelig voor nummers die in een ander jaar dan het album voor het eerst op single zijn uitgebracht, of pas later een hit werden. Eerder liep bijv Roadrunner hierdoor een hoge notering mis.
Inderdaad is deze regel speltechnisch erg nadelig voor nummers die in een ander jaar dan het album voor het eerst op single zijn uitgebracht, of pas later een hit werden. Eerder liep bijv Roadrunner hierdoor een hoge notering mis.
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:05 uur
Ja, dat is wat anders. Vandaar dat ook geadviseerd wordt de RYM-lijst of andere release-sites te raadplegen.
Ik heb daarom Radio Free Europe al in 1981 opgenomen, hoewel het ' voelt' als een 1983-single.
En ook met Nowhere Girl van B-Movie en Roadrunner van Modern Lovers hebben we dat gehad.
Eerste release telt, hoe kleinschalig ook.
EDIT: Wat YYY zegt dus, ik ben traag vandaag
Ik heb daarom Radio Free Europe al in 1981 opgenomen, hoewel het ' voelt' als een 1983-single.
En ook met Nowhere Girl van B-Movie en Roadrunner van Modern Lovers hebben we dat gehad.
Eerste release telt, hoe kleinschalig ook.
EDIT: Wat YYY zegt dus, ik ben traag vandaag

0
geplaatst: 21 april 2015, 10:11 uur
Oh boy, na 7 lijstjes is het in de top 3 heel spannend, Britannia rules
.
.
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:24 uur
Nog een paar nummers waar ik over twijfel, vanavond hak ik de knoop door en gaat het lijstje buiten. 

0
geplaatst: 21 april 2015, 10:32 uur
Film Pegasus schreef:
vanavond hak ik de knoop door
vanavond hak ik de knoop door
Zeg het maar, bij deze hint krijg ik geen liedje gevonden

0
geplaatst: 21 april 2015, 10:47 uur
is ook geen hintIk kan wel tippen dat er een gouden hit bij zit en de avonturen van een circusolifant in de tempel van de liefde.
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:50 uur
Al is het bij die olifant voor mij niet duidelijk of het nu 1982 of 1983 is. Album is van 1983 en single kwam uit in 1984, alhoewel ik ook vaag ergens 1982 heb teruggevonden. Maar kan jaar van opname zijn natuurlijk...
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:56 uur
Film Pegasus schreef:
Al is het bij die olifant voor mij niet duidelijk of het nu 1982 of 1983 is.
Al is het bij die olifant voor mij niet duidelijk of het nu 1982 of 1983 is.
Maakt niet uit, het was vanochtend al op het nieuws, die olifant wordt sowieso verboden.

Internationale wetgeving - wildedierendetentuit.nl
0
geplaatst: 21 april 2015, 10:57 uur
Toy Dolls - Nellie The Elephant (Vinyl) at Discogs
1982 dus.
Had hem vorig jaar ook over het hoofd gezien (en dat gebeurt me niet vaak), al had ie waarschijnlijk niet eens mijn top-30 gehaald.
1982 dus.
Had hem vorig jaar ook over het hoofd gezien (en dat gebeurt me niet vaak), al had ie waarschijnlijk niet eens mijn top-30 gehaald.
0
geplaatst: 21 april 2015, 11:00 uur
damn... stond bij mij op 10 dus ik moet toch al mijn top niet helemaal door elkaar gooien 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.