MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
vigil schreef:
ow... Nou dan moet ik mijn lijstje aan gaan passen...

Maar het gaat er toch om dat een nummer niet 2 keer mag meedoen, Pale Shelter heeft niet meegedaan (want door niemand genoemd) en hij komt van een '83 album en bovendien is hij in 83 nogmaals op single uitgebracht en dat is de bekende (hit) versie. DE versie in 1982 is onopgemerkt kleinschalig uitgebracht, ik denk dat we dan een beetje gaan doorslaan. Dat zou namelijk betekenen dat bv. West end Girls ook in 1984 mee zou moeten doen.

Bij mij viel Pale Shelter er net buiten. Hij staat ook op 23 in de singles lijst van RYM waar naar gelinkt is.

Teunnis schreef:
Toy Dolls - Nellie The Elephant (Vinyl) at Discogs

1982 dus.

Had hem vorig jaar ook over het hoofd gezien (en dat gebeurt me niet vaak), al had ie waarschijnlijk niet eens mijn top-30 gehaald.

Maar hier weer 1983: Nellie the Elephant / Dig That Groove Baby by Toy Dolls (Single, Pop Punk): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com Misschien een lijst als basis nemen (RYM of discogs)?

Wikipedia is er ook niet echt duidelijk over en heb geen telefoonnummer van die mannen.

zaaf
rym en discogs zijn zelden in tegenspraak. nu wel dus.
dan mag Rudi S de knoop doorhakken

Als ik de enige olifantenliefhebber ben, wil ik gerust een ander nummer kiezen.

Over de single release is zoveel onduidelijkheid dat wij de albumrelease "dig that groove baby 1983" maar leidend moeten maken?!

VPRO zegt 1982, NELLIE THE ELEPHANT - Toy Dolls - Muziek - NPO 3FM - Serious Radio
Toy dolls site geeft geen jaartal, laten wij 1983 (album) nemen.

Dan hou ik de hit in mijn top 10. Andere dierenliefhebbers moeten maar volgen .

johan de witt schreef:

Eerste release telt, hoe kleinschalig ook.

Dus dan missen we maar met z'n allen een nummer die vrijwel zeker in de Top 10 was beland?

Nou goed als de bedoeling is van het spel...

Dus West end Girls (want daar is geen reactie op gekomen) doet dus mee in 1984 omdat er een New Yorkse DJ (Bobby O) dit nummer als er soort dancepromo kleinschalig uit brengt. Dat het nummer in oktober 1985 pas zijn definitieve vorm krijgt en bovendien pas in 1986 op 1 komt in Amerika en Engeland (plus het album verschijnt) maakt dan niets uit?

Zo doen we het toch al jaren? Releasedata zijn makkelijk na te gaan, als we gaan moeten kijken wanneer iets een hit was wordt het veel lastiger.

Trouwens, over Nellie:

"For Christmas 1982, they released their punk rendition of "Nellie the Elephant", a classic children's song, which hit No. 1 in the UK Indie Chart"

Toy Dolls - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Hier na te zoeken

Betts, Graham (2004). Complete UK Hit Singles 1952-2004 (1st ed.). London: Collins. p. 793. ISBN 0-00-717931-6.

Ik vind ook dat we niet te ver moeten doorschieten in die 'eerste release telt'-regel. Singles die in het jaar voorafgaand aan het moederalbum zijn uitgebracht, oké. Maar vroege versies van nummers die pas later hun definitieve vorm (en succes) kregen ook over die kam scheren, dat gaat me wat te ver. Gaat de representativiteit van de lijstjes meer kwaad dan goed doen.

Telamon
vigil schreef:

Dus West end Girls (want daar is geen reactie op gekomen) doet dus mee in 1984 omdat er een New Yorkse DJ (Bobby O) dit nummer als er soort dancepromo kleinschalig uit brengt. Dat het nummer in oktober 1985 pas zijn definitieve vorm krijgt en bovendien pas in 1986 op 1 komt in Amerika en Engeland (plus het album verschijnt) maakt dan niets uit?

Eerste versie telt imo. Dus '84.

Net als Uncertain Smile, dat een net wat andere eerste versie had dan een jaar later op het album.

'86 valt sowieso af, al staat het nr pas in 2015 op nr1.

Damn, zie nu pas dat Cybotron - Cosmic Cars al uit 1982 komt. Die had wel (nipt) mijn top-10 gehaald.

Teunnis schreef:
Damn, zie nu pas dat Cybotron - Cosmic Cars al uit 1982 komt. Die had wel (nipt) mijn top-10 gehaald.

Oei, dat wist ik ook niet. Kwam er gisteren ook al achter dat ik Catch van Sun la Shan over het hoofd gezien heb in 1982. Hopelijk heb ik alles wat meer clear dit jaar

Ik heb ook een vraag.
De live versie van Slippery People van Talking Heads ( Stop Making Sense) komt uit 1984, maar is ook in studioversie eerder uit gebracht.
Ik vind de live versie echter stukken beter, en ik denk dat meerderen dat hebben.
Mag deze volgende week wel of niet mee doen?

Ik zou zeggen van niet. Simpelweg, omdat er geen duidelijke regel voor te bedenken is.

Want mag ik dan ook bv. Candle in the Wind noemen? En hoe zit het met No Sound But the Wind van Editors?

GrafGantz schreef:
(quote)

Oei, dat wist ik ook niet. Kwam er gisteren ook al achter dat ik Catch van Sun la Shan over het hoofd gezien heb in 1982.

Is er niet ergens een mooi overzicht van italo-disco hitjes en hun jaartal?

deric raven schreef:
Ik heb ook een vraag.
De live versie van Slippery People van Talking Heads ( Stop Making Sense) komt uit 1984, maar is ook in studioversie eerder uit gebracht.
Ik vind de live versie echter stukken beter, en ik denk dat meerderen dat hebben.

Wat een makkelijke vraag. Het antwoord is nee.

deric raven hieronder het openingsbericht van dit topic, ik wil hier wel aan vasthouden.
Dit speelt (speelde) natuurlijk ook al bij Led Zep, Purple, Springsteen etc.

Cured schreef:
Stuur naar mij via PM jouw song top 10 van 'studio-songs' uit het jaar waar we mee bezig zijn. Nu niet via een K.O. , ladder of anderszins maar puur per inzending zonder spelfactoren als geluk of loting.

Nomineer die nummers die zijn uitgebracht in het jaar dat aan de beurt is. Betreft het tracks die niet als single zijn uitgebracht, dan geldt het jaar van albumrelease!!

Verder : geen live-nummers , maar geen andere limieten. Kies gaarne jouw 10 favoriete nummers en doe niet één per artiest of zo en leg je geen andere limieten op (al zou je ook 5 Beatles/Stones nummers noemen: vind je die bij jouw beste 10 horen, noem ze dan gewoon !)

Waardering is simpel : nr. 1 krijgt 10 punten, nr 2 krijgt 9 enz.

N.B. Plaats ze dus NIET in dit topic, maar PM de Top 10 naar mij

Teunnis schreef:
(quote)

Is er niet ergens een mooi overzicht van italo-disco hitjes en hun jaartal?

Ben afgelopen weekend bezig geweest om alle losse nummers in m'n italo-mapje op de pc van jaartal te voorzien. Dus wat mij betreft is die lijst er nu wel

deric raven schreef:
Ik heb ook een vraag.

Lijkt me dat je die gewoon dit jaar moet nomineren (en dat je dan de live-versie mag nomineren).

GrafGantz schreef:
(quote)

Ben afgelopen weekend bezig geweest om alle losse nummers in m'n italo-mapje op de pc van jaartal te voorzien. Dus wat mij betreft is die lijst er nu wel

Nou, dan zou een pm'tje zeer gewenst zijn

herman schreef:
Zo doen we het toch al jaren? Releasedata zijn makkelijk na te gaan, als we gaan moeten kijken wanneer iets een hit was wordt het veel lastiger.

Trouwens, over Nellie:

"For Christmas 1982, they released their punk rendition of "Nellie the Elephant", a classic children's song, which hit No. 1 in the UK Indie Chart"

Toy Dolls - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Hier na te zoeken

Betts, Graham (2004). Complete UK Hit Singles 1952-2004 (1st ed.). London: Collins. p. 793. ISBN 0-00-717931-6.

Spreekt nochtans de UK Indie Charts nr 1 hits tegen: List of UK Indie Chart number-one singles of the 1980s

Dat het later pas een hit is geworden is niet relevant.

Weet ik, maar het blijft toch elkaar tegenspreken wanneer de juiste release was.

Ik haal dit van de site van de Toy Dolls zelf:

This was probably the most important time of The Toy Dolls career with the release of the collectable, self financed Toy Dolls EP. The regrettable signing to EMI Records and the single release of 'Everybody Jitterbug'. The signing to Volume Records and the release of 'Nellie The Elephant' (1982 version) and the release of the 'Dig That Groove Baby' album.

Om twijfel te vermijden laat ik het nummer wel vallen. Kans lijkt me toch klein dat die ooit de eind top 10 zou halen. Tenzij massaal Elephant-fans zich zouden aanmelden.

zaaf
volgens mij heeft de topicdude zich hierover uitgesproken. en hij heeft t laatste woord (komt vaker voor)

ik zend mijn lijst nu in en of daar een olifant of een andere GIANT deel uitmaakt van de LINE UP, zeg ik lekker niet.

Als het op hun eigen site staat vind ik 1982 wel valide.

Ik zou verder gewoon je favoriete nummers insturen zonder rekening te houden met de eind top 10.

Rudi S, wat is je finale antwoord? Olifant of geen olifant? Dan is de discussie ineens gesloten en kan ik m'n lijstje afwerken.

Rudi S schreef:
Over de single release is zoveel onduidelijkheid dat wij de albumrelease "dig that groove baby 1983" maar leidend moeten maken?!

VPRO zegt 1982, NELLIE THE ELEPHANT - Toy Dolls - Muziek - NPO 3FM - Serious Radio
Toy dolls site geeft geen jaartal, laten wij 1983 (album) nemen.

Film Pegasus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:26 uur

geplaatst: vandaag om 15:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.