MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Telamon schreef:
(quote)
Eerste versie telt imo. Dus '84. Net als Uncertain Smile, dat een net wat andere eerste versie had dan een jaar later op het album. '86 valt sowieso af, al staat het nr pas in 2015 op nr1.

Dat laatste snap ik, was ook meer aan te geven dat het album toen uitkwam.

Toch ben ik het er nog steeds niet mee eens. De 1984 versie is beduidend anders dan de uiteindelijke hitversie. Maar ja hij heet wel het zelfde. Hij is helemaal opnieuw geproduceerd door andere producer, nieuwe muziek en opnieuw ingezongen. Hij past natuurlijk ook helemaal niet bij 1984. Wellicht ook eens luisteren ipv het handregelboek er bij te pakken. Het is niet een single versie vs. een album versie zoals je zoveel zag die dagen. Regels zijn er tenslotte om gebroken te worden. Wat Pale Shelter betreft is het duidelijk, hij heeft meegedaan aangezien hij in 1 van de lijstje is opgedoken (niet 2, 23ste is natuurlijk niet meedoen...) dus ik moet en ga mijn lijstje aanpassen.

Volgens mij is ook de bedoeling om een representatieve lijst te maken en niet om het de users maar zo moeilijk mogelijk te maken.

Thx, leve de olifant.

Mijn tip is nu minder subtiel zeker?

Film Pegasus schreef:
(quote)

Thx, leve de olifant.

Mijn tip is nu minder subtiel zeker?

Ik denk dat ondertussen niemand meer weet om welk lied het gaat, misschien even op jaartal zoeken

vigil schreef:
Toch ben ik het er nog steeds niet mee eens. De 1984 versie is beduidend anders dan de uiteindelijke hitversie. Maar ja hij heet wel het zelfde. Hij is helemaal opnieuw geproduceerd door andere producer, nieuwe muziek en opnieuw ingezongen. Hij past natuurlijk ook helemaal niet bij 1984. Wellicht ook eens luisteren ipv het handregelboek er bij te pakken. Het is niet een single versie vs. een album versie zoals je zoveel zag die dagen. Regels zijn er tenslotte om gebroken te worden.

Volgens mij is ook de bedoeling om een representatieve lijst te maken en niet om het de users maar zo moeilijk mogelijk te maken.

Eens, ik ga dan ook gewoon West End Girls in m'n 1985 lijstje opnemen, al zal ie dan vast niet meetellen volgens de officiële regels. Fuck de regels en zo

In 1984 kan ik hem niet eens in m'n lijstje zetten aangezien ik heel die versie niet ken. En die is wellicht ook niet goed genoeg voor m'n top 10. Ik neem tenminste niet aan dat ik voor m'n lijstje van 1984 uit moet gaan van een versie die toen nog niet bestond? Dat zou wel heel erg raar zijn...

Precies, West End Girls kan gewoon in 1985 meedoen, tenzij mensen er in 1984 mee aan de haal gaan, maar die kans lijkt me zeer klein. Die versie is beduidend minder hoor ik net.
Mar dit is pas een discussie voor volgende week of voor over twee weken

Telamon
zaaf schreef:

ik zend mijn lijst nu in en of daar een olifant of een andere GIANT deel uitmaakt van de LINE UP, zeg ik lekker niet.

GIANT

+ 2

Ik doe gewoon de eerste release (in welke vorm dan ook) en daar bedenk ik dan zelf de leukste versie van (al was ik dat vergeten voor Donna Summer - I Feel Love). Dus West End Girls zou bij mij gewoon in 1984 aan bod komen. Maar die komt in de verste verte niet in aanmerking voor mijn top-10.

EDIT: Zo staat er nu een remix van Anamanaguchi ( ) op mijn shortlist. Net ontdekt toen ik gewoon even als een meisje pret wilde hebben. En ook mijn cyberliefde is geremixt.

Teunnis schreef:
Ik doe gewoon de eerste release (in welke vorm dan ook) en daar bedenk ik dan zelf de leukste versie van (al was ik dat vergeten voor Donna Summer - I Feel Love). Dus West End Girls zou bij mij gewoon in 1984 aan bod komen.

En zo zijn de regels volgens mij ook. Volgens mij is het een non-discussie. Ik zet trouwens mijn favoriete versie wel eens tussen haakjes (voor later).

west schreef:
(quote)

En zo zijn de regels volgens mij ook. Volgens mij is het een non-discussie. Ik zet trouwens mijn favoriete versie wel eens tussen haakjes (voor later).

Ja, maar zoals ik al eerder aangaf, dan ben ik dus niet in de mogelijkheid om een nummer als West End Girls te nomineren. Die vroege versie van 1984 ken ik niet en is ook nog eens (naar het schijnt) behoorlijk anders dan de bekende versie die dus niet genomineerd mag worden in 1985. Beetje sneu dus

west schreef:
(quote)
En zo zijn de regels volgens mij ook. Volgens mij is het een non-discussie.

Heb je de non-discussie wel gelezen?

Het gaat om een heel andere... ach laat ook maar...

GrafGantz dit heeft weinig zin, als je het niet wilt zien dat een album versie vs. een single versie/ radio edit een heel andere is als deze houdt het ook een beetje op. Dit geval komt ook erg weinig voor. Blijkbaar zijn argumenten van mensen die hem niet kennen en hem toch niet zouden opnemen belangrijker. Nou ja dan is het zo, de letters der wet!

Telamon
Teunnis schreef:
Ik doe gewoon de eerste release (in welke vorm dan ook) en daar bedenk ik dan zelf de leukste versie van

Goeie redenering!

Als ik dit had toegepast bij Uncertain Smile had ik m een paar plaatsjes hoger gezet (en nee, dat had niet uitgemaakt om dit lied te laten winnen )

Zo zou je bv ook de live versie Lola van de Kinks kunnen waarderen in 1970. Problem solved!

GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, maar zoals ik al eerder aangaf, dan ben ik dus niet in de mogelijkheid om een nummer als West End Girls te nomineren. Die vroege versie van 1984 ken ik niet en is ook nog eens (naar het schijnt) behoorlijk anders dan de bekende versie die dus niet genomineerd mag worden in 1985. Beetje sneu dus

Waarom: ik zet West End Girls er gewoon bij in 1984. Dat is toch gewoon het 1e release jaar? Ik ga uit voor mijzelf van de 12 inch versie van 1986.

Telamon
zaaf schreef:

ik zend mijn lijst nu in en of daar een olifant of een andere GIANT deel uitmaakt van de LINE UP, zeg ik lekker niet.

Nu je het over Giants hebt... die bedroefde verliefden met dat liedje dat 'voortdurend veranderd' is een mooie ontdekking gebleken voor mij.

west schreef:
(quote)

Waarom: ik zet West End Girls er gewoon bij in 1984. Dat is toch gewoon het 1e release jaar? Ik ga uit voor mijzelf van de 12 inch versie van 1986.

Zoals ik eveneens eerder al zei: dat betekent dus dat je een nummer in de lijst van 1984 hebt staan dat in dat jaar nog niet eens bestond

Als we op die manier vrij met de regels omgaan zou je dus ook kunnen toestaan dat het nummer gewoon in 1985 (niet 1986, zie: http://www.discogs.com/Pet-Shop-Boys-West-End-Girls/release/99644) meespeelt.

GrafGantz schreef:
(quote)

Als we op die manier vrij met de regels omgaan zou je dus ook kunnen toestaan dat het nummer gewoon in 1985 (niet 1986, zie: http://www.discogs.com/Pet-Shop-Boys-West-End-Girls/release/99644) meespeelt.

Nee, maar mijn favoriete versie is deze uit 1986:

Pet Shop Boys - Chicas Vagabundas (West End Girls) (Vinyl) at Discogs

En wat denken van deze beauty? Let ook op de titel van de 'b-side':
Pet Shop Boys - Chicas Del Oeste (West End Girls) (Vinyl) at Discogs

zaaf
thanks guys, zo geniet ik extra van mn pensioen.... http://www.sherv.net/cm/emo/smoke/cigar-smoker.gif

Ik stel voor om west end girls dit jaar al mee te laten doen met de versie naar keuze.

Telamon
Rudi S schreef:
Ik stel voor om west end girls dit jaar al mee te laten doen met de versie naar keuze.

en volgend jaar ook!

maar goed, papadag dus tijd om mn shortlist van 19 te kortwieken naar 10. Daarna komt Dusty aan de beurt.

Telamon schreef:
(quote)

maar goed, papadag

Sietse en Hielke voorlezen

Telamon
Moeilijk jaar. Want wat te doen met dat mooie liedje over een rood kleine paardje van de Vleesetende planten. En welke van DB? Het chinese meisje, of die over nieuwerwetse liefde?
DM, TH, 2x NO? Moeilijk, moeilijk.

Rudi S schreef:

Wat zeg je nu?

Moet uitgerekend west het nummer End Girls, wat ik niet ken, dit jaar mee laten doen? Maar ik heb mijn top 10 al ingestuurd.

west schreef:
(quote)

Wat zeg je nu?

Moet uitgerekend west het nummer End Girls, wat ik niet ken, dit jaar mee laten doen? Maar ik heb mijn top 10 al ingestuurd.

Oh ik dacht dat de bedoeling het wel duidelijk was, tja alle jaren vh decennium waren al genoemd, behalve dit jaar.

Overigens ongemeen spannend is het, na 16 lijstjes is er een verschil van 4 punten tussen de nummer 1 en 2.

Rudi S schreef:
(quote)

Oh ik dacht dat de bedoeling het wel duidelijk was, tja alle jaren vh decennium waren al genoemd, behalve dit jaar.

Ok, dan zet ik End Girls alsnog in mijn lijstje. Ook al ken ik het niet.

Rudi S schreef:

Wacht even, we spelen nu toch met 1983? En ik begreep van vigil dat de oudste versie van West End Girls uit 1984 stamt, of heb ik weer eens iets niet begrepen?

Neenee dat moet uiteraard 1984 zijn, dus volgend jaar. Maar eigenlijk hoort die in 1985 thuis. Als we hem dit jaar (1983) laten meedoen kunnen we net zo goed stoppen...

Als ie dit jaar al mee mag spelen gooi ik ook gewoon wat Radiohead-klassiekers in m'n lijstje. Moet kunnen, toch?

GrafGantz schreef:
Als ie dit jaar al mee mag spelen gooi ik ook gewoon wat Radiohead-klassiekers in m'n lijstje. Moet kunnen, toch?

Zolang ze maar van na OK Computer zijn, regels en structuur moet er zijn.
voor jouw lijstje zou het niet echt uitmaken

Ik bedoel met west end girls in 1983; er wordt nu zoveel gegoogeld met jaartallen dat het toch niet meer uitmaakt
Er is destijds niet voor niets gekozen voor een eerste release datum.
En betere versie is toch subjectief.
Envigil jij weet toch , hier is ook zo'n discussie Muziek >> Muziekgames >> New Wave/(Post)Punk song per jaar
Ik denk dat wij een modus moeten vinden dat het voor iedereen leuk blijft en ik heb geen zin in een scheidsrechter's rol

Ja maar 1983 is nooit voorbij gekomen

ja dat weet ik maar al te goed Rudi S, maar het moet of 1984 of 1985 zijn. Voor mij het liefst (en ook het meest logisch) 1985 maar als je echt de regels wil hanteren dan kom je (helaas) op 1984 uit. 1983 sowieso niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.