Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 26 april 2015, 17:50 uur
Ik vind gewoon dat je ''eén bron moet aanhouden, anders is er geen beginnen aan. Tinseltown dus in '84 volgens de originele Wiki-regel
. Qua beleving hoort die daar ook bij.
West End Girl dan in '85, maar die had ik er toch niet in
. Enfin, Rudi S. is nu de Mod hier 
. Qua beleving hoort die daar ook bij.West End Girl dan in '85, maar die had ik er toch niet in
. Enfin, Rudi S. is nu de Mod hier 
0
geplaatst: 26 april 2015, 17:55 uur
Telamon schreef:
MuMe geeft 1984 aan voor het album, in RYM staat het nummer in de lijst van '84. Geen reden om extra te moeten opletten lijkt me. (en hopelijk gaan we niet over dit nr weer zo'n discussie krijgen als bij West End Girls)
(quote)
MuMe geeft 1984 aan voor het album, in RYM staat het nummer in de lijst van '84. Geen reden om extra te moeten opletten lijkt me. (en hopelijk gaan we niet over dit nr weer zo'n discussie krijgen als bij West End Girls)
Ook wiki geeft 1984 en ook deze NPO Radio 2 - Tinseltown In The Rain - radio2.nl heeft het over 1984.
Ik hoop niet dat dit een opzoekcompetitie wordt, van mij mag hij probleemloos mee in 1984.
0
geplaatst: 26 april 2015, 18:21 uur
Ook weer opgelost...
Al heeft hij wel al in een lijstje gestaan in 83. Dat was voor Pale shelter juist de reden om hem er uit te halen voor 83... Want hij had al meegedaan.
Al heeft hij wel al in een lijstje gestaan in 83. Dat was voor Pale shelter juist de reden om hem er uit te halen voor 83... Want hij had al meegedaan.
0
geplaatst: 26 april 2015, 18:27 uur
Maar goed 84 dus, het jaar van de titel tracks tenminste dat zei Frankie...
Ook de grote vis heeft een titelnummer waarvan ik het nodige verwacht
Ook de grote vis heeft een titelnummer waarvan ik het nodige verwacht
0
geplaatst: 26 april 2015, 18:44 uur
Blue Nile, The - A Walk Across The Rooftops at Discogs
Maar, Rudi is de baas dus als ie mee mag doen mag ie mee doen.
(Lijkt wel een Cruijffiaanse uitspraak
)
Maar, Rudi is de baas dus als ie mee mag doen mag ie mee doen.
(Lijkt wel een Cruijffiaanse uitspraak
)
0
geplaatst: 26 april 2015, 20:08 uur
Tja daar staat toch luid en duidelijk 1983... Ik vind het overigens een prima nummer maar laten we dan toch wel gewoon 1 lijn trekken...
0
geplaatst: 26 april 2015, 20:26 uur
Ik snap dit soort discussies eerlijk gezegd nooit zo goed hier. Het is toch de bedoeling om je persoonlijke top 10 van een bepaald jaar in te leveren. Het heeft toch ook zijn charme om bepaalde nummers volledig over het hoofd te zien of per ongeluk verkeerd in te schatten qua jaartal. Helaas lijkt het hier vaak meer op pokeren met de kaarten open of tafel. Wel jammer, vind ik.
0
geplaatst: 26 april 2015, 20:29 uur
vigil schreef:
Tja daar staat toch luid en duidelijk 1983... Ik vind het overigens een prima nummer maar laten we dan toch wel gewoon 1 lijn trekken...
Oor heeft hem ook op 1984 staan, dat zijn nu al een stuk of 6 bronnen, dit kun je users toch niet kwalijk nemen omdat er ook nog een bron (of misschien meer) zegt dat het 1983 is.
Op die manier moet je als een Sherlock holmes de bronnen nagaan.
http://www.muzieklijstjes.nl/1984.htm
0
geplaatst: 26 april 2015, 21:04 uur
Top 10 van 1983
01. China Crisis - Working With Fire & Steel
02. New Order -Blue Monday**
03. The Smiths - This Charming Man**
04. Icicle Works - Birds Fly (Whisper to a Scream)
05. T.C. Matic - Putain Putain
06. Simple Minds - Waterfront
07. The Alarm - 68 Guns
08. Rolling Stones - Too Much Blood
09. Eurythmics - Love Is a Stranger
10. Big Country - In a Big Country
Net niet in de Top 10: The The - Uncertain Smile, U2 - New Years Day**, The Smiths - Hand In Glove, Yazoo - Nobody's Diary, T.C. Matic - If You Wanna Dance Dance, If You Don't Don't
01. China Crisis - Working With Fire & Steel
02. New Order -Blue Monday**
03. The Smiths - This Charming Man**
04. Icicle Works - Birds Fly (Whisper to a Scream)
05. T.C. Matic - Putain Putain
06. Simple Minds - Waterfront
07. The Alarm - 68 Guns
08. Rolling Stones - Too Much Blood
09. Eurythmics - Love Is a Stranger
10. Big Country - In a Big Country
Net niet in de Top 10: The The - Uncertain Smile, U2 - New Years Day**, The Smiths - Hand In Glove, Yazoo - Nobody's Diary, T.C. Matic - If You Wanna Dance Dance, If You Don't Don't
0
geplaatst: 26 april 2015, 22:31 uur
Hier mijn 1983 lijst. Het was niet zo moeilijk deze keer. Interessant voor mij is de opkomst van de thrash en speed metal. Je kan dat zien bij Accept, Slayer, Exciter en Metallica.
Ook laten de Amerikaanse bands Queensryche en Savatage voor de eerste keer van zich horen terwijl Thin Lizzy haar laatste studio album opneemt. Een nieuwe generatie dient zich aan, de oude neemt afscheid.
Mijn nummer tien kwam nog in de lijst terecht. Het enige nummer dat de lijst haalde maar ik had ook niet anders verwacht.
01 - Queensryche - Queen Of The Reich
02 - Savatage - Sirens
03 - Slayer - The Antichrist
04 - Raven - Inquisitor
05 - Exciter - Cry Of The Banshee
06 - Accept - Fast As A Shark
07 - Loudness - In The Mirror
08 - Metallica - The Four Horseman
09 - Mercyful Fate - Evil
10 - U2 - New Years Day
11 - Anvil - Motormount
12 - Thin Lizzy - Cold Sweat
13 - Savage - Let It Loose
14 - Saxon - Power And The Glory
15 - Iron Maiden - Revelations
Ook laten de Amerikaanse bands Queensryche en Savatage voor de eerste keer van zich horen terwijl Thin Lizzy haar laatste studio album opneemt. Een nieuwe generatie dient zich aan, de oude neemt afscheid.
Mijn nummer tien kwam nog in de lijst terecht. Het enige nummer dat de lijst haalde maar ik had ook niet anders verwacht.
01 - Queensryche - Queen Of The Reich
02 - Savatage - Sirens
03 - Slayer - The Antichrist
04 - Raven - Inquisitor
05 - Exciter - Cry Of The Banshee
06 - Accept - Fast As A Shark
07 - Loudness - In The Mirror
08 - Metallica - The Four Horseman
09 - Mercyful Fate - Evil
10 - U2 - New Years Day
11 - Anvil - Motormount
12 - Thin Lizzy - Cold Sweat
13 - Savage - Let It Loose
14 - Saxon - Power And The Glory
15 - Iron Maiden - Revelations
0
Telamon
geplaatst: 26 april 2015, 22:44 uur
De meeste namen zullen waarschijnlijk hier nooit terug te vinden zijn in een top10, en voor Metallica is het nog een jaar of acht te vroeg 
ps dat Anvil, is dat die band waar een geweldige docu over is gemaakt? Rockband dat net niet doorbrak in die periode en voor een paar honderd dollar per avond moest spelen?

ps dat Anvil, is dat die band waar een geweldige docu over is gemaakt? Rockband dat net niet doorbrak in die periode en voor een paar honderd dollar per avond moest spelen?
0
geplaatst: 26 april 2015, 22:58 uur
Dank Rudi S!
1.Charlie – Spacer Woman
2.Severed Heads – Dead Eyes Opened
3.Hashim – Al-Naafiysh (The Soul)
4.B.W.H. – Stop
5.Lisa – Rocket To Your Heart
6.Freur – Doot-Doot
7.John Holt – Police In Helicopter
8.Shriekback – Lined Up
9.New Order – Blue Monday
10.Casco – Cybernetic Love
1.Charlie – Spacer Woman
2.Severed Heads – Dead Eyes Opened
3.Hashim – Al-Naafiysh (The Soul)
4.B.W.H. – Stop
5.Lisa – Rocket To Your Heart
6.Freur – Doot-Doot
7.John Holt – Police In Helicopter
8.Shriekback – Lined Up
9.New Order – Blue Monday
10.Casco – Cybernetic Love
0
geplaatst: 26 april 2015, 23:15 uur
0
geplaatst: 27 april 2015, 00:37 uur
Rudi S schreef:
Oor heeft hem ook op 1984 staan, dat zijn nu al een stuk of 6 bronnen, dit kun je users toch niet kwalijk nemen omdat er ook nog een bron (of misschien meer) zegt dat het 1983 is.
(quote)
Nou bij West end Girls is dat klaarblijkelijk veel duidelijker
Iedereen heeft het over 1985 behalve een onbekende New Yorkse DJ die het als promo dance single (dus voledig andere versie) heeft uitgebracht. Het is notabene omdat ik er zelf per ongeluk over begonnen ben want anders had deze (zoals het hoort) gewoon bij 1985 gestaan. Pale Shelter werd afgekeurd omdat deze al bij 1 iemand in 1982 had meegedaan. Nou dan heb ik nieuws dat is dus bij Tinseltown ook zo.
Ik vind het een rare gang van zaken in ieder geval... Nou vind ik ook dat we voor de meest logische optie moeten gaan maar dan a.u.b. wel altijd en niet op willekeur.
Maar goed ik zal wel weer lastig zijn...
0
geplaatst: 27 april 2015, 00:45 uur
vigil schreef:
Iedereen heeft het over 1985 behalve een onbekende New Yorkse DJ die het als promo dance single (dus voledig andere versie) heeft uitgebracht.
Iedereen heeft het over 1985 behalve een onbekende New Yorkse DJ die het als promo dance single (dus voledig andere versie) heeft uitgebracht.
Onbekende New Yorkse DJ? Je bedoelt toch niet Bobby Orlando?
0
geplaatst: 27 april 2015, 00:59 uur
Yep Bobby "O" een van de ontdekkers van de Hi-NRG, soms moet je een beetje charcheren om je punt duidelijk te maken. Al is het qua naam buiten de "kenners" niet heel bekend.
Wel een beetje fout
Deze is wel lekker
Wel een beetje fout
Deze is wel lekker
0
geplaatst: 27 april 2015, 08:32 uur
http://emiliaromagna.agenziaentrate.it/sites/emiliaromagna/files/public/images/attenzione_punto_esclamativo.jpg
Om het speuren naar release datums te verlichten, zou ik het volgende wel introduceren:
1. Onze eigen site is leidend wat betreft de releasedatum (zat ik gisteren al aan te denken, maar vond dit vandaag ook in mijn PM bus.
2. Singles staan niet op MuMe, daar gebruiken wij Rate Your Music (RYM) voor, veel users speuren daar toch al.
3. single of albumtrack, daar telt de eerste release zoals aangegeven op MuMe/RYM.
4.Exoten , wiki (eng. boven nl, voor nederlandse nummers telt wiki.nl) en daarna wordt het speurwerk.
Dit betekend dat Tinseltown 1984 wordt (single volgens RYM, ook album track 1984 volgens MuMe).
West end girls staat op RYM op 84 en 85, dus eerste release telt.
Om het speuren naar release datums te verlichten, zou ik het volgende wel introduceren:
1. Onze eigen site is leidend wat betreft de releasedatum (zat ik gisteren al aan te denken, maar vond dit vandaag ook in mijn PM bus.
2. Singles staan niet op MuMe, daar gebruiken wij Rate Your Music (RYM) voor, veel users speuren daar toch al.
3. single of albumtrack, daar telt de eerste release zoals aangegeven op MuMe/RYM.
4.Exoten , wiki (eng. boven nl, voor nederlandse nummers telt wiki.nl) en daarna wordt het speurwerk.
Dit betekend dat Tinseltown 1984 wordt (single volgens RYM, ook album track 1984 volgens MuMe).
West end girls staat op RYM op 84 en 85, dus eerste release telt.
0
geplaatst: 27 april 2015, 09:47 uur
Telamon schreef:
De meeste namen zullen waarschijnlijk hier nooit terug te vinden zijn in een top10, en voor Metallica is het nog een jaar of acht te vroeg
Dat de meeste nummers nooit terug te vinden zouden zijn in de eind top tien is voor mij niet van belang. Ik noem gewoon mijn favoriete nummers van het jaar dat aan de beurt is. Het is voor mij geen populariteits wedstrijd. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van dit topic. Maar misschien vergis ik me wel.
En dat het een jaar of acht te vroeg zou zijn voor Metallica is natuurlijk jouw persoonlijke mening.
Zelf vind ik de eerste drie albums het best en dat is dan weer mijn persoonlijke mening.

0
geplaatst: 27 april 2015, 10:28 uur
Na 8 lijstjes hebben wij 2 koplopers met 31 punten, gevolgd door een aanhouder met 27 punten 

0
geplaatst: 27 april 2015, 13:02 uur
Rudi S schreef:
...
...
Goede actie Rudi. Ik zou alleen willen voorstellen om onder 4. Discogs als slot op de deur te gebruiken. Dat werd logischerwijs volgens mij tot nu toe ook veel gebruikt:
Blue Nile, The - Tinseltown In The Rain at Discogs
0
geplaatst: 27 april 2015, 14:04 uur
Nog even mijn top 10 
1. U2 - New Year's Day
2. Tears For Fears - Mad World
3. U2 - Sunday Bloody Sunday
4. Genesis - Mama
5. Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
6. Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
7. Iron Maiden - The Trooper
8. The The - This Is The Day
9. ZZ Top - Gimme All Your Lovin'
10. Dio - Holy Diver

1. U2 - New Year's Day
2. Tears For Fears - Mad World
3. U2 - Sunday Bloody Sunday
4. Genesis - Mama
5. Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
6. Stevie Ray Vaughan - Texas Flood
7. Iron Maiden - The Trooper
8. The The - This Is The Day
9. ZZ Top - Gimme All Your Lovin'
10. Dio - Holy Diver
0
geplaatst: 27 april 2015, 14:07 uur
Niemand die bekend is met dit album Scraping Foetus Off The Wheel - "Hole" (1984)
Echt geweldig.
Er staat inmiddels na 11 lijstjes al een mooie top, maar ja de Italianen moeten nog komen
Echt geweldig.
Er staat inmiddels na 11 lijstjes al een mooie top, maar ja de Italianen moeten nog komen

0
geplaatst: 27 april 2015, 16:30 uur
1984 is inderdaad een veel en veel beter muziekjaar, met nog meer variatie. Mijn favoriet komt uit een sexy stad en is zelfs een b-side van een 12" van mijn favoriete artiest.
0
geplaatst: 27 april 2015, 16:32 uur
Rudi S schreef:
Je doelt op Paolo Conte? Wereldalbum: Paolo Conte - Paolo Conte (1984)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.