MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Voor mij toch een iets minder jaar in de breedte met 28 nummers in mijn nominatielijstje (een paar jaar terug waren dat er nog 40). En daar zitten er dan ook nog een paar tussen van een beginnend bandje uit Manchester.

Wat het Italiaanse gehalte betreft is de hamvraag vooral of ik ga kiezen voor Laura of Raffaele. Of wellicht allebei. Verder is er nog een Italiaans klinkende productie van een paar Amerikaanse dames, die niet helemaal hulpeloos waren, want dat kregen ze van een obscure New Yorkse DJ.

Laura: meen je dat? Vond ik toe heel goed, nu 'gewoon' goed.

herman schreef:
, want dat kregen ze van een obscure New Yorkse DJ.

point taken

Ik probeer alleen maar een beetje duidelijkheid te krijgen, gelukkig heeft Rudi dit gegeven.

vigil schreef:
(quote)

point taken

Ik probeer alleen maar een beetje duidelijkheid te krijgen, gelukkig heeft Rudi dit gegeven.

Hmm, zo was het niet bedoeld. Gewoon een hint naar het nummer, meer niet.

En west, yep, vind dat een fantastisch nummer. Paar jaar geleden pas ontdekt en helemaal grijsgedraaid.

Ken je de 12" versie herman? Die is nog beter, maar ja, dat is meestal zo met italo. Volgens mij heb ik 'm hier nog ergens liggen. Ik zet 'm zo eens op!

Yep, die ken ik. Hoe langer hoe beter inderdaad met dat soort nummers

Hebben we het nu over Self Control of heb ik het mis

Ik wel in ieder geval.

Yup.

Ah, dan ga ik voor Raf

Maar ik denk niet goed genoeg voor een Top 10 notering vrees ik.

Matchfixing

Nog maar even ivm inzendingen die ik al voor 1985 heb ontvangen van vakantiegangers.
How soon is now is van 1984, .
Dit lied is er later bijgezet op Meat is murder (1985), ik heb hem op mijn direct gekochte Meat is murder niet staan.
Overigens staat how soon ook op die verzamelaar uit 1984
The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
Er zijn er overigens ook best veel die het wel weten

Aanpassing opgestuurd.

Na 13 lijstjes is het verschil tussen de nummer 5 en de nummer 1 maar 8 punten
Razend spannend.

En 5 nummers van The Smiths of zit er toch wat variatie in?

Oh, ik dacht juist aan 5 nummers van Prince of van Metallica.

Naar wie moeten we onze Smiths top 10 ook alweer sturen?

herman schreef:
Naar wie moeten we onze Smiths top 10 ook alweer sturen?

ppffff echt te moeilijk voor woorden. Ik heb er nu eindelijk nog 20 over. Nu nog even in goede volgorde zetten

Zo ingezonden...

ik heb gewoon 2 orkesten in mijn top 10

En hier wat muzikale gebeurtenissen uit 1984.

* Doe Maar stopt er mee. Bakvisjes rouwen en de Nederlandstalige popmuziek lijkt hierdoor gelijk aan populariteit in te leveren. Niet voor lang trouwens.

* Music Box, een muziekzender uit de UK, is 24 uur per dag te bekijken en is behoorlijk veelzijdig.
Ook de alternatieve popmuziek krijgt ruimte.
De zender is een paar jaar in de lucht.

* Prince breekt nu echt definitief door met Purple Rain. De bijhorende film is een kaskraker en zowat elke song van de plaat wordt een hit.
Prince blijkt door de jaren die gaan komen een briliante geest maar evengoed onberekenbaar. En zo hoort het ook.

* Bruce Springsteen de noeste rocker uit New Jersey, brengt Born In The U.S.A uit en wordt een daverend succes. The Boss laat zich overhalen door pianist Roy Bittan om met synths te gaan werken. Toch wordt de plaat pas in "85" echt op waarde geschat. Hits, hits en nog eens......juist.

*Een jaar met van alles en nog wat qua stijlen.
Aan de ene kant zijn er typische New Romantics als Duran Duran en Spandau Ballet, die mode, uiterlijk en natuurlijk het scoren van hits als een alledaags gebeuren beschouwen.
We hadden Wham, maar ook talentjes als Nick Kersaw en Howard Jones......uiteindelijk twee gevalletjes van net niet.
Serieuzer namen we natuurlijk al steeds meer gevestigde namen als The Smiths, U2 en Simple Minds, die evengoed behoorlijk scoorden.
En er waren talloze nieuwe bandjes........Lloyd Cole & The Commotions als 1 van de leukste.

* Opvallend initatief van Bob Geldof eind 1984.
Bob ziet schrijnende beelden op tv van Afrika en besluit een kerstsingle op te nemen met als doel geld in te zamelen. Elke britse act die er op dat moment toe doet, komt langs en Do They Know It's Christmas breekt alle records. Hoezo mooie kerstgedachte. Dit gebeuren kreeg nog een staartje, maar da's weer een ander verhaal.

Naar het rijk der hemelen gegaan:

Alexis Korner: Bluespioneer en misschien wel de ontdekker van The Stones.

Frans Halsema: Werd slechts 42 jaar. Cabaretier maar vooral zijn prachtige stem en liedjes zijn blijvend in herinnering.

Marvin Gaye: Deze legend wordt doodgeschoten door zijn vader. Nog altijd 1 van de meest tragische momenten uit de geschiedenis van de popmuziek.

Benieuwd naar de Top 10.

Leuke tijd leek me dat, al bij al. Toch spijtig dat ik het heb moeten missen

Misschien vinden ze ooit nog een tijdmachine uit Arthur.

Mooi bikkel2 leuke bijdrage aan het topic weer

Graag gedaan ! Leuk om te doen.

Het was net of ik even terug was.

west schreef:

Is ook een beetje de bedoeling.

Telamon
bikkel2 schreef:
Graag gedaan ! Leuk om te doen.

Dat Bruce pas in 85 succes kreeg, kan dat te maken hebben met USA for Africa? Kan me nog herinneren dat ik toen direct onder de indruk was na het zien van de clip We Are The World.

west schreef:

Ah, eindelijk een voordeel van stokoud zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.