Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 19:42 uur
Oh, zo bedoel je het
....kijk sowieso naar de albumlijst van dat jaar.
....kijk sowieso naar de albumlijst van dat jaar.
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 20:00 uur
5. Bridge Over Troubled Water - Simon & Garfunkel
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0d/Bridge_Over_Troubled_Water_single.jpg
Punten : 36
Nom. : 6x
Nr. 1 van : Simon77
Het openingsnummer van het gelijknamige album van S&G op nummer 5. De ballad/song bevat gospelinvloeden en kenmerkt zich qua productie in de loop van de song door The Wall of Sound. Het was de laatste song van het album dat ze opnamen, maar het eerste die volledig afgerond was. De piano is prominent op de voorgrond en het was de grootste hit van het duo. Inhoudelijk gaat het over de 'sterke' kracht/steun van iemand krijgen in voor een ander moeilijke tijden.
Een gelijkwaardige, duidelijke opkomst richting en in de top 10 en zit daar mooi in het midden ongeveer.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0d/Bridge_Over_Troubled_Water_single.jpg
Punten : 36
Nom. : 6x
Nr. 1 van : Simon77
Het openingsnummer van het gelijknamige album van S&G op nummer 5. De ballad/song bevat gospelinvloeden en kenmerkt zich qua productie in de loop van de song door The Wall of Sound. Het was de laatste song van het album dat ze opnamen, maar het eerste die volledig afgerond was. De piano is prominent op de voorgrond en het was de grootste hit van het duo. Inhoudelijk gaat het over de 'sterke' kracht/steun van iemand krijgen in voor een ander moeilijke tijden.
Een gelijkwaardige, duidelijke opkomst richting en in de top 10 en zit daar mooi in het midden ongeveer.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 20:18 uur
0
geplaatst: 10 januari 2015, 20:23 uur
Pfff.. wat een saaie nummers tot nu toe... Alleen Nick Drake is leuk.
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 20:28 uur
Het volk heeft gekozen en denkt daar in de meerderheid toch anders over, Teunnis
Saai is bovendien een persoonlijke beleving.
Saai is bovendien een persoonlijke beleving.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 20:33 uur
Om dat ik 'm vergeten was, maar dat stond ook al in het volgende bericht.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 21:11 uur
Teunnis schreef:
Ik had The Boxer in mijn top 10: veel minder saai dan Bridge Over....

0
geplaatst: 11 januari 2015, 01:41 uur
Ik had Poor Boy van Nick Drake in mijn top 10. Maar het had ook net zo goed Hazey Jane of At the Chime of a City Clock kunnen zijn. Al die liedjes zijn vrijwel even mooi.
Simon & Garfunkel is niet echt mijn ding. Was leuk als kampvuurliedje bij de scouts toen ik 13/14 was maar heb er verder nooit iets mee gehad.
Simon & Garfunkel is niet echt mijn ding. Was leuk als kampvuurliedje bij de scouts toen ik 13/14 was maar heb er verder nooit iets mee gehad.
0
Cured
geplaatst: 11 januari 2015, 06:38 uur
4. Southern Man - Neil Young

Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : GrafGantz
Direct al meedoend om de eerste 3 plaatsen , maar moest aan het eind terrein prijs geven omdat de andere twee maar door gingen met forse punten te pakken en zag zijn achtervolger ook nog net voorbij streven.
Tekstueel gaat deze song over het racisme tegen de donkere bevolking in de zuidelijke staten van de VS. Young beschrijft het verhaal van een blanke persoon (als metafoor voor de hele bevolking daar) en hoe die zijn slaven op denigrerende wijze behandelt. ook wordt de 'zuidelijken' gevraagd ook ineens in te zien wat de donkere bevolking voor hun 'rijkdom' betekent hebben.
Muzikaal zit het nummer meer in de folk-rock hoek en kent een lange instrumentaal middenstuk waarin het tempo wordt verhoogd om daarna weer terug te gaan naar de couplet'snelheid' en vervolgens naar de fade -out toe weer versnelt met het voor Young zo kenmerkende 'one -note hit' gitaarspel.

Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : GrafGantz
Direct al meedoend om de eerste 3 plaatsen , maar moest aan het eind terrein prijs geven omdat de andere twee maar door gingen met forse punten te pakken en zag zijn achtervolger ook nog net voorbij streven.
Tekstueel gaat deze song over het racisme tegen de donkere bevolking in de zuidelijke staten van de VS. Young beschrijft het verhaal van een blanke persoon (als metafoor voor de hele bevolking daar) en hoe die zijn slaven op denigrerende wijze behandelt. ook wordt de 'zuidelijken' gevraagd ook ineens in te zien wat de donkere bevolking voor hun 'rijkdom' betekent hebben.
Muzikaal zit het nummer meer in de folk-rock hoek en kent een lange instrumentaal middenstuk waarin het tempo wordt verhoogd om daarna weer terug te gaan naar de couplet'snelheid' en vervolgens naar de fade -out toe weer versnelt met het voor Young zo kenmerkende 'one -note hit' gitaarspel.
0
zaaf
geplaatst: 11 januari 2015, 06:40 uur
goedemorgen Cured! mooie nr 4 had je voor ons in petto.
0
geplaatst: 11 januari 2015, 06:43 uur
Donny zien we niet meer en voor Curtis begint het ook heel lastig te worden........
0
Cured
geplaatst: 11 januari 2015, 06:47 uur
Goeiemorgen zaaf ...
.... van Thelion weet ik het, maar jij bent ook vroeg op !
De Top 3 verspreid in de loop van de dag....
.... van Thelion weet ik het, maar jij bent ook vroeg op !De Top 3 verspreid in de loop van de dag....
0
Cured
geplaatst: 11 januari 2015, 10:49 uur
3. Paranoid - Black Sabbath

Punten : 51
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Lukas
Paranoid is wel het bekendste nummer van Black Sabbath en één van de meest invloedrijke en pakkende/catchy Metal nummers 'ever'. Aanvankelijk werd het door de band gezien als een 'wegwerpnummer/filler' die op het laatst nog geschreven werd, maar het kreeg een enorme impact. Elke beginnende Metal gitarist 'begint' met deze wereldberoemde openingriff van dit nummer. Inhoudelijk gaat het over iemand die 'mentally deranged' ; de persoon kan 'het' niet vinden, heeft enorme mentale onrust en komt er ook niet meer 'uit'.....
De song werd dus door één op de 3 users genoemd, maar had wel te weinig hoge scores om het de bovenste 2 echt moeilijk te maken en die het tot de laatste snik het uit moesten 'vechten' ...
Hieronder de tekst in de video.....

Punten : 51
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Lukas
Paranoid is wel het bekendste nummer van Black Sabbath en één van de meest invloedrijke en pakkende/catchy Metal nummers 'ever'. Aanvankelijk werd het door de band gezien als een 'wegwerpnummer/filler' die op het laatst nog geschreven werd, maar het kreeg een enorme impact. Elke beginnende Metal gitarist 'begint' met deze wereldberoemde openingriff van dit nummer. Inhoudelijk gaat het over iemand die 'mentally deranged' ; de persoon kan 'het' niet vinden, heeft enorme mentale onrust en komt er ook niet meer 'uit'.....
De song werd dus door één op de 3 users genoemd, maar had wel te weinig hoge scores om het de bovenste 2 echt moeilijk te maken en die het tot de laatste snik het uit moesten 'vechten' ...
Hieronder de tekst in de video.....
0
geplaatst: 11 januari 2015, 11:08 uur
Ik had toch liever een ander nummer van Black Sabbath gezien, maarja kan hier ook wel mee leven. Laatste twee schat ik op Deep Purple en The Beatles. Zou leuk zijn als Neil nog een keer voorbij kwam.
0
geplaatst: 11 januari 2015, 11:12 uur
thelion schreef:
Donny zien we niet meer en voor Curtis begint het ook heel lastig te worden........
Ik sluit me bij Herman aan, Curtis is gewoon #1.
0
geplaatst: 11 januari 2015, 11:13 uur
HugovdBos schreef:
Laatste twee schat ik op Deep Purple en The Beatles. Zou leuk zijn als Neil nog een keer voorbij kwam.
Laatste twee schat ik op Deep Purple en The Beatles. Zou leuk zijn als Neil nog een keer voorbij kwam.
Oh jee, toch niet Let It Be?

0
geplaatst: 11 januari 2015, 11:28 uur
Dan moet hij minimaal 43 punten hebben denk dat er 6 users zijn die hem in zijn / haar top 5 heeft staan dus laat ik een gemiddelde van 7 punten nemen (plaats 4) is nog maar 42 punten.
Daarbij komt dat ik zeker nog Deep Purple verwacht....... Het is niet onmogelijk, aan de andere kant om buiten de Top 10 te vallen heeft hij zo-wie-zo te veel punten.
Ben toch wel benieuwd naar de individuele lijstjes.......
0
geplaatst: 11 januari 2015, 11:42 uur
thelion schreef:
Dan moet hij minimaal 43 punten hebben denk dat er 6 users zijn die hem in zijn / haar top 5 heeft staan
(quote)
Dan moet hij minimaal 43 punten hebben denk dat er 6 users zijn die hem in zijn / haar top 5 heeft staan
Ik gok op meer dan 6 users.
/edit: jij, ik, Herman, zaaf, west, rudi (?), teunnis en ongetwijfeld nog mensen die een lijstje ingediend hebben die hier niet meediscussiëren.
0
Cured
geplaatst: 11 januari 2015, 12:14 uur
GrafGantz schreef:
Niet om het een of ander, maar dit is dus mijn nummer 1.
Natuurlijk.....het zal het tijdstip zijn.. Niet om het een of ander, maar dit is dus mijn nummer 1.
....je wordt natuurlijk vermeld.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.