Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 05:40 uur
8. Roadhouse Blues - The Doors

Punten : 27
Nom. : 4x
Nr. 1 van : west
The Doors na 3 jaar afwezigheid terug in de Top 10 . Het openingsnummer van het album Morrison Hotel had wat minder nominaties , maar wel hogere en zelfs een Nr. 1 notering dus. Kwam in het laatst met een hoge notering ook net de Top 10 binnen (zie het onderlinge puntenverschil).
Muzikaal een lekker lopende, stuwende boogie/(blues)rock song. De zou song zou refereren aan het wakker worden na een door drugs beïnvloede 'slaap' van drie weken van Jim Morrison.... woke up this morning and got myself a beard...
...Keep your eyes on the road...... your hand upon the wheel....

Punten : 27
Nom. : 4x
Nr. 1 van : west
The Doors na 3 jaar afwezigheid terug in de Top 10 . Het openingsnummer van het album Morrison Hotel had wat minder nominaties , maar wel hogere en zelfs een Nr. 1 notering dus. Kwam in het laatst met een hoge notering ook net de Top 10 binnen (zie het onderlinge puntenverschil).
Muzikaal een lekker lopende, stuwende boogie/(blues)rock song. De zou song zou refereren aan het wakker worden na een door drugs beïnvloede 'slaap' van drie weken van Jim Morrison.... woke up this morning and got myself a beard...
...Keep your eyes on the road...... your hand upon the wheel....
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 05:57 uur
7. Who'll Stop The Rain - CCR
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5f/Travelin%27_band_who%27ll_stop_the_rain45.jpg
Punten : 30
Nom. : 6x
Nr. 1 van : -
Deze prachtige song was één van de drie singles van het album Cosmo's Factory met dubbele A-kant. Het nummer kende een gestage opmars en wist zich uiteindelijk op de 7e plek te nestelen.
Inhoudelijke is het een universele, wat deprimerende song over hoe je in tijden van 'somberheid'/terugslag je er zelf wat aan moet doen om uit de malaise te komen en niet vluchten in andere dingen. Muzikaal heeft het wat een folk-rock inslag met de akoustische gitaar voorop. De fade-out van het nummer lijkt de aanhoudende 'regen'/tegenslag te bekrachtigen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5f/Travelin%27_band_who%27ll_stop_the_rain45.jpg
Punten : 30
Nom. : 6x
Nr. 1 van : -
Deze prachtige song was één van de drie singles van het album Cosmo's Factory met dubbele A-kant. Het nummer kende een gestage opmars en wist zich uiteindelijk op de 7e plek te nestelen.
Inhoudelijke is het een universele, wat deprimerende song over hoe je in tijden van 'somberheid'/terugslag je er zelf wat aan moet doen om uit de malaise te komen en niet vluchten in andere dingen. Muzikaal heeft het wat een folk-rock inslag met de akoustische gitaar voorop. De fade-out van het nummer lijkt de aanhoudende 'regen'/tegenslag te bekrachtigen.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 08:16 uur
0
geplaatst: 10 januari 2015, 08:28 uur
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 08:28 uur
.....Overigens wegens andere bezigheden pas in de loop van de middag/avond weer een nummer of 2....
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:11 uur
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:14 uur
Ik had Donny op 2 staan, waanzinnig mooi nummer. Wie weet...
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:20 uur
Ikke op 3 dus Donny heeft zeker 17 punten moeten er dus nog minimaal 14 bijkomen........
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:23 uur
thelion schreef:
Da's de eenige die ik een kans geef i.d.d. Maar betwijfel of hij het heeft gehaald tussen al dat rock geweld.
(quote)
Da's de eenige die ik een kans geef i.d.d. Maar betwijfel of hij het heeft gehaald tussen al dat rock geweld.
Geloof mij, Curtis gaat het absoluut halen. Ik gok zelfs top 5.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 09:25 uur
thelion schreef:
Ikke op 3 dus Donny heeft zeker 17 punten moeten er dus nog minimaal 14 bijkomen........
(quote)
maar ik heb een andere van Donny

Maar goed, move on up, Curtis komt er aan

0
geplaatst: 10 januari 2015, 10:03 uur
Die is ook mooi (Voices Inside?), maar The Ghetto is voor mij een klassieker, zo goed! Ik check even op spotify: bijna 1,5 miljoen keer afgespeeld. Fijn voor al die mensen.

0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:40 uur
Die heeft gewoon gewonnen volgens mij. Zou niet weten welke andere 1970-song het zou moeten zijn?
Bij mij staat ie op 3 en ik verwacht niet dat mijn nummer 1 en 2 nog komen.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:42 uur
Zou het? Wel heel bekend, maar worden mensen nog echt enthousiast van dat nummer?
0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:44 uur
Oja, die is ook uit 1970. Maar we luisteren hier allemaal toch wel verder dan de top 2000? 

0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:46 uur
herman schreef:
Zou het? Wel heel bekend, maar worden mensen nog echt enthousiast van dat nummer?
https://tyrannyoftradition.files.wordpress.com/2014/10/hillarydevilhorns.jpg
0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:47 uur
herman schreef:
Ik wel!
0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:52 uur
Black Sabbath en Deep Purple verwacht ik nog wel en Neil Young en Lola zijn wij natuurlijk vergeten 

0
geplaatst: 10 januari 2015, 11:54 uur
Ik vind het ook wel tof overigens, maar niet tof genoeg voor mijn top 10.

0
geplaatst: 10 januari 2015, 15:28 uur
Child In Time had ik op 5, blijft toch geweldig dat nummer (de lange albumversie natuurlijk), Paranoid had ik op 11, dus net geen punten van mij, omdat ik inderdaad tegenwoordig net wat minder enthousiast ben over dat nummer. Black Sabbath is voor mij ook meer een 'albumband'.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 15:30 uur
0
geplaatst: 10 januari 2015, 15:48 uur
Child In Time ook bij mij de absolute nummer 1. Een stuk muziekgeschiedenis! Daar komt Paranoid met amper 3 minuten muziek (bij mij althans) niet eens in de buurt. Vrij simpel van opzet als je het vergelijkt met het geweld van Purple. Maar, moet gezegd worden, vind Ozzy wel een hoog knuffelgehalte hebben (positief bedoeld
) Maar ben wel blij, geen vleermuis te zijn (doodknuffelen gaat me weer tever)
) Maar ben wel blij, geen vleermuis te zijn (doodknuffelen gaat me weer tever)
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 15:48 uur
6. Northern Sky - Nick Drake
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e0/Nick_Drake_Northern_Sky.jpg/250px-Nick_Drake_Northern_Sky.jpg
Punten: 33
Nom. : 5x
Nr. 1 van : ArthurDZ
Nicky in de Top 10 op 6. Ondanks iets minder nominaties kende het aantal hoge scores waaronder die nummer één notering. De prachtig, breekbare song is afkomstig van het album Bryter Later.
Drake en cs. zagen het wel zitten als een single, maar platenmaatschappij Island Records wilde hier niet aan en dat deed de albumverkoop ook niet goed. De song is geschreven in een alternatieve stemming van de gitaar, Nicks favoriete. Ondanks dat het album wat een meer een poppy/jazzy sound kreeg, bleef Drake's akoestische benadering/sound overeind. Het blijft wat onduidelijk waar de song nu precies over gaat........hieronder de tekst in een video.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e0/Nick_Drake_Northern_Sky.jpg/250px-Nick_Drake_Northern_Sky.jpg
Punten: 33
Nom. : 5x
Nr. 1 van : ArthurDZ
Nicky in de Top 10 op 6. Ondanks iets minder nominaties kende het aantal hoge scores waaronder die nummer één notering. De prachtig, breekbare song is afkomstig van het album Bryter Later.
Drake en cs. zagen het wel zitten als een single, maar platenmaatschappij Island Records wilde hier niet aan en dat deed de albumverkoop ook niet goed. De song is geschreven in een alternatieve stemming van de gitaar, Nicks favoriete. Ondanks dat het album wat een meer een poppy/jazzy sound kreeg, bleef Drake's akoestische benadering/sound overeind. Het blijft wat onduidelijk waar de song nu precies over gaat........hieronder de tekst in een video.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 15:58 uur
Mooi liedje, maar die heb ik niet.
Ik wordt er verdrietig van.
Ik wordt er verdrietig van.
0
Cured
geplaatst: 10 januari 2015, 16:01 uur
Het gaat om het gezamenlijk luisteren en 'chatten' over de muziek, Rudi. Misschien komt jouw 'tijd'/muziek nog wel.... 
Vanavond.....eight-ish : nummer 5 !

Vanavond.....eight-ish : nummer 5 !
0
zaaf
geplaatst: 10 januari 2015, 16:16 uur
yeah! nick!
ik wals met dit spel ook zoveel mogelijk om top 2000 platitudes heen.
ik wals met dit spel ook zoveel mogelijk om top 2000 platitudes heen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.