MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
8. Roadhouse Blues - The Doors

(afbeelding)

Punten : 27
Nom. : 4x
Nr. 1 van : west

The Doors na 3 jaar afwezigheid terug in de Top 10 . Het openingsnummer van het album Morrison Hotel had wat minder nominaties , maar wel hogere en zelfs een Nr. 1 notering dus. Kwam in het laatst met een hoge notering ook net de Top 10 binnen (zie het onderlinge puntenverschil).

Muzikaal een lekker lopende, stuwende boogie/(blues)rock song. De zou song zou refereren aan het wakker worden na een door drugs beïnvloede 'slaap' van drie weken van Jim Morrison.... woke up this morning and got myself a beard...

...Keep your eyes on the road...... your hand upon the wheel....

Cured
7. Who'll Stop The Rain - CCR
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5f/Travelin%27_band_who%27ll_stop_the_rain45.jpg

Punten : 30
Nom. : 6x
Nr. 1 van : -

Deze prachtige song was één van de drie singles van het album Cosmo's Factory met dubbele A-kant. Het nummer kende een gestage opmars en wist zich uiteindelijk op de 7e plek te nestelen.

Inhoudelijke is het een universele, wat deprimerende song over hoe je in tijden van 'somberheid'/terugslag je er zelf wat aan moet doen om uit de malaise te komen en niet vluchten in andere dingen. Muzikaal heeft het wat een folk-rock inslag met de akoustische gitaar voorop. De fade-out van het nummer lijkt de aanhoudende 'regen'/tegenslag te bekrachtigen.

Cured schreef:
8. Roadhouse Blues - The Doors

de wekker gezet.

Cured
Nee, ik kon niet meer slapen.....insomnia

Cured schreef:
insomnia

Die komt pas in 1995.............

Cured
.....

Overigens wegens andere bezigheden pas in de loop van de middag/avond weer een nummer of 2....

Cured schreef:
Nee, ik kon niet meer slapen

Hoezo jij weet de uitslag toch al

thelion schreef:
(quote)

Donny gaat het niet redden vrees ik.......

Ik had Donny op 2 staan, waanzinnig mooi nummer. Wie weet...

west schreef:

Ik had Donny op 2 staan, waanzinnig mooi nummer. Wie weet...

Ikke op 3 dus Donny heeft zeker 17 punten moeten er dus nog minimaal 14 bijkomen........

thelion schreef:
(quote)

Da's de eenige die ik een kans geef i.d.d. Maar betwijfel of hij het heeft gehaald tussen al dat rock geweld.

Geloof mij, Curtis gaat het absoluut halen. Ik gok zelfs top 5.

thelion schreef:
(quote)

Ikke op 3 dus Donny heeft zeker 17 punten moeten er dus nog minimaal 14 bijkomen........

maar ik heb een andere van Donny
Maar goed, move on up, Curtis komt er aan

Rudi S schreef:
(quote)

maar ik heb een andere van Donny

Die is ook mooi (Voices Inside?), maar The Ghetto is voor mij een klassieker, zo goed! Ik check even op spotify: bijna 1,5 miljoen keer afgespeeld. Fijn voor al die mensen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Geloof mij, Curtis gaat het absoluut halen. Ik gok zelfs top 5.

Die heeft gewoon gewonnen volgens mij. Zou niet weten welke andere 1970-song het zou moeten zijn?

Bij mij staat ie op 3 en ik verwacht niet dat mijn nummer 1 en 2 nog komen.

Paranoid

Zou het? Wel heel bekend, maar worden mensen nog echt enthousiast van dat nummer?

Child in time.

Oja, die is ook uit 1970. Maar we luisteren hier allemaal toch wel verder dan de top 2000?

herman schreef:
Zou het? Wel heel bekend, maar worden mensen nog echt enthousiast van dat nummer?

https://tyrannyoftradition.files.wordpress.com/2014/10/hillarydevilhorns.jpg

herman schreef:

Ik wel!

Ik ook!

Black Sabbath en Deep Purple verwacht ik nog wel en Neil Young en Lola zijn wij natuurlijk vergeten

Arrie schreef:
(quote)

Ik wel!

Ik vind het ook wel tof overigens, maar niet tof genoeg voor mijn top 10.

Lola hoeft niet zo van mij, zolang Layla maar aanwezig is!

herman schreef:
(quote)

Ik vind het ook wel tof overigens, maar niet tof genoeg voor mijn top 10.

Child In Time had ik op 5, blijft toch geweldig dat nummer (de lange albumversie natuurlijk), Paranoid had ik op 11, dus net geen punten van mij, omdat ik inderdaad tegenwoordig net wat minder enthousiast ben over dat nummer. Black Sabbath is voor mij ook meer een 'albumband'.

Rudi S schreef:
(quote)

(afbeelding)

Kan ik op haar stemmen?

Child In Time ook bij mij de absolute nummer 1. Een stuk muziekgeschiedenis! Daar komt Paranoid met amper 3 minuten muziek (bij mij althans) niet eens in de buurt. Vrij simpel van opzet als je het vergelijkt met het geweld van Purple. Maar, moet gezegd worden, vind Ozzy wel een hoog knuffelgehalte hebben (positief bedoeld ) Maar ben wel blij, geen vleermuis te zijn (doodknuffelen gaat me weer tever)

Cured
6. Northern Sky - Nick Drake
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e0/Nick_Drake_Northern_Sky.jpg/250px-Nick_Drake_Northern_Sky.jpg

Punten: 33
Nom. : 5x
Nr. 1 van : ArthurDZ

Nicky in de Top 10 op 6. Ondanks iets minder nominaties kende het aantal hoge scores waaronder die nummer één notering. De prachtig, breekbare song is afkomstig van het album Bryter Later.

Drake en cs. zagen het wel zitten als een single, maar platenmaatschappij Island Records wilde hier niet aan en dat deed de albumverkoop ook niet goed. De song is geschreven in een alternatieve stemming van de gitaar, Nicks favoriete. Ondanks dat het album wat een meer een poppy/jazzy sound kreeg, bleef Drake's akoestische benadering/sound overeind. Het blijft wat onduidelijk waar de song nu precies over gaat........hieronder de tekst in een video.

Mooi liedje, maar die heb ik niet.
Ik wordt er verdrietig van.

Cured
Het gaat om het gezamenlijk luisteren en 'chatten' over de muziek, Rudi. Misschien komt jouw 'tijd'/muziek nog wel....

Vanavond.....eight-ish : nummer 5 !

zaaf
yeah! nick!
ik wals met dit spel ook zoveel mogelijk om top 2000 platitudes heen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.