MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Maar die Joy Divisions zijn allemaal oude opnames Substance (singles) en Peel is live en die zijn ook als ep gereleased.

Bedankt voor de uitleg, daar was ik totaal niet van op de hoogte.

GrafGantz schreef:
Bedankt voor de uitleg, daar was ik totaal niet van op de hoogte.

Oh, hij was eigenlijk voor west bedoeld als niet JD vriend.
Maar vooruit ik ga wel ko.

Oh, die heb je niet zo hoog zitten bedoel je?

GrafGantz schreef:
Oh, die heb je niet zo hoog zitten bedoel je?

Prima kerel, maar als het op JD of The Smiths aankomt

Hé, jullie hebben het over mij!

Ik kwam er trouwens net achter dat ik mijn epische nummer 1 afgelopen vrijdag live heb gezien: wat een toeval. Als je zag hoe enthousiast daar op gereageerd werd, hoop ik stiekem toch op een plek in onze top 10, hoewel ze er zelf geen geloof meer in hebben...

ArthurDZ schreef:
Voor de liefhebbers: Fight The Power van Public Enemy is al van 1989!

Is dit het enige nummer van dit forum waarin ze jaartal zeggen? 1989!

west schreef:
Hé, jullie hebben het over mij! Ik kwam er trouwens net achter dat ik mijn epische nummer 1 afgelopen vrijdag live heb gezien: wat een toeval. Als je zag hoe enthousiast daar op gereageerd werd, hoop ik stiekem toch op een plek in onze top 10, hoewel ze er zelf geen geloof meer in hebben...

Die kwam uit het niets zeker? Ja dat is toch wel The Real Thing!

Overigens is het vooral fijn in 1989 tijdens Pasen... Of dit ook fijn is voor dat kind uit Belfast is maar de vraag?

Maar goed de uiteindelijk lijst zal wel vol staan met liedjes over vliegtuigen, slaapliedjes, fascinerende straten, foto's van jou enzo

vigil schreef:
(quote)

Die kwam uit het niets zeker? Ja dat is toch wel The Real Thing!

Ik val in stukken door de zombie eters en de specht van Mars.

GrafGantz schreef:

Substance is uit 1988 en de Peel Sessions uit 1990, we zitten dus net even in een tussenjaar

Maar wel een mooi New Order-jaar

En geen Smiths, maar wel fraaie singles van Morrissey en, eindelijk ook, Marr.

Cured
vigil schreef:
Maar goed de uiteindelijk lijst zal wel vol staan met liedjes over vliegtuigen, slaapliedjes, fascinerende straten, foto's van jou enzo
Dat mag ik hopen (je vergeet nog het uiteenvallen in het bijzonder)...verder was er niet veel bijzonders dat jaar, uitzonderingen daargelaten (zoals in de Hip-Hop bijvoorbeeld)

Mijn mooiste Costello liedje komt uit 1989 (en dus dit jaar mijn no. 1) , maar die gaat hier niet scoren, sterker nog dit lied scoort al amper bij het album hier op de site

Rudi S schreef:
Mijn mooiste Costello liedje komt uit 1989 (en dus dit jaar mijn no. 1) , maar die gaat hier niet scoren, sterker nog dit lied scoort al amper bij het album hier op de site

Van dat album over de gitarist van Direct?

Cured
Hey Fish, jij hebt vast wel iets van het einde van de seizoenen.

johan de witt schreef:
Maar wel een mooi New Order-jaar

Ja door de techniek was het wel een fijne tijd, we renden rond en rond

Cured schreef:
Hey Fish, jij hent vast wel iets van het einde van de seizoenen.

Die kans is erg groot

maar zonder Fish

Cured
Goeie, Vigil.

En vergeten jullie ook niet dat Twin Peaks er aan zat te komen? Het schijnt dat er wel hier en daar een nummertje in 1989 uitgebracht was...

En welke absoluut niet vergeten mag worden is het bonusnummer van een van de bekendere albums van 1989. Ik heb hem op #2, maar een dwaas zou denken dat ik het een gouden medaille geef. Voor mijn nummer 1 moet je zo ongeveer aan de andere kant van de wereldbol zijn. Bij dat ene (redelijk groot) plasje water. Overigens is mijn hele top-3 (mijn #3 heb ik al eerder gehint) uit Manchester

Aan zowel GrafGantz als herman heb ik tot slot nog de vraag: weet je wie je bent? Verder heeft Juan Atkins weer een prima nummertje gemaakt en hebben we in 1989 ook de klassieke Franse zoen. Tot slot heb ik gisteren nog een ontdekking gedaan. Een nummer van bijna twintig minuten afkomstig van een toch wel vrij legendarisch ambient house album. Het album zelf komt uit 1991, maar dit nummer brachten ze dus al in 1989 uit. Hun bekendste nummer is volgend jaar aan de beurt (die ene met die wolkjes).

Cured
Ik zal vast weer iets vergeten.

vigil schreef:

Ja door de techniek was het wel een fijne tijd, we renden rond en rond

En we kwamen ermee weg

Met een pulserend brein vergeet je wel eens wat, ja

vigil schreef:
(quote)

Van dat album over de gitarist van Direct?

Spijker op zijn kop.

johan de witt schreef:
(quote)
En we kwamen ermee weg

Die vind ik te electronisch

Cured schreef:
Ik zal vast weer iets vergeten.

Die van Teun heb ik ook niet allemaal kunnen ontcijferen

yeahyeahyeah schreef:
Met een pulserend brein vergeet je wel eens wat, ja

Ow ja die, da's inderdaad wel een lekker liedje over de ultraworld

Ondertussen 8 lijstjes en nog best een verrassende koploper, wel eentje die ik in de top 10 had verwacht overigens.
Sommige bands gaan hard.

Teunnis schreef:
Tot slot heb ik gisteren nog een ontdekking gedaan. Een nummer van bijna twintig minuten afkomstig van een toch wel vrij legendarisch ambient house album. Het album zelf komt uit 1991, maar dit nummer brachten ze dus al in 1989 uit. Hun bekendste nummer is volgend jaar aan de beurt (die ene met die wolkjes).

Vergeet ook het beste nummer van Pale Sainte niet. De ep-versie van sight of you is beter dan de albumversie uit 1990.

Rudi S schreef:

Sommige bands gaan hard.

gnomen, stenen rozen, genezing...

Longlist is zo'n beetje klaar hier. Momenteel 34 nummers, moet dus nog wel het een en ander af gaan vallen de komende dagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.