MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Vergeet ook het beste nummer van Pale Sainte niet. De ep-versie van sight of you is beter dan de albumversie uit 1990.
Nog nooit van gehoord

Maar die EP komt vanavond aan de beurt

GrafGantz schreef:
Longlist is zo'n beetje klaar hier. Momenteel 34 nummers, moet dus nog wel het een en ander af gaan vallen de komende dagen.

Dit is ondertussen jaargang nummer 25, er is denk al behoorlijk wat tijd door de diverse deelnemers in dit topic gestoken.
Dit is ook een serieuze zaak

Teunnis schreef:
(quote)
Nog nooit van gehoord

Waarschijnlijk omdat de band Pale Saints heet en niet Pale Sainte

Ow ja voor de liefhebber, Personal Jesus van Depeche Mode verscheen nog net in 1989!

zaaf
got it.
de leukste de la soul komt ook in 89 al....
en heeft iemand die beestachtige jongens al genoemd?

Nee, maar dat wil ik anders best doen

zaaf
lijkt me wel gepast

Hey Ladies, wisten jullie dat er ook een plaat van de Beestachtige jongens in 1989 is uitgebracht? Die is zeer de moeite waard, mocht je het album nog niet hebben kan je er wellicht nog eentje scoren bij de boetiek van Paul.

zaaf
zoiets ja
(vigil schudt zijn romp)

zaaf
en volgend jaar start de discografie van die dikke aanval pas goed. sluit mooi aan bij de GH editie van deze week

dacht dat verkapte reclame wel in het plaatje past...

vigil schreef:
Ow ja voor de liefhebber, Personal Jesus van Depeche Mode verscheen nog net in 1989!

Even de boel aangepast.

vigil schreef:

Staat toch gewoon in de rateyourmusic lijst?

Cured
Sssst..@$%! $ ! Dit is je reinste ronselarij . Dit is juist de charme van het spel. Zo heb ik het topic niet opgezet !

Je hebt gelijk Cured!

Ophouden vigil!

west schreef:
(quote)
Staat toch gewoon in de rateyourmusic lijst?

Excuus...

Jij loopt toch ook Faith no more, Metallica en andere te pluggen of is dat dan weer anders?

Telamon
Ja, pluggen mag alleen bij kanslozen.

Telamon
Hé, Milli Vanilli !!! Ook '89!

Waarom sta jij eigenlijk

Bijna klaar met de jaren 80. Een kleurrijk decenium en hier een overzichtje van muziekjaar
1989.

* De Amerikaanse dames van The Bangles scoren hun grootste hit met de ballad Eternal Flame.
Susanna Hoffs ,
de knapste van het stel en voornaamste leadvocaliste, schijnt het liedje naakt ingezongen te hebben.
Dit scheen de manier voor haar geweest te zijn zich vol passie in dit intieme liedje te storten.
Zouden er foto's van bestaan ??
Mmmm..... was ik toch maar een vlieg die op dat mom......never mind.

* Madonna is duideljjk in een shocking mood.
De clip van haar single Like A Prayer is nogal controversieel doordat erotiek en katholicisme hand in hand gaan. De brandende kruizen in de clip wordt door velen niet echt gewaardeerd.
Toch is het haar beste single tot dan toe.
Een duidelijk volwassener geluid en de tour die volgt is ook zeer spectaculair.
Madonna zal zjch voorlopig blijven onderscheiden, al is de erotiek een steeds belangrijkere schakel in haar peformance.

* En dan het duo Milli Vanilli. Een nieuwe vondst van de duitse producer Frank Farian, die enorm veel geld heeft moeten hebben verdiend met Boney M .
Zet 2 knappe modellen neer en schrijf wat songs die kennelijk helemaal in de tijdsgeest passen en kassa !
Ja.....die Farian had er kijk op. So far so good, miljoenenverkoop, hits en in 1990 zelfs een grammy.
Maar wie de geschiedenis van Boney M een beetje kent..........
Tja.....we zijn dus belazert. In Boney M zong er eigenlijk maar 1 van de dames en de man van de gekke dansjes ( Bobby Farrel) heeft nog nooit een noot gezongen.
De 2 macho's van MV hebben nooit iets ingezongen. De grammy moest weer terug en het succes was gelijk over.
Rob Pilatus heeft het nooit kunnen verkroppen en is in 1998 overleden aan teveel drugs en drank. Gevalletje van easy come and easy go.

* Verder een jaar waar veel stijlen gewoon goed scoorden. Hardrock ( Guns 'n Roses vooral, maar ook Aerosmith en zelfs weer Alice Cooper) hiphop, maar ook weer Queen en The Stones, Neil Young en Lou Reed- waarvan de laatste 2 met zeer goede albums.
New Beat was er ineens en wie herinnert zich nou niet Pump Up The Jam van Technotronic.
De dance hit van het jaar !

* We nemen bijna afscheid van de 80's. Die m.i een zeer sterk begin kende met veel interessante acts en stijlen ( wave, synthpop) maar ook goede rock en memorabele hits.
Ik vind zelf dat het geleidelijk wat inkakte, maar elk jaar van dit decennium heeft ook veel parels en zeker nieuwe ontwikkelingen.

Ik dank Rudi alvast voor zijn goede werk en een ieder die deelnam , bedankt voor zijn bijdrage en meestal luchtige en humoristische inbreng.
Veel gelachen weer.

vigil schreef:
(quote)

Excuus...

Jij loopt toch ook Faith no more, Metallica en andere te pluggen of is dat dan weer anders?

Daarom juist was het een geintje met zo'n pestgezichtje erbij.

Mooie flashback weer bikkel2
Milli Vanilli zullen wij hier en daar toch nog wel terugzien.

Inmiddels zijn ook de inzendingen van de volgende deelnemers verwerkt: herman sheep67 Cured HugovdBos Arno west dynamo d bikkel2 vigil deric raven

Volgens mij heb ik dit jaar voor het eerst meer dan 10 nummers waarvan ik *absoluut* vind dat ze in m'n top 10 moeten

GrafGantz schreef:
Volgens mij heb ik dit jaar voor het eerst meer dan 10 nummers waarvan ik *absoluut* vind dat ze in m'n top 10 moeten

Misschien zijn er deelnemers die geen 10 goede nummers hebben en er dan een paar van jou kunnen adopteren.

Tot nog toe heb hier alleen maar mensen gezien met dat probleem, mijzelf uiteraard uitgezonderd. Dus dat moet geen probleem zijn denk ik, wie biedt zich aan?

zaaf
Als we nou een paar nummers ruilen, hebben we allebei misschien wat materiaal om eruit te laten?

Van ruilen kom huilen, dat weet je toch?

Rudi S schreef:
Inmiddels zijn ook de inzendingen van de volgende deelnemers verwerkt:
Ik heb mijn lijstje uit 1989 ook al gestuurd. Sterker nog, ik was hoogstwaarschijnlijk de eerste.
Rudi S schreef:
Alweer 4 lijstjes binnen, nog geen nummers van The Smiths en Talk Talk gezien .
Of val ik hieronder?

chevy93 grapjas zie PM

Teunnis schreef:
(quote)
Nog nooit van gehoord

Maar die EP komt vanavond aan de beurt

Hij gaat een kansje maken op de top-30

Nog even mijn lijst uit '88:

1. The Go-Betweens - Streets of Your Town
2. Tracy Chapman - Fast Car
3. Morrissey - Everyday Is Like Sunday
4. The La's - There She Goes
5. Sonic Youth - Teen Age Riot
6. Tanita Tikaram - Twist in My Sobriety
7. The Vaselines - Jesus Wants Me for a Sunbeam
8. Pixies - Where Is My Mind?
9. The House of Love - Christine
10. The Church - Under the Milky Way

11. Neneh Cherry - Buffalo Stance
12. Morrissey - Suedehead
13. Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
14. R.E.M. - Orange Crush
15. Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire
16. My Bloody Valentine - You Made Me Realise
17. Sonic Youth - 'Cross the Breeze
18. Dead Can Dance - The Host of Seraphim
19. Leonard Cohen - First We Take Manhattan
20. Pet Shop Boys - Left to my Own Devices

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.