MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Nog even tijd voor nr. 4......(ben onderweg, maar ik rijd niet ). Over een minuut of 10 staat ie er en houden we de Top 3 voor morgen over !

Cured schreef:
(ben onderweg, maar ik rijd niet ).

Ik houd de lucht in de gaten.

Cured
4. Papa Was A Rollin' Stone - The Temptations
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/Papa-rolling-stone-tempts.jpg

Punten : 39
Nom. : 5x
Nr. 1 van : sheep67

Leuk bruggetje via nr. 5 naar nr. 4 : toch nog wel (of meer?) 'donkere' muziek en wel dit lange nummer van The Temptations. Deze kwam wel al 'rollend' in de top 10, maar meer als plek 4 zat er niet in......hoewel, het zit ontzettend dicht op elkaar dus hoger was zeker mogelijk geweest.

De song wordt gezien als een invloedrijk en psychedelisch soul nummer. Met zijn pakweg 12 minuten is het ook een lange song, maar wel één die wel als de laatste Temptations classic wordt gezien ; een 'episch' tijdperk nummer haast.

Papa was a Rolling Stone- The Temptations (Full Version)

Had hoger kunnen staan waarschijnlijk, heb hem over het hoofd gezien had op 4 gemoeten in mijn Top 10

Kijk, dat is mooi! Deze klassieker met dat oh zo fraaie begin stond er bij mij in.

thelion schreef:
Had hoger kunnen staan waarschijnlijk, heb hem over het hoofd gezien had op 4 gemoeten in mijn Top 10

We gaan morgen die vergeten 7 punten er bij optellen...

Cured schreef:
4. Papa Was A Rollin' Stone - The Temptations
De song wordt gezien als een invloedrijk en psychedelisch soul nummer. Met zijn pakweg 12 minuten is het ook een lange song, maar wel één die wel als de laatste Temptations classic wordt gezien ; een 'episch' tijdperk nummer haast.

Overigens is dit één van de weinige lange soulnummers waar ik de single edit van 'maar' 6:53 ook echt goed vind. Hier staat ook het complete intro op. Maar inderdaad, de lp versie is het mooist.

Oh ja , da's mooi Temptations voor de opletters.

zaaf

Nou, dat valt best tegen. Voorlopig enkel Stevie Wonder uit mijn lijstje. Voorts verwacht ik er nog hoogstens eentje hier in de top 3.

Tot nu tot 0 nummers uit mijn top 10 voorbij gekomen al acht ik enkele nog wel kansen toe voor de top 3. Ik hoop dat een nummer van Neil het nog haalt, maar ben bang dat er te gespreid is gestemd op zijn Harvest album. Nick Drake en David Bowie verwacht ik nog wel voorbij te zien te komen.

HugovdBos schreef:
Tot nu tot 0 nummers uit mijn top 10 voorbij gekomen al acht ik enkele nog wel kansen toe voor de top 3. Ik hoop dat een nummer van Neil het nog haalt, maar ben bang dat er te verspreid is gestemd op zijn Harvest album. Nick Drake en David Bowie verwacht ik nog wel voorbij te zien te komen.

Ach, als zelfs van dat lange Exile On Main Street een nummer de top 10 kan halen...

thelion schreef:
En ik ben hem ook vergeten dus hij had nog veel hoger kunnen staan.

zaaf

Cured
Ik vond het al opvallend van sommige soul/funk stemmers , maar ik kan natuurlijk geen adviezen geven wegens spelbederf . 'Ze' hebben het laten liggen (jaja, er komt nog wel wat ) en zijn misschien te snel met insturen geweest of hebben even niet diverse bronnen gecheckt alvorens hun inzending te mailen.

Misschien is een stemwijzer waar een stemadvies uitrolt een een oplossing.
Het opzetten van zo'n stemwijzer, Lijkt mij een leuk karweitje voor Cured als hij hier over een paar weken met "song top 10 per jaar pensioen"gaat

Of: gewoon een beetje opletten!!!!!

Kijk nou toch eens op nummer 4 bij de 1972 lijst van RYM die herman ons meegaf:

Top Singles of 1972 - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Cured
Rudi S schreef:
Misschien is een stemwijzer waar een stemadvies uitrolt een een oplossing.
Het opzetten van zo'n stemwijzer, Lijkt mij een leuk karweitje voor Cured als hij hier over een paar weken met "song top 10 per jaar pensioen"gaat

Cured
3. If There Is Something - Roxy Music

(afbeelding)

Nom. : 5x
Nr. 1 van : Lukas en Snoeperd

Ook al op 39 punten, maar met een extra Nr. 1 notering en daardoor op plek 3 geëindigd. Alles zit dichter op elkaar en in '71 zaten we volgens mij bij de derde plaats al ergens bij de 70 punten ! Deze song ging direct mee in de Top 10 en zweefde zo tussen plaats 1 en 5 de hele week.

Dit is een nummer van het veel geprezen debuutalbum van Roxy Music. Inhoudelijk zou het gaan om 3 levensfasen: de eerste waarin een jongere die 'nadenkt' over liefde, de tweede over volwassenen in de hitte van de passie en de derde over de oudere die denkt aan geliefden in de jongere jaren.

De You-Tube link is een mooie collage foto's van RM in die dagen....

Roxy Music - If There is Something

Kijk, deze topper stond bij mij ook hoog in het lijstje.
Ik ben al best tevreden ondertussen, prima top hier hoor.

De eerste dus die onder the Temptations zou zijn geëindigd.

Cured
2. Things Behind The Sun - Nick Drake

(afbeelding)

Nom. : 6x
Nr. 1 van : -

Weer een song met 39 punten, maar nu met een nominatie meer (wat vóór gaat). Dit albumnummer van Pink Moon kwam naar het einde van de 4e 'stemdag' steeds hoger te staan en kwam dus nipt op plek 2. Als je ziet dat de hele Top 10 tot nu toe binnen de 10 punten staat, zegt dat wel het één en ander.

Prachtig introvert gitaarliedje van deze sympathieke, te vroeg overleden singer/songwriter. Inhoudelijk lijkt het niet helemaal duidelijk waar het over gaat voor menige, een ongrijpbaar liedje over hoop, identiteit(stocht) of 'zaken/mensen waar je niet bij kunt' ?

Nick Drake - Things Behind The Sun

Temptations hadden dus minimaal op 2 kunnen staan, ik denk zelfs dat ze nummer 1 waren geworden met de punten van Edgar18 en mijzelf........ (shit happens)

Mooie nummers komen er voorbij, maar ik heb bij alle artiesten weer net voor een ander gekozen. Nog één kans om een nummer uit mijn top 10 voorbij te zien komen.

Mijn nummer twee op nummer twee . Zou ik Papa niet vergeten zijn dan was ie op plek zes gekomen thelion.

Edgar18 schreef:
Zou ik Papa niet vergeten zijn dan was ie op plek zes gekomen thelion.

Bij mij op 4 dus eigenlijk had ie 5 + 7 = 12 punten meer moeten hebben 51 dus...... we zullen zien......

Ik had Virginia Plain hoog in mijn lijstje staan, maar If There Is Something is zeker ook een mooie Roxy Music-afgevaardigde voor de algemene top 10

Ja, ik had ook Virginia Plain, maar wel weer Things Behind the Sun

Simon77 schreef:
Top 4 voor Give Up Your Guns?

Ik was 'm vorig jaar vergeten, net als nog iemand en nu jij ook. Had 'ie toch de top 10 kunnen halen...

Gelukkig heb ik net wel op Ebay de single kunnen kopen!

Hier ook 4 punten te weinig voor The Temptations, ik had Pink Moon van Nick.
Neil met eem hart van goud op 1 of nog een Bowie of ......

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.