Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2015, 21:24 uur
Cured schreef:
8. Walk On The Wild Side - Lou Reed
....Wat een single trouwens, met op de B-kant Perfect Day van hetzelfde album Transformer.
8. Walk On The Wild Side - Lou Reed
....Wat een single trouwens, met op de B-kant Perfect Day van hetzelfde album Transformer.
Zo, die Lou: 2 nummers van één single in de top 10. (Eén op 8 en één op ...1?
)
0
geplaatst: 23 januari 2015, 21:25 uur
Cured schreef:
alleen die riff al is gewoon super aanstekelijk...niet voor niets kennen of begonnen honderduizenden gitaristen met deze riff)
(quote)
-1alleen die riff al is gewoon super aanstekelijk...niet voor niets kennen of begonnen honderduizenden gitaristen met deze riff)
-1 = 1
De comeback van de riff van Smoke On the Water.

0
Cured
geplaatst: 24 januari 2015, 06:16 uur
7. Starman - David Bowie
[img][/img]
Punten : 32
Nom. : 6x
Nr. 1 van : johan de witt
Een extra notering meer dan Walk On The Wild Side, maar dus net genoeg voor een plaatsje hoger. Alle songs staan trouwens dicht op elkaar en het is qua positie tot nu toe wat meer geluk dan duidelijke noteringen in de Top 10.
Deze 'Ziggy' was een late toevoeging aan het album Ziggy Stardust, omdat men er een goeie single in zag en daardoor moest een cover van Chuck Berry plaats maken ; een juiste keus bleek al snel dat jaar. De song gaat over een jongere die van de radio de ruimte een boodschap van hoop hoort van een buitenaards wezen , die hij/zij Starman noemt. David zei later dat het een 'hulpje' zou zijn van het personage Ziggy Stardust.
David Bowie - Starman (Lyrics)
[img][/img]
Punten : 32
Nr. 1 van : johan de witt
Een extra notering meer dan Walk On The Wild Side, maar dus net genoeg voor een plaatsje hoger. Alle songs staan trouwens dicht op elkaar en het is qua positie tot nu toe wat meer geluk dan duidelijke noteringen in de Top 10.
Deze 'Ziggy' was een late toevoeging aan het album Ziggy Stardust, omdat men er een goeie single in zag en daardoor moest een cover van Chuck Berry plaats maken ; een juiste keus bleek al snel dat jaar. De song gaat over een jongere die van de radio de ruimte een boodschap van hoop hoort van een buitenaards wezen , die hij/zij Starman noemt. David zei later dat het een 'hulpje' zou zijn van het personage Ziggy Stardust.
David Bowie - Starman (Lyrics)
0
Cured
geplaatst: 24 januari 2015, 07:30 uur
6. Superstition - Stevie Wonder
[img][/img]
Punten : 37
Nr. 1 van : -
Hier is de eerste (en laatste ?) 'donkere' artiest : Stevie Wonder met het aanstekelijk swingende Superstition. De song deed vanaf het begin al mee in de Top 10. Aanvankelijk een paar dagen in de Top 3 'zwevende' , maar naar het einde toe moest het wat plaatsen inleveren om op 6 te eindigen.
Het was de 'lead' single van Stevie's album Talking Book en de song gaat inhoudelijk over bovennatuurlijke krachten, 'Superstitions'. De kenmerkende funky riff wordt door Wonder gespeeld op een Hohner Clavinet. De opening drumbeat wordt ook door Wonder bespeeld, een muzikale duizendpoot en verder hoor je ook blazers.
Stevie Wonder - Superstition (Lyrics)
[img][/img]
Punten : 37
Nr. 1 van : -
Hier is de eerste (en laatste ?) 'donkere' artiest : Stevie Wonder met het aanstekelijk swingende Superstition. De song deed vanaf het begin al mee in de Top 10. Aanvankelijk een paar dagen in de Top 3 'zwevende' , maar naar het einde toe moest het wat plaatsen inleveren om op 6 te eindigen.
Het was de 'lead' single van Stevie's album Talking Book en de song gaat inhoudelijk over bovennatuurlijke krachten, 'Superstitions'. De kenmerkende funky riff wordt door Wonder gespeeld op een Hohner Clavinet. De opening drumbeat wordt ook door Wonder bespeeld, een muzikale duizendpoot en verder hoor je ook blazers.
Stevie Wonder - Superstition (Lyrics)
0
geplaatst: 24 januari 2015, 07:48 uur
Cured schreef:
Hier is de eerste (en laatste ?) 'donkere' artiest : Stevie Wonder met het aanstekelijk swingende Superstition. De song deed vanaf het begin al mee in de Top 10. Aanvankelijk een paar dagen in de Top 3 'zwevende'
Hier is de eerste (en laatste ?) 'donkere' artiest : Stevie Wonder met het aanstekelijk swingende Superstition. De song deed vanaf het begin al mee in de Top 10. Aanvankelijk een paar dagen in de Top 3 'zwevende'
Had gehoopt dat hij hoger zou staan, zal wel de laatste zijn vrees is, kan zo snel niets bedenken dat breder dan Stevie Wonder - Superstition word gedragen.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 07:58 uur
Ik heb er toch een paar, maar die halen ´t dan misschien niet in dit blanke mannen rockgeweld 

0
geplaatst: 24 januari 2015, 08:17 uur
Rudi S schreef:
Ik heb er toch een paar,
Ik heb er toch een paar,
Ik nog 9 maar geen van allen beticht ik enige kansen toe voor een Top 5 notering...........
0
geplaatst: 24 januari 2015, 08:24 uur
thelion schreef:
Ik nog 9 maar geen van allen beticht ik enige kansen toe voor een Top 5 notering...........
(quote)
Nee, 9 gaan het zo wie zo niet redden

0
Cured
geplaatst: 24 januari 2015, 08:47 uur
Rudi S schreef:
Ik heb er toch een paar, maar die halen ´t dan misschien niet in dit blanke mannen rockgeweld
Valt toch wel mee, Rudi ? Of je doelt vooral op het 'blanke' aspect, want deze Bowie en Reed zijn toch wel best aardig 'lieve' pop/'rock' liedjes.Ik heb er toch een paar, maar die halen ´t dan misschien niet in dit blanke mannen rockgeweld
Tot nu toe vind ik deze Top 10 overigens (lang) niet zo sterk als die van 1971, maar toch hebben we een hard/heavy rock, avant-garde, 2x pop/rock en een funk song erin.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 08:55 uur
Niks mis met blanke mannen rockgeweld, gewoon een constatering/voorspelling.
Tot nu toe ook een prima top hoor.
Tot nu toe ook een prima top hoor.
0
zaaf
geplaatst: 24 januari 2015, 09:25 uur
thelion schreef:
Had gehoopt dat hij hoger zou staan, zal wel de laatste zijn vrees is, kan zo snel niets bedenken dat breder dan Stevie Wonder - Superstition word gedragen.
Temptations?
0
geplaatst: 24 januari 2015, 09:26 uur
0
geplaatst: 24 januari 2015, 09:49 uur
Ik heb nog twee andere klassiekers in m'n lijstje, eentje zelfs op plek 2. Al verwacht ik ook niet dat die hier de top 5 gaan halen 

0
geplaatst: 24 januari 2015, 09:53 uur
0
Cured
geplaatst: 24 januari 2015, 10:08 uur
5. Tumbling Dice - The Rolling Stones
[img][/img]
Punten : 38
Nr. 1 van : ArthurDZ
Wat in '71 niet lukte , daar zitten de Stones nu wel in de Top 10 met Tumbling Dice op plek 5. Ook hier weer de songs dicht op elkaar en ook Tumbling Dice 'rolde' niet vanzelfsprekend de Top 10 in; dat gebeurde pas in de loop van donderdag.
Het was de eerste single van hun dubbelalbum Exile On Main Street, door menigeen beschouwd als dé Stones klassieker. Ondanks dat het een 'blanke' mannen 'rock' song is, is het wel één met een bepaalde 'soul/gospel' feel. De song gaat inhoudelijk over een gokker die aan geen enkele vrouw trouw kan zweren. Het nummer heeft een heerlijke (laid-back) groove en is in die zin geen 'pure' rocksong.
The Rolling Stones - Tumbling Dice (Lyrics)
[img][/img]
Punten : 38
Nr. 1 van : ArthurDZ
Wat in '71 niet lukte , daar zitten de Stones nu wel in de Top 10 met Tumbling Dice op plek 5. Ook hier weer de songs dicht op elkaar en ook Tumbling Dice 'rolde' niet vanzelfsprekend de Top 10 in; dat gebeurde pas in de loop van donderdag.
Het was de eerste single van hun dubbelalbum Exile On Main Street, door menigeen beschouwd als dé Stones klassieker. Ondanks dat het een 'blanke' mannen 'rock' song is, is het wel één met een bepaalde 'soul/gospel' feel. De song gaat inhoudelijk over een gokker die aan geen enkele vrouw trouw kan zweren. Het nummer heeft een heerlijke (laid-back) groove en is in die zin geen 'pure' rocksong.
The Rolling Stones - Tumbling Dice (Lyrics)
0
Cured
geplaatst: 24 januari 2015, 10:11 uur
Zo...dit was de laatste vandaag, want ik ga ervandoor; morgen......de hoogste 4 !
0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:14 uur
Ah, drie topnummers die ik ook allemaal in mijn lijstje had. 

0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:16 uur
Ik heb Stevie er dan juist niet instaan..
Maar, wie weet lukt het Withers of Mayfield nog wel om zich hoog in de lijst te nestelen. Voorlopig ben ik in ieder geval nog niks van mijn top 10 tegengekomen in de eindlijst.
Maar, wie weet lukt het Withers of Mayfield nog wel om zich hoog in de lijst te nestelen. Voorlopig ben ik in ieder geval nog niks van mijn top 10 tegengekomen in de eindlijst.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:24 uur
Hm, lastig ik had een betere van Exile, dat album zal ook met diverse liedjes vaker genoemd zijn.
Wij krijgen nog wel een Bowie en eentje van Neil.
Wij krijgen nog wel een Bowie en eentje van Neil.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:56 uur
Nou mijn keuze van Neil haalt de top 10 niet, die oude man (hoewel hij een hart van goud had) zal het ook niet halen.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:57 uur
Ik verwacht sowieso ook nog een Roxy Music. En wie weet dat Nick Drake nog voor het laatst om de hoek komt kijken.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 10:59 uur
ArthurDZ schreef:
Ik verwacht sowieso ook nog een Roxy Music. En wie weet dat Nick Drake ook nog voor het laatst om de hoek komt kijken.
Ik verwacht sowieso ook nog een Roxy Music. En wie weet dat Nick Drake ook nog voor het laatst om de hoek komt kijken.
Nou dan mag ik wel tevreden zijn als die beide nog komen.
Roxy inderdaad met Neil en nog een Bowie en ach Pink Moon is een mooi album, dus waarom niet.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 11:13 uur
0
geplaatst: 24 januari 2015, 11:20 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.