Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2015, 12:40 uur
Rudi S schreef:
Ha, het grootste drama vind ik dan nog dat prachtige nummer wat de gehele week al midden in de top 10 heeft gestaan, echter op donderdag werd het er langzaam maar zeker uitgeknikkerd (kwam uiteindelijk 2 punten te kort) is ook nog het langste nummer en de beste video.
(quote)
Ha, het grootste drama vind ik dan nog dat prachtige nummer wat de gehele week al midden in de top 10 heeft gestaan, echter op donderdag werd het er langzaam maar zeker uitgeknikkerd (kwam uiteindelijk 2 punten te kort) is ook nog het langste nummer en de beste video.
Ben benieuwd welke dat is..Halcyon is al behoorlijk lang...
0
geplaatst: 4 juli 2015, 12:44 uur
luigifort schreef:
Die ken ik niet..ms 1 van die b kantjes ook...
Die ken ik niet..ms 1 van die b kantjes ook...
Was de single voor Babies, maar de b-kant van beide singles zijn ook niet mis. In 1993 kwam Razzmatazz uit. Deze 3 singles zijn hier gebundeld:
Pulp - Pulpintro (1993)
Dit is zo'n beetje waar Pulp zijn definitieve geluid vond.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 12:48 uur
Ken wel wat van pre His n Hers..meestal wel aardig maar met die singles begon id de glorietijd..een van mn fav bands..sowieso de fav van de britpop era...
0
geplaatst: 4 juli 2015, 12:52 uur
Ik ken qua reguliere releases alles wel van ze, de albums van voor His N Hers heb ik allemaal dubbel in de kast staan... allemaal los gekocht en ook nog een keer in een boxje. Mijn favoriete artiest met Bowie.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 12:55 uur
herman schreef:
Ik ken qua reguliere releases alles wel van ze, de albums van voor His N Hers heb ik allemaal dubbel in de kast staan... allemaal los gekocht en ook nog een keer in een boxje. Mijn favoriete artiest met Bowie.

0
geplaatst: 4 juli 2015, 14:30 uur
herman schreef:
Ook wel te vergelijken met Bowie qua grandeur enzo. Het is mijn favoriete zeg maar jaren 90 band. En inderdaad meest favoriete Britpopact voor James en Blur.
Mijn kast is ook lekker vol met Pulp His, Dif Clas (Top 10 album allertijden bij mij) en Hardcore heb ik als deluxe dubbel cd en verder We Love life, Separations en 2 Javis solo albums. Verder nog de verzamels Intro en Countdown plus de The Peel Sessions dubbel cd. Ook nog wel wat cd-singles hier en daar maar de b kanten kan je ook weer terug vinden op de 2de cd's van de Deluxe editions
0
geplaatst: 4 juli 2015, 14:59 uur
Klinkt goed..maar het is hoog tijd voor een deluxe edition van We Love Life vind ik..heerlijke plaat!
0
geplaatst: 4 juli 2015, 15:18 uur
Buiten cured zie ik daar niet zo snel een kanshebber voor in aanmerking komen

0
geplaatst: 4 juli 2015, 15:47 uur
3. Alice in Chains - Would?
http://eil.com/images/main/Alice-In-Chains-Would---Green-Vin-78109.jpg
Punten : 69
Nom. : 13
Nr. 1 van: niemand
En weer een band die voor het eerst hier meedoet, de afstand met de nummer 4 is behoorlijk.
13 nominaties en geen nummer 1 notering (ook maar 1 nummer 2 notering).
Toch vonden wij dat dit lied in onze top 10 thuishoort, gezien de hoeveelheid nominaties.
Maar liefst 5 nummers werden er van Dirt genoemd.
Would? zal wel altijd Het Alice in Chain nummer blijven.
Would? is typisch zo’n nummer waar Pearl Jam ook in uitblinkt ergens tussen een rocksong en een ballad, zanger Layne Staley eist met zijn power de meeste aandacht op, maar ookJerry Cantrell komt hier fraai voor de dag met sterke riffs en mooie solostukjes, in de refreinen zet hij het gaspedaal open.
Op het einde is er de oerschreeuw.
Am I wrong?
Have I run too far to get home?
Have I gone?
And left you here alone?
If I would, could you?
Ruim 3 minuten Grunge power goed voor een 3e plek bij ons.
http://eil.com/images/main/Alice-In-Chains-Would---Green-Vin-78109.jpg
Punten : 69
Nom. : 13
Nr. 1 van: niemand
En weer een band die voor het eerst hier meedoet, de afstand met de nummer 4 is behoorlijk.
13 nominaties en geen nummer 1 notering (ook maar 1 nummer 2 notering).
Toch vonden wij dat dit lied in onze top 10 thuishoort, gezien de hoeveelheid nominaties.
Maar liefst 5 nummers werden er van Dirt genoemd.
Would? zal wel altijd Het Alice in Chain nummer blijven.
Would? is typisch zo’n nummer waar Pearl Jam ook in uitblinkt ergens tussen een rocksong en een ballad, zanger Layne Staley eist met zijn power de meeste aandacht op, maar ookJerry Cantrell komt hier fraai voor de dag met sterke riffs en mooie solostukjes, in de refreinen zet hij het gaspedaal open.
Op het einde is er de oerschreeuw.
Am I wrong?
Have I run too far to get home?
Have I gone?
And left you here alone?
If I would, could you?
Ruim 3 minuten Grunge power goed voor een 3e plek bij ons.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 16:16 uur
Mooi... niet in mijn top 10..maar wel in mijn top favoriete bands ooit 
Blijft over Manics en REM

Blijft over Manics en REM

0
geplaatst: 4 juli 2015, 16:54 uur
Cured schreef:
't is duidelijk....ik heb hier niets meer te zoeken. Ik laat de Song Top 10 voor de rest van zijn bestaan aan de Dance/Electronic en andere liefhebbers. Have fun !
Speciale dank aan zaafen Rudi S voor hun overname al die gespeelde jaren vanaf 1975 !
't is duidelijk....ik heb hier niets meer te zoeken. Ik laat de Song Top 10 voor de rest van zijn bestaan aan de Dance/Electronic en andere liefhebbers. Have fun !
Speciale dank aan zaafen Rudi S voor hun overname al die gespeelde jaren vanaf 1975 !
Ach zo slecht scoor jij niet, zeer goed zelfs.
Er zijn hier toch wel een paar zeer fanatieke spelers die weinig scoren.
Ik vind het vooral een leuk topic om ouwe plaatjes af te stoffen en ik pik hier en daar nog steeds mooie dingen op dankzij dit topic, het liefst zie ik een top 10 met een mooie mix maar de blanke man rockgitaar scoort hier het best.
Als ik mijn eigen muziek wil horen doe ik dat, oh 1993 heeft een sterk album van een dame, staat bij mij op 1 met een van haar liedjes, dat is pas different cook.

Ik hoop jou hier toch nog vaak terug te zien en niet alleen omdat jij de schepper van dit topic bent.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 17:09 uur
Zo'n mooi jaar en pas één nummer in de lijst. Daar zal er nog wel één bijkomen maar waar is de hiphop (T.R.O.Y., Passing Me By, Nuthin' but), waar is Gorki, waar is Tori Amos. Wordt toch helaas weer een erg eenzijdige (blanke jongetjes met gitaartjes) top tien. Fijn dat twee electro plaatjes nog voor enige variatie zorgen.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 17:24 uur
herman schreef:
Mijn nummer 13. Een andere Pulp heb ik wel in de top 3.
Ben trouwens wel benieuwd of er nog mensen Shakespeares Sister hadden... een van de mooiste top 40 hits van het jaar.
(quote)
Mijn nummer 13. Een andere Pulp heb ik wel in de top 3.
Ben trouwens wel benieuwd of er nog mensen Shakespeares Sister hadden... een van de mooiste top 40 hits van het jaar.
Mijn nummer 5
0
zaaf
geplaatst: 4 juli 2015, 17:25 uur
Edgar18 schreef:
Zo'n mooi jaar en pas één nummer in de lijst. Daar zal er nog wel één bijkomen maar waar is de hiphop (T.R.O.Y., Passing Me By, Nuthin' but), waar is Gorki, waar is Tori Amos. Wordt toch helaas weer een erg eenzijdige (blanke jongetjes met gitaartjes) top tien. Fijn dat twee electro plaatjes nog voor enige variatie zorgen.
ik heb TROY ook, best hoog. komt dus nog goed Zo'n mooi jaar en pas één nummer in de lijst. Daar zal er nog wel één bijkomen maar waar is de hiphop (T.R.O.Y., Passing Me By, Nuthin' but), waar is Gorki, waar is Tori Amos. Wordt toch helaas weer een erg eenzijdige (blanke jongetjes met gitaartjes) top tien. Fijn dat twee electro plaatjes nog voor enige variatie zorgen.

0
Cured
geplaatst: 4 juli 2015, 17:27 uur
Rudi S schreef:
Ik vind het vooral een leuk topic om ouwe plaatjes af te stoffen en ik pik hier en daar nog steeds mooie dingen op dankzij dit topic, het liefst zie ik een top 10 met een mooie mix maar de blanke man rockgitaar scoort hier het best.
Als ik mijn eigen muziek wil horen doe ik dat, oh 1993 heeft een sterk album van een dame, staat bij mij op 1 met een van haar liedjes, dat is pas different cook.
Ik hoop jou hier toch nog vaak terug te zien en niet alleen omdat jij de schepper van dit topic bent.
Ach, ik bedoel dit niet negatief ; het gaat ook niet erom of iemands eigen top 10 goed scoort nogmaals, maar ik heb gewoon (wat) minder affiniteit met deze periode. (quote)

Natuurlijk is er genoeg goede muziek van alle tijden, begrijp het niet verkeerd. Ik moet nu er wat meer energie in steken en met de 'zomertijd' en wat andere zaken , kost het me wat (te) veel tijd eigenlijk. Ik zal nog even zien of het wat lukt.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 17:54 uur
Cured schreef:
(quote)
Ik moet nu er wat meer energie in steken en met de 'zomertijd' en wat andere zaken , kost het me wat (te) veel tijd eigenlijk. Ik zal nog even zien of het wat lukt. Beste cured, dit roep jij nu al om de zoveel tijd en vervolgens doe je gewoon weer mee. Is het je om de aandacht te doen? In dat geval weer gelukt: ook ik reageer nu weer.
0
Cured
geplaatst: 4 juli 2015, 18:34 uur
west schreef:
Beste cured, dit roep jij nu al om de zoveel tijd en vervolgens doe je gewoon weer mee. Is het je om de aandacht te doen? In dat geval weer gelukt: ook ik reageer nu weer.
Jonges , jonges, niet zo korte teentjes. Daar gaat het nu precies fout. Ik dacht dat jij niet zo was, maar je bent net zoals sommige anderen. Ik ga daar verder niet op in. Zonnesteek (quote)
Beste cured, dit roep jij nu al om de zoveel tijd en vervolgens doe je gewoon weer mee. Is het je om de aandacht te doen? In dat geval weer gelukt: ook ik reageer nu weer.
.Ga gewoon verder met de Top 10 en besteed er niet zo'n aandacht aan. Jij hoeft niet te reageren op wat Rudi zegt; je reageert op alles, het lijkt hier soms wel een theekransje; wie wil er nu aandacht
. Ook jij behoort nu tot de vervelenden helaas. Maak je niet zo druk. Kinderachtig gedoe....get a life ! 
0
geplaatst: 4 juli 2015, 18:35 uur
Ik amuseer mezelf dodelijk
Hopelijk staat die overigens op numero uno
Hopelijk staat die overigens op numero uno
0
Cured
geplaatst: 4 juli 2015, 19:06 uur
Door alle 'RTL Boulevard flauwekul' (waar ik bovendien allemaal de vloer mee kan aanvegen met die 'laster'
) heb ik nummer 3 compleet over het hoofd gezien : mijn nr. 2 Would ? van AIC
Rock On !
) heb ik nummer 3 compleet over het hoofd gezien : mijn nr. 2 Would ? van AIC
Rock On !
0
geplaatst: 4 juli 2015, 19:25 uur
2. R.E.M. - Drive
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/R.E.M._-_Drive.jpg
Punten : 73
Nom. : 11
Nr. 1 van: Cured dynamo d GrafGantz
En daar hebben wij REM weer , ik ben trots op die band.
5 liedjes werden er dit jaar van REM genomineerd en er werd flink op los gescoord.
Drive is weer een intenst mooi liedje, weer een rusig liedje maar wel met een grote onderhuidse spanning.
Hey kids rock and roll, is de openingszin van het David Essex liedje Rock on van 20 jaar daarvoor, echter Drive is alles behalve rock and roll.
Het is een liedje zonder refreinen en dat is ook niet nodig, de gitaarsolo (ja gitaarsolo) speelt Buck met behulp van een munt.
De strijkers drijven de spanning alleen maar op, geweldig lied, prachtige mandoline, mooie notering (het was mijn nummer 3).
Drive zet als albumopener de toon voor een indrukwekkend album.
Smack, crack, bushwhacked
Tie another one to your racks, baby
Hey kids, rock and roll
Nobody tells you where to go, baby
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/R.E.M._-_Drive.jpg
Punten : 73
Nom. : 11
Nr. 1 van: Cured dynamo d GrafGantz
En daar hebben wij REM weer , ik ben trots op die band.
5 liedjes werden er dit jaar van REM genomineerd en er werd flink op los gescoord.
Drive is weer een intenst mooi liedje, weer een rusig liedje maar wel met een grote onderhuidse spanning.
Hey kids rock and roll, is de openingszin van het David Essex liedje Rock on van 20 jaar daarvoor, echter Drive is alles behalve rock and roll.
Het is een liedje zonder refreinen en dat is ook niet nodig, de gitaarsolo (ja gitaarsolo) speelt Buck met behulp van een munt.
De strijkers drijven de spanning alleen maar op, geweldig lied, prachtige mandoline, mooie notering (het was mijn nummer 3).
Drive zet als albumopener de toon voor een indrukwekkend album.
Smack, crack, bushwhacked
Tie another one to your racks, baby
Hey kids, rock and roll
Nobody tells you where to go, baby
0
geplaatst: 4 juli 2015, 20:36 uur
Hoppa daar is ie...mijn nr. 6
nu nog de Manics..aub niet die over de Muur getilde Waters..
nu nog de Manics..aub niet die over de Muur getilde Waters..
0
geplaatst: 4 juli 2015, 20:38 uur
Cured schreef:
Ook jij behoort nu tot de vervelenden helaas.
Zou het - puur hypothetisch hoor - eventueel ook aan jou kunnen liggen dat steeds meer mensen zich aan je storen of is het sowieso de fout van al die anderen? Ook jij behoort nu tot de vervelenden helaas.
Overigens sluit ik me verder bij Rudi aan. Speel lekker mee en ben erbij! Kap alleen met die aandachttrekkerij (op meerdere manieren) tussendoor
.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 20:52 uur
Ja jongens, dit moet toch een verjaardagscadeautje van jullie zijn: mijn complete top 4 en mijn nummer 6 in de top 10. 

0
geplaatst: 4 juli 2015, 20:54 uur
Ja we zijn de rotste niet...alvast een pre verjaardag feestje voor jou 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.