MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Rudi S schreef:
ik heb zelfs al liedjes binnen van die meneer en zijn hond, juist die meneer die later achter K3 aanzat.

Wel knap dat hij dat lijstje bij je heeft weten te bezorgen, want volgens mij doet je bel het niet.

Hoeft niet: Je balt je beide vuisten en je geeft een harde bons.

Ik hoop dat je hierbij op je deur doelt en niet op je hoofd.

Today begint als mooie dag: mijn nummer 3 op 10!

Overigens hadden mijn nummers 1-4 ook in een andere volgorde kunnen staan. Oftewel een waanzinnig mooie song van een wereldplaat!

Ook ik denk trouwens dat die 8 nominaties op naam van de Pumpkins komen, waarschijnlijk omdat ik daar zelf ten dele voor verantwoordelijk ben. Prachtig nummer dat Today, maar niet in mijn lijstje, evenals de andere "hitsingle" van het album.

Ik heb ook een andere Pumpkins in mijn lijstje staan.

Ik heb geen Pumkins in mijn lijstje staan, ook niet overwogen. Niet dat het slecht is maar in een jaar als 1993 moet je wel met wat meer komen als dat de Pumpkins doen.

vigil schreef:
in een jaar als 1993 moet je wel met wat meer komen als dat de Pumpkins doen.

Grapjas

Ik heb ze ook niet...

Lolbroek...

Vandaag wel

9. The Breeders -Cannonball

http://eil.com/images/main/The-Breeders-Cannonball-42118.jpg

Punten : 32
Nom. : 5
Nr. 1 van : niemand

Cannonball leek begin van de week goed te gaan scoren echter hoe later het in de week werd hoe meer deze kanonskogel ging zakken, gelukkig waren de beide 2e plaatsen in de lijstjes van Renoir en Rudi voldoende om ‘m in de top 10 te houden, eens kijken of dat die Pixies frontman met ziijn soloalbum ook lukt.

Cannonball is een heerlijk liedje van The Deal sisters (geschreven door Kim).
Rammelende gitaren, die bas waar Deric het over had, natuurlijk Kim die zingt en dan die tekst, waar gaat het eigenlijk over (maar zo hoort een popliedje te klinken wat mij betreft).

Mijn nummer 18!

meesterlijk intro (wat eigenlijk hel hele liedje doorgaat)

Niet in mijn top 10..maar leuk dat ie erin staat..

Leuke liedjes tot nu toe, maar ik ken er minimaal 40 beteren uit 1993.

johan de witt schreef:
Leuke liedjes tot nu toe, maar ik ken er minimaal 40 beteren uit 1993.

Agreed!

Rudi S schreef:
juist die meneer die later achter K3 aanzat.

Gelukkig heeft ie er maar 2 zn bed in gekregen

luigifort schreef:
(quote)

Gelukkig heeft ie er maar 2 zn bed in gekregen

Die hond en een van de dames?

GrafGantz schreef:
(quote)

Die hond en een van de dames?

Klopt

zaaf
Kanonne! Lekker hoor, fijn dat ik de wekker had gezet

Ik geloof overigens niet dat iemand de top 3 gaat raden dit jaar

Ik denk alleen jij

Nou in de voorgaande jaren lukte het de spelers anders heel goed, dit jaar zou het weleens anders kunnen zijn

8. Mazzy Star – Fade Into You

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/FadeIntoYou_Single_Cover.JPG/220px-FadeIntoYou_Single_Cover.JPG

Punten : 33
Nom. : 5
Nr. 1 van : DjFrankie

1 puntje meer dan nummer 9 en de derde op rij met 5 nominaties (het was ook nog mijn nummer 3 en mijn 3e top 10 notering).
Het deadline lijstje van gretz bracht dit lied met een 9punter terug in de top 10.

Hope Sandoval, wat een stem, ik had ze tevergeefs al eens eerder genomineerd, nu is het dan toch gelukt.
Hope was eerst vooral bekend als vriendinnetje van die gitarist van The Jesus & Mary Chain maar met zo’n prachtige stem kun je natuurlijk al snel op eigen benen staan.
Fade into you is een dromerig liedje geschreven door gitarist David Roback en Hope Sandoval.
Akoestische gitaren een slide gitaar en wat piano en daarboven uit de stem van Hope, ja daar zetten wij de wekker voor, prachtig.

Niet in mijn top 10..maar mooi!

Ik gok op n Depeche Mode in de top 3..en mogelijk ook DD..maarja wie weet..

luigifort schreef:
Niet in mijn top 10..maar mooi!

Yup, zeer zeker.

luigifort schreef:
Ik gok op n Depeche Mode in de top 3..en mogelijk ook DD..maarja wie weet..

DD met OW was lang een van mijn favoriete nummers aller tijden, maar is nu toch echt opgegeten door de tand des tijds. Staat niet meer bij de beste 40 over dit jaar bij mij...

DM zou kunnen. Maar doe liever wat Berlijnse techno

Ik voel me met het jaar dommer worden in dit topic. Wie of wat is DD nu weer?

/edit: gevonden in de stemmenlijst van luigifort. Blijft voor mij toch echt een jaren '80 band, al was dit een verdienstelijke comeback.

zaaf
Ik heb DD wel hoor, aftands of niet

Mazzy is mooi!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.