Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:02 uur
Rudi S schreef:
ik heb zelfs al liedjes binnen van die meneer en zijn hond, juist die meneer die later achter K3 aanzat.
ik heb zelfs al liedjes binnen van die meneer en zijn hond, juist die meneer die later achter K3 aanzat.
Wel knap dat hij dat lijstje bij je heeft weten te bezorgen, want volgens mij doet je bel het niet.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:07 uur
Hoeft niet: Je balt je beide vuisten en je geeft een harde bons.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:12 uur
Today begint als mooie dag: mijn nummer 3 op 10! 
Overigens hadden mijn nummers 1-4 ook in een andere volgorde kunnen staan. Oftewel een waanzinnig mooie song van een wereldplaat!

Overigens hadden mijn nummers 1-4 ook in een andere volgorde kunnen staan. Oftewel een waanzinnig mooie song van een wereldplaat!

0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:15 uur
Ook ik denk trouwens dat die 8 nominaties op naam van de Pumpkins komen, waarschijnlijk omdat ik daar zelf ten dele voor verantwoordelijk ben. Prachtig nummer dat Today, maar niet in mijn lijstje, evenals de andere "hitsingle" van het album.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:39 uur
Ik heb geen Pumkins in mijn lijstje staan, ook niet overwogen. Niet dat het slecht is maar in een jaar als 1993 moet je wel met wat meer komen als dat de Pumpkins doen.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:40 uur
0
geplaatst: 10 juli 2015, 09:57 uur
9. The Breeders -Cannonball
http://eil.com/images/main/The-Breeders-Cannonball-42118.jpg
Punten : 32
Nom. : 5
Nr. 1 van : niemand
Cannonball leek begin van de week goed te gaan scoren echter hoe later het in de week werd hoe meer deze kanonskogel ging zakken, gelukkig waren de beide 2e plaatsen in de lijstjes van Renoir en Rudi voldoende om ‘m in de top 10 te houden, eens kijken of dat die Pixies frontman met ziijn soloalbum ook lukt.
Cannonball is een heerlijk liedje van The Deal sisters (geschreven door Kim).
Rammelende gitaren, die bas waar Deric het over had, natuurlijk Kim die zingt en dan die tekst, waar gaat het eigenlijk over (maar zo hoort een popliedje te klinken wat mij betreft).
http://eil.com/images/main/The-Breeders-Cannonball-42118.jpg
Punten : 32
Nr. 1 van : niemand
Cannonball leek begin van de week goed te gaan scoren echter hoe later het in de week werd hoe meer deze kanonskogel ging zakken, gelukkig waren de beide 2e plaatsen in de lijstjes van Renoir en Rudi voldoende om ‘m in de top 10 te houden, eens kijken of dat die Pixies frontman met ziijn soloalbum ook lukt.
Cannonball is een heerlijk liedje van The Deal sisters (geschreven door Kim).
Rammelende gitaren, die bas waar Deric het over had, natuurlijk Kim die zingt en dan die tekst, waar gaat het eigenlijk over (maar zo hoort een popliedje te klinken wat mij betreft).
0
geplaatst: 10 juli 2015, 10:02 uur
Mijn nummer 18!
meesterlijk intro (wat eigenlijk hel hele liedje doorgaat)
meesterlijk intro (wat eigenlijk hel hele liedje doorgaat)
0
geplaatst: 10 juli 2015, 10:06 uur
Leuke liedjes tot nu toe, maar ik ken er minimaal 40 beteren uit 1993.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 10:08 uur
johan de witt schreef:
Agreed!
0
geplaatst: 10 juli 2015, 10:13 uur
0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:19 uur
Ik geloof overigens niet dat iemand de top 3 gaat raden dit jaar 

0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:29 uur
Nou in de voorgaande jaren lukte het de spelers anders heel goed, dit jaar zou het weleens anders kunnen zijn 

0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:39 uur
8. Mazzy Star – Fade Into You
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/FadeIntoYou_Single_Cover.JPG/220px-FadeIntoYou_Single_Cover.JPG
Punten : 33
Nr. 1 van : DjFrankie
1 puntje meer dan nummer 9 en de derde op rij met 5 nominaties (het was ook nog mijn nummer 3 en mijn 3e top 10 notering).
Het deadline lijstje van gretz bracht dit lied met een 9punter terug in de top 10.
Hope Sandoval, wat een stem, ik had ze tevergeefs al eens eerder genomineerd, nu is het dan toch gelukt.
Hope was eerst vooral bekend als vriendinnetje van die gitarist van The Jesus & Mary Chain maar met zo’n prachtige stem kun je natuurlijk al snel op eigen benen staan.
Fade into you is een dromerig liedje geschreven door gitarist David Roback en Hope Sandoval.
Akoestische gitaren een slide gitaar en wat piano en daarboven uit de stem van Hope, ja daar zetten wij de wekker voor, prachtig.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/FadeIntoYou_Single_Cover.JPG/220px-FadeIntoYou_Single_Cover.JPG
Punten : 33
Nr. 1 van : DjFrankie
1 puntje meer dan nummer 9 en de derde op rij met 5 nominaties (het was ook nog mijn nummer 3 en mijn 3e top 10 notering).
Het deadline lijstje van gretz bracht dit lied met een 9punter terug in de top 10.
Hope Sandoval, wat een stem, ik had ze tevergeefs al eens eerder genomineerd, nu is het dan toch gelukt.
Hope was eerst vooral bekend als vriendinnetje van die gitarist van The Jesus & Mary Chain maar met zo’n prachtige stem kun je natuurlijk al snel op eigen benen staan.
Fade into you is een dromerig liedje geschreven door gitarist David Roback en Hope Sandoval.
Akoestische gitaren een slide gitaar en wat piano en daarboven uit de stem van Hope, ja daar zetten wij de wekker voor, prachtig.
0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:41 uur
Ik gok op n Depeche Mode in de top 3..en mogelijk ook DD..maarja wie weet..
0
geplaatst: 10 juli 2015, 11:53 uur
0
geplaatst: 10 juli 2015, 12:07 uur
luigifort schreef:
DD met OW was lang een van mijn favoriete nummers aller tijden, maar is nu toch echt opgegeten door de tand des tijds. Staat niet meer bij de beste 40 over dit jaar bij mij...
DM zou kunnen. Maar doe liever wat Berlijnse techno

0
geplaatst: 10 juli 2015, 12:09 uur
Ik voel me met het jaar dommer worden in dit topic. Wie of wat is DD nu weer? 
/edit: gevonden in de stemmenlijst van luigifort. Blijft voor mij toch echt een jaren '80 band, al was dit een verdienstelijke comeback.

/edit: gevonden in de stemmenlijst van luigifort. Blijft voor mij toch echt een jaren '80 band, al was dit een verdienstelijke comeback.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.